Läheiselläni on vahva parkinson-epäilys, tutkimukset vielä hieman kesken. Olen lukenut, että erilaiset lihaskrampit voivat kuulua taudin kuvaan. Vapinaa ei ole ollut, mutta äärimmäistä jäykkyyttä ja hitautta sitäkin enemmän. Nyt kuvaan ovat astuneet etenkin jalkoihin kohdistuvat lihaskrampit. Venyttelyä on kokeiltu, hieman auttaa. Onko kellään kokemuksia, millä voisi vielä helpottaa/vähentää lihaskramppeja? Onko jotain luontaistuotteita tai liikkeitä/liikuntamuotoja helpotukseen? Käsittääkseni Levodopa voi auttaa hieman, mutta tätä lääkitystä kun ei ole vielä aloitettu varman diagnoosin puuttuessa. Tuntuu, että tauti etenee melkoisella vauhdilla.
lihaskrampeista ym.
sivusta seuraava
3
2820
Vastaukset
- itse olen saanut
Että syödä rautatabletteja, vaikka hemoglobiini näyttäisikin hyvältä.
Aluksi ajatus tuntui järjettömältä, mutta parin viikon rautatablettien syönnin jälkeen krampit tosiaan alkoivat vähentyä.
En tiedä, mihin tuo perustuu, mutta mulla se auttoi. Eikä siitä haittaakaan ole.- pellis12
Itselläni mangnesium on auttanut kramppeihin. Hierontaakin voisi kokeilla
- tl52
kova kipu kuuluu tähän tautiin minulla on vasenkäsi kipeä (hermosärky)nukkumisesta ei tule mitään
on levottomat jalat mikä olis tähän apu
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk532057Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901415Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621255Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll651175- 1141091
- 67916
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72899Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j65864Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise8811Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍72779