Tilin rekisteröinti muulla kuin omalla nimellä?

Kuidas käsi käyb?

Pyöritän nettifoorumia omasta pussistani, ja on mietiskelty josko kirjoittelijat osallistuisivat kustannuspuoleen. En kuitenkaan haluaisi julistaa henkilöllisyystietojani kaiken kansan nähtäville, joten olisikohan mahdollista avata pankkiin tili yhteisön (foorumin) nimellä siten että rahaosoituksia tekevät eivät näkisi omaa nimeäni maksaessaan pikku lahjoituksiaan?

Vai voiko tällaisen anonyymin rahan perinnän hoitaa jotenkin muuten?

6

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikeaa se on

      Tilin voit avata firman nimellä, jos sinulla semmoinen on, mutta kyllä kuka tahansa voi nimesi selvittää, jos haluaa.
      Minkään yhteisön nimellä et tiliä voi avata, jos se ei ole virallisesti rekisteröyty. Eli nimesi tulee joka tapauksessa esille.
      Herää vain kysymys, miksi haluat nimesi piiloon, jos puhtaat jauhot pussissa?

    • Ainakin aiemmin PayPaliin kelpasi tilin omistajaksi nimi, joka oli Web-palvelun nimi, mutta ei minkään juridisen henkilön nimi. Ehkä rekisteröintitiedoissa oli jonkun henkilön tiedot, mutta maksajalle se eivät näkyneet.

    • kaikki.

      firmaa, ilman liikevaihtoveroja ja muita veroja,
      ehkä yrität joskus hieman huijata , tai pahoittaa jollain lailla asiakkaiden mielenkin.

      Jos olet vielä nuori ja jotain tulevaisuudelta haaveilet,
      rakkautta, lapsia yms.
      ei kannata pilata elämää, se pilaantuu koko loppuelämäksi yllättävän helpolla.

      ensimmäisen rikosilmoituksen jälkeen,
      olet julkinen, ei suomessa kannata luullakaan että pystyt olemaan tuntematon.

      Ota myös huomioon,
      asiakkaasi voivat olla hieman laitapuolen kulkijoita,
      mitä siitä seuraa.

    • Kuidas käsi käyb?

      Ensimmäinen ihmetteli onko minulla puhtaat jauhot pussissa. Toki, mutta pelkäänkin niitä joilla ei ole. Olen aikoinaan saanut keskustelupalstalla jopa tappouhkauksen, joten luottamukseni ihmisiin ei ole kovin häävi. (Kun erinäisistä aiheista kuten uskonto, politiikka puhutaan niin saattaahan väki välillä kiihtyä ja saada kaikenlaista päähänsä.)

      Tietenkään kukaan ei voi yhtäkkiä noin vaan tulla kirveen kanssa jonkun luokse vaikka tietäisi hänestä nimenkin (omakaan nimeni ei ole mitenkään harvinainen), mutta kyllä se jotenkin mietityttää onko järkeä tällätä omaa oikeaa henkilöllisyyttään kaiken kansan pällisteltäväksi. Toisaalta olisi varsin pöhköä foorumilla jakaa porukat "luotettaviin" ja "epäluotettaviin" eli esim. yksityisviestinä antaisi tilinumeroa ja nimeä niille joihin luottaa. Ei sekään kivalta tuntuisi. Ennemmin vaikka maksan kustannukset keskenäni. Tuli tämä kustannusten jako vain sikäli mieleen että domainille maksamaani summaa korotettiin ja muutama foorumilleni rekisteröitynyt jo alkuunsa esitti ihan ominpäin että voisivat osallistua tarvittaessa kustannuksiin.

      Se viimeinen vastaaja taisi nyt vallan käsittää asian jotenkin väärin, kun siellä oli ihan hurjia juttuja firmasta ja ties mistä... Ei maar, olen ihan tavallinen, joskin arka, ihminen. xD

      Keskimmäiselle vastaajalle: tuota mahdollisuutta täytynee tutkia.

      • esim..

        Tietenkään kukaan ei voi yhtäkkiä noin vaan tulla kirveen kanssa jonkun luokse vaikka tietäisi hänestä nimenkin
        ----------------------------------------

        tavallaan voi,
        tunnen kaverin, joka petti, parikymppisenä tai ainakin kaverit tunsivat itsensä petetyksi.

        nyt jotkut viholliset kai, ei tiedetä kuka,
        teettävät auton kylkien raapimisia, 3v välein,
        on raavittu ja kolhittu jo lähes kymmenen kertaa,
        kaveri on perheellinen ja yli 40v.

        ei ole kivaa, joten koskaan ei kannata nuorena pilata nimeä, tai mainettaan,
        eikä tavoitella pieniä rahoja vääryydellä.


      • Kuidas käsi käyb?
        esim.. kirjoitti:

        Tietenkään kukaan ei voi yhtäkkiä noin vaan tulla kirveen kanssa jonkun luokse vaikka tietäisi hänestä nimenkin
        ----------------------------------------

        tavallaan voi,
        tunnen kaverin, joka petti, parikymppisenä tai ainakin kaverit tunsivat itsensä petetyksi.

        nyt jotkut viholliset kai, ei tiedetä kuka,
        teettävät auton kylkien raapimisia, 3v välein,
        on raavittu ja kolhittu jo lähes kymmenen kertaa,
        kaveri on perheellinen ja yli 40v.

        ei ole kivaa, joten koskaan ei kannata nuorena pilata nimeä, tai mainettaan,
        eikä tavoitella pieniä rahoja vääryydellä.

        ...etten todellakaan ole itse mitään rahoja millään vääryydellä tavoittelemassa. En nyt oikein ymmärrä miksi tämä täällä on niin kauhean vaikea ymmärtää: kun aloitin foorumin pidon pari ihmistä sanoi että he tarvittaessa vaikka osallistuu kustannuksiin, ja olisihan se tietenkin kiva - sillä tavalla foorumi olisi ikäänkuin meidän kaikkien yhteinen (enemmän kuin siten että minä maksan yksinäni sen noin 40 € vuodessa). Mutta kun olen jo vuosien varrella MUILLA foorumeilla saanut välillä kuulla kunniani esim. uskonnollisista näkemyksistäni, niin mietityttää voiko sinänsä ihan kivalle foorumille sattua esim. joku sivustakyylääjä joka ottaa selville kuka olen ja kostaa sen että olen joskus ollut hänen kanssaan eri mieltä.

        Ihminen joka minulle tappouhkauksen lateli ei ollut erityisen hyvässä hapessa. Sellaisille jotka eivät ole koskaan joutuneet kenenkään kanssa riitoihin esim. noista uskon asioista netissä eivät ilmeisesti ymmärrä kuinka tunteet voivat kuumeta. Uskovaisen suusta voi tulla uskomatonta törkyä kun hän havaitsee että kaikki eivät kunnioitakaan Jeesusta jumalana tai muuta vastaavaa.

        On myös ihmisiä jotka ravaavat foorumilta toiselle ja bongailevat sitä kautta että missä joku yksi ja sama ihminen on (kirjoitustyylistä voi tunnistaa) ja sitten alkaa häirintä. Ei siinä mitään jos kahelin rähjääminen pysyy vain netissä, mutta sitä en tosiaankaan halua että alkaa tulla jotain kiusantekoa todellisessa elämässä pelkän nimen perusteella.

        Tässä on siis tavallaan kaksi asiaa, eli aivan asiallinen ja yhdessä kunnollisten ihmisten kanssa mietitty juttu taloudellisen rasitteen jakamisesta, ja sitten se mahdollisuus että tietoni joutuvat vääriin käsiin.

        Onhan siis ihmismieli aivan hemmetin hyvä keksimään kaikenlaista jäynää kun on tarpeeksi moraalista yms. piittaamaton tapaus liikenteessä.

        Omalle kohdalleni napsahtaneen tappouhkauksen lisäksi olen myös nähnyt netissä miten joku uhoaa laittaneensa homon kylmäksi. Siitä vinkkasinkin sitten jo poliisia, en tiedä miten asia eteni vai etenikö ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      908
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe