eli mistä viikosta alkaa mikäkin kolmannes, kiitos jo etukäteen??
mites ne kolmannekset meni?
6
4979
Vastaukset
- Mitenhän se on
Ihan pakko vastata noin mainioon provoon!
Olikohan se toisella vai kolmannella luokalla, siis ala-asteella, kun opetellaan noita perin yksinkertaisia jakolaskuja. Jos noinkin monimutkaisen laskutehtävän kuin raskausajan kolmannes tuottaa vaikeuksia, niin tässä sinulle kaava:
Raskaus kestää sen pyöreästi 9 kuukautta. Kolmannes tarkoittaa yhtä kolmasosaa, eli tässä tapauksessa 9 jaettuna 3.. Hupsista keikkaa! Sehän tekee kolme!!
Mutta tässähän on tosiaan vasta kuukausia, joten päänvaivaa mahtaa tuottaa niiden muuttaminen viikoiksi?- oot
v-mäinen ihminen. Ei se välttämättä ollu provo...onkohan ne hormoonit nyt mitkä puskee pintaan pikku pirun...hohhoh...että jaksat vittuilla ihmisille...
- asia ei ole
noin yksinkertainen. Raskauskolmannekset jaetaan eri tavalla riippuen lähteestä. Raskauden kestokaan ei ole yhdeksän kuukautta, kun puhutaan virallisista "raskauskuukausista", vaan kymmenen - 40 viikkoa jaettuna neljällä.
Tekayn sivuilla lienee virallisin tapa jakaa raskauskolmannekset: 42/3. Tällöin ensimmäinen kolmannes on ohi rv 14 jälkeen, ja kolmas kolmannes alkaa rv 28 jälkeen. Kuitenkin monet puhuvat ensimmäisen kolmanneksen tarkoittavan raskautta vain viikkoihin 12 saakka, mutta tällöinhän kolmesta kolmanneksesta tulee vain yhteensä 36 viikkoa. - Bumble-B
No niin yritetäänpäs nyt olla asiallisia, ja ne joilla ei ole raskausasioiden kanssa mitään muuta tekemistä kuin se, että käydään täälä päätä aukomassa, voisivat poistua samantien, ok?
Raskauskolmanneksien lasku ei todellakaan oo noin yksinkertaista. Toisten lähteiden mukaan esim. ensimmäinen kolmannes päättyy rv12 jälkeen, toisten mukaan rv13 jälkeen. Virallisen laskutavan mukaan raskauden myös katsotaan kestävän 10 kk kun yhden raskauskuukauden katsotaan kestävän 4 vk. Tavallinen kansa sen sijaan puhuu niistä perinteisestä yhdeksästä kuukaudesta mutta lääketieteellisesti tuo 9 kk ei ole pätevä eikä sitä voi pitää virallisena pohjana noita kolmanneksia laskettaessa.
- massuasukkila
Minulle neuvolasta sanottiin nasevasti että nyt alkoi sitten viimeinen kolmanes raskaudesta kun olin viikolla 28 :D että eiköhän se suurinpiirtein ole niin.. jotain viikoilla 27-28 alkaa tämä loppuspurtti :)
Onpas jotkut ottanut vakavasti tämän laskemisen.. mutta tottahan se on että ensimmäisestä kolmanneksesta puhutaan rv 12 asti vaikka jos laskee niin eihän se niin mene.. mutta tuskin se on niin viikon päälle milloin ajattelee että viimeinen kolmannes alkaa..
Minulle ne vain neuvolasta näin tokaisivat ja eiköhän ne asiasta tiedäkin eniten :) muutama mamma kun siellä menee ensimmäisen ja toisen kolmanneksen ja lähtee viimeiselle kolmannekselle.. - Mirrukas
http://www.libero.fi/Pages/Pregnant/CalendarDefault.aspx?id=3014
Kun taas ihan asiallisilla sivuilla sanotaan rv 25.
Eli laskutyylit siis vaihtelee paljonkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082