zyxel

sekoilee

mikä on vika kun modeemista katkeaa yhteys eli dsl ja internet valot sammuu jonka jälkeen yhdistää uudelleen, tekee tätä noin 5 minuutin välein?

6

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

      ja tänään kun yritin mennä nettiin niin valitti vaan että ?palvelimeen ei voitu muodostaa yhteyttä? tai jotakin sinnepäin, vaikka modeemissa palo kaikki valot kyllä?

      • sama vika ja merkki

        et oo yksin, mulla tekee koko ajan samaa ja sivut vähenee minne pääsee. toisen koneen jouduin jättää homehtuu ku sillä ei pääse nettii enää ollenkaan. mulla on soneran netti niin eipä oo sieltä apuja kyselyihin saanut ja puhelimella melkee mahdoton päästä jonon ohi ellei ole aikaa perkeleesti.
        mutta kokkeileppa resetoida se modeemi jos vaikka auttais. sitä mulle on kaikki hokenu valmistajaa myöten mutta eipä pelitä


      • pieru saharasta
        sama vika ja merkki kirjoitti:

        et oo yksin, mulla tekee koko ajan samaa ja sivut vähenee minne pääsee. toisen koneen jouduin jättää homehtuu ku sillä ei pääse nettii enää ollenkaan. mulla on soneran netti niin eipä oo sieltä apuja kyselyihin saanut ja puhelimella melkee mahdoton päästä jonon ohi ellei ole aikaa perkeleesti.
        mutta kokkeileppa resetoida se modeemi jos vaikka auttais. sitä mulle on kaikki hokenu valmistajaa myöten mutta eipä pelitä

        pitää motukka kokonaan sammutettuna yli 15 minuttia, vaikkapa 20minsaa. Tuo aiheuttaa sen että keskuksen DSLAM resetoi liittymäsi ja motukan uudelleen käynnistyessä se ajaa asetukset ja kättelyt tms. uudestaan. Auttaa joskus linjaongelmiin.


      • dzghdszh
        pieru saharasta kirjoitti:

        pitää motukka kokonaan sammutettuna yli 15 minuttia, vaikkapa 20minsaa. Tuo aiheuttaa sen että keskuksen DSLAM resetoi liittymäsi ja motukan uudelleen käynnistyessä se ajaa asetukset ja kättelyt tms. uudestaan. Auttaa joskus linjaongelmiin.

        melkeen meni vaan huonommaksi mutta ei ihan, kun käynnistin modeemin niin ei menny netti ollenkaan päälle ja ip-osoite,aliverkon peite ja oletusyhdyskäytävä kohdassa luki vaan 0.000.00. ajattelin jo että menikö tuo yhteys nyt lopullisesti sekaisin, mutta kyllä se sitten minuutin päästä taas toimi. mutta aina vaan pätkii?


      • pieru saharasta
        dzghdszh kirjoitti:

        melkeen meni vaan huonommaksi mutta ei ihan, kun käynnistin modeemin niin ei menny netti ollenkaan päälle ja ip-osoite,aliverkon peite ja oletusyhdyskäytävä kohdassa luki vaan 0.000.00. ajattelin jo että menikö tuo yhteys nyt lopullisesti sekaisin, mutta kyllä se sitten minuutin päästä taas toimi. mutta aina vaan pätkii?

        Eihän se heti ekalla sekunnilla voikaan toimia kun sen pitää tehdä ne kättelyt, ihan kuin itsekin totesit että toimi vasta minuutin päästä (=ehti tehdä ne kättelyt). Mut jos vielä pätkii niin ei muutakuin vikailmoa ISP:lle kehiin.


    • ja myyjät

      Minulle kävi pari vuotta siten, että noin puolen vuotta tappelin koneen ja modeemin kanssa, kävi kanssa niin että jatkuvasti katko ja joka päivä soittelin soneralle tukeen ja asentajille, että missä vika - ohjetta tuli jos minkälaista (välillä johto oli liian pitkä, välli kone liian vanha, pc tai modeemi rikki, liikaa kulkijoita langoilla, paksut seinät... kaikkea taivaan ja maan väliltä). Ja arvatkaa vain kuinka kauan aina sai jonottaa ennen kuin pääsi tukeen (kerrankin laitoin kännykän kaiuttimelle ja aloin puuhata: siivosin, keitin ruuat, kävin kylvyssä, keitin kahvit ennekuin puheluun vastattiin). Silloin poltin päreeni ja sanoin että, tahdon hyvityksen toimimattomasta kaistasta. Tuesta sitten pisti samantien silloin maksamattoman laskun "roskiin". Mutta temppuilua kesti - kunnes joku (ehkä vihdoin oikea asiantuntija) lopulta arveli että vika saattaisi olla siinä että modeeni ei ollut soneran tukema ja ehkä siksi se ei toimi ja ehdotti toista merkkiä. Ottaessani laajakaistan sain juuri sen modeemin liikkeestä, myyjä siis tiesi mikä liittymä oli, mutta myi minulle sopimattoaman modeemin. Menin liikkeeseen ja vaadin toisenlaisen - soneran tukeman, sanoi ettei heillä ole että kestää viikosta kahteen kunnes tulee. Sanoin että rahat sitten takaisin katselen muualta. Menin melkein viereiseen liikeeseen ja kysyin sieltä - oli hyllyssä.
      Kotona tökkäsin sen paikalleen - sen jälkeen ei ollut ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3310
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2053
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1642
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      82
      1088
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1043
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      915
    Aihe