Rantapalloja!

Miljoonamies stadista

Hyvää kesälomaa maalaiset!

5

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • posce

      Alkaisikin kesäloma nyt, mutta vasta elokuussa pääsee siitä neljästä viikosta lomaa nauttimaan. Hyviä lomia sinullekin koska lie niitä pidätkään. No työttömillähän lomaa on aina..

    • sulla ei tule...

      kun runkatessasi poju. Enempi maalaist tollo sinä olet..eh eh..varmasti savosta tai pohjanmaalta lähtöisin. Aito stadilainen kannatta Hifk:ä

      • Wanha stadilainen

        Juntit on juntteja, vaikka olisivat Stadistakin. Eikä tyhmyys ole asuinpaikkaan sidottua.

        Sen verran korjausta asiaan, että aito stadilainen voi kannattaa kumpaa tahansa, IFK:ta tai Jokereita. Paskapuhetta, että IFK:n kannattajat olisivat aidompia stadilaisia. Monethan heistä sitä paitsi ovat (erityisesti ruotsinkielisiä) espoolaisia, jotka Bluesin sijaan kannattavat naapurikaupungin jengiä. Ja toisaalta Jokereita kannattaa moni meistä useamman polven stadilaisista. Jopa jotkut ruotsinkielisetkin.

        Toisaalta molempia, IFK.ta ja Jokereita, vihataan maakunnissa ehkä enemmän kuin mitään muita jengejä. Silti olen ylpeä Stadista Suomen suvaitsevaisimpana kaupunkina. Täällä ei muualta tulleita vain siitä syystä mätkitä turpaan. Emmekä ole niin herkkänahkaisia, kuin pikkukaupungeissa usein ollaan. Jossain Porissa vedetään raumalaista turpaan oikein kansanhuvina. Ja päinvastoin. Stadissa saa porvoolainen kulkea rauhassa...


      • Pelikaani.
        Wanha stadilainen kirjoitti:

        Juntit on juntteja, vaikka olisivat Stadistakin. Eikä tyhmyys ole asuinpaikkaan sidottua.

        Sen verran korjausta asiaan, että aito stadilainen voi kannattaa kumpaa tahansa, IFK:ta tai Jokereita. Paskapuhetta, että IFK:n kannattajat olisivat aidompia stadilaisia. Monethan heistä sitä paitsi ovat (erityisesti ruotsinkielisiä) espoolaisia, jotka Bluesin sijaan kannattavat naapurikaupungin jengiä. Ja toisaalta Jokereita kannattaa moni meistä useamman polven stadilaisista. Jopa jotkut ruotsinkielisetkin.

        Toisaalta molempia, IFK.ta ja Jokereita, vihataan maakunnissa ehkä enemmän kuin mitään muita jengejä. Silti olen ylpeä Stadista Suomen suvaitsevaisimpana kaupunkina. Täällä ei muualta tulleita vain siitä syystä mätkitä turpaan. Emmekä ole niin herkkänahkaisia, kuin pikkukaupungeissa usein ollaan. Jossain Porissa vedetään raumalaista turpaan oikein kansanhuvina. Ja päinvastoin. Stadissa saa porvoolainen kulkea rauhassa...

        Perinteisesti IFK on ollut ruotsinkielisten seura ja vähän porvarillinenkin, Jokerit on taas itä Helsingin vanha seura.
        Itse olen asunut Helsingissä ja koin IFK:n omaksi suraksi, tuolloin elettiin vuosia 80- luvun alussa.

        Juntti määritelmä taas ei riipu kaupungista vaan siitä miten käyttäytyy ja mikä on sivistys ja kokemus yleensäkin elämästä.
        Helsinki ja sen Naapurit Espoo Vantaa, Kerava Kauniainen, Nummela jne ovat uudenmaan seutua ja se ei kalleutensa ja ruuhkaisuutensa takia tee siitä parempaa asuin seutua.
        Jos nyt vaikka ottaa selville millaisia harrastus paikkoja ja miten seuroilla on mahdollista ottaa nuoria mukaan, on ero valtava esim pienmpiin 100 km säteellä sijaiseviin kaupunkeihin.

        Itse olen kiertänyt maailmaa siihen tahtiin että on hyvin vaikea kuvitella että koskaan muuttaisin takaisin Helsinkiin.

        Kaupunkien koko Suomessa on naurettavan pieni maailman metropoleihin verrattuna, esim Pietarissa asuu enemmän kuin koko suomessa yhteensä !
        Aasiassa esim Kiinassa kaupungit joissa asuuu alle 2 miljoona ihmistä ei pääsääntöisesti näy kartalla !! ne on taajamia/kyliä/lähiöitä ??!
        suurimmilla tehtailla on omat asuntolat joissa voi asua jopa 15-20000 ihmistä !

        Johto päätöksenä tästä voinette tehdä että asuuko aluella 200000 ihmistä vai vajaa miljoon ei taida kovinkaan suurta eroa olla muuten kuin että mitä enemmän porukkaa sitä enemmän sinne osuu erilaisempia ihmisiä joka suhteessa.


      • wanha stadilainen
        Pelikaani. kirjoitti:

        Perinteisesti IFK on ollut ruotsinkielisten seura ja vähän porvarillinenkin, Jokerit on taas itä Helsingin vanha seura.
        Itse olen asunut Helsingissä ja koin IFK:n omaksi suraksi, tuolloin elettiin vuosia 80- luvun alussa.

        Juntti määritelmä taas ei riipu kaupungista vaan siitä miten käyttäytyy ja mikä on sivistys ja kokemus yleensäkin elämästä.
        Helsinki ja sen Naapurit Espoo Vantaa, Kerava Kauniainen, Nummela jne ovat uudenmaan seutua ja se ei kalleutensa ja ruuhkaisuutensa takia tee siitä parempaa asuin seutua.
        Jos nyt vaikka ottaa selville millaisia harrastus paikkoja ja miten seuroilla on mahdollista ottaa nuoria mukaan, on ero valtava esim pienmpiin 100 km säteellä sijaiseviin kaupunkeihin.

        Itse olen kiertänyt maailmaa siihen tahtiin että on hyvin vaikea kuvitella että koskaan muuttaisin takaisin Helsinkiin.

        Kaupunkien koko Suomessa on naurettavan pieni maailman metropoleihin verrattuna, esim Pietarissa asuu enemmän kuin koko suomessa yhteensä !
        Aasiassa esim Kiinassa kaupungit joissa asuuu alle 2 miljoona ihmistä ei pääsääntöisesti näy kartalla !! ne on taajamia/kyliä/lähiöitä ??!
        suurimmilla tehtailla on omat asuntolat joissa voi asua jopa 15-20000 ihmistä !

        Johto päätöksenä tästä voinette tehdä että asuuko aluella 200000 ihmistä vai vajaa miljoon ei taida kovinkaan suurta eroa olla muuten kuin että mitä enemmän porukkaa sitä enemmän sinne osuu erilaisempia ihmisiä joka suhteessa.

        Totta virkat kuoma. Pieniähän nämä Suomen ympyrät ovat. Itsekin vajaat 8 vuotta ulkomailla asuneena olen sen konkreetisesti havainnut. Siitä syystä myös turha nurkkakuntaisuus tuntuu naurettavalta.

        Mitä tulee stadilaisen seuravalintaan, pitää luonnehdintasi pääpiirteittäin paikkansa myös. Kyllä Jokerit on ollut enemmän duunareiden seura ja IFK porvarillisempi. Ja luonnollisesti lähes kaikki ruotsinkieliset kannattavat IFK:ta. Espoolaisista (yli kolmikymppisistä)tutuistani kaikki kannattavat HIFK:ta, Blues on enemmän nuorten, ja ehkä muualta muuttaneiden, juttu. Blues on kuitenkin vielä nuori seurana, varsinkin pääsarjatasolla. Junnutyö tosin Bluesilla tällä hetkellä on pääkaupunkiseudun ehkäpä parasta, joten perästä varmasti kuuluu.

        Itse olen kotoisin Stadin keskustasta ja luonnollinen valintani olisi ollut HIFK. Kaksikielisenä ei olisi ollut ns. kielikysymystäkään. Mutta, kun aloin itse pelata, oli Jokereiden juniorimylly ylivoimaisesti paras Stadissa ja pelaajan kannalta kiinnostavin. Vuodet D-A ikäisenä narripaidassa tekivät minusta Jokereiden kannattajan.

        Taisi tämä juttu tulla vähän väärälle palstalle, mutta ehkä suuret sympatiani Pelikaaneille riittävät anteeksi saamiseen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe