Oon ostamassa todella ihmisiin luottavaa amerikkalaista ravuria. 6-vuotias, kerran selässä oltu, mutta ratsun siitä saa. Ongelmana se, että oon kuullut monilta, että amerikkalaiset ei nosta laukkaa raviuran jälkeen. Kokemuksia?
Tärkeetä...
9
372
Vastaukset
- jille
Täyttä huuhaata. Kyllä se nostaa, kunhan sille opettaa. Ravuriahan ei ole koulutettu ratsuksi, joten ei se tiedä mitään "laukannostoa". Se täytyy siis peruskouluttaa kuten mikä tahansa ratsupolle. Etsi avuksi joku, joka osaa.
- Elora
Joo no mä kyllä osaan kouluttaa sen itsekin ratsuksi! Mut kiitti paljon! Kaipaan silti vielä lisää kommentteja... Oon kouluttanut kaheksan russponia, jotka tuotiin Ruotsista villiponeina. Niitä oli talutettu kerran, sinne laitumelle ja sitten koppiin, kun ne tuotiin Suomeen. Ja ei koskaan harjattu jne. Eli siis lähes villiponeja ja koulutin niistä parhaimmillaan Ko HeA ja huonoimmat (vähiten koulutetut) Ko HeC. Niistä tuli tuntipolleja, joten taso ei niin tärkeä. Mutta kiitti ja lisää kommentteja!
- miia
heippa...!Minulla on 11wee amerikan ravuri tamma!Tietenkin ne osaa laukan nostaa mutta minun tammani ainakin kiitää laukassa!!Mutta kyllä sen laukannosto on joskus hankalaa mutta aina on onnistunut...!!!=)Halusin vaan sanoa!!
- Riia
Omistan Amerikan ravurin joka ravasi vuonna 1996 7 peräkkäistä voittoa ja nyt kentällä sillä ratsastaminen on kuin ilmaa... Se hyppää 120cm ja kouluakin menee tosi hyvin.
Eli toi juttu on vitsi.- Elora
Kiitti paljon, ostin itse asiassa sen hevosen jo! :) Mut kiitti paljon, totutellaan ensin vaan ratsastajaan ja satulaan, niin katotaan laukkapuolta sitten! :)
- HYI YÄÄÄK!
Ne on perseestä. Siis hevoset. Ällöjä paskoja!
Jos vahingossa kiljahtaa niin tulee hepalta turpaan. HEVOSET ON PERSEESTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH!- poni1994
jokaisella on oma mielipide, mutta ettäs kehtaat sanoa noin! hevoset ovat maailman ihanempia eläimiä!
sä oot itte perseestä! - Nimetön
Hei älykääpiö ne on eläimiä
- Nimetön
Olen seurannut ainakin hieman ravureista ratsuiksi hommia ja olen kuullut kouluttajan ja omistajan välistä keskustelua jolloin kouluttaja sanoi, että puoli pidätteet, suora istunta ja selkeät avut ovat oppivaiselle hevoselle hyvin tärkeitä..... Mutta kysy ammattilaiselta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h292854Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321463
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958