Kikkoja päästömittaukseen

päästöt korkeat

Kävin katsastuttamassa golf III:seni, ja päästöt on liian korkeat tyhjäkäynnillä... Oon kuullu sellasen kikan, että jos kaataa jäänestoainetta tankkiin litra per 10 litraa nii päästöt pitäis olla puhtaat, pitääkö paikkaansa? tai onko mitää vastaavia kikkoja olemassa?

35

25335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • James Deadmeat

      Hyshys... Ei tällä palstalla tuollaisia saa puhua. Tämä on katsastusmisten kyykytyspalsta. Täällä saa vaan haukkua tyhmiä auton omistajia ja kehua katsastusmiesten erinomaisuutta.

      • Ferris Freethink

        Mä pidän kyllä itseni kunnossa. Tuon peltilehmän hc-päästöstä en ole niin kiinnostunut, onko se 95ppm vai 105ppm. Maailma ei pelastu sillä että ostan uuden auton (joka muuten valmistusvaiheessa on jo saastuttanut ja vienyt energiaa enemmän, mitä se tulee koko käyttöaikansa aikana tekemään) mutta euroja voi pelastaa...


      • Goizer
        Ferris Freethink kirjoitti:

        Mä pidän kyllä itseni kunnossa. Tuon peltilehmän hc-päästöstä en ole niin kiinnostunut, onko se 95ppm vai 105ppm. Maailma ei pelastu sillä että ostan uuden auton (joka muuten valmistusvaiheessa on jo saastuttanut ja vienyt energiaa enemmän, mitä se tulee koko käyttöaikansa aikana tekemään) mutta euroja voi pelastaa...

        Jos sinulla on ns. vähäpäästöinen auto, jolle tehdas ei ole ilmoittanut poikkeavia arvoja HC-lukemalle, niin arvoista näkee, että autosi ei ole kunnossa. Iso remppa tulosa, ellet laita pikaisesti kuntoon.


      • älä viisastele
        Goizer kirjoitti:

        Jos sinulla on ns. vähäpäästöinen auto, jolle tehdas ei ole ilmoittanut poikkeavia arvoja HC-lukemalle, niin arvoista näkee, että autosi ei ole kunnossa. Iso remppa tulosa, ellet laita pikaisesti kuntoon.

        Itselläni ollut tuommoisia VW kestoautoja parikin ja toiseen vaihdoin katin 300tkm kohdilla. Ei mitään vikaa koneessa mutta rajallinen on tuon katinkin elo.

        Jos tuo lambda arvo jöpöttää ykkösessä, ei vikaa.

        Eihän tuo minulle maksanut mitään tuo remontti, kun itse tekee ilmaisista osista mutta asiakas voi joutua maksamaan muutaman satasen tuosta huvista. Pelastuuko sitten maailma?


      • Elkki
        älä viisastele kirjoitti:

        Itselläni ollut tuommoisia VW kestoautoja parikin ja toiseen vaihdoin katin 300tkm kohdilla. Ei mitään vikaa koneessa mutta rajallinen on tuon katinkin elo.

        Jos tuo lambda arvo jöpöttää ykkösessä, ei vikaa.

        Eihän tuo minulle maksanut mitään tuo remontti, kun itse tekee ilmaisista osista mutta asiakas voi joutua maksamaan muutaman satasen tuosta huvista. Pelastuuko sitten maailma?

        Mistä niitä ilmaisia osia sikiää?


      • niitä
        Elkki kirjoitti:

        Mistä niitä ilmaisia osia sikiää?

        napsii hyllyltä ja asiakas maksaa!


      • dsfdsjf
        älä viisastele kirjoitti:

        Itselläni ollut tuommoisia VW kestoautoja parikin ja toiseen vaihdoin katin 300tkm kohdilla. Ei mitään vikaa koneessa mutta rajallinen on tuon katinkin elo.

        Jos tuo lambda arvo jöpöttää ykkösessä, ei vikaa.

        Eihän tuo minulle maksanut mitään tuo remontti, kun itse tekee ilmaisista osista mutta asiakas voi joutua maksamaan muutaman satasen tuosta huvista. Pelastuuko sitten maailma?

        Hiilivetyarvo on normaalisti toimivalla moottorilla alle 100 ppm, katalysaattorilla tai ilman. Toimiva katalysaattori saattaa pienentää konsentraation lähes nollaa, vaikka sisäänmenevässä pakokaasussa se olisi yli 1000 ppm.


      • Anonyymi
        dsfdsjf kirjoitti:

        Hiilivetyarvo on normaalisti toimivalla moottorilla alle 100 ppm, katalysaattorilla tai ilman. Toimiva katalysaattori saattaa pienentää konsentraation lähes nollaa, vaikka sisäänmenevässä pakokaasussa se olisi yli 1000 ppm.

        onko tuo jäänestoaine vaaraton tuolleen käytettynä?


      • Anonyymi
        Ferris Freethink kirjoitti:

        Mä pidän kyllä itseni kunnossa. Tuon peltilehmän hc-päästöstä en ole niin kiinnostunut, onko se 95ppm vai 105ppm. Maailma ei pelastu sillä että ostan uuden auton (joka muuten valmistusvaiheessa on jo saastuttanut ja vienyt energiaa enemmän, mitä se tulee koko käyttöaikansa aikana tekemään) mutta euroja voi pelastaa...

        hyvä huomio.

        kun vaihdat sen päästöauton seuraavaan- niin silloinhan tosiaan kauppa kulkee ja uuden auton valmistus lisääntyy- eli siinäpä sitä hiilivetyä tulee maapallo täyteen paljon enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko tuo jäänestoaine vaaraton tuolleen käytettynä?

        onko tuo jäänestoaine vaaraton moottorille tuolleen käytettynä?


    • hylätty?

      Mikä arvo on liian korkea? Voi olla helpompi korjata vika (esim. huonot sytytystulpat) kuin alkaa kikkailla eikä se autokaan tule kuntoon jäänestolla.

      Oliko auto/katalysaattori varmasti lämmin? Ettei katsuri vaan mitannut kylmää autoa?

      • golf III

        Auto oli kyllä lämmin mutta eipä se katsastusmies muuta suvainnu sanoa ku että joutokäyntipäästö arvot on liian korkeat... HC pitoisuus oli 154, ja olis saanu olla 100, siksi tuli hylky. ei tarvitse välttämättä olla mikään kikka, hyvä korjaus ohje kelpaa myös :)


      • tulpat
        golf III kirjoitti:

        Auto oli kyllä lämmin mutta eipä se katsastusmies muuta suvainnu sanoa ku että joutokäyntipäästö arvot on liian korkeat... HC pitoisuus oli 154, ja olis saanu olla 100, siksi tuli hylky. ei tarvitse välttämättä olla mikään kikka, hyvä korjaus ohje kelpaa myös :)

        Korkea HC johtuu usein sytytyskatkoksista eli tulpat vaihtamalla on moni auto tullut kuntoon. Oliko häkä eli CO sallituissa rajoissa?


      • golf III
        tulpat kirjoitti:

        Korkea HC johtuu usein sytytyskatkoksista eli tulpat vaihtamalla on moni auto tullut kuntoon. Oliko häkä eli CO sallituissa rajoissa?

        CO päästöt oli joutokäynnillä 0,05 sallittu 0,50 mutta 2000rpm:ssä ne oli jo 0,28 ja sallittu oli 0,30.. eli aika rajaa hipoo :/ Mutta pitää ainaski ne tulpat sitten vaihtaa kiitos vinkistä!


      • satanspawn
        golf III kirjoitti:

        CO päästöt oli joutokäynnillä 0,05 sallittu 0,50 mutta 2000rpm:ssä ne oli jo 0,28 ja sallittu oli 0,30.. eli aika rajaa hipoo :/ Mutta pitää ainaski ne tulpat sitten vaihtaa kiitos vinkistä!

        Epäilen että toi jäänestoaine ei vaikuta päästöihin juuri mitenkään katalysaattoriautoissa. Vanhemmissa katittomissa kaasaripeleissä sillä sai kyllä päästöjä jonkin verran alemmas.


      • dghfh
        satanspawn kirjoitti:

        Epäilen että toi jäänestoaine ei vaikuta päästöihin juuri mitenkään katalysaattoriautoissa. Vanhemmissa katittomissa kaasaripeleissä sillä sai kyllä päästöjä jonkin verran alemmas.

        Sellaisessa tilanteessa voi auttaa, jos lambdasäätö ei toimi. Mutta se että myös lambda-arvo osuisi vaihteluvälille on herran hallussa.


      • Lambadamies
        dghfh kirjoitti:

        Sellaisessa tilanteessa voi auttaa, jos lambdasäätö ei toimi. Mutta se että myös lambda-arvo osuisi vaihteluvälille on herran hallussa.

        miksi se auttaisi vain tilanteessa, jossa lamdasäätö ei toimi???

        Auttaa juuri tilanteessa, jossa putkesta tulee palamattomia hiilivetyjä ja häkää, sillä tenu palaa puhtaammin, kuin bensa.

        Siitähän tietysti lähdetään, että auton tulee olla ehjä mutta jos autoon työntää tuhansia kulkupuolen parantamiseen ja asentaa siihen isolla vaivalla ehjää osaa, voi motivaatio muuttua tyhjäkäynnin päästöarvojen suhteen.

        Itse olen kerran tuohon kikkaan joutunut turvautumaan reilusti yli 400hv:n kossusierrassa, kun ei tahtonut muuten tuo homma mennä pykälien mukaan...


      • bhjvbvbh
        Lambadamies kirjoitti:

        miksi se auttaisi vain tilanteessa, jossa lamdasäätö ei toimi???

        Auttaa juuri tilanteessa, jossa putkesta tulee palamattomia hiilivetyjä ja häkää, sillä tenu palaa puhtaammin, kuin bensa.

        Siitähän tietysti lähdetään, että auton tulee olla ehjä mutta jos autoon työntää tuhansia kulkupuolen parantamiseen ja asentaa siihen isolla vaivalla ehjää osaa, voi motivaatio muuttua tyhjäkäynnin päästöarvojen suhteen.

        Itse olen kerran tuohon kikkaan joutunut turvautumaan reilusti yli 400hv:n kossusierrassa, kun ei tahtonut muuten tuo homma mennä pykälien mukaan...

        Mikäli polttoaineseos on liian rikkaalla, voisi polttoaineseos laihentua sen verran että katalysaattorin pelkistysreaktio alkaisi toimia. Jos taas lambdasäätö toimii, kompensoi se seoksen laihentumisen eikä vaikutusta ole.

        Kai sinä sen ymmärrät, että etanoli sisältää happea, joten sen lisääminen paltapahtumaan laihentaa seosta? Siihen sen vaikutus perustuu, eikä mihinkään muuhun.


      • hghglhvf
        Lambadamies kirjoitti:

        miksi se auttaisi vain tilanteessa, jossa lamdasäätö ei toimi???

        Auttaa juuri tilanteessa, jossa putkesta tulee palamattomia hiilivetyjä ja häkää, sillä tenu palaa puhtaammin, kuin bensa.

        Siitähän tietysti lähdetään, että auton tulee olla ehjä mutta jos autoon työntää tuhansia kulkupuolen parantamiseen ja asentaa siihen isolla vaivalla ehjää osaa, voi motivaatio muuttua tyhjäkäynnin päästöarvojen suhteen.

        Itse olen kerran tuohon kikkaan joutunut turvautumaan reilusti yli 400hv:n kossusierrassa, kun ei tahtonut muuten tuo homma mennä pykälien mukaan...

        Tietysti kyse oli hapetusreaktiosta. Typenoksidejahan ei mitata.


      • Anonyymi

        Vanha 'tieto' on että kun ennen katsastusta tankkaa E85 bensaa niin arvot näyttävät paremmilta. Pitää ottaa taas entistä bensaa kun leima on saatu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha 'tieto' on että kun ennen katsastusta tankkaa E85 bensaa niin arvot näyttävät paremmilta. Pitää ottaa taas entistä bensaa kun leima on saatu.

        mistä sellasta 85 bensaa saa??

        venäjältä vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mistä sellasta 85 bensaa saa??

        venäjältä vai?

        ja paljonko nuo kaikki maksaa?

        Purrako ne makselee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja paljonko nuo kaikki maksaa?

        Purrako ne makselee?

        Venäjällä kenenkään auton päästöjä ei mitata.
        Ja siellä on 100 kertaa enemmän autoja kuin Suomessa.


    • ilkeä suikkapää

      On se vaan saatanan kumma, että mitään ei voi korjata kunnolla vaan pitää jotain haistapaskan kikkoja käyttää avuksi ja mennä siitä missä aita on matalin.

      Korjaa se paska tai vie paaliin.

      • kyrvälle tiedoksi

        teetkö itse semmoisia remontteja mitkä ylittää auton arvon? Ai niin eihän katsurien tarvitse kun ryöstävät katsastuksien hinnoissa semmoisia sikavoittoja että voivat ostaa uuden mersun joka vuosi, eihän semmoista elitistien tarvitse ajatellakaan köyhempien selviytymistä tässä saatanan kalliissa maassa, mitä vain pystytte taloudellista vahinkoa aiheuttamaan köyhille, sen suurempaa vahingoniloa tunnette paskiaiset saatana!


      • se noin mene
        kyrvälle tiedoksi kirjoitti:

        teetkö itse semmoisia remontteja mitkä ylittää auton arvon? Ai niin eihän katsurien tarvitse kun ryöstävät katsastuksien hinnoissa semmoisia sikavoittoja että voivat ostaa uuden mersun joka vuosi, eihän semmoista elitistien tarvitse ajatellakaan köyhempien selviytymistä tässä saatanan kalliissa maassa, mitä vain pystytte taloudellista vahinkoa aiheuttamaan köyhille, sen suurempaa vahingoniloa tunnette paskiaiset saatana!

        Et usko itsekkään mitä suollat.


      • Anonyymi

        Oikein hienompi herrasväki kirjoittaa paskasuoleen!


      • Anonyymi

        päästöt on pelkkä ilmasto-kapitalistien fasistinen keino myydä sähkökotteroita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        päästöt on pelkkä ilmasto-kapitalistien fasistinen keino myydä sähkökotteroita.

        aivan- on naurettavaa mittailla ja vieläpä tosiaan kieltää autoja tuollaisen perusteella.

        Luulisi viisaiden korjaamojen väsäävän tullaisia hyväksymislappuja ilman että edes mittaavat.

        Pelleilyä- kas kun ei hylätä auton värin mukaan.


    • puhdastasavuakakspäivää

      Vanha aihe mutta aina niin ajankohtainen. Kysymykseni olisi tällainen; onko ok laittaa 2 litraiseen 200 000 km ajettuun monipistesuihkutus moottoriin tai siis tankkiin ja mitä moottori ja päästöarvot tuumii katsastuksen suhteen jos laittaa

      1. pelkkää synteettistä pienkonebensiiniä
      2. 50% pienkonebensiiniämja 50 % 98 E tä
      3. 33 % pienkonebensiiniä, 33 % 98E tä ja 33 % 85 RE tä

      Synteettinen nelitahtinen pienkonebensiini on 5 litran purkki 16 euroa. En itse pidä pahana jos kerran vuodessa ajaa tankin tyhjiin, ja kaataa 5 purkkia yht 25 litraa synteettistä bensaa päästäkseen pästökatsastuksesta läpi. Eihän se tee kuin 65 euroa. En ota kantaa enempää siihen miten järkevää on teettää puolentoista tonnin autoon männänrengasremontti, vaihtaa katalysaattori ja muuta juttua. Varmasti auto tykkää jos omistajalla on varaa.

    • Anonyymi

      Volvo v70 vm98. Ei saada päästöjä kohdalleen. Mikä neuvoksi?

      • Anonyymi

        Aluksi selvittää syy ja korjata se.


    • Anonyymi

      Laittaa Re85 tankkiin edes osaksi,palaa puhtaammin.
      Itse tiedän myös korjaamon joka osaa trimmata päästöt

      • Anonyymi

        mitä on re85...

        red bullia vai


    • Anonyymi

      kupillinen Eau de kolognee-

      ja lisäksi loraus illodinia tankkiin-

      on raikas päästötön tulos ja leima irtoaa?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

      Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      97
      4183
    2. 70
      3437
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3064
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2539
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

      Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2346
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      205
      2137
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

      ”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2061
    8. Mies älä

      Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      860
    9. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      73
      791
    10. Mä tiedän

      Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      766
    Aihe