meillä pojalla ollut 5 vuotta eli ihan 3kk lähtien melko paha atooppinen ihottuma. ei aina ihan kauttaalataan ihottuman peitossa mutta jalat ja käsivarret ainakin. kortisonilla tuli aina joksikin aikaa kuntoon mutta nyt löysin uusen tavallisen rasvan nimeltään dermosil- ja ihottuma hävisi ihan joka paikasta!!!kokeilkaa!!rasva todolla rasvaista joten tehoaa!!
atooppinen ihottuma
6
931
Vastaukset
- Itsekin atooppi
En ole lapsi enää, mutta omakin ihoni on helposti atooppinen, ja samat rasvat lienee tehoavan lapseen kuin aikuiseen.:)
Annan siis sellaisen vinkin, että kannattaa vaihtaa rasvaa aina välillä. Jos löytää jonkun hyvän, joka tehoaa, niin valitettavasti teho ei aina ole ikuinen. Ei kannata silloin lannistua, vaan vaihtaa merkkiä, ja taas saa apua! Palaa sitten myöhemmin siihen vanhaan rasvaan, jolloin se taas auttaa.
En osaa selittää mistä tämä johtuu, mutta en ole ainoa asian huomannut.
Kortisoonia ei muuten missään nimessä kannata käyttää kovin pitkää aikaa putkeen. Se mm. ohentaa ihoa jne. Eli sitä vain kuuriluontoisesti.
Tsemppiä lapsesi ihon hoitoon! Vaihtele rasvaa välillä.:) Minäkin kokeilen tuota sinun suosittelemaa. Tällä hetkellä menossa sinkkivoide, ja se tehoaa nyt hyvin. - tuideli
dermosilin baby extraja johan helpotti. Sitten vielä vinkiksi et kandee kortisonina käyttää essexin voide kortisonia!!! ja valohoito tietty meillä aina auttanut. Mut nyt näyttäs taas valoisalta:) mut erittäin hyvä voide on tämä..
- Atoopikko myös
Minulla on myös atooppinen iho ja helokkiöljykapselit on todettu erittäin hyviksi. Niin.... Ja ikää minulla on 31 vuotta.
Olen pääsemässä sairaalaan liotushoitoon. Kerron sitten enemmän, kun hoito on alkanut.:) En tiedä siitä hoidosta vielä paljoakaan.
- hioå
liittyykö teillä atooppiseen ihottumaan eläinallergia???
- tuideli..
todettu koira allergia, arvo oli 5,3 ja muna allergia ja kala jotka pahimmat. Sitruksia ja suklaata vältetään sitten ihan muuten vain koska niin yleisä atooppisen ihon pahentajia. mutta ihotautilääkäri tuumi et atoopikon paras hoito olis 2 koiraa talouteen, toisi noita vasta aineita eikä herkistyisi enää enempää:) ja tuumaili että jos koiran hävitätte, pitäisi hävittää myös naapurin koirat, lapsen kavereiden koirat jne että jotain hyötyä, koska koulut/tarhat yms paikat vilisee koiria ja pöly kulkeutuu nyös asunnosta toiseen.. ja nytpä ollaan huomattu et ei se koirasta reagoikaan vaikka aluksi niin ajateltiinkin,tai sitten lapsen tolenranssi kasvanut iän myötä koiralle joka mielestäni hyvä juttu. ihottuma parantumaan päin ja koira edelleen talossa. Siis tämähän pätee atoopikkoon, astma on jo eri juttu sitten.. mutta niin monta asennetta kuin koiran/lapsen huoltajaa jne.. mut muuten meillä ei mitään muita ruokia tms boikotoidakaan..ja monipuolisesti syödään. Eläimet otetaan yks kerrallaan vastaan, ja pikku oireita ei kande hätkähtää, ainakin meillä siedätys toimii hyvin ja parin kerran jälkeen posket ei enää punotakaan.. mut näin meillä. ja on ollut paha ihottuma, koko keho n.80% veresihottumaa, lapasista nukkuessa nyt päästy eroon ja ihossa enää polvissa pienet laikut ja ranteissa kun ikää 2,5v..tsemiä!
- eczema muun muassa
minulla. Atoopinen ihottuma ylipäätään. Keski-ikä lähenee. Tämä sairaus on hassusti kokonaisvaltainen. Mutta sen kanssa voi elää ja sitä voi hallita.
Oma sairauteni ei ole atoopikoiden pahimmasta päästä. Vuodenvaihteessa ihostani vuosi verta olkavarsista, hartiaseudusta, sormista ja rystysistä, takareisistä ja kaikkialta sääristä. Sain sen hallintaan kuukaudessa kolmen eri lääkärin kautta ja ennen kaikkea omalla päällä.
Minulla on Pricks -testeillä (reikä ihoon ja allergeenia haavaan, miten iso patti tulee, mitataan se viivottimella -menetelmä) havaittuja siitepöly-, ruoka-, ja eläinallergioita. Iso läjä siis, kymmeniä. En usko niistä kuin koiraan koska nenä menee tukkoon nopeasti. Muita en vältä.
Testataan ihotaudinaiheuttajaa vahingoittamalla ihoa joka menee "pahaksi" jo ihan itsestään. Mielestäni uskonnollinen menetelmä ihotautien aiheuttajien seulomiseen. Samaa mieltä on osa tapaamistani ihotautilääkäreistä. Eivät muuten koskaan ole itse sanoneet ensin, mutta näistä muutamista on nähnyt kuinka helpottuneita ovat olleet allergikoksi tunnistetun asikkaan itse näin todetessa. Olen myös kokenut paljon varsinkin julkisella puolella "Se on siinä! Pricksejä olemme aina käyttäneet tässä. Ota kortisoniresepti." -asennetta.
Kannattaa kierrättää ihotautilääkäreitä jos vain mahdollista löytääkseen sen jolla on kokemus samankaltaisesta tapauksesta. Tämä on yksilöllinen sairaus vaikka noudattaakin muutamaa päälinjaa oireiden osalta.
Aina on ollut kuiva iho, perinnöllinen sairaus, mutta ihottuma laajana syntyi kun elin erittäin stressaavaa aikaa tilanteessa jonka päättymiseen en itse voinut merkittävästi vaikuttaa.
Myös alkoholi pahentaa tilannetta selvästi omalla kohdallani. Pahus kun kuitenkin tykkää ottaa.
Valohoito ja lämpimät säät sekä maat auttavat kohdallani erittäin hyvin. Kulunut talvi Etelä-Suomessa on atoopikon unelmatalvi.
Pienten lasten atopia katoaa usein itsestään. Allergia on usein syynä, mutta aikuisen pitää analysoida elinympäristö ja poistaa mahdolliset aiheuttajat. Sekä palauttaa ne mikäli vaikutusta ei ollut. Allergialiitolla sekä atopialiitolla on hyvät sivut. Eikä saa ahdistua itsesäälivistä keskustelupalstalaisista. Moni on alistunut vaikkei siitä ketään voi tietenkään tuomita. Kipu ja kutina voivat olla helvetillisiä ja aina yksilöllisiä. Terve ruumis terveessä sielussa, sanoisin. Minä itse koen atooppisen ihottuman ajoittaisen rajuuden liittyvän suoraan siihen kuinka henkisesti voin.
Lapsilla psyyke on jatkuvassa muutostilassa luonnollisesti kasvusta johtuen. 40% todennäköisyydellä saa atopian perintönä jos toinen vanhempi on atoopikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla723034Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "632609SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past1292482Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.891486Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,341306Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1021023Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o193994Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m85960Sofia Belorf esittelee Dubain kotinsa
Lääniä on kattohuoneistossa. https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011999877.html157893Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä73880