helvettiinkö?

mk81

joutuuko kehitysvammainen helvettiin, jos ei ole uskossa kuollessaan? vai riippuuko se vamman asteesta jne? meinaan vaan, että jos siskoni joutuu helvettiin, se ei ole oikein....ei ole pahaa sanaa sanonut. Minä menen helvettiin se on varma, mutta mitäs hän?

12

520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P. Veli

Elämä jatkuu uusissa sukupolvissa. Ihmisen järki ei riitä vastaamaan mihin avaruus loppuu? Sen takia ei kannata uhrata puolikastakaan ajatusta sellaisille asioille.

• evankeliumi tarkoittaa, hän on vauvan kanssa samalla tasolla, ja on siis aivaskelpoinen sellaisenaan.
      * Hän on Kristuksen sovintoveren ansiosta ilman mitään tekoja ja uskomisia Jumalalle otollinen, Kristuksen veri sen takaa. Ole siis aivan rauhallinen ja luottavainen hänen suhteensa.
      * Jumala on vanhurskas ja oikeudenmukainen kaikissa toimissaan. Hän tuntee jokaisen ihmisen erikseen, ja tuntee siskosi täydellisesti. Jeesus on sovittanut hänet jo ennenkuin hän oli syntynytkään. Hän on Kristusen sovintoveren kautta sellaisenaan taivas kelpoinen.

* Sinun asiasi ei ehkä ole niin yksinkertainen, jos et usko evankeliumiin, ja tietentahtoen kiellät Jeesuksen, on osasi huonommin kuin siskosi. Ota siis Jeesus vastaan, tänään, paras päivä on nyt!

• !!!

Vai on ilman uskoa taivaskelpoinen?!? Ei ole muita teitä kuin Jeesus eikä mitään muuta mahdollisuutta päästä taivaaseen kuin usko! Joka ei usko, se joutuu kadotukseen! Vaan sinä jumalaton rakentelet eri ihmisille eri pelastustiet!

• poika.tuntureilta
        !!! kirjoitti:

Vai on ilman uskoa taivaskelpoinen?!? Ei ole muita teitä kuin Jeesus eikä mitään muuta mahdollisuutta päästä taivaaseen kuin usko! Joka ei usko, se joutuu kadotukseen! Vaan sinä jumalaton rakentelet eri ihmisille eri pelastustiet!

Ihmiskunta lunastettiin jo kaksi vuosituhatta sitten kelvolliseksi Jumalalle ja tämän lunastuksen mukaan jokainen maailmaan syntynyt lapsi on taivaskelpoinen sellaisenaan riippumatta siitä, mihin maailmankolkkaan tai minkä uskonnon tahi kulttuurin piiriin hän syntyy. Erotusta ei ole myöskään sillä, syntyykö terveenä vaiko vammaisena. Kaikki vammat kun johtuvat fyysisitä - lihallisista - syistä, jotka syyt päättyvät kuolemassa ja ruumiin maatumisessa. HENKI ON TERVE KEHITYSVAMMAISELLAKIN koska henki on alkujaan Jumalasta eikä Jumalla ole vammoja.

Painotan edelleen myös sitä, että helvettin joutuvat vain syylliset. Eli ne, jotka ovat tehneet toisille rikoksia, vääryyksiä ja raukkamaisia tekoja tahi sitten ovat väärällä elämällä pilanneet oman elämänsä. Sen sijaan syyttömien ei tarvitse helvettiä pelätä - kehitysvammaistenkaan.

• hiilihanko-osasto

Vaikia sanoa siskos kohtaloa - Hyvyydellä kun tuntuu olevan niin monet kasvot?

Mutta totuus on kuitenkin se,että hiilihanko-osaton porukan "lämmityksestä" huolehtii Jumala itse - ei ainakaan kylmä pääse tulemaan!

Jos kuitenkin niin käy,että sinut siskosi kanssa sijoitetaan kestolämmitettyihin tiloihin (lämmitys saatta olla hieman ylimitoitettua noin ihmisen tarpeisiin - n. 445 c Kari Enqvistin mukaan),niin ei syytä huoleen:Herra on antanut sanasa:paikka on ja pysyy lämpimänä!

• mk81

kiitos vastauksista.

• Daniel 1

Olen antanut itselleni kertoa, että kaikki ollaan Jumalan kirkkautta vailla samalla tavalla, oli sitten kehitysvammainen eli ei. Eli kaikkien pitäisi periaatteessa tehdä parannus.

• frihet

On aivan varmaa, ettei ketään tuomita väärin.

Ei niitä, jotka esim. ei ole kuulleet evankeliumia tuomita samoin kun meitä, jotka olemme sanoman kuulleet.

En usko epäoikeudelliseen Jumalaan, vaan vanhurskas Hän on jokaista kohti.

Hyvää kiirastorstaita ja pääsiäistä teille Jeesuksessa Kristuksessa, Hän on ylösnoussut ja elää tänäänkin, tahtoen ilmoittaa itsensä syntiselle, pelastukseksi.

• mk81

"Olen antanut itselleni kertoa, että kaikki ollaan Jumalan kirkkautta vailla samalla tavalla, oli sitten kehitysvammainen eli ei. Eli kaikkien pitäisi periaatteessa tehdä parannus"

Mutta miten tehdä parannus jos ei ymmärrä mitä se edes tarkoittaa? Itseasiassa aika monimutkanen juttu kun alkaa tarkemmin miettimään. Itse tosin en edes usko helvettiin sellaisena miksi se on kuvattu, siis usko, en tiedä. noh, tuskinpa Jumala vaatisi luoduiltaan mahdottomia.

• Daniel 1
        mk81 kirjoitti:

"Olen antanut itselleni kertoa, että kaikki ollaan Jumalan kirkkautta vailla samalla tavalla, oli sitten kehitysvammainen eli ei. Eli kaikkien pitäisi periaatteessa tehdä parannus"

Mutta miten tehdä parannus jos ei ymmärrä mitä se edes tarkoittaa? Itseasiassa aika monimutkanen juttu kun alkaa tarkemmin miettimään. Itse tosin en edes usko helvettiin sellaisena miksi se on kuvattu, siis usko, en tiedä. noh, tuskinpa Jumala vaatisi luoduiltaan mahdottomia.

Jumala on oikeudenmukainen, siihen voimme luottaa.

• vähän muutakin

"Olen antanut itselleni kertoa"

Sanonta on minusta yksi ylimielisimmistä ja omahyväisimmistä. Kuka lie lanseerannut suomen kieleen moisen melko yleisen sanonnan.
        Olisi syytä heittää sinne, minne muutkin joutavat sanonnat.

Kehitysvammaisen parannuksenteosta olen eri mieltä. Meidän Herramme hyväksyy kehitysvammaisen sellaisenaan olipa vamman aste mikä tahansa. Tuommoiset periaatteet samaan paikkaan em. sanonnan kanssa. Käytännössä rakastaminen kunniaan.

• eikä jätä. Luota Jeesukseen armoon niin omassa kuin siskosikin asiassa. Jeesus vie perille taivaan kotiin.

Isäni oli matkalla helvettiin ja niin minäkin luulin asian olevan. Mutta olen saanut sanan Jumalalta isäni kuoleman jälkeen, että kirkkaudessa tapaamme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      401
      8721
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      168
      3091
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      17
      1514
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      74
      1056
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1048
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1005
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      63
      958
    8. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      943
    9. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      73
      894
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65
      890
    Aihe