uusi tukimuoto

Eero Heinäluoma on äitynyt maatalouden puolustajaksi. Hän ehdottaa MTK:n miettimään maataloudelle uutta tukimuotoa. Juttu tästä on tämän päivän Kantrissa.

Aivan näin höveliksi hän ei sentään ole heittäytynyt. Hän suomii maatalouden energiaveron palautuksesta ,eli ns. polttoaineverohuojennusta. Hän väittää tämän lisäävän kasvihuoneilmiötä. Tosin Heinäluoma ymmärtää huojennuksen toimivan osana maatalouden tulopoliittista ratkaisua.

Onko Suomen maatalous niin suuri toimija, että sen käyttämä fossiilinen polttoaine on uhka maapallon lämpenemiselle? Ruotsissa tämä tukimuoto on vielä toistaiseksi voimassa.

Muuten Heinäluoma vakuuttaa, että SDP:n 70-lukulaiset asenteet maataloutta vastaan ovat taakse jäänyttä elämää. Hän jopa väittää, että Suomessa olisi 5000 demarimaanviljelijää.

16

956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bnmn

      demariviljelijöitä, sinä olet yksi heistä.

    • ex possufarmari

      Sossu on sossu vaikka sen voissa paistais, ei se koskaan pasko siihen mihin se kyykkyy.

      • ex kepulainen

        ja kepu on aina kepu, se pettää aina.


      • Jutun pointti ei ole niinkään puoluepolitiikassa vaan siinä, että jopa demarit ovat huolissaan erilaisten tukimuotojen riittämättömyydestä. Nimittäin Heinäluomakin ehdottaa uutta tukea vanhan, poistettavaksi ehdotetun tuen tilalle.

        Se on todella merkittävä , jopa historiallinen myönnytys, anteeksipyyntö maataloudelle. Vuosikaudethan ovat tietyt tahot huutaneet :"Tuet pois!", mutta nyt demarien puheenjohtaja haluaa vähintäänkin pitää tuet ennallaan. Meidän maajussien on vastattava tähän pyyntöön. Ajetaan kaikilla foorumeilla eteenpäin uusia tukimuotoja, niille on nyt kansallinen tilaus ja konsensus.

        Avauksen toinen kärki kohdistui ilmastonmuutokseen. Onko suomalainen maatalous ilmastonmuutoksen suuri uhka ? Itämerenhän se on jo pilannut. Onko maapallon ilmaston tuhoaminen seuraava uroteko ? Suomen maatalous on todella tehokasta, koska niin pienillä tuotantomäärillä ja suhteellisilla osuuksilla se pystyy tuhoamaan maat, meret ja ilmastot.

        Onko maatalouden energiaveron palautus sittenkään se suurin huolenaihe Suomen talouselämässä?


      • mutta miksei
        Akkre kirjoitti:

        Jutun pointti ei ole niinkään puoluepolitiikassa vaan siinä, että jopa demarit ovat huolissaan erilaisten tukimuotojen riittämättömyydestä. Nimittäin Heinäluomakin ehdottaa uutta tukea vanhan, poistettavaksi ehdotetun tuen tilalle.

        Se on todella merkittävä , jopa historiallinen myönnytys, anteeksipyyntö maataloudelle. Vuosikaudethan ovat tietyt tahot huutaneet :"Tuet pois!", mutta nyt demarien puheenjohtaja haluaa vähintäänkin pitää tuet ennallaan. Meidän maajussien on vastattava tähän pyyntöön. Ajetaan kaikilla foorumeilla eteenpäin uusia tukimuotoja, niille on nyt kansallinen tilaus ja konsensus.

        Avauksen toinen kärki kohdistui ilmastonmuutokseen. Onko suomalainen maatalous ilmastonmuutoksen suuri uhka ? Itämerenhän se on jo pilannut. Onko maapallon ilmaston tuhoaminen seuraava uroteko ? Suomen maatalous on todella tehokasta, koska niin pienillä tuotantomäärillä ja suhteellisilla osuuksilla se pystyy tuhoamaan maat, meret ja ilmastot.

        Onko maatalouden energiaveron palautus sittenkään se suurin huolenaihe Suomen talouselämässä?

        Maataloutta laitettu suoraan samaan energiaveroluokkaan kuin teollisuutta? No tietenkin näin on helpompi sossukomukoitten taas kyykyttää maanviljelijää.


      • suomalainen.
        Akkre kirjoitti:

        Jutun pointti ei ole niinkään puoluepolitiikassa vaan siinä, että jopa demarit ovat huolissaan erilaisten tukimuotojen riittämättömyydestä. Nimittäin Heinäluomakin ehdottaa uutta tukea vanhan, poistettavaksi ehdotetun tuen tilalle.

        Se on todella merkittävä , jopa historiallinen myönnytys, anteeksipyyntö maataloudelle. Vuosikaudethan ovat tietyt tahot huutaneet :"Tuet pois!", mutta nyt demarien puheenjohtaja haluaa vähintäänkin pitää tuet ennallaan. Meidän maajussien on vastattava tähän pyyntöön. Ajetaan kaikilla foorumeilla eteenpäin uusia tukimuotoja, niille on nyt kansallinen tilaus ja konsensus.

        Avauksen toinen kärki kohdistui ilmastonmuutokseen. Onko suomalainen maatalous ilmastonmuutoksen suuri uhka ? Itämerenhän se on jo pilannut. Onko maapallon ilmaston tuhoaminen seuraava uroteko ? Suomen maatalous on todella tehokasta, koska niin pienillä tuotantomäärillä ja suhteellisilla osuuksilla se pystyy tuhoamaan maat, meret ja ilmastot.

        Onko maatalouden energiaveron palautus sittenkään se suurin huolenaihe Suomen talouselämässä?

        on halunnut että suomessa pysyisi maatalous elinkelpoisena, mutta pointti on se että kepulaiset maanviljelijät on opetettu mollaamaan ja haukkumaan kaikkia vasemmistolaisia periaatteen vuoksi.
        Asiahan on niin että juuri vasemmisto on aikoinaan kehittänyt suomeen maataloustuet, ja siitä saa vasemmistolaiset nyt haukut teiltä maanviljelijöiltä.


      • siis tämänpäivän

        viljeliää


      • ex possufarmari
        Akkre kirjoitti:

        Jutun pointti ei ole niinkään puoluepolitiikassa vaan siinä, että jopa demarit ovat huolissaan erilaisten tukimuotojen riittämättömyydestä. Nimittäin Heinäluomakin ehdottaa uutta tukea vanhan, poistettavaksi ehdotetun tuen tilalle.

        Se on todella merkittävä , jopa historiallinen myönnytys, anteeksipyyntö maataloudelle. Vuosikaudethan ovat tietyt tahot huutaneet :"Tuet pois!", mutta nyt demarien puheenjohtaja haluaa vähintäänkin pitää tuet ennallaan. Meidän maajussien on vastattava tähän pyyntöön. Ajetaan kaikilla foorumeilla eteenpäin uusia tukimuotoja, niille on nyt kansallinen tilaus ja konsensus.

        Avauksen toinen kärki kohdistui ilmastonmuutokseen. Onko suomalainen maatalous ilmastonmuutoksen suuri uhka ? Itämerenhän se on jo pilannut. Onko maapallon ilmaston tuhoaminen seuraava uroteko ? Suomen maatalous on todella tehokasta, koska niin pienillä tuotantomäärillä ja suhteellisilla osuuksilla se pystyy tuhoamaan maat, meret ja ilmastot.

        Onko maatalouden energiaveron palautus sittenkään se suurin huolenaihe Suomen talouselämässä?

        Niin fakta tuli jo esiin edellisessä viestissäni.

        Jaa´a mitä kommentoit tuohon allaolevaan onko sossu maajussin ystävä?
        http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=2756.0

        Saman sontaa kepulaiset ja mtk:n herrat.


    • Heinäluomalta

      Kun poistaisi sen hippaleikkiporukan, joka niitä pikkuaatujen hiekkalaatikkoleikkiä harrastaa ja antaisi ne tuet niille ihan oikeille viljelijöille, eikä pyrokratian järettömään paperinpyöritykseen!

    • järkähtämättömänlevoton

      UUTTA ... MIKÄ ON HÄVIÄMÄSSÄ???

    • tuon kirjoituksen

      arvosteluna n.o. sitä vastaan, kuinka paljon nykyisistä tuista menee muille kuin varsinaisille viljelijöille...
      ei hän ehkä sittenkään ollut uusien tukien kannalla, vaan entisten remontoinnin kannalla n.o. viljelijöitä suosivaan suuntaan...

      • jatkoksi

        tuo heinäsuovan kirjoitus oli kyllä täyttä asiaa!!


    • polttoaineverohuojennus

      on melkein turha. Jos ostat 6000 ekulla polttoainetta ja saat siitä 300-400 takasin ni mitä sit. Tosin nyt polttoaine vielä kalliimpaa niin palautuskin isompi. Tuskin kukaan huvia ajelee kovinkaan paljoo näillä hinnoilla. Ja se on turhaa v***lua jos palautusta nostetaan satasella kahella kun kustannuksia pitäs saada alas reilusti.

    • jo alkanut :)

      Vaaleihin aikaa noin 8 kuukautta :)

      • järkähtämättömänlevoton

        jos ei silloinkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe