Kaipaan Peräpohjolaa

taina-72

Olen kotoisin Lahdesta ja siellä asu nykyäänkin. Lahti ei kuitenkaan mielestäni sovi minulle eikä lapsilleni (korkeat rikostilastot, holtiton liikennekäyttäytyminen, sekä muutenkin vähän puiseva paikka asua).

Kävin Pello-nimisellä paikkakunnalla ensimmäisen kerran v. 1998, ja sen jälkeen olen käynyt joka vuosi! Ihanaa, upeaa seutua! Ihanat ihmiset, upea luonto! Ei ole samanlaista täällä etelässä! Olenkin miettinyt että jos Pellosta saisi töitä, muuttaisin sinne suoraan. Mutta näillä näkymin muutan kuitenkin Tornioon, josta löytyy mun alan töitä. Peräpohjola kutsuu, vaikkei kotiseutuani olekkaan! Mutta Suomen komeimmat maisemat kyllä löytyy sen vaaroilta ja järvimaisemista!

12

1437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arpakynä

      Todellinen peräpää tuo tienoo,kerran ajellut lomareisulla noilla seuduilla ja sen jälkeen en ole menny Riksuu ylemmäks.Jotain ihme hihhulleita ja bedofiileja tuon seudun asukit.

      • suomessa

        nehän on arkipäivää. Jos olet etelästä, olet kai sitten jo tottunut niihin?


      • ja lantalaiset...
        suomessa kirjoitti:

        nehän on arkipäivää. Jos olet etelästä, olet kai sitten jo tottunut niihin?

        Kemiin verrattuna Lahti on selkeä parannus.

        Ei tee ees mieli vilkaista pohjoiseen päin...


      • mutta kyllä aika usealla
        ja lantalaiset... kirjoitti:

        Kemiin verrattuna Lahti on selkeä parannus.

        Ei tee ees mieli vilkaista pohjoiseen päin...

        mieli tekee pohjoseen päin kuikkia :)


      • lapinhulluna
        ja lantalaiset... kirjoitti:

        Kemiin verrattuna Lahti on selkeä parannus.

        Ei tee ees mieli vilkaista pohjoiseen päin...

        Kemi on Lapin pahin paikkakunta, joten siihen nähden Lahti on parempi. Kannattaa ajaa tai matkustaa Kemin ohi vähintään napapiirille, niin saa Lapin kulttuurista paremmin selvää. Etenkin Tunturi-Lapissa on lappalaisten kanssa pohjoisen mentaliteetti havaittavissa.


    • Illusio pettää

      Onhan ne komiat maisemat, mutta älä ainakaan Pelloon muuta. Sielä syöhään sinut elävältä. Net ihmiset on mukavia vain kävijöile. Omat nokithaan hengiltä ja paskaa puhuthaan sölän takana aivan soljuna!

      Olen muutaman junantuoman ja jopa syntyperäsen elävältäsyönnin joutunu siusta todistamhaan. Alta 10 vuoen on sinnikoimmaki joutunu antautumhaan ja muuttamhaan Pellosta pois. Yksikhään ei ole jääny Oulua pohjosemmaksi uuen asuinpaikan valinnan kanssa...

      • Lucky 2 be down south!!!

        Olen samaa mieltä tämän pellolaisen murreapinan kanssa. Paskaa puhutaan ympäri Lappia, mutta eniten Rovaniemellä, jota jotkut juntit sanoo Rolloksi tai Rovikseksi.

        Jos Rollo olis deodorantti niin mionä en panisi sitä omaan kainaloon diskoon lähtiessäni. :DDDDDDDDDD


      • paikkaansa
        Lucky 2 be down south!!! kirjoitti:

        Olen samaa mieltä tämän pellolaisen murreapinan kanssa. Paskaa puhutaan ympäri Lappia, mutta eniten Rovaniemellä, jota jotkut juntit sanoo Rolloksi tai Rovikseksi.

        Jos Rollo olis deodorantti niin mionä en panisi sitä omaan kainaloon diskoon lähtiessäni. :DDDDDDDDDD

        katkerat tollot vaan kirjottelee..

        etelässä asuneena tiedän senkin alueen todella huonot puolet... enemmän huonoa löytyi kun hyvää...
        että ei ole kyllä kehumista sielläkään...

        no mutta tuollaiset kirjoittelut vaan maksimoi tuota etelän ahdasmielisten junttien kusipäisyyttä...

        ai että.


      • Etelänmies, pohjoisen vares
        paikkaansa kirjoitti:

        katkerat tollot vaan kirjottelee..

        etelässä asuneena tiedän senkin alueen todella huonot puolet... enemmän huonoa löytyi kun hyvää...
        että ei ole kyllä kehumista sielläkään...

        no mutta tuollaiset kirjoittelut vaan maksimoi tuota etelän ahdasmielisten junttien kusipäisyyttä...

        ai että.

        molemmat kirjoittaa asiaa, pellolaisen tarina kuulostaa tutulta, samaa nurkkakuntaista touhua on muualaki lapissa

        eikä asian ääneen kertominen tarkoita tietenkään sitä, että etelässä olisi kaikki asiat täydellisesti, päin vastoin, paljon on asiat sieläkki persseellään. Ota tämä asia enempi informaationa ettet osta sikää säkissä. jos voit kuvitella asuvasi pellon tapasessa paikassa missä puhutaan sinusta paskaa selän takana eikä se sinua hetkauta niin pello saattaa olla sulle aivan ihanteellinen asuinpaikka.


      • PELLOLAINEN
        Etelänmies, pohjoisen vares kirjoitti:

        molemmat kirjoittaa asiaa, pellolaisen tarina kuulostaa tutulta, samaa nurkkakuntaista touhua on muualaki lapissa

        eikä asian ääneen kertominen tarkoita tietenkään sitä, että etelässä olisi kaikki asiat täydellisesti, päin vastoin, paljon on asiat sieläkki persseellään. Ota tämä asia enempi informaationa ettet osta sikää säkissä. jos voit kuvitella asuvasi pellon tapasessa paikassa missä puhutaan sinusta paskaa selän takana eikä se sinua hetkauta niin pello saattaa olla sulle aivan ihanteellinen asuinpaikka.

        itte olen pellosta ja kai ylpeä siittä tavallaan. onhan täälä ihan kivan näköset maisemat kyllä. töitä ei kyllä kaikile varmaan ole, mutta minusta täälä on mukava asua. ja minusta ihmiset on mukavampia ja tuttavallisempia ko vertaa ylitorniolaisiin.

        niin vielä siittä paskan puhumisesta vain että se on vitun sama mihin päin suomea mennee niin sinusta puhutaan paskaa selän takana.


      • nykyinen pellolainen
        PELLOLAINEN kirjoitti:

        itte olen pellosta ja kai ylpeä siittä tavallaan. onhan täälä ihan kivan näköset maisemat kyllä. töitä ei kyllä kaikile varmaan ole, mutta minusta täälä on mukava asua. ja minusta ihmiset on mukavampia ja tuttavallisempia ko vertaa ylitorniolaisiin.

        niin vielä siittä paskan puhumisesta vain että se on vitun sama mihin päin suomea mennee niin sinusta puhutaan paskaa selän takana.

        muutin etelästä tänne tossa v. 2000 paikkeilla. Mielestäni Pello paljon turvallisemman tuntuinen, halvempi ja mukavampi paikka elää entiseen paikkakuntaani verrattuna. Hyvät palvelut ja mukavammat ihmiset.

        Tuosta paskan puhumisesta; kärsin siitä enemmän asuessani etelässä.


      • hilmi

        Tuo on NIIN TOTTA!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe