Kuntien on laadittava tämän vuoden alusta voimaan tulevan lastensuojelulain mukaan suunitelmat Lasten ja nuorten hyvin voinin edistämiseksi sekä lastensuojelun järjestämiseksi ja kehittämiseksi Suunnitelmat on katettava laajasti lasten ja nuorten sekä perheiden hyvinvointiin liittyvät palvelut.Asuinpaikkakunnallani monesta lastensuojelu ilmoituksesta viranomaiset eivät näytä reakoivan mitenkään Tapaamisten aikana lapsen huonosta kohtelusta tehtyihin ilmoituksiin
Uusi lastensuojelulaki voimaan 1.1.08
4
752
Vastaukset
- Nimetön
...lastensuojeluilmoitus on lähinnä viranomaisten käyttämä tapa tuoda esille lapsen hyvinvointia koskevia asioita.
Siispä älä sinä yksityishenkilönä kovinkaan paljon mieti, miten voisit saada vihamiehellesi vaikeita päiviä viranomaisia juoksuttamalla.
Keskitytään nyt vain kivan pääsiäisen viettoon ja ajatellaan ihan jotakin muuta.- vääry
Ainakin Vantaalla on esimerkiksi kriisikeskus ja ihan poliisillekin voi soittaa, jos naapurissa esimerkiksi juopotellaan ja lapsi on yksinään pihalla ajelemassa pyörällä. Lastensuojeluilmoituksen tekee kylläkin silloin se, joka vastaa puhelimeen ja tekee asialle sen, mitä tehtävissä on. Näistä ilmoituksista saa sitten ainakin yleiskuvan, mitä jonkun lapsen kohdalla tapahtuu. Kyllä sosiaalityöntekijät jollai tavoin käsittelevät asiaa. He voivat esimerkiksi keskustella perheen kanssa, mutta eihän naapuri siitä tiedä. Eikä yhteen ilmoitukseen levoton elämä lopu.
- ja hah
vääry kirjoitti:
Ainakin Vantaalla on esimerkiksi kriisikeskus ja ihan poliisillekin voi soittaa, jos naapurissa esimerkiksi juopotellaan ja lapsi on yksinään pihalla ajelemassa pyörällä. Lastensuojeluilmoituksen tekee kylläkin silloin se, joka vastaa puhelimeen ja tekee asialle sen, mitä tehtävissä on. Näistä ilmoituksista saa sitten ainakin yleiskuvan, mitä jonkun lapsen kohdalla tapahtuu. Kyllä sosiaalityöntekijät jollai tavoin käsittelevät asiaa. He voivat esimerkiksi keskustella perheen kanssa, mutta eihän naapuri siitä tiedä. Eikä yhteen ilmoitukseen levoton elämä lopu.
Johan tota oli 80-luvulla, naapurit ilmoitti mun hyvinvoinnista juoppovanhempien kanssa töölössä sossulle ja tulivat tarkistamaan.. -80-luvun lapsi-
- oikeassa keskusteluryhmässä?
Tuota noin. Miten tuo viestisi liittyy pääsiäiseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1384754- 1773893
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1153586Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432901- 1381856
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401658Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?581308Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261289Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211251Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231203