Onko simputusta?
10
2139
Vastaukset
- Sivarimajuri
Tuo ei liity mitenkään sotaharjoituksiin taikka armeijan muuhun ohjelmaan, joten se on simputusta. Tosin jos kahvinkeitintä valvomalla pääsee luistamaan muista hommista niin en ainakaan minä valittaisi.
- ResVän
Tuon kuvan perusteella en menisi hirveesti sanomaan, kyseessähän voi olla (luultavasti onkin) esim, että kyseinen kaveri vaan halus keittää kahvit ja käytti luovaa tapaa hankkia sähköä. Simputusta se olisi jos hänet olisi käsketty kyseiseen toimeen ja muut nauraa ringissä ympärillä, ja tätä minun on erittäin vaikea uskoo.
- Sivarimajuri
ResVän kirjoitti:
Tuon kuvan perusteella en menisi hirveesti sanomaan, kyseessähän voi olla (luultavasti onkin) esim, että kyseinen kaveri vaan halus keittää kahvit ja käytti luovaa tapaa hankkia sähköä. Simputusta se olisi jos hänet olisi käsketty kyseiseen toimeen ja muut nauraa ringissä ympärillä, ja tätä minun on erittäin vaikea uskoo.
Luonnollisesti aloittaja tarkoitti sitä että jos hänet on käsketty pitämään kahvinkeitintä tuossa. Ei kai kukaan kysy että onko tällainen simputusta jos se on tehty vapaasta tahdosta.
- ResVän
Sivarimajuri kirjoitti:
Luonnollisesti aloittaja tarkoitti sitä että jos hänet on käsketty pitämään kahvinkeitintä tuossa. Ei kai kukaan kysy että onko tällainen simputusta jos se on tehty vapaasta tahdosta.
Tätä pitää kysyä varmaan alottajalta, mutta vaikka tuossa oltaisiinki käsketty piteleen keitintä, niin ei se kyl mun mielestä kenenkään ihmisarvoo loukkaa, olen itsekin keitelly kahvia käskystä leirillä, sain toki itsekin sitä juoda.
- Sivarimajuri
ResVän kirjoitti:
Tätä pitää kysyä varmaan alottajalta, mutta vaikka tuossa oltaisiinki käsketty piteleen keitintä, niin ei se kyl mun mielestä kenenkään ihmisarvoo loukkaa, olen itsekin keitelly kahvia käskystä leirillä, sain toki itsekin sitä juoda.
Kahvinkeitolla ei ole mitään tekemistä sotilasharjoitteiden kanssa, eikä se edistä mitenkään armeijan toimintaa, joten et ole velvollinen keittämään kahvia vaikka sinun käsketään tehdä niin. Varsinkaan tuollaisella menetelmällä. Tottakai on ihan eri asia jos itse haluat tehdä tämän. Onko sinun vaikea käsittää pakon ja vapaaehtoisuuden eroa?
Onko sinun vaikea käsittää, että alottajan oli pakko tarkoittaa sitä että tämä kyseinen henkilö oli käsketty pitelemään tuota, koska miten muuten hän olisi ottanut simputuksen esiin. Voiko itseä simputtaa?
- lkjlkjl
lkjlkj
Eli tolla perusteella mie taisin olla pahimman laatunen simputtaja ku käskin ampumaleireillä aamun viimesen kipinävahin laittaa kahvit tulelle ku tais kahvinjuojia kumminki munki teltassa olla reippaasti yli puolet ja se armeijan tarjooma kahvi...jos sitä ees kahviks voi kuhtua ei oikeen maittanu mulle, tai muillekaan...
Onkohan tää simputtamis juttu karannu jo pikkuhiljaa lapasesta.- Sivarimajuri
Kun nyt siinä ollaan pikkuhiljaa pääsemässä jossain määrin järjelliseen tilanteeseen. Kaikki koulutukseen kuulumaton työnteko on turhaa. Poikkeuksena nämä toimet jotka pitää hoitaa, jotta kasarmi ylipäänsä pysyy pystössä.
Sivarimajuri kirjoitti:
Kun nyt siinä ollaan pikkuhiljaa pääsemässä jossain määrin järjelliseen tilanteeseen. Kaikki koulutukseen kuulumaton työnteko on turhaa. Poikkeuksena nämä toimet jotka pitää hoitaa, jotta kasarmi ylipäänsä pysyy pystössä.
simputuksen poistuminen lisäis koulutuksen tehokkuutta...
Onks siun mielestä sitten kurinpalauttaminen juoksemalla simputtamista? Sehän palvelee sotilaan fyysisten ominaisuuksia parantumista...
- meteme
Todennäköisesti kaveri saa juoda itsekin kahvit samalla. Eli vapaaehtoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651596
- 104931
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;188428- 26419