Miksi naiset sietää tuijottamista?

miehen_ketale87

Mulla on sellanen harrastus, että ainakun menen julkisilla liikenne välineillä, etenkin junalla, niin etsin jonkun kauniin naisen istun sitä vastapäätä. Sitten saatan vaan ihailla sitä naisen kauneutta; kasvonpiirteitä, silmiä, kampausta ja sileetä ihoa ja täytyy kyllä sanoa, että kyllä naiset ovat tosiaan kauniita.

Mutta ihmettelen sitä, että miksi naiset sietää tämmöistä tuijottamista?
Mulla ku ei nyt satu olemaan mitään muutakaan tekemistä juna matkoilla, niin harrastan sitten tuota ihailemista - mutta kysymys kuuluu - millä tavalla koette tuommoisen kyläämisen ja jos se on epämieluisaa, niin miksi siedätte sitä?

Yleensä nämä naiset/tytöt jota kyylään, menevät ihan vaikeiksi; he eivät oikein tiedä minne katsoisi ja yleensä pitävät visusti katseensa pihalle suunnattuna. Yleensä mua alkaa siinä vaiheessa aina vähän huvittamaan, ku

37

2536

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehen_ketale87

...huvittamaan ku en itse pidä sitä kuitenkaan kovin vakavana asian.

Yleensäkkin junassa kukaan ei uskalla katsoa ketään silmiin, jos katsot jotain silmiin, se yleensä kääntää pään pois. Olen ottanut tästä asiasta nautinnon irti ja pidän koko tilannetta hallinnassa siten, että katson minne lystään ja jos joku katsoo minua, niin katson niin kauan takas että se vaivaantuu...kylläpä on halpaa hupia. Onhan tuo vähän moukkamaista ja epäkorrektia käytöstä, mutta se on vaan niin huvittavaa joka kerta todeta, että miten kaikki sietää tuota käytöstä ja vaivaantuu sen sijaan että antais opetuksen.

• Mies 1985

Minkä helvetin opetuksen? Ai että kävisi väkivaltaiseksi vai? Katsomisesta?

Entä jos mies katsoo naista,pidätkö sitäkin moukkamaisena asiana? Jos et pidä,sitten sinun on jatkettava kiveksien kasvattamista; tasa-arvo kunniaan.

• hupia tuokin

Ihmisten kanssa on helppo leikkiä, kun tietää, että Kun toimin näin, seuraa tämä. Esimerkkinä toimi vaikkapa juuri tuo, että kun katsot vierasta ihmistä silmiin niin se aiheuttaa automaattisen reaktion; nolottaa! pakko kääntää katseeni pois.

Anna palaa vaan. Ehkä se antaa näille tyttösille jotain ajateltavaa, ja ehkä jonain kauniina päivänä yksi heistä uskaltaa irtautua näistä automaattisista kaavoista, katsoo sinua takaisin silmiin ja uskaltaa jopa sanoa jotain sinulle.

• miehen_ketale87
        Mies 1985 kirjoitti:

Minkä helvetin opetuksen? Ai että kävisi väkivaltaiseksi vai? Katsomisesta?

Entä jos mies katsoo naista,pidätkö sitäkin moukkamaisena asiana? Jos et pidä,sitten sinun on jatkettava kiveksien kasvattamista; tasa-arvo kunniaan.

No vaikka sellasen opetuksen, että kattois takais ihan millon vaan huvittaa ja eikä antais periksi vasta ku itseltä niin tuntuu. Taikka sitten vaan sanois, että mitäs kyyläät, se häiritsee minua...esimerkiksi näin. Jos mua joku alkaa hulluna kyylää, niin en minä sitä jaksa sietää, katson joko merkillisesti takaisin tai teen jonkun muun taktisen vedon.

kysyit:"Entä jos mies katsoo naista,pidätkö sitäkin moukkamaisena asiana?" En pidä, mutta sitä pidän hieman moukkamaisena, että kyylää jatkuvasti, siihen tyyliin mitä minä teen. No odotetaanpa naisten vastauksia, veikkaanpa että joku nainen saattaa pitää sitä hyvinkin moukkamaisena. Itse henkilökohtaisesti en kuitenkaan ota sitä ollenkaan vakavasti, mutta meitä on moneenlähtöön ja ajattelin näin maalaisjärjellä...ehkä mun pitäis vaan jatkaa sitte tätä kivesten kasvattamista:)

• miehen_ketale87
        hupia tuokin kirjoitti:

Ihmisten kanssa on helppo leikkiä, kun tietää, että Kun toimin näin, seuraa tämä. Esimerkkinä toimi vaikkapa juuri tuo, että kun katsot vierasta ihmistä silmiin niin se aiheuttaa automaattisen reaktion; nolottaa! pakko kääntää katseeni pois.

Anna palaa vaan. Ehkä se antaa näille tyttösille jotain ajateltavaa, ja ehkä jonain kauniina päivänä yksi heistä uskaltaa irtautua näistä automaattisista kaavoista, katsoo sinua takaisin silmiin ja uskaltaa jopa sanoa jotain sinulle.

niinpä, kannattaa itsekkin kokeilla, jos ei ole muuta tekemistä junassa, niin on toinkin yhdenlaista hupia tosiaan! Kyllä hulluilla on halvat huvit, ei voi muuta sanoa.

Ja kieltämättä on aika yllättävän monet naiset tosiaan kauniita. Onpahan ainakin esteettisempi matkustaa.

• en voi kun

sanoa oman mielipiteeni ja se kyllä on selkeä joko kysyn v****ako mulkoilet tai kyttään takas jos huomaan jonkun kyyläävän ei siinä kummempia tuijotus kisaa kun on harjoiteltu koiran kanssa pitkään sekin jaksaa.

• Tristar

Olet oikeassa siinä että tuijottaminen tekee kohteen olon vaivautuneeksi ja epämukavaksi, ihmettelen miksi viitsit kiusata ihmisiä noin. Mutta ehdotus tässä; se mitä itse harrastan, on myös tuo katsominen, tarkkailu, joka joskus äityy tuijottamiseksi. Minustakin naiset ovat kauniita :D mutta sen sijaan että tapittaisin hiljaa kunnes toinen kiusaantuu ja huvittuisin sitten siitä, jos katse huomataan, sanon suoraan mitä katson. "anteeksi, en voinut olla katsomatta, sulla on vain niin upea profiili/kauniit silmät/vangitseva kaulan kaari/mitäikinä". Punastuminen ja kiusaantuminenkin saattaa seurata (etenkin koska olen itse nainen) mutta kohteliaisuuden lausuminen ei ole ketään vielä vahingoittanut ja kohdekin taatusti sen muistaa, ja uskallan väittää että useimmiten pitää sitä positiivisena.

Kokeile.

• miehen_ketale87
        Tristar kirjoitti:

Olet oikeassa siinä että tuijottaminen tekee kohteen olon vaivautuneeksi ja epämukavaksi, ihmettelen miksi viitsit kiusata ihmisiä noin. Mutta ehdotus tässä; se mitä itse harrastan, on myös tuo katsominen, tarkkailu, joka joskus äityy tuijottamiseksi. Minustakin naiset ovat kauniita :D mutta sen sijaan että tapittaisin hiljaa kunnes toinen kiusaantuu ja huvittuisin sitten siitä, jos katse huomataan, sanon suoraan mitä katson. "anteeksi, en voinut olla katsomatta, sulla on vain niin upea profiili/kauniit silmät/vangitseva kaulan kaari/mitäikinä". Punastuminen ja kiusaantuminenkin saattaa seurata (etenkin koska olen itse nainen) mutta kohteliaisuuden lausuminen ei ole ketään vielä vahingoittanut ja kohdekin taatusti sen muistaa, ja uskallan väittää että useimmiten pitää sitä positiivisena.

Kokeile.

Voiskais sitä kokeillakkin, mutta noiden kohteliaisuuksien jakeleminen vaatii jo enemmän pokeria - tyhjässä junassa se ei olis varmaan hankalaa, mutta päivisin junassa on yleensä niin täyttä, mutta hiljasta, että sitten se varmasti kaikuu koko kansa kuultavaksi. No ei kai siinä mitään pahaa, mutta tuijottamista enemmän rohkeutta se kyllä vaatii.

sanoit:"mutta sen sijaan että tapittaisin hiljaa kunnes toinen kiusaantuu ja huvittuisin sitten siitä..."
        no en nyt silti ihan ala naureskelemaan, kyllä mä pidän se ihan omanatietonani:)

• miehen_ketale87
        en voi kun kirjoitti:

sanoa oman mielipiteeni ja se kyllä on selkeä joko kysyn v****ako mulkoilet tai kyttään takas jos huomaan jonkun kyyläävän ei siinä kummempia tuijotus kisaa kun on harjoiteltu koiran kanssa pitkään sekin jaksaa.

tällaset ihmiset on harvemmassa. Mutta saattaisin itse sanoa jotain sen kaltaista, mutta en silti ihan noin epäkohteliasta.

• Tristar
        miehen_ketale87 kirjoitti:

Voiskais sitä kokeillakkin, mutta noiden kohteliaisuuksien jakeleminen vaatii jo enemmän pokeria - tyhjässä junassa se ei olis varmaan hankalaa, mutta päivisin junassa on yleensä niin täyttä, mutta hiljasta, että sitten se varmasti kaikuu koko kansa kuultavaksi. No ei kai siinä mitään pahaa, mutta tuijottamista enemmän rohkeutta se kyllä vaatii.

sanoit:"mutta sen sijaan että tapittaisin hiljaa kunnes toinen kiusaantuu ja huvittuisin sitten siitä..."
        no en nyt silti ihan ala naureskelemaan, kyllä mä pidän se ihan omanatietonani:)

Juu en huvittumisella meinaakaan aureskelua vaan juuri sitä hiljaa itsekseen myhäilyä että teinpä toiselle ikävän olon. Onko se nyt sitten niin hienoa...

Tuossa ääneen sanomisessa on monta hyvää puolta.

-kohteelle tulee hyvä mieli
        -tunnet itsesi rohkeaksi kun uskalsit ääneen heittää
        -saat toisinaan myös vastakaikua (ei huono asia sekään, kai?)
        -ne jotka kuulevat, pitävät sinua miellyttävänä ihmisenä
        -joku rohkaistuu ehkä noudattamaan esimerkkiäsi!

Tuloksena näistä enemmän kohteliaisuuksia ja hyvää mieltä kaikille! Heeh... itse koen sen tavaksi parantaa maailmaa ja ihmisten yhteisymmärrystä, jakaa hyvää mieltä. Plus tottakai saan itse esittää itsestäni sen rohkean ja itsevarman puolen pelkäämättä negatiivista palautetta.

• miehen_ketale87
        Tristar kirjoitti:

Juu en huvittumisella meinaakaan aureskelua vaan juuri sitä hiljaa itsekseen myhäilyä että teinpä toiselle ikävän olon. Onko se nyt sitten niin hienoa...

Tuossa ääneen sanomisessa on monta hyvää puolta.

-kohteelle tulee hyvä mieli
        -tunnet itsesi rohkeaksi kun uskalsit ääneen heittää
        -saat toisinaan myös vastakaikua (ei huono asia sekään, kai?)
        -ne jotka kuulevat, pitävät sinua miellyttävänä ihmisenä
        -joku rohkaistuu ehkä noudattamaan esimerkkiäsi!

Tuloksena näistä enemmän kohteliaisuuksia ja hyvää mieltä kaikille! Heeh... itse koen sen tavaksi parantaa maailmaa ja ihmisten yhteisymmärrystä, jakaa hyvää mieltä. Plus tottakai saan itse esittää itsestäni sen rohkean ja itsevarman puolen pelkäämättä negatiivista palautetta.

täytyypä testata ens kerralla! puhuit mut ympäri - hyvä suoristus!

• tässäpä vastaus

itsevarma nainen sietää ja hymyilee sinulle takaisin. Epävarma panikoituu, vaikkakin tietää miksi katselet. Mitä enemmän kauniilla on ikää, sitä itsevarmempi on.

• miehen_ketale87

niin ne on varmaan vähän pelokkaita, ku en oo kuitenkaan yleensä itseäni paljon vanhempia kyyläilly.

Onhan sitä joskus käyny mielessä, että alkais heittää jotain juttua, mutta ei sitä silti itsekkään oikeen viitti ku juna täynnä porukkaa ja hiljasta ku karhun takapuolessa.
        Oon kyllä paskanjauhamisen ammattilainen, että ei sinäänsä olis vaikea keksiäkkään puhuttavaa, mutta ainakin vielä tähän asti olen harrastanut tätä harmitonta kyyläämistä vain:)

• fire_stone

Just sun tyyppiset tuijottelijat on mitä vastenmielisimpiä. En lähtis tuollaseen leikkiin ollenkaan. Ymmärtää jos joku jotain katsoo hetken pidempään, mut tarkotuksellinen tuijottelu.

• Kysynpä vain

Mitäs luulet, miksi sietävät?

Useimmiten tuijottelija on jollain tavalla omituinen - normaalit aikuiset nimittäin osaavat käyttäytyä ihmisten ilmoilla - ja mikä tahansa reaktio on pelkästään hankaluuksien kerjäämistä. Varmimmin saa olla rauhassa, kun yrittää olla huomaamatta ja huomaamaton.

Jos ottaa katsekontaktin tai jopa hymyilee, tuijottelija ymmärtää asian kutsuksi. Jos pyytää tuijottelijaa lopettamaan tai näyttää tälle keskisormea, saa aikaan rähinän tai ainakin paljon intensiivisempää, vihamielistä tuijotusta. Moni vetäisi sinua varmasti oikein mielellään turpiin, mutta semmoisesta on käsittääkseni mainintoja rikoslaissa, ja muutenkin olisi aika tyhmää tempaista itseään isompaa julkisella paikalla, josta ei edes pääse karkuun.

Oletko muuten ajatellut sitä, että saatat oikeasti olla todella pelottava jonkun mielestä? Onko sinusta mukava ajatella, että jotkut tyttöparat kulkevat pitkään taakseen vilkuillen ja puskia peläten? Onko tuijottelu sinulle jonkinlaista vallankäyttöä ja itseltäsikin piilottamaasi, itsellesi turvallista väkivaltaa, jota selittelet sillä, että junassa on tylsää?

Lopeta naisten tuijottaminen ja opettele käyttäytymään. Ja kädet pidät ainakin pois taskuista.

• komppaan

Asia tekstiä.

• komppausta
        komppaan kirjoitti:

Asia tekstiä.

Todella hyvä kirjoitus. Itse ainakin pelkäisin tuollaista kyylää, enkä todellakaan uskaltaisi reagoida. Selvä sadisminpokanenhan tuohon käytökseen sisältyy. Luulen että tuo väkivaltateoriasi on aivan oikea.

• miehen_ketale87

1. Sanoa, että "miksi katot mua, se häiritsee." Esimerkiksi. Tuskin tulee mitään tappelua, tuijottaja itse vaan joutuu noloon tilanteeseen.

2.Sanoa, että:"opettele käyttäytymään, ei tuollainen tuijottaminen ole hyvää käytöstä."
        Ja poistua paikalta esimerkiksi, vaikka viereiseen penkkiin.

3. Poistua pelkästään paikalta johonkin toiseen mestaan.

jne.

kysyit:"Onko tuijottelu sinulle jonkinlaista vallankäyttöä ja itseltäsikin piilottamaasi, itsellesi turvallista väkivaltaa, jota selittelet sillä, että junassa on tylsää? "

Ei ole, en tekisin mitään tällä vallalla - en yhtikäs mitään.

Kerroin jo syyt: on esteettisempi matka. En nauti väkivallasta, ja enkä pidä tuommoista katsomista väkivaltana.

• Inhottaa.

1. Sanoa, että "miksi katot mua, se häiritsee." Esimerkiksi. Tuskin tulee mitään tappelua, tuijottaja itse vaan joutuu noloon tilanteeseen.

2.Sanoa, että:"opettele käyttäytymään, ei tuollainen tuijottaminen ole hyvää käytöstä."
        Ja poistua paikalta esimerkiksi, vaikka viereiseen penkkiin.

3. Poistua pelkästään paikalta johonkin toiseen mestaan.

jne.

kysyit:"Onko tuijottelu sinulle jonkinlaista vallankäyttöä ja itseltäsikin piilottamaasi, itsellesi turvallista väkivaltaa, jota selittelet sillä, että junassa on tylsää? "

Ei ole, en tekisin mitään tällä vallalla - en yhtikäs mitään.

Kerroin jo syyt: on esteettisempi matka. En nauti väkivallasta, ja enkä pidä tuommoista katsomista väkivaltana.

Et siis millään ymmärrä, miltä tuijottamisesi kohteista tuntuu? Yritäpä hetkinen ihan tosissasi samaistua ihmiseen, joka ei halua olla kohteenasi eikä uskalla reagoida touhuusi millään tavalla.

Missä junissa sinuun muuten voi törmätä? Korvasta kipeästi nostaminen ja julkinen nolaus tekisi sinulle hyvää, kuten tyhmille pikkupojille yleensäkin.

• miehen_ketale87
        Inhottaa. kirjoitti:

Et siis millään ymmärrä, miltä tuijottamisesi kohteista tuntuu? Yritäpä hetkinen ihan tosissasi samaistua ihmiseen, joka ei halua olla kohteenasi eikä uskalla reagoida touhuusi millään tavalla.

Missä junissa sinuun muuten voi törmätä? Korvasta kipeästi nostaminen ja julkinen nolaus tekisi sinulle hyvää, kuten tyhmille pikkupojille yleensäkin.

sanoit:"Missä junissa sinuun muuten voi törmätä? Korvasta kipeästi nostaminen ja julkinen nolaus tekisi sinulle hyvää, kuten tyhmille pikkupojille yleensäkin."

Tämä on juuri se, mitä about pitäisi seuratakkin, jos kerta tuijotus niin paljon häiritsee. Mutta myös aikuiset ja isotkin miehet saattavat karttaa katsekontaktia niin kuin mitäkin ruttoa, sen sijaan että antaisivat opetuksen .
        Liikun S, E ja L junissa, mutta myös vantaalle päin menevissä junissa. Voidaan vaikka tavata jossain, niin katsotaan onko sinulla edes miestä antaa opetusta - epäilen vahvasti.

Jos minua joku tuijottaa niin, että se alkaa minua häiritsemään, niin reagoin siihen.

Yleensäkkään "kohteeni" henkilöt eivät koe tilannettaan fyysisesti vaaralliseksi(kenties jotkut harvat saattavat), vaan tämä on ennemminkin sellaista sosiaalista uskaltamattomuuta ja ujoutta, mikä pitää ihmiset hiljaisena. Kyllä aistin pelon nopeasti, jos sellaista huomaan.

Valitettavasti laki ei kiellä katsomasta toiseen ihmiseen; jos toinen ihminen osoittaa minua kohtaa käytöstä, joka on minulle epämieluisaa, mutta laki ei kiellä tämän toisen ihmisen "törkeää" käyttäytymistä, niin keksin jonkun omankeinon, joka auttaa asiaan. Kysymys kuuluu, miksi naiset eivät keksi tätä omaa keinoa, jos heitä tuijottaminen kerta häiritsee? On hyvin vähän keinoja, millä voisit toistuvasti aiheuttaa minulle harmia, ettetkö pian saisi itsellesi siitä seuraamuksia tai edes huomautusta.

Et voi enää nykyään luottaa siihen, että joku lopettaa epämieluisan käytöksen sinua kohtaan ihan vain sen takia, että se haluaa olla empaattinen. Aivan turha yrittää vedota toisen ihmisen hyvyyteen, ei sitä ole enää nykyään juurikaan liikkeellä. Itse en tosin lähde ihan täysi tältä perustalta silti liikkeelle, mutta kysyn näin: "Miksi lopettaisin tuijottamisen, jos siitä ei seuraa minulle mitään haittaa?"
        Miksi kasvaisin aikuiseksi, jos siitä ei ole minulle mitään hyötyä?

Niin paska politiikka kuin se onkin, niin tässä maailmassa on valloillaan tämä oman edun politiikka; se otetaan itselleen, mikä saadaan ja kaverista ei välitetä, ellei siitä ole hyötyä. Jokainen on oman onnensä seppä, senpä takia et voi vain luottaa siihen, että toiset ihmiset käyttäytyvät sinua kohtaan hyvin. Jos sinulle aiheutetaan harmia, niin vastaa siiheen siten, että tämä harmin aiheuttaminen loppuu - niin minä ainakin teen.

En tosin tiennyt, että tämä voisi olla jollekkin paha paikka, jos joku vaarattomasti sinua katsoo, mutta vaikka jatkossa saatankin toimia eri tavoin, sanon yhden jutun: Harvoin pystyt vaikuttamaan asiaan ihan vain luottamalla siihen, että toinen toimisi moraalisesti oikein. Ei se riitä, täytyy olla pakotteita tai lahjuksia, jos aiot saada keskiverto ihmisen muuttamaan jotain omaa toimintaansa, mikä ajaa sen omaa etua.

Ja kysymykseni oli: Jos tuijottaminen kerta häiritsee niin paljon, niin mikset teet asialle mitään? Jos minulle tulee esimerkiksi aukoo päätä vaikka joku iso joukko, jolta saisin pataankin, niin en silti niele p:tä ihan vaan tuosta noin, teen asialle jotain. Joskus yritän dipomatiaa, toisinaan pidän vaan pääni ja olen valmis tappelemaan, vaikka saisin selkääkin. On eräänkin kerran tullut euroopan omistajia nöyryyttämään minua ja yritys on kussut sen takia, että en ole nöyrtynyt ja olen keksinyt jonkun strategian millä estää nöyryytys. Ei tuollain auttanut luottaa siihen, että he ovat hyviä.

• "piiloväkivaltaa"

sanoit:"Missä junissa sinuun muuten voi törmätä? Korvasta kipeästi nostaminen ja julkinen nolaus tekisi sinulle hyvää, kuten tyhmille pikkupojille yleensäkin."

Tämä on juuri se, mitä about pitäisi seuratakkin, jos kerta tuijotus niin paljon häiritsee. Mutta myös aikuiset ja isotkin miehet saattavat karttaa katsekontaktia niin kuin mitäkin ruttoa, sen sijaan että antaisivat opetuksen .
        Liikun S, E ja L junissa, mutta myös vantaalle päin menevissä junissa. Voidaan vaikka tavata jossain, niin katsotaan onko sinulla edes miestä antaa opetusta - epäilen vahvasti.

Jos minua joku tuijottaa niin, että se alkaa minua häiritsemään, niin reagoin siihen.

Yleensäkkään "kohteeni" henkilöt eivät koe tilannettaan fyysisesti vaaralliseksi(kenties jotkut harvat saattavat), vaan tämä on ennemminkin sellaista sosiaalista uskaltamattomuuta ja ujoutta, mikä pitää ihmiset hiljaisena. Kyllä aistin pelon nopeasti, jos sellaista huomaan.

Valitettavasti laki ei kiellä katsomasta toiseen ihmiseen; jos toinen ihminen osoittaa minua kohtaa käytöstä, joka on minulle epämieluisaa, mutta laki ei kiellä tämän toisen ihmisen "törkeää" käyttäytymistä, niin keksin jonkun omankeinon, joka auttaa asiaan. Kysymys kuuluu, miksi naiset eivät keksi tätä omaa keinoa, jos heitä tuijottaminen kerta häiritsee? On hyvin vähän keinoja, millä voisit toistuvasti aiheuttaa minulle harmia, ettetkö pian saisi itsellesi siitä seuraamuksia tai edes huomautusta.

Et voi enää nykyään luottaa siihen, että joku lopettaa epämieluisan käytöksen sinua kohtaan ihan vain sen takia, että se haluaa olla empaattinen. Aivan turha yrittää vedota toisen ihmisen hyvyyteen, ei sitä ole enää nykyään juurikaan liikkeellä. Itse en tosin lähde ihan täysi tältä perustalta silti liikkeelle, mutta kysyn näin: "Miksi lopettaisin tuijottamisen, jos siitä ei seuraa minulle mitään haittaa?"

Niin paska politiikka kuin se onkin, niin tässä maailmassa on valloillaan tämä oman edun politiikka; se otetaan itselleen, mikä saadaan ja kaverista ei välitetä, ellei siitä ole hyötyä. Jokainen on oman onnensä seppä, senpä takia et voi vain luottaa siihen, että toiset ihmiset käyttäytyvät sinua kohtaan hyvin. Jos sinulle aiheutetaan harmia, niin vastaa siiheen siten, että tämä harmin aiheuttaminen loppuu - niin minä ainakin teen.

En tosin tiennyt, että tämä voisi olla jollekkin paha paikka, jos joku vaarattomasti sinua katsoo, mutta vaikka jatkossa saatankin toimia eri tavoin, sanon yhden jutun: Harvoin pystyt vaikuttamaan asiaan ihan vain luottamalla siihen, että toinen toimisi moraalisesti oikein. Ei se riitä, täytyy olla pakotteita tai lahjuksia, jos aiot saada keskiverto ihmisen muuttamaan jotain omaa toimintaansa, mikä ajaa sen omaa etua.

Ja kysymykseni oli: Jos tuijottaminen kerta häiritsee niin paljon, niin mikset teet asialle mitään? Jos minulle tulee esimerkiksi aukoo päätä vaikka joku iso joukko, jolta saisin pataankin, niin en silti niele p:tä ihan vaan tuosta noin, teen asialle jotain. Joskus yritän dipomatiaa, toisinaan pidän vaan pääni ja olen valmis tappelemaan, vaikka saisin selkääkin. On eräänkin kerran tullut euroopan omistajia nöyryyttämään minua ja yritys on kussut sen takia, että en ole nöyrtynyt ja olen keksinyt jonkun strategian millä estää nöyryytys. Ei tuollain auttanut luottaa siihen, että he ovat hyviä.

Koko ajan selität käyttäytyväsi tuolla tavalla silkkaa ilkeyttäsi. Tuossa yhdessä puheenvuorossa mukamas kiistit vallankäytön ja "piiloväkivallan", heti perään kuitenkin selitit asian olevan nimenomaan sitä.

Kukaan ei voi etukäteen tietää mitä seurauksia siitä on, jos tuollaiseen käytökseen puuttuu sanallisesti. Emme voi tietää millaisen psykopatin kanssa olemme tekemisissä. Mielummin sitten alistumme vallankäyttöösi, kuin siedämme jotkut kaameat seuraukset siitä, että sanoimme suoraan. Ties vaikka lähtisit seuraamaan kun jäämme pois junasta. Emmekä voi tietää minkä puskan takaa seuraavaksi vaanit meitä.

• hmmmm

"Yleensäkkään "kohteeni" henkilöt eivät koe tilannettaan fyysisesti vaaralliseksi(kenties jotkut harvat saattavat), vaan tämä on ennemminkin sellaista sosiaalista uskaltamattomuuta ja ujoutta, mikä pitää ihmiset hiljaisena. Kyllä aistin pelon nopeasti, jos sellaista huomaan."

No, ehkä eivät tunne tilannetta sillä hetkellä fyysisesti vaaralliseksi, mutta tajuavat kuitenkin sen että siitä saattaa suun aukomisella hyvinkin kehittyä fyysisesti heille erittäin epäedullinen tilanne. Eivätkä ne aikuiset isot miehetkään välttämättä kaikki halua joutua tappelutilanteeseen hullun kanssa, sillä hullunahan ne sinua varmaan pitävät.

• junaan...

Itse käytän A-junaa. En voi sietää ihmisiä jotka tuijottavat. Oletkohan sinäkin sellainen ihmistyyppi, joka haluaa jotenkin syyllistää muita siitä että he eivät halua ottaa kontaktia vieraaseen junassa? Minä ainakin haluan tehdä juna- ja hissimatkani rauhassa, ilman paineita siitä että pitäisi alkaa ojentamaan tuntemattomia.

Ei voi olla niin vaikeaa olla tuijottamatta.

• miehen_ketale87
        "piiloväkivaltaa" kirjoitti:

Koko ajan selität käyttäytyväsi tuolla tavalla silkkaa ilkeyttäsi. Tuossa yhdessä puheenvuorossa mukamas kiistit vallankäytön ja "piiloväkivallan", heti perään kuitenkin selitit asian olevan nimenomaan sitä.

Kukaan ei voi etukäteen tietää mitä seurauksia siitä on, jos tuollaiseen käytökseen puuttuu sanallisesti. Emme voi tietää millaisen psykopatin kanssa olemme tekemisissä. Mielummin sitten alistumme vallankäyttöösi, kuin siedämme jotkut kaameat seuraukset siitä, että sanoimme suoraan. Ties vaikka lähtisit seuraamaan kun jäämme pois junasta. Emmekä voi tietää minkä puskan takaa seuraavaksi vaanit meitä.

Sori vaan, mutta en kyllä jaksa ottaa enää ihan vakavasti näitä argumenttejä.

Ei voi kyllä muuta sanoa, että aika pelokkaita olette, jos tosissaan pelkäätte tuntemattomia sen takia, että he saattavat olla psykopaatteja.
        Ilmeisesti teillä on kuitenkin aika heikot sosiaaliset vaistot, jos ette pysty erottamaan käyttäytymisestä, pukeutumisesta ja ulkonäöstä psykopaatteja tai hulluja. Mulla alkaa itselläni aika nopeasti hälytyskellot soimaan, kun olen hullujen seurassa. Ja kun taas joku leikkii "hullua" tai vaikka vaan välillä tuijottais, niin kyllä sitä hyvänen nähköön huomaa pienistä eleistä, että mitä siellä pään sisällä vois liikkua.

Mutta samapa se, olen kyllä tosissaan yllättynyt, että voiko ihmiset todella olla noin pelokkaita. Itse hakeudun aina tilanteisiin, jotka vähänkään lupaavat toimintaa - kun elämä on nykyään niin turvallista ja varmaa, että tylsäksihän se käy, ellei mitään jännittävää ikinä tapahdu. Mutta ilmeisesti meitä on moneen junaan, vaikka on kyllä vaikea uskoa noita teidän argumenttejä.

Onneks en ole nainen, jos naisena tarvitsee tosissaan pelätä noin paljon. Ja olen kuvitellut, että naiset olisivat keskimmäärin sosiaalisesti tarkempia mitä miehet, että ainakin he erottaisivat hyvin nopeasti mielenvikaiset täyspäisistä, vaikka täyspäinen vetäisikin jotain roolia tai vain tuijottaisi välillä. Olen sitten yliarvioinut sosiaaliset kykynne.

• miehen_ketale87
        hmmmm kirjoitti:

"Yleensäkkään "kohteeni" henkilöt eivät koe tilannettaan fyysisesti vaaralliseksi(kenties jotkut harvat saattavat), vaan tämä on ennemminkin sellaista sosiaalista uskaltamattomuuta ja ujoutta, mikä pitää ihmiset hiljaisena. Kyllä aistin pelon nopeasti, jos sellaista huomaan."

No, ehkä eivät tunne tilannetta sillä hetkellä fyysisesti vaaralliseksi, mutta tajuavat kuitenkin sen että siitä saattaa suun aukomisella hyvinkin kehittyä fyysisesti heille erittäin epäedullinen tilanne. Eivätkä ne aikuiset isot miehetkään välttämättä kaikki halua joutua tappelutilanteeseen hullun kanssa, sillä hullunahan ne sinua varmaan pitävät.

ilmeisesti sosiaaliset kyvyt ovat sitten kaikilla aika heikot, kun eivät erota tervettä hullusta.

• miehen_ketale87
        junaan... kirjoitti:

Itse käytän A-junaa. En voi sietää ihmisiä jotka tuijottavat. Oletkohan sinäkin sellainen ihmistyyppi, joka haluaa jotenkin syyllistää muita siitä että he eivät halua ottaa kontaktia vieraaseen junassa? Minä ainakin haluan tehdä juna- ja hissimatkani rauhassa, ilman paineita siitä että pitäisi alkaa ojentamaan tuntemattomia.

Ei voi olla niin vaikeaa olla tuijottamatta.

Sanoin, että minua lähinnä huvittaa se, että ihmiset jaksaa vaivaantua siitä katsomisesta - itseäni ei ainakaan huvittais törröttää kokoajan lattiaan.

sanoit:"Ei voi olla niin vaikeaa olla tuijottamatta. " Mitä muutakaan sitten tekisit? Lehdet ovat käytännössä ainut kilpaileva ajantappaja - jos ei jaksa roudata omia viihdykkeitä beesissä.

• altavastaajana

Sori vaan, mutta en kyllä jaksa ottaa enää ihan vakavasti näitä argumenttejä.

Ei voi kyllä muuta sanoa, että aika pelokkaita olette, jos tosissaan pelkäätte tuntemattomia sen takia, että he saattavat olla psykopaatteja.
        Ilmeisesti teillä on kuitenkin aika heikot sosiaaliset vaistot, jos ette pysty erottamaan käyttäytymisestä, pukeutumisesta ja ulkonäöstä psykopaatteja tai hulluja. Mulla alkaa itselläni aika nopeasti hälytyskellot soimaan, kun olen hullujen seurassa. Ja kun taas joku leikkii "hullua" tai vaikka vaan välillä tuijottais, niin kyllä sitä hyvänen nähköön huomaa pienistä eleistä, että mitä siellä pään sisällä vois liikkua.

Mutta samapa se, olen kyllä tosissaan yllättynyt, että voiko ihmiset todella olla noin pelokkaita. Itse hakeudun aina tilanteisiin, jotka vähänkään lupaavat toimintaa - kun elämä on nykyään niin turvallista ja varmaa, että tylsäksihän se käy, ellei mitään jännittävää ikinä tapahdu. Mutta ilmeisesti meitä on moneen junaan, vaikka on kyllä vaikea uskoa noita teidän argumenttejä.

Onneks en ole nainen, jos naisena tarvitsee tosissaan pelätä noin paljon. Ja olen kuvitellut, että naiset olisivat keskimmäärin sosiaalisesti tarkempia mitä miehet, että ainakin he erottaisivat hyvin nopeasti mielenvikaiset täyspäisistä, vaikka täyspäinen vetäisikin jotain roolia tai vain tuijottaisi välillä. Olen sitten yliarvioinut sosiaaliset kykynne.

kun joutuu tekemisiin miehen (= itseään fyysisesti vahvemman) kanssa. Siksi meillä ei ole mahdollisuutta toimia yhtä "rohkeasti" kuin teillä. Te sentään useimmiten saatte olla vastakkain itsenne veroisten uhittelijoiden kanssa. Harvoin miehetkään parimetriselle punttisalityypille suoria sanoja laukovat, vaikka tämän käytös kuinka k-päistä olisi.

Sitäpaitsi: käytöksestä voi erottaa mielisairaan, mutta ei psykopaattia. Psykopaatti osaa näytellä hyvinkin miellyttävää ihmistä. Näin ollen hän pystyy huijaamaan jopa ammatti-ihmisiä. Usein hänen toimistaan ei tiedä muut kuin uhri. Hän piinaa ainoastaan sitä uhriksi valitsemaansa ihmistä, ja muille hän esittää erittäin hurmaavaa henkilöä.

• miehen_ketale87
        altavastaajana kirjoitti:

kun joutuu tekemisiin miehen (= itseään fyysisesti vahvemman) kanssa. Siksi meillä ei ole mahdollisuutta toimia yhtä "rohkeasti" kuin teillä. Te sentään useimmiten saatte olla vastakkain itsenne veroisten uhittelijoiden kanssa. Harvoin miehetkään parimetriselle punttisalityypille suoria sanoja laukovat, vaikka tämän käytös kuinka k-päistä olisi.

Sitäpaitsi: käytöksestä voi erottaa mielisairaan, mutta ei psykopaattia. Psykopaatti osaa näytellä hyvinkin miellyttävää ihmistä. Näin ollen hän pystyy huijaamaan jopa ammatti-ihmisiä. Usein hänen toimistaan ei tiedä muut kuin uhri. Hän piinaa ainoastaan sitä uhriksi valitsemaansa ihmistä, ja muille hän esittää erittäin hurmaavaa henkilöä.

sanoit:"Harvoin miehetkään parimetriselle punttisalityypille suoria sanoja laukovat, vaikka tämän käytös kuinka k-päistä olisi."

Nokyl mä sanoisin jos se kokoajan kyyläilis, en välttämättä heti superepäkohteliaasti, mutta en nyt ainakaan lattiaan tuijottais.

Mutta eiköhän tää ole nyt loppuun käsitelty. En jaksa enää jatkaa, jotkut pointit ihan asiallisia, toiset näyttävät liioteltuilta.

• puheen ollen:

sanoit:"Harvoin miehetkään parimetriselle punttisalityypille suoria sanoja laukovat, vaikka tämän käytös kuinka k-päistä olisi."

Nokyl mä sanoisin jos se kokoajan kyyläilis, en välttämättä heti superepäkohteliaasti, mutta en nyt ainakaan lattiaan tuijottais.

Mutta eiköhän tää ole nyt loppuun käsitelty. En jaksa enää jatkaa, jotkut pointit ihan asiallisia, toiset näyttävät liioteltuilta.

sinun käytöksesi on nimen omaan sitä. Noin erikoisesti käyttäytyvää henkilöä ei kukaan voi pitää normaalina.

• hmmmh..

Sanoin, että minua lähinnä huvittaa se, että ihmiset jaksaa vaivaantua siitä katsomisesta - itseäni ei ainakaan huvittais törröttää kokoajan lattiaan.

sanoit:"Ei voi olla niin vaikeaa olla tuijottamatta. " Mitä muutakaan sitten tekisit? Lehdet ovat käytännössä ainut kilpaileva ajantappaja - jos ei jaksa roudata omia viihdykkeitä beesissä.

"Mitä muutakaan sitten tekisit? Lehdet ovat käytännössä ainut kilpaileva ajantappaja - jos ei jaksa roudata omia viihdykkeitä beesissä."

No mitäs jos heittäisit vaikka jotain ystävällistä juttua, etkä vain mykkänä tuijottaisi.

• sairas olet.

Ei normaali-ihmiset nauti toisten nolaamisista. Olitko kenties koulukiusaaja?

• Inbound

Silmäpelissä ei ole mitään vikaa, mutta tuollainen tuijottelu on ahdistavaa. Normaalit ihmiset miettivät liikennevälineissä päiväntapahtumia, lukevat lehtiä, tekevät töitä tai vaikka pohtivat uusia tulevaisuuden suunnitelmia. Mutta mitä sinä teet? Sä katselet naisia suoraan silmiin tarkoituksena ahdistella heitä henkisesti (myönsit sen itsekin). Käytöksestäsi huomaa sen, että aivoissasi ei ole ainakaan käynnissä mitään kovin haasteellista.

Mutta erityisen pelottavaa tai sairasta oli se, että alat itse vielä hihittämään kun naiset menevät vaikeaksi. Nautit siis siitä. En tiedä ikääsi mutta vaikutat suht nuorelta. Kun luin tarinaasi niin mieleeni tuli eräät englantilaiset rikosdraamat, joissa viisikymppiset stalkerit seisovat sormisuussa jossain pusikossa tuijottaen samalla jonkun omakotitalon keittiöön. Toivottavasti se ei ole sinun tulevaisuutesi.

En tunne tulevan raiskaajan profiilia mutta harrastamasi henkinen kyykytys ei kuulosta kovin terveeltä. Jos/kun kyllästyt tähän tuijotteluun niin toivotaan, että et seuraavaksi siirry fyysiseen ahdisteluun…

GET A LIFE!

• vaarallista leikkiä

ole. Minuakin on monesti tuijotettu noin, viimeksi pari viikkoa sitten. Minä vastaan katseeseen hymyillen. Monesti tuijottava mies sitten nostaa kulmakarvojaan tai tekee jotain muuta elettä kasvoillaan. Jonkun ajan perästä sanovat yleensä jotakin kevyttä pientä ja leikki on ohi.

• Inbound
        vaarallista leikkiä kirjoitti:

ole. Minuakin on monesti tuijotettu noin, viimeksi pari viikkoa sitten. Minä vastaan katseeseen hymyillen. Monesti tuijottava mies sitten nostaa kulmakarvojaan tai tekee jotain muuta elettä kasvoillaan. Jonkun ajan perästä sanovat yleensä jotakin kevyttä pientä ja leikki on ohi.

Silmäpeli ja flirttailu on mielestäni hauskaa ja piristää päivää...

Mutta tämä herra ei flirttaile (kuten hän itsekin sanoi) vaan mittaa kummalla katse kestää pidempää eli tämä tyyppi katsoo niin kauan takaisin että nainen katsoo vaivautuneena lattiaan siihen lisäksi hänen hihittely.

Mutta pakko myöntää uudelleen lukemisen jälkeen, että kirjoitin liian jyrkästi ja viimeisen kappaleen olisi voinut jättää pois.

• miehen_ketale87
        Inbound kirjoitti:

Silmäpeli ja flirttailu on mielestäni hauskaa ja piristää päivää...

Mutta tämä herra ei flirttaile (kuten hän itsekin sanoi) vaan mittaa kummalla katse kestää pidempää eli tämä tyyppi katsoo niin kauan takaisin että nainen katsoo vaivautuneena lattiaan siihen lisäksi hänen hihittely.

Mutta pakko myöntää uudelleen lukemisen jälkeen, että kirjoitin liian jyrkästi ja viimeisen kappaleen olisi voinut jättää pois.

En sanonut, että alan hihittelemään sen jälkeen, sanoin että huvittaa vaan se, että kaikilla on samanlainen reaktio.

Jos joku tuijottaisi minua, niin en minä hyvänen nähköön vaivaantuisi ja katselisi pihalle. Voisin sanoa vaikka, että: "mikäs sua noin paljon kiinnostaa, ku jatkuvasti kyläät", tai jotain vastaavaa.

Enkä välttämättä kokoajan kylään, katselen ympärille, mutta se vaan olen huomannut, että kaikki välttelee tätä katsekontaktia ja se on huvittavaa. Joskus jos joku katsoo takaisin, saataan tarkkailla että kuinka kauan kaverin pokka pitää.

Sanoisinpa että olet tehnyt kärpäsestä härkäsen.

• etrjgi

En sanonut, että alan hihittelemään sen jälkeen, sanoin että huvittaa vaan se, että kaikilla on samanlainen reaktio.

Jos joku tuijottaisi minua, niin en minä hyvänen nähköön vaivaantuisi ja katselisi pihalle. Voisin sanoa vaikka, että: "mikäs sua noin paljon kiinnostaa, ku jatkuvasti kyläät", tai jotain vastaavaa.

Enkä välttämättä kokoajan kylään, katselen ympärille, mutta se vaan olen huomannut, että kaikki välttelee tätä katsekontaktia ja se on huvittavaa. Joskus jos joku katsoo takaisin, saataan tarkkailla että kuinka kauan kaverin pokka pitää.

Sanoisinpa että olet tehnyt kärpäsestä härkäsen.

on siinä, että poikkeat tarkoituksellisesti siitä, mikä koetaan yleisesti normaaliksi ja hyväksyttäväksi kyseisessä sosiaalisessa tilanteessa. Normista poikkeaminen tarkoittaa sitä, että muiden on vaikea arvioida tai he alkavat alitajuisesti epäillä noudatatko muissakaan asioissa yleisiä normeja (esim. kunnioitatko toisen koskemattomuutta, pystytkö hillitsemään itsesi). Voit viedä kokeesi pitemmälle vaikka riisumalla ensi kerralla ylävartalosi paljaaksi.

Vaikka esität hupisi vain viattomana leikkinä, niin en voi väittää etteikö tuosta jonkunlainen aggressio tai yliotteen saamisen halu välittyisi ja kyllä, se on vähän pelottavaa.

• ex-Wastaaja

..keskustelu, täytyy sanoa. En ollutkaan pitkään aikaan tätä palstaa lukenut.

Kiinnostavaa sikäli, että itseäni on tavallaan aina kiinnostanut kaikenmaailman julkisilla paikoilla vastakkaista sukupuolta kyyläröivien logiikka ja se, että miten "tietoista" kys. touhu itse kullekin säädylle mahdollisesti olisi...

"Mulla on sellanen harrastus, että ainakun menen julkisilla liikenne välineillä, etenkin junalla, niin etsin jonkun kauniin naisen istun sitä vastapäätä. Sitten saatan vaan ihailla sitä naisen kauneutta; kasvonpiirteitä, silmiä, kampausta ja sileetä ihoa ja täytyy kyllä sanoa, että kyllä naiset ovat tosiaan kauniita."

Tuo on ihan oikeasti junttimaista ja epäherrasmaista käytöstä, tuo kuvaamasi "harrastus". Mitä nyt keskustelua silmäsin, niin jossakin joku käytti musta oikein hyvää termiä käytöksestäsi: piiloväkivalta... Sitä juuri käytöksesi nimittäin on. Sulla näkyi myös olevan aika kummallisia argumentteja "kyyläilyharrastuksesi" puolesta, mutta niitä en jaksa tähän nyt lainata.

Kerronpa kuitenkin oman näkökulmani ja mielipiteeni julkisissa kulkuvälineissä matkustavista ns. kaltaisistasi "harrastajista". Arvaas, kuinka monta junamatkaa mulla on nimittäin menny pilalle sen takia, että huomiotani on vaatinut joku (lähes iholle tunkeva) ja yliseurallinen ns. tuijottelija? Vastaus: aika monta...

"Mutta ihmettelen sitä, että miksi naiset sietää tämmöistä tuijottamista?
      Mulla ku ei nyt satu olemaan mitään muutakaan tekemistä juna matkoilla, niin harrastan sitten tuota ihailemista - mutta kysymys kuuluu - millä tavalla koette tuommoisen kyläämisen ja jos se on epämieluisaa, niin miksi siedätte sitä?"

Ai, miksi sitä "tuijoilua" joskus sietää, vaikka se olisi epämieluisaakin? No lähinnä siksi, että mä ainakin olen useimmiten ainakin pitkän matkan junissa matkustaessani (jos yksin matkustan) niin vä-sy-nyt, että haluan vain rentoutua matkan ajan ja olla suurimmaksi osaksi rauhassa... Ei siihen systeemiin kaipaa mitään tyyppejä, joka kerjäävät "henkilökohtaista opetusta" epäkorrektista käytöksestään. ( Jokaisen pitää ihan itse tajuta, mikä on kivaa ja mikä ei omassa käytöksessä muita kohtaan...ei siitä asiasta muut ole vastuussa.)

Liian pitkään ja epämiellyttävästi "kyylääville" harvemmin viitsii sanoa mitään siksikään, ettei to-del-la-kaan kaipaa yhtään
      enempää kontaktin ottoa sellaisilta.

Pelkässä toiselle tietoisessa tarkoituksessa kiusallista oloa luovassa tuijottamisessa ei ole kerrassaan mitään sosiaalista. Harvemmin "kyyläröijät" ovat mitenkään puoleensavetäviä (sikälikään). Hieman kiintoisaa onkin, että pidät tuota tuijotteluasi ilmeisesti jonkin sortin "rohkeutena" ja "jännitystä" elämääsi tuovana (tuollaisiahan juttelet muualla tässä ketjussa..), mutta tuijotteluistasi kiusaantuvat naiset miellät jotenkin rohkeuden puutteesta kärsiviksi, jos he eivät sinuun tahdo ottaa kontaktia (kääntämällä esim. päänsä toiseen suuntaan junissa).

Joku sulle tossa ehdotti, että voisit vaikkapa lausua naisille kohteliaisuuksia ihan ääneenkin, pelkän tuijottamisen sijaan. Ja eiköhän muuten suun avaaminen olekin jokseenkin enemmän rohkeutta vaativaa, kuin pelkkä tuijottelu, vai mitäs olet mieltä?;)

Suosittelen itsekin lämpimästi kohteliaisuuksien ääneen lausumista pelkän tuijottelun sijaan, JOS sulla on normatiiviset käytöstavat/sosiaalisuus riittävässä määrin hallussa (jollei ole, uhohda koko juttu). Tarkoitukseni tai ideani ei olisi, että alat ahdistelemaan kaikkia junissa matkustelevia naisia vielä sanallisestikin, vaan se, että jos kerran aidosti naiskauneutta ihailet ( missä sinänsä ei ole mitään vikaa), voisit varmasti joskus tuoda julkikin tuijottelemisiesi "syytekijöitä", ettei tuijotuksesi kohteille jäisi ainakaan turhan epämiellyttäviä ajatuksia ahdisteluistasi. Jos nainen kiittää kehuista, sanot hymyillen, että "eipä kestä" ja tajuat sen jälkeen tarvittaessa pitää suusi kiinni, jos nainen ilmeillään sellaista viestii. Katsot seuraavaksi johonkin muuhun suuntaan...

En mä tiedä...Aika paljon itselläni ainakin tulee juteltua ( etenkin pitkän matkan junissa) ihmisten kanssa. Melkein iholle tunkijoita ja muutenkin ylisosiaalisia ihmisiä julkisissa kulkuvälineissä kuitenki riittää ( ajattelen vielä kin erit. pitkän matkan junia) lähes liiaksikin. Musta ahtaissa tiloissa ja ylipäätään kaupunkiympäristössä ihmisten rajoja ts. kunkin ns. omaa reviiriä tulee kunnioittaa. Ei kaikki ole samalla idealla liikenteessä ja hae "jännitystä elämäänsä" julkisista kulkuvälineistä ( kuten sinä)... On myös ihmisiä, jotka haluaa vain päästä paikasta a paikkaan b, etenkin väsyneenä pitkän päivän jälkeen.

Naiskauneutta on lupa ihailla ja ihmisiä saa katsoa, mutta hyvä olisi, jos se tehdään sosiaalisella tavalla. Sosiaalisesti ja kunnioittavasti käyttäytyvästä saattaa joku joskus kiinnostuakin: sellainen ihminen saattaa jäädä mieleen positiivisesti. Naisia (ja etenkin nuoria tyttöjä) tuijotteluillaan ahdistelemaan pyrkivät ei kuitenkaan herätä mussa ainakaan mitään erityisen positiivia ajatuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5616
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4257
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      170
      2227
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1774
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1164
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe