Jos haluatte elää

Pukeli 1

pitkän elämän, niin tässä teille resepti:

ELÄ KUIN KÖYHÄ.

SYÖ NIUKASTI JA OLE PIKEMMITEN PIENESSÄ NÄLÄSSÄ.

ELÄ ASKEETTISESTI.

Jokainen kuitenkin tietää, että sohvan ja hyvän
ruuan houkutukset ovat ylivoimaisia.

24

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tajusin tänään kun töistä lähtiessäni mukanani kulki ne kolme tilaamani kuivaakakkua,,, miten paljon ne painavat. Täyttivät vielä ison kassin. Mitä tekevätkään vyötärölle kun ne syö;)
      Kaupat olivat täynnä pääsiäisherkkuja ostavista ihmisistä. Lampaanliha ja kala tekivät kauppansa,,,ynnä kermat, suklaaherkut,,jne. Siellä ruuhkassa häärin minä myös. Stockkan elintarvike on kyllä vertaansa vailla hakeva valikoimiensa suhteen.
      Ostin myös kotitekoista mämmiä.

      • Pukeli 1

        tuli täytin selväksi. Uskon, että et ole ainoa...
        Aion minäkin toki mämmiä ostaa ja jotakin muutakin hyvää.
        Piimäpiirakkaa aion kyllä paistaa ja jos ostaisi vaikka huomenna siian ja siitä sitten aloittaisi. Tuosta siiasta vielä sen verran, että olen huomannut, että tyttö siika on paljon mehevämpi, kun poikapuolinen, huomaa muutes rakenteesta.
        Mahoton, kun huomenna on tosiaan ostettava monen päivän sapuskat. Täytyy meikäläisen vanhuksen tehdä oikein lappu, ettei tulisi sieltä ruuhkasta kotiin puolet tavaroista ostamatta.


      • on..
        Pukeli 1 kirjoitti:

        tuli täytin selväksi. Uskon, että et ole ainoa...
        Aion minäkin toki mämmiä ostaa ja jotakin muutakin hyvää.
        Piimäpiirakkaa aion kyllä paistaa ja jos ostaisi vaikka huomenna siian ja siitä sitten aloittaisi. Tuosta siiasta vielä sen verran, että olen huomannut, että tyttö siika on paljon mehevämpi, kun poikapuolinen, huomaa muutes rakenteesta.
        Mahoton, kun huomenna on tosiaan ostettava monen päivän sapuskat. Täytyy meikäläisen vanhuksen tehdä oikein lappu, ettei tulisi sieltä ruuhkasta kotiin puolet tavaroista ostamatta.

        pitkäperjantai ja kaupat kiinni


      • Pukeli 1
        on.. kirjoitti:

        pitkäperjantai ja kaupat kiinni

        olen taas aivan sekaisin. Hyvä kun sanoit.


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        tuli täytin selväksi. Uskon, että et ole ainoa...
        Aion minäkin toki mämmiä ostaa ja jotakin muutakin hyvää.
        Piimäpiirakkaa aion kyllä paistaa ja jos ostaisi vaikka huomenna siian ja siitä sitten aloittaisi. Tuosta siiasta vielä sen verran, että olen huomannut, että tyttö siika on paljon mehevämpi, kun poikapuolinen, huomaa muutes rakenteesta.
        Mahoton, kun huomenna on tosiaan ostettava monen päivän sapuskat. Täytyy meikäläisen vanhuksen tehdä oikein lappu, ettei tulisi sieltä ruuhkasta kotiin puolet tavaroista ostamatta.

        miten paljon sitä kalaa ihmiset ostivat, sama lihan kanssa. Mielettömät jonot niin kala-kuin lihatiskillekin ja tottakai juustotiskille. Aikaa meni vaikka kuinka kauan jonoissa. Lauantaina onneksi enää pieniä ostoksia.
        Kaikkein eniten nautin neljästä ihanasta vapaa päivästä.
        Nyt on kaffe valumassa ja isäntä kadoksissa,,, on taas poikien lätkäillassa. Kahvi ja pienet pumpputipat ovat sitä elämän eliksiiriä.


      • Pukeli 1
        umalehtinen kirjoitti:

        miten paljon sitä kalaa ihmiset ostivat, sama lihan kanssa. Mielettömät jonot niin kala-kuin lihatiskillekin ja tottakai juustotiskille. Aikaa meni vaikka kuinka kauan jonoissa. Lauantaina onneksi enää pieniä ostoksia.
        Kaikkein eniten nautin neljästä ihanasta vapaa päivästä.
        Nyt on kaffe valumassa ja isäntä kadoksissa,,, on taas poikien lätkäillassa. Kahvi ja pienet pumpputipat ovat sitä elämän eliksiiriä.

        joskus olla ihan yksin kotona? Minäkin olen juuri nyt ihan melkein itsekseni, vaan on tätä netti seuraa.
        Arvaas missä minun ukkoni on. Kirkkokonsertissa, messua kuuntelemassa.
        Join juuri kahvit ja olo on kuin pumpulissa. Kohta tietysti alkaa nälättämään, mutta sitä vartenhan jääkaappi on.
        Niin ja täytyykin kertoa. Ostin itselleni uutta teknologiaa, vedenkeittimen, oikein teräksisen. Kyllä nyt tee ja pikakahvivesi kiehuu nopeasti.


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        joskus olla ihan yksin kotona? Minäkin olen juuri nyt ihan melkein itsekseni, vaan on tätä netti seuraa.
        Arvaas missä minun ukkoni on. Kirkkokonsertissa, messua kuuntelemassa.
        Join juuri kahvit ja olo on kuin pumpulissa. Kohta tietysti alkaa nälättämään, mutta sitä vartenhan jääkaappi on.
        Niin ja täytyykin kertoa. Ostin itselleni uutta teknologiaa, vedenkeittimen, oikein teräksisen. Kyllä nyt tee ja pikakahvivesi kiehuu nopeasti.

        Isäntä kylläkin tuli jo kotiin. Ei viihdy kauaa poissa. Juuri sain kaffeen valmiiksi ja ovi kävi;)))
        Hiljaisuus on joskus ihanaa terapiaa mielelle. Radio kiinni ja telkku kiinni, paitsi kotikadun ajan.

        Vai vedenkeitin on sinulla. Teräksinen on meilläkin.
        Sain ensimmäisen joskus kapinan aikoihin Saksasta. Ystäväni toi sen tuliaisiksi sieltä silloin kun Suomessa ei niitä juuri ollut ja jos oli niin maksoivat hirmuisesti. Nyt taitaa olla jo neljäs menossa.
        Muista että se vesi pitää kaataa käytön jälkeen sieltä veks.


      • Pukeli 1
        umalehtinen kirjoitti:

        Isäntä kylläkin tuli jo kotiin. Ei viihdy kauaa poissa. Juuri sain kaffeen valmiiksi ja ovi kävi;)))
        Hiljaisuus on joskus ihanaa terapiaa mielelle. Radio kiinni ja telkku kiinni, paitsi kotikadun ajan.

        Vai vedenkeitin on sinulla. Teräksinen on meilläkin.
        Sain ensimmäisen joskus kapinan aikoihin Saksasta. Ystäväni toi sen tuliaisiksi sieltä silloin kun Suomessa ei niitä juuri ollut ja jos oli niin maksoivat hirmuisesti. Nyt taitaa olla jo neljäs menossa.
        Muista että se vesi pitää kaataa käytön jälkeen sieltä veks.

        oli, että vesi veks. Tiedätkö, että minulla ei ole mikroakaan eikä leipäkonetta eikä leivänpaahdinta. ????? Ollaan kyllä mieleltämme aika takapajuisia.
        Joo, mutta tänä keväänä olen kyllä vakaasti päättänyt uusia kaikki rytkyni.
        Tiedätkö yhtään, kun ollaan lähdössä toukokuussa Tallinnaan kylpylään ja siellä on se Stockmann, niin onko siellä samantasoisia vaatteita, kun Helsingissä?


      • pulinapalsta
        umalehtinen kirjoitti:

        Isäntä kylläkin tuli jo kotiin. Ei viihdy kauaa poissa. Juuri sain kaffeen valmiiksi ja ovi kävi;)))
        Hiljaisuus on joskus ihanaa terapiaa mielelle. Radio kiinni ja telkku kiinni, paitsi kotikadun ajan.

        Vai vedenkeitin on sinulla. Teräksinen on meilläkin.
        Sain ensimmäisen joskus kapinan aikoihin Saksasta. Ystäväni toi sen tuliaisiksi sieltä silloin kun Suomessa ei niitä juuri ollut ja jos oli niin maksoivat hirmuisesti. Nyt taitaa olla jo neljäs menossa.
        Muista että se vesi pitää kaataa käytön jälkeen sieltä veks.

        eix siul pitäny olla geimit poikas luona vai joks ne män?


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        oli, että vesi veks. Tiedätkö, että minulla ei ole mikroakaan eikä leipäkonetta eikä leivänpaahdinta. ????? Ollaan kyllä mieleltämme aika takapajuisia.
        Joo, mutta tänä keväänä olen kyllä vakaasti päättänyt uusia kaikki rytkyni.
        Tiedätkö yhtään, kun ollaan lähdössä toukokuussa Tallinnaan kylpylään ja siellä on se Stockmann, niin onko siellä samantasoisia vaatteita, kun Helsingissä?

        saman tasoisia vaatteita ja eikös Tallinnassa löydy ihania vaatetusliikkeitä tai pikkuputiikkeja joissa aivan ihania vaatteita. Yksi tutuistani oli juuri pieni aika sitten Tallinnassa ja oli ostanut kertakaikkisen upeita yksilöllisiä asuja.


        Leivänpaahdin löytyy, mikroaaltouuni löytyy, kahvinkeitin löytyy,,,vaan ei astianpesukonetta löydy, eikä tule löytymään.


      • pulinapalsta kirjoitti:

        eix siul pitäny olla geimit poikas luona vai joks ne män?

        huoli se on sinulla melkoinen. Poikani juhlat ovat vasta ensi lauantaina,,,,,,,, ja huomenna hän tulee kotiin katselemaan meitä vanhuksia jotta mekin saamme onnitella häntä. Eikö olekin mukavaa.;)))))


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        oli, että vesi veks. Tiedätkö, että minulla ei ole mikroakaan eikä leipäkonetta eikä leivänpaahdinta. ????? Ollaan kyllä mieleltämme aika takapajuisia.
        Joo, mutta tänä keväänä olen kyllä vakaasti päättänyt uusia kaikki rytkyni.
        Tiedätkö yhtään, kun ollaan lähdössä toukokuussa Tallinnaan kylpylään ja siellä on se Stockmann, niin onko siellä samantasoisia vaatteita, kun Helsingissä?

        Anteeksi kun taas sotken väliin...
        Tallinnasta jos haluat yksilöllisiä vaatteita, niin mene vanhaankaupunkiin, siellä on ihania pikku liikkeitä...Viru-keskuksessa on myös paaaaaaljon kivoja asusteliikkeitä...sitte jos haluat jotain halpaa, ei hirveän laadukasta, niin Merentori on sellanen paikka...
        Saaks kysyä mihin kylpylään olette menossa Tallinnaan ?


      • Pukeli 1
        Sikra kirjoitti:

        Anteeksi kun taas sotken väliin...
        Tallinnasta jos haluat yksilöllisiä vaatteita, niin mene vanhaankaupunkiin, siellä on ihania pikku liikkeitä...Viru-keskuksessa on myös paaaaaaljon kivoja asusteliikkeitä...sitte jos haluat jotain halpaa, ei hirveän laadukasta, niin Merentori on sellanen paikka...
        Saaks kysyä mihin kylpylään olette menossa Tallinnaan ?

        Stokka? Nyt en ostakkaan enään mitään rättejä, osta rätti pa..a saat.
        Hyvä tietää niistä kaupoista siellä vanhassa kaupungissa, Kalev Spa nimittäin sijaitsee siellä.
        Oletko tulossa sinne samassa kuussa?


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        Stokka? Nyt en ostakkaan enään mitään rättejä, osta rätti pa..a saat.
        Hyvä tietää niistä kaupoista siellä vanhassa kaupungissa, Kalev Spa nimittäin sijaitsee siellä.
        Oletko tulossa sinne samassa kuussa?

        Mä en sieltä Stoccalta oikeen koskaan ole löytänyt mitään itelleni...Mutta Viru-keskuksessa on pari isoakin liikettä, on Sokos ja Kauppa-maja...niistä olen kyllä löytänyt aina jotain..Siellä Sokoksessa on samoja vaatteita kun meilläkin, mutta paljon muita ja yksilöllisempiä myös..kannattaa käydä...
        Siellä Virukeskuksessa on ihania kenkäkauppojakin...

        En tiedä koska lähetään taas tallinnaan, me kun lähetään aina niin äkkiä, ei suunnitella sen kummemmin etukäteen..päivää-paria ennen varataan matka...ja menox.. ;)))


      • Pukeli 1
        Sikra kirjoitti:

        Mä en sieltä Stoccalta oikeen koskaan ole löytänyt mitään itelleni...Mutta Viru-keskuksessa on pari isoakin liikettä, on Sokos ja Kauppa-maja...niistä olen kyllä löytänyt aina jotain..Siellä Sokoksessa on samoja vaatteita kun meilläkin, mutta paljon muita ja yksilöllisempiä myös..kannattaa käydä...
        Siellä Virukeskuksessa on ihania kenkäkauppojakin...

        En tiedä koska lähetään taas tallinnaan, me kun lähetään aina niin äkkiä, ei suunnitella sen kummemmin etukäteen..päivää-paria ennen varataan matka...ja menox.. ;)))

        hätäiset matkakaverit, että aina täytyy tilata matka ainakin kuukautta aikaisemmin.
        No, oli hyvä, kun selvensit noista kaupoista, niin taidankin katsella sieltä ennenkuin ostan täältä mitään.


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        hätäiset matkakaverit, että aina täytyy tilata matka ainakin kuukautta aikaisemmin.
        No, oli hyvä, kun selvensit noista kaupoista, niin taidankin katsella sieltä ennenkuin ostan täältä mitään.

        Ilmanmuuta kannattaa sieltä ostaa, kun kerran sinne olet menossa...


      • Pukeli 1
        Sikra kirjoitti:

        Ilmanmuuta kannattaa sieltä ostaa, kun kerran sinne olet menossa...

        hyvää yötä ja kauniita unia sekä kiitos seurasta.


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        hyvää yötä ja kauniita unia sekä kiitos seurasta.

        HyvääYötä..... myös sulle..


    • Tiedä sit kans noista...

      Tuntuu,että vaivoja tulee ja nuorena kupsahtaa,teki mitä teki.Jos niikseen tulee.
      Olkoon sitten tähtiin kirjoitettu tai geenit,mitä lie.

      Joten poistun kohta sohvan pohjalle roskaruokineni ja terveysvaikutteisineni Fazerin sinisen levyn kera.

      • Pukeli 1

        nuorena, jää monta myrskyä kokematta.
        Itse kirjoitin tuon ohjeen eräästä telkkari ohjelmasta missä oli 4 professoria keskustelemassa ja antamassa kansalle ohjeita.
        Pääteemana siinä jutussa oli nainen ja vaihdevuodet sekä lisänä estrogeni hoidot. Yksi proffa kertoi antavansa tätä lääkettä vielä 86 vuotiaalle äidilleenkin, joten ei mitään syytä pelätä joskus tulevaa ikäloppuikää.


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        nuorena, jää monta myrskyä kokematta.
        Itse kirjoitin tuon ohjeen eräästä telkkari ohjelmasta missä oli 4 professoria keskustelemassa ja antamassa kansalle ohjeita.
        Pääteemana siinä jutussa oli nainen ja vaihdevuodet sekä lisänä estrogeni hoidot. Yksi proffa kertoi antavansa tätä lääkettä vielä 86 vuotiaalle äidilleenkin, joten ei mitään syytä pelätä joskus tulevaa ikäloppuikää.

        No juu,jos sen viimekädessä sais itse päättää.

        Tosin oon ajatellut,että mikäs jos terve olis ja jonkin sortin järki päässä,niin mikä ettei.
        Pahuksen vaivasena ja höperönä en viittis täällä muitten vaivana kukkua.

        Eikös noista estrogeenihoidoistakin muuten ole ollut jonkin sortin keskustelua niittenkin mahdollisista vaaroista.Tuli vaan mieleen kaikkien osteoporroosi sun muitten viidakkoon jos joutuupi viälä lisäksi :/.


      • Pukeli 1
        molossi kirjoitti:

        No juu,jos sen viimekädessä sais itse päättää.

        Tosin oon ajatellut,että mikäs jos terve olis ja jonkin sortin järki päässä,niin mikä ettei.
        Pahuksen vaivasena ja höperönä en viittis täällä muitten vaivana kukkua.

        Eikös noista estrogeenihoidoistakin muuten ole ollut jonkin sortin keskustelua niittenkin mahdollisista vaaroista.Tuli vaan mieleen kaikkien osteoporroosi sun muitten viidakkoon jos joutuupi viälä lisäksi :/.

        yksi farmaseutti kyllä epäili, että niiden hoitojen vaarallisuutta paisutellaan, koska kuuluvat korvattaviin lääkkeisiin ja ovatkin melko kalliita.
        Se kuulemma on kuitenkin todistettu, että nämä lääkkeet estävät luukadon syntymisen... Tuo rintasyöpä juttuhan siinä saattaa peikkona olla, mutta asioillahan on aina kaksi puolta.


    • Heloisa

      kokonaan sivuraiteelle. Peikkolaulun nimi on ihan pelkkä Oli kerran. Neljäs säkeistö kuuluu näin:

      Tää peikkosatu näin nyt ompi lyhyt vaan,
      kun peikot pois jo lähti ilmalaivallaan.
      Nyt maa on heistä vapaa,
      he kiertää pohjoisnapaa.
      He sieltä tänne vain ei palaa milloinkaan.

      • Pukeli 1

        noinhan se menikin, nyt muistan minäkin ja vieläpä muistan sävelenkin.
        Kirjoitan sen nyt heti jatkoksi minulla oleviin säkeistöihin. KIITOS.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      441
      9573
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2476
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      56
      1911
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1679
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1442
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1369
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      374
      1278
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      145
      1224
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      20
      1185
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1062
    Aihe