S pankin katevaraus

Asiakasomistaja

Tietääkö kukaan mikä ihmeen katevaraus 1 euro ilmestynnä jo kaksi kertaa. Ei ole kuitenkaan veloitettu mistään ja enkä ole käyttänyt maksullista palvelua. Ainoa joka tulee mieleen, että olen tankannut ABC:ltä kaksi kertaa eli syöttänyt tunnusluvun ja tankanna tankin täyteen. Onko muilla samanlaisia katevarauksia?

10

4017

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen tekeekin

ja tuo ei koske vain S-pankin kortteja vaan ihan kaikkia pankkikortteja eli jos tankkaat niin siihen tiliin tulee se 1 euron katevaraus joka kyllä poistuu sitten aikanaan. Asiasta ei siis kannata olla huolissaan, S-pankki ei ole toiminut omituisesti tuossa, eikä liioin sen kortti. Vaan kyseessä on ihan normaali käytäntö.

• kaikki.

mutta minulle on tullut kaikista ostoista, kaikkien pankkien korteilla,
        JOSSA tarkastetaan saldo, eli ne hyvät ja turvallisilla, elekron ja Debit, korteilla.

katevaraus, joka on säilynyt tunnin tai päiviä.

esim. epäilen että olet tehnyt 1 € ostoksen,
        tai
        sitten olet töpeksinyt jossain toiminnossa,
        kyllä se sieltä poistuu.

S-pankin ostokset ovat usein katevarauksena,
        jopa 3 päivääkin, enne kuin veloitetaan.

sehän on hyvä, kasvavat vielä silloin hyvää korkoa,
        koska tosiaan kaupoissa ei ole suoraa yhteyttä pankkiin.

• vielä kivikaudella
        kaikki. kirjoitti:

JOSSA tarkastetaan saldo, eli ne hyvät ja turvallisilla, elekron ja Debit, korteilla.

tai
        kyllä se sieltä poistuu.

Tämä on tätä nykyaikaa... systeemit rakennetaan nopeasti hutiloiden ja epämiellyttäviksi käyttää.
        Mikä helkutin katevaraus - tähän asti on pystytty elämään ihan hyvin ilman tällaista lisää.

Asiakkaiden pitää näköjään tutustua entistä tarkemmin jokaisen firman titetojärjestelmiin ja opetella niiden niksit.

Tietokoneet tulivat ihmisen avuksi :)

• sen tekeekin
        kaikki. kirjoitti:

tai
        kyllä se sieltä poistuu.

Ensinnäkään mulle ei noita 1 euron katevarauksia tullut, joten osoitit vastauksesi hieman väärälle henkilölle, sun olisi pitänyt vastata suoraan aloittajalle joka asiaa kysyy.

Toisekseen:

"esim. epäilen että olet tehnyt 1 € ostoksen,
        tai sitten olet töpeksinyt jossain toiminnossa,
        kyllä se sieltä poistuu. "

Aloittaja sanoi että hän on tankannut ABC-huoltamolla ja maksanut sen nimenomaan S-pankin Visa Debit-kortilla ja ellet ole tietoinen niin huoltoasemat tekee juuri bensa-automaateilla noita 1 euron katevarauksia, siis mistään töpeksimisestä ei ole kyse. Asiasta on ollut juttuakin muistaakseni Yhteishyvä-lehdessä kun joku kyseli asiaa.

"S-pankin ostokset ovat usein katevarauksena,
        jopa 3 päivääkin, enne kuin veloitetaan."

Ei ole, paitsi jos kortti on Visa Debit ONline, täytyy tosiaan töpeksiä asiansa jos saa online-kortin ellei sitten itse ole sitä tilannut juuri pakkovarmentavana. Itselläni on offline-kortti tuosta Visa Debitistä, ei varmenna aina vaan silloin tällöin ja tietääkseni kaikki pankkitiliiin kytketyt kortit varmennetaan jos ostoksen arvo ylittää 50 euroa, riippumatta kortista tehdään katevaraus ja varmennus.

• kaikki.
        vielä kivikaudella kirjoitti:

Tämä on tätä nykyaikaa... systeemit rakennetaan nopeasti hutiloiden ja epämiellyttäviksi käyttää.
        Mikä helkutin katevaraus - tähän asti on pystytty elämään ihan hyvin ilman tällaista lisää.

Asiakkaiden pitää näköjään tutustua entistä tarkemmin jokaisen firman titetojärjestelmiin ja opetella niiden niksit.

Tietokoneet tulivat ihmisen avuksi :)

"Mikä helkutin katevaraus - tähän asti on pystytty elämään ihan hyvin ilman tällaista lisää."
        ---------------------

etkö tosiaan tiedä ?
        aina kun haluat, varmennetaan aina saldo sovituissa korteissa ja
        sellainen kortti jossa pitää vain 1000 € saldoa on hyvä ottaa lauantai-iltaisin mukaan.

Vai pidätkö sinä jotain luotto- ja maksuaikakorttia kaikissa paikoissa,
        oletkos miettinyt sillä voi tehdä rajattoman tilinylityksen.

niitä kadotetaan kymmeniä kertoja enennän joka viikko, kuin tulee lottomiljonäärejä.

eli jos toivot lotossa miljonääriksi,
        sen todennäköisyyden mukaan korttisi on kadonnut yli 5000 kertaa.
        -----------------------------------------------

"Asiakkaiden pitää näköjään tutustua entistä tarkemmin jokaisen firman titetojärjestelmiin"

asiakkaiden pitää tutustua korttien turvallisen käyttöön,
        tietää oman korttinsa riski,
        tietojärjestelmä ei yksin pysty suojelemaan.

• minun debit
        sen tekeekin kirjoitti:

Ensinnäkään mulle ei noita 1 euron katevarauksia tullut, joten osoitit vastauksesi hieman väärälle henkilölle, sun olisi pitänyt vastata suoraan aloittajalle joka asiaa kysyy.

Toisekseen:

"esim. epäilen että olet tehnyt 1 € ostoksen,
        tai sitten olet töpeksinyt jossain toiminnossa,
        kyllä se sieltä poistuu. "

Aloittaja sanoi että hän on tankannut ABC-huoltamolla ja maksanut sen nimenomaan S-pankin Visa Debit-kortilla ja ellet ole tietoinen niin huoltoasemat tekee juuri bensa-automaateilla noita 1 euron katevarauksia, siis mistään töpeksimisestä ei ole kyse. Asiasta on ollut juttuakin muistaakseni Yhteishyvä-lehdessä kun joku kyseli asiaa.

"S-pankin ostokset ovat usein katevarauksena,
        jopa 3 päivääkin, enne kuin veloitetaan."

Ei ole, paitsi jos kortti on Visa Debit ONline, täytyy tosiaan töpeksiä asiansa jos saa online-kortin ellei sitten itse ole sitä tilannut juuri pakkovarmentavana. Itselläni on offline-kortti tuosta Visa Debitistä, ei varmenna aina vaan silloin tällöin ja tietääkseni kaikki pankkitiliiin kytketyt kortit varmennetaan jos ostoksen arvo ylittää 50 euroa, riippumatta kortista tehdään katevaraus ja varmennus.

"ellet ole tietoinen niin huoltoasemat tekee juuri bensa-automaateilla noita 1 euron katevarauksia, "

en ymmärrä, miksi 1 € ?
        sillähän on tarkoitus varata rahat tankkaukseen ja määrätä maksimitankauden hinta.

minun debit ja visa elekronit ovat tehneet
        sen suruisen katevarauksen jonka olen näppäimillä painanut, yleensä painan kai 50 € kohdalta näppäintä.

Usein katevaraus poistuu 15 minuutissa,
        kun olen olut samaan aikaan netissä,
        kun lapset ovat tankanneet.

Joskus kai on viikonlopun, en ole tarkemmin huminoinut.

• huoltoasemaketjulta
        minun debit kirjoitti:

"ellet ole tietoinen niin huoltoasemat tekee juuri bensa-automaateilla noita 1 euron katevarauksia, "

en ymmärrä, miksi 1 € ?
        sillähän on tarkoitus varata rahat tankkaukseen ja määrätä maksimitankauden hinta.

minun debit ja visa elekronit ovat tehneet
        sen suruisen katevarauksen jonka olen näppäimillä painanut, yleensä painan kai 50 € kohdalta näppäintä.

Usein katevaraus poistuu 15 minuutissa,
        kun olen olut samaan aikaan netissä,
        kun lapset ovat tankanneet.

Joskus kai on viikonlopun, en ole tarkemmin huminoinut.

siis siihen että miksi juuri 1 euro. Kyllä tuokin syy jossain Yhteishyvä-lehdessä kerrottiin mutta koska en omista autoa niin en sitä laittanut niin tarkkaan korvan taa. Tai pitäiskö tässä tapauksessa kun sen luin lehdestä enkä kuullut mistään, niin sanoa että silmän taa. :D

• http://www.abcasemat.fi/mak...

http://64.233.183.104/search?q=cache:HsRBZrdWJt4J:www.abcasemat.fi/maksukortit järjestelmä tekee tilille katevarauksen (1€), joka poistuu pankin&hl=fi&ct=clnk&cd=1&gl=fi&client=firefox-a

http://www.abcasemat.fi/maksukortit

alempi toimii, varmemmin
      jossa selitys

ABC-automaateissa käy maksuvälineenä:
      S-Etukortti, jossa on tili-/luotto-ominaisuus, käteinen sekä yleisimmät pankki- ja luottokortit, sekä S-ryhmän yrityskortti Business Card Manage.
      Automaateilla käy myös Visa Electron -kortit ennakkoon valittavaan tasarahasummaan perustuen. Mahdollinen ylijäävä osuus palautetaan tilille automaattisesti.
      Muille maksukorteille suoritetaan ennakkoon online varmennus,
      jolloin järjestelmä tekee tilille katevarauksen (1€), joka poistuu pankin veloittaessa tapahtuman tililtä.

• Asiakasomistaja

Asia selvis, mutta eipä ole varaukset poistuneet, vaan vanhimmat ovat n. kolme viikkoa ja lissee tulloo.

• Anonyymi00010

26.06.2026
      uusin s mobile meni sekavaksi
      siirto omalle tilille
      1.katsot tlin saldon 30€
      2. siirto omalle toiselle tilille saldo muuttuu kesken siirron 49,80€

eli kun olet siirtämässä summa muuttuu suuremmaksi koska siinä näkyy yllättäen samassa myös katevaraukset joita ei erikseen näe kun siirrät
      jos yritä siirtää siiron aikana näkyvää summaa ilmoittaa mobilipankki virheestä
      upean sekavaksi saatu ....... onnitelen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      83
      1332
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      45
      950
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      367
      788
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      749
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      689
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      117
      667
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56