Löytyykö Raamatusta?

Iiris on nimeni

Näin eilen ensimmäistä kertaa Mel Gibsonin The Passion of the Christ -elokuvan. Pidin siitä kovasti, erityisesti siksi, että se on uskollinen Raamatun tekstille: Jeesus-hahmo ei minun huomatakseni sanonut elokuvassa mitään mikä ei löytyisi evankeliumeista.

Eräs kohtaus jäi kuitenkin vaivaamaan minua. Kun Jeesus oli elokuvassa sotilaiden pilkattavana ja ruoskittavana, näytettiin väen joukossa seisovaa Maria-äitiä, joka katsoi itkien poikansa kärsimyksiä ja sanoi itsekseen "Minun poikani, milloin missä ja miten sinä vapautat itsesi?". Löytyykö kyseinen lause Raamatusta? Ja jos, niin mistä kohtaa? Lause kuulostaa tutulta, mutta en löydä sitä... Luulisi sen kuitenkin jossain päin Raamattua olevan, kun elokuva kaiken kaikkiaan tosiaan on niin uskollinen evankeliumeille. Ehkä se löytyy jostakin toisesta kohtaa Raamattua ja ohjaaja Gibson oli taiteellisella vapaudella siirtänyt sen yllä mainittuun kohtaan?

Osaisiko joku valaista asiaa? Olisin kiitollinen.

7

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuten kaikki tuollaiset elokuvat kuin suuren suosion saavuttaneet
      ristisaatotkin ovat mitä törkeintä Hengen herjausta.

Siksipä Jumala länsirannikolla sytyttikin yhden ihmisen naaman
      ja tukan tuleen, kun he tuollaista saatanallista rituaalia harjoittelivat.
      Lue jatkoksi 2.Moos.20. luku.

• Iiris on nimeni

Harmi ettei löydy, lause oli mielestäni hieno ja olisi sopinut Marian suuhun hyvin.

Elokuvassa ei ollut minusta mitään rienaavaa.

Olen lukenut kymmenen käskyä, ja se on mielestäni Raamatun tylsin kohta... Raamattu kun on taideteos, siinä on Raamatun merkitys minulle.

• Iiris on nimeni kirjoitti:

Harmi ettei löydy, lause oli mielestäni hieno ja olisi sopinut Marian suuhun hyvin.

Olen lukenut kymmenen käskyä, ja se on mielestäni Raamatun tylsin kohta... Raamattu kun on taideteos, siinä on Raamatun merkitys minulle.

sillä ei kukaan taideteos kainalossa tule taivaaseen pääsemään,
        koska ehdot ovat hyvin tiukat:

"Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

Se kainalossa kun turha edes yrittää mennä sisään ahtaasta portista.

• tuhat ja yksi
        Iiris on nimeni kirjoitti:

"Pyhä Henki" on sallinut sen laittaa siihen , jotta se olisi kompastuskivenä ääri funtamentalisteille ja innoituksena omilla aivoilla ajatteleville , - poistumaan Kristinuskon urautuneesta ajattelusta !

Raamatun eri aikakausina alkuperäinen sanoma on kirjoitushetkellä usein tarkoittanut jotain muuta ,kuin nykyään Uudestisyntyneet "Pyhässä Hengessään " selostavat suurella paatoksella ja "ainoana totuutena" .

Paavali oli yksi suurimmista "totuuden " toitottajista ja eikö hänkin ollut vain tavallinen erehtyväinen ihminen jota hän ei itse huomannut ?

Hän erehtyi vainoamaan Jeesus Nasaretilaisen lahkon jäseniä, ja hän erehtyi kääntämään "takkiaan " ja syyllistyi "Pyhän Henkilön pilkkaan " josta olisi seurannut kuolemantuomio , Mutta pääsi täpärästi karkuun " kalkittua seinävaatetta" ja ystävät piilottelivat häntä !

• Se on myös kohtuullisen evankeliumiuskollinen mutta totuuden nimessä on todettava, että ohjaaja on laittanut joukkoon taitelijan vapautta hyväksi käyttäen myös katolista perimätietoa, johon tuokin mainittu lause pohjautuu.

En kuitenkaan näe tätä asiaa ongelmana kuten veli Suni tuossa vieressä. Elokuvan teossa on aina sallittava pieniä vapauksia ohjaajalle. Kokonaisuutena Passion seuraa evankeliumien perusideaa ja tuo esiin niiden ydinsanoman varsin kiitettävällä tavalla.

• Aihurjaaa!!!

Ongelma on siinä, että MITÄÄN muuta ei saisi lukea tai katsoa kuin Sunin sensuroimaa. Muuten ei pääse ahtaastaportista, ei varlmana, aihurjlaa!!

• tuhat ja yksi
        Aihurjaaa!!! kirjoitti:

Ongelma on siinä, että MITÄÄN muuta ei saisi lukea tai katsoa kuin Sunin sensuroimaa. Muuten ei pääse ahtaastaportista, ei varlmana, aihurjlaa!!

Juuri tuolla esittämälläsi tavalla uskonliikkeet ovat entisaikoina pystyneet hallitsemaan eksytettyjään , Teuvolla se ei enää onnistu koska on valinnut avoimen tiedottanisen kanavan ja sinäkin voit omat mielipiteesi hänelle sanoa .

Eksytytettyjen seurakunnissa on ollut vain ylhäältä alaspäin kulkeva tiedonkulku
        ( Tarkoitan vain juonien keksijöiltä tavallisiin uskoviin.)

Sitä paitsi sunilaisuus ei ole mikään usko eikä uskonto ja toivottavasti ei sellaiseksi tulekkaan.
        Noin viiden henkilön kannatus ei ol vielä paljoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      105
      4899
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3262
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2999
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1747
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      111
      1368
    7. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      9
      1237
    8. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1059
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      114
      1059
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1027
    Aihe