Tässä se taas nähdään miten Sirukortit muka toimii, niin kuin pankkikortti.
Eipä toiminut Lidlissä. S-Visa Debit kortti sirulla ollenkaan. Piti turvautua varajärjestelmään eli mankkuraitaan.
Kiitos Pointin kämästen EMV-päätteiden.
Alkoi oikeasti hymylyttämään hervottomasti. EMV systeemit piti olla saatettu kuntoon jo reilut kaksi vuotta sitten. Mutta Pointti ei ole saanut omia roskiaan vieläkään toimimaan. ;)
Olihan tuo ihan hauskaa naurettavaa 5 minuutin ajan. Kun kerran korttijärjestelmien asiantuntija olen. Mutta muita ei näyttänyt jonossa naurattavan.
Pointin kämä päätteet / Lidl - S-Pankki
6
712
Vastaukset
- -miqu-
Olen maksanut muutaman kerran Lidl:ssä Op-pankin Visa-Debitillä ongelmitta. Ekalla kerralla kysyin erikseen kassalta käykö tämä ja kassa veti kortin lukijasta, sanoi että näköjään käy, mutta tässä eräänä päivänä toinen kassahenkilö huomasi, että tämä on Visa Debit ja sanoi, ei käy meillä vaikka kone sen hyväksyisikin. (sirukorttipäätteitä ei ko . myymälässä vielä ole) Kyselin sitten asiaa asiakaspalvelusta josta tuli vastaus:
"Lämmin kiitos palautteestanne. Maksuvälineet jotka käyvät meillä ovat varsin moninaiset, suomalaiset pankkikortit, visa electron sekä maestro käyvät käteisen lisäksi. Kansainväliset luottokortit, kuten Visa ja Eurocard, eivät käy meillä maksuvälineenä niiden kalliiden kustannusten vuoksi. Muun muassa näin pidämme kustannukset alhaisina, jotka näkyvät asiakkaille edullisina hintoina.
Tällä hetkellä myöskään Visan Debit -kortti ei käy meillä maksuvälineenä. Luonnollisesti seuraamme maksutapojen kehittymistä ja sopeutamme toimintaamme tarvittaessa ja olemme välittäneet viestinne kehitysehdotuksena yrityksemme johdolle.
Ystävällisin terveisin,
Asiakaspalvelu
Lidl Suomi KY "
Eli Debit-korttien ei siis kuulu käydä Lidli:ssä ollenkaan, toisaalta ei niiden nettisivuilla eikä kassojen tarroissa niiden luvata käydäkkään.- Pakilassa
On sirukortti päätteet. Ja esim Nordean Pankkikortti toimi sirulla ongelmitta.
S-Pankin Visa Debit kortti ei toiminut sirulla, mutta se kyllä toimi kun sen luki mankkuraidalla.
Joka on ihan väärä menetelmä, koska mankkuraidalla on bitti joka kertoo että korttia pitäisi käyttää Sirulla.
Miten tuollaiset viritykset on voineet mennä sertifioinnista läpi, jos ne ei kerran toimi niin kuin pitää?
Nimimerkillä, sertifiointiprosessissa mukana ollut eräällä toisella laitetoimittajalla.
- käy
S-Pankin visa Debit mukisematta. Tekee kyllä katevarauksen, vaikka ei online kortti olekaan.
Viime syksynä Nordean Visa Debit kelpasi kaikissa Lidlin myymälöissä, joissa sitä testasin. Sitten myymälöihin asennettiin uudet maksupäätteet, joissa on sirutunnistus. Sen jälkeen kortti ei ole enää kelvannut. Sirupuolelta tulee virheilmoitus "Jäsenliikenumero puuttuu". Magneettijuovapuolelta tulee kehoitus syöttää kortti sirupuolelle.
- Systeemit sekaisin
Sama täällä Turussa. On niillä näköjään taas korttisysteemit sekaisin.
- Että Debit = Pankkikortti
Systeemit sekaisin kirjoitti:
Sama täällä Turussa. On niillä näköjään taas korttisysteemit sekaisin.
Tässä se taas nähtiin, että debit kortti ei ole pankkikortti, eikä pankkikortti ole debit kortti. Ne ovat erilaisia tuotteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau596865Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414825- 752647
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat412009- 181788
- 301587
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81512Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151349- 241244
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671137