toistuva oksentelu

onko kokemusta

Meillä 6 v lapsi oksentelee silloin tällöin lähinnä iltaisin iltapalan jälkeen. Yksityislääkärillä selvitetään parhaillaan, mistä on kyse (ummetus, diabetes, kilpirauhanen..) Onko jollain vastaavasta kokemusta?

3

10395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilvilinna2

      En tieda koko taudista oikeastaan viela paljonkaan mutta lueskelin just noita refluksi lapsien aideilta tulleita viesteja ja kummasti tuntuvat meidankin tyton oireet sopivan tahan tautiin. Pista hakusanaksi "refluksi" ja ehka loydat jotain mika pistaa miettimaan voisiko olla kysymys tasta taudista. Meidan tytto on myos tutkimuksissa mutta tuosta refluksista ei ollut viela puhetta ollenkaan. Otan asian esille seuraavalla laakari kaynnilla ja meinaan kylla pyytaa suoraan lahetteen kunnon tutkimuksiin.
      Meidan tytto on vasta 3v mutta hapanta mahanestetta / ruokaa nousee ylos leikkiessa ja nyt on pari kertaa neiti oksentanut yolla ihan ilman mitaan erityista syyta. Han valittaa ensin mahakipuja ja noin tunti sen jalkeen tulee oksennus. Viimeksi han oksensi vain yhden kerran ja jatkoi sitten unia. Aamulla tytto oli ihan normaali, kuumettakaan ei ollut. Ehkapa ruokavaliossakin olisi siis tarkastamista, jos vaikka pieni maha ei sulata viela ihan kaikkea ja kyllahan sen tietaa itsekkin ettei tunne ole mukava jos mahassa kiertaa.
      Mukaa kevaan odettelua teille ja toivottavasti saatte syyn selville teidan tyton huonoon oloon.

      • alkuperäinen oksentelija

        Joo, olen kuullut refluksista aikaisemmin, mutta toistaiseksi lääkärit (2 kpl) ovat puhuneet ummetuksesta ja siitä, että otetaan perustutkimukset ensin. Täytyypä ottaa sekin puheeksi, jos ei selviä mitään. En olisi muistanut tällaista. Mutta ihan omituista tämä on ja alkoi joulun jälkeen eli ei ole ennen oksennellut muuta kuin vatsataudissa. Voisikohan vaan syödä liikaa kun ruoka tahtoo maistua erittäin runsain mitoin..? Toivottavasti ei kuitenkaan ole diabetes tms, vähän kyllä huolestuttaa. No huomenna mennään labraan. Hyvää kevättä myös teille ja toivottavasti teilläkin selviää, mistä on kyse. Omituista oli myös kuulla tänään aikuiselta ystävältäni, että hänelläkin on alkanut oksentelu joulun jälkeen ja myös hänellä tutkitaan syytä. Voiko olla kuitenkin jokin pöpö, mutta harvinaisen kauan kestää?


      • pilvilinna2
        alkuperäinen oksentelija kirjoitti:

        Joo, olen kuullut refluksista aikaisemmin, mutta toistaiseksi lääkärit (2 kpl) ovat puhuneet ummetuksesta ja siitä, että otetaan perustutkimukset ensin. Täytyypä ottaa sekin puheeksi, jos ei selviä mitään. En olisi muistanut tällaista. Mutta ihan omituista tämä on ja alkoi joulun jälkeen eli ei ole ennen oksennellut muuta kuin vatsataudissa. Voisikohan vaan syödä liikaa kun ruoka tahtoo maistua erittäin runsain mitoin..? Toivottavasti ei kuitenkaan ole diabetes tms, vähän kyllä huolestuttaa. No huomenna mennään labraan. Hyvää kevättä myös teille ja toivottavasti teilläkin selviää, mistä on kyse. Omituista oli myös kuulla tänään aikuiselta ystävältäni, että hänelläkin on alkanut oksentelu joulun jälkeen ja myös hänellä tutkitaan syytä. Voiko olla kuitenkin jokin pöpö, mutta harvinaisen kauan kestää?

        Aikaa on kulunut edellisestä viestistä mutta ajattelin, että laitan kuitenkin lyhyesti mitä meidän pikku neidin oksentelulle kuuluu. Tapaustahan tutkittiin ja tutkittiin eikä mitään löytynyt. Viikko sairaalassa, lukuisia kakkanäytteitä, pään magneettikuvaus, epilepsia kokeet, mahan/suoliston varjoaine kuvaus etc.
        Kunnes, meidän naapurin vanha herra on lääkäri joka on erikoistunut luonnonlääketieteeseen ja käyttää tutkimuksissa apuna verikoetta nimeltään Bluttest nach Dr. Aschof. Tässä kokeessa paljastui, että meidän tytöllä on parasiitteja, tarkemmin sanottuna Giardia Lamblia parasiitteja. Mistä ne ovat peräisin... ei aavistustakaan... ehkä etelän matkalta tai jostain lähempää. Tutkimustulos vahvistettiin kakkanäytteestä ja yllätys yllätys, myös 1 1/2 vuotta vanhempi sisar oli saanut tartunnan mutta hänellä ei ollut mitään oireita. Antibiootit syötiin ja oksentelu loppui siihen. Nuo Lambliat ovat siitä kiusallisia ettei niitä näy normaalissa kakkanäytteessä vaan avuksi tarvitaan nk. kristallisointi (näin ainakin mulle asia selvitettiin). Eli, tällaista siis meillä, toivottasti teilläkin asia selvisi.
        Mukavaa talven jatkoa !


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe