Hesarissa

loimii

Tänään oli Helsinginsanomissa kriitikko Pirkko Kotirannan arvostelu tuosta HTapsan Hartwall-areenan TV-konsertista:

"Jyhkeästi soiva Delilah, kuutamoklassikot Täysikuu ja Hopeinen kuu ja esimerkiksi Sä luota päivään nousevaan näyttävät, että ääni on kunnossa. Volyymia epäilemättä löytyisi ilman mikrofoniakin.
Parhainmillaan Kansa on hiukan vakavamman, jopasuorastaan pateettisen ohjelmiston parissa.
Keveämmissä numeroissakin laulu kulkee, mutta eläytyminen tuntuu väkinäiseltä.

Välillä katsojan ajatus saattaa ruveta harhailemaan, sillä artistin yhdennäköisyys Jack Nicholssonin kanssa on vuosien myötä käynyt yhä ilmeisemmäksi. Ainakin vastustamaton sopisi hyvin Nicholsoninkin suuhun.
On tietysti aina kiva, kun suomalainen mies tanssiii, mutta Mamas & Papas-vääntö ja varsinkin polkkahyppelyt kansanmusiikkiosiossa voi synnyttää vaivaannuttavankin vaikutelman. Areena- mittaluokka on vaativa, ja Kansa olisikin kaivannut kipeästi apua tanssikoreografioihin."

9

1252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loimii

Siis Pirkko Kotirinta oli tuo arvostelija.

• ZaiZai

Niin T.Kansahan on kylläkin laulaja, eikä tanssija, joten sikäli hänen ei tarvitsekkaan tanssia siellä lavalla jonkun opetellun ja viimisenpäälle hiotun koreografian mukaan.
      Se on hyvä, että vauhdikkaampien laulujen aikana ei vaan jökötä liikkumattomana paikoillaan kuin tikku.

• ksibce

Mikä oli viestin pointti??

• En muista, että olisi koskaan aikaisemmin ollut Helsingin Sanomat lehden televisio sivulla yhtä suurta kuvaa kenestäkään laulajasta kuin nyt on Tapani Kansasta, ja pitkä arvostelu lauantai illan televisiosta tulevasta Hartwall Areenan konsertista.

Tapsa tanssi hyvin siellä konsertissa. Mielenkiintoista nähdä televisiosta konsertti.

HS lehdessä on, että encorena tulee tulkaa tytöt takaisin, mutta Hartwall Areenalla encorena Tapsa lauloi Akselin ja Elinan häävalssin.

• Hieno juttu, että Helsinginsanomatkin on sen Tapsan konsertin TV-sivuillaan niin hyvin noteerannut!

"Tulkaa tytöt takaisin" on kyllä ihana biisi, mut tuo "Akselin ja Elinan häävalssi" sopis kyllä paremmin konsertin viimiseks lauluks, kun se olis sellanen juhlava päätös konsertille. Mut eipä tuo kai nyt niin kovasti haittaa, jos se ohjelman ohjaaja onkin laittanut sitten sen "Tulkaa tytöt" takaisin sen konsertin viimiseks biisiks.

Oon niin innoissani kun tänään tulee se konsertti!:D Kyllä tuntu pitkältä tämä viikko, kun odotti, vaan tätä lauantaita.

• työntekijä x

Tapsan fanit on katsos jo sen verran iäkästä väkeä, että näkö(kään) ei oikein enää pelaa, niin pistettiin poikien kanssa vähän isompi kuva.

• wanharouwa

Tuo vertaus Nicholsoniin oli aika hyvä...ja tottakin.
      Haluaako sitten tulla verratuksi Nicholsoniin, se onkin eri juttu....Nicholsonista kun sanonta kuuluu, että Nicholson näyttelee aina Nicholsonia. Siltä se myös aika usein näyttää.

TK:n "tanssimisesta" ja hetkuttelusta olen samaa mieltä. Aika surkuhupaisaa katsoa kun jäykkä mies yrittää esittää Elvistä.

Noh, joka tapauksessa, kyllä tarkoitus on konserttitaltiointi katsella, siinä se menee samalla kun väkerrän perheen uusimmalle tulokkaalle kevätasua :)

• tiina-maija

Tapani Kansa on upea laulaja ja kiva kun tekee monenlaista. Tyhmää arvostelijan arvostella ulkonäköä, kaikki sitä ikääntyessään ikääntyy ja Tapsa on edelleen charmikas ja raamikas mies! Tykkäsin kansanmusiikkiosiostakin ja mitä vikaa polkassa! Olin konsertissa ja katsoin telkkarista, harmi vaan että oikeaa encorea ei näytetty, eikä sitä kun jengi osoitti seisten suosiotaan!

• r.moore

Joiltakin osin olen eri mieltä Hesarin Pirkko Kotirinnan kanssa. Pidän nimenomaan myös Tapani Kansan kevyemmistä numeroista joissa laulu myös kulkee, ja minusta eläytyminen on ihan kohdallaan toisin kuin Kotirannan mielestä. Parhaillimmaan nautin noista CD:llä. Tv-ohjelma oli minulle lähinnä vahvistus siitä että mainio mies tuo Kansa on. Patettisuudessaan parhainta Tapsaa toki löytyy mm. täysin omassa kappaleessaan "Anna mun jäädä sun luo". KUmpaa on sitten vaikkapa "Sä luota päivään nousevaan"; upea esitys kuitenkin. Kansanmusiikkiosuudesta hänen tai kenenkään muunkaan esittämänä en pidä. Siis en pidä näistä vanhoista "hoilotuksista".

"Sovituksellisia yllätyksiä löytyy kautta linjan, esimerkiksi Veikko Lavin "laulajan testamentista". 1970-luku oli Tapani Kansan vuosikymmen pop-hiteillä mitaten, ja konsertinkin musiikista suurin osa on 1960-70-luvuilta. 1980-luvulta mukana on muun muassa Toivo Kärjen ja Vexi Salmen laulu "Paista päivä" (mahtava tulkinta ja mikä biisi!), joka hävisi Suomen euroviisukarsinnant 1982 Kojon esittämälle "nuku pommiin"-biisille. Ikävä kyllä. Kansa oli silloin mukana peräti neljän laulun solistina" kirjoittaa PK. Ja PK kirjoitti myös tuon jonka kaikki me fanit allekirjoitamme eli "ääni on kunnossa, volyymiä epäilemättä löytyisi ilman mikrofoniakin".

Elin nuoruuteni Tapani Kansan, Katri Helenan ja muiden vieläkin suurten tähtien aikana. Nykyäänhän näitä "tähtiä" ei enää ole, on vain päiväjulkkiksia. Heillä oli ja on karismaa ja lauluääntä edelleenkin. Fanittamiseen silloin ja varsinkin nyt myöhemmin liittyy tietenkin omien mukavien muistojen varjeleminen jolloin kaikkia ajan myötä muuttuneita asioita ei halua myöntää. Mutta lapsuuden/nuoruuden sankareille on oltava armollinen ja he saavat paljossa tarvittaessa myös anteeksi. Ollaan yhtä armollisia heille kuin olemme itsellemme. Teräsbetoni karmealla uudella nukupommiin-viisukappaleellaan ei saa armoa. Tapsan tämä "uusi tuleminen" oli kovasti odotettu ja tarpeen. Kiitos siitä.

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      229
      2075
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1788
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      59
      1324
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1185
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1028
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      974
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      945
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      822
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      814
    Aihe