Onko simputusta?

utelua

10

2139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sivarimajuri

      Tuo ei liity mitenkään sotaharjoituksiin taikka armeijan muuhun ohjelmaan, joten se on simputusta. Tosin jos kahvinkeitintä valvomalla pääsee luistamaan muista hommista niin en ainakaan minä valittaisi.

      • ResVän

        Tuon kuvan perusteella en menisi hirveesti sanomaan, kyseessähän voi olla (luultavasti onkin) esim, että kyseinen kaveri vaan halus keittää kahvit ja käytti luovaa tapaa hankkia sähköä. Simputusta se olisi jos hänet olisi käsketty kyseiseen toimeen ja muut nauraa ringissä ympärillä, ja tätä minun on erittäin vaikea uskoo.


      • Sivarimajuri
        ResVän kirjoitti:

        Tuon kuvan perusteella en menisi hirveesti sanomaan, kyseessähän voi olla (luultavasti onkin) esim, että kyseinen kaveri vaan halus keittää kahvit ja käytti luovaa tapaa hankkia sähköä. Simputusta se olisi jos hänet olisi käsketty kyseiseen toimeen ja muut nauraa ringissä ympärillä, ja tätä minun on erittäin vaikea uskoo.

        Luonnollisesti aloittaja tarkoitti sitä että jos hänet on käsketty pitämään kahvinkeitintä tuossa. Ei kai kukaan kysy että onko tällainen simputusta jos se on tehty vapaasta tahdosta.


      • ResVän
        Sivarimajuri kirjoitti:

        Luonnollisesti aloittaja tarkoitti sitä että jos hänet on käsketty pitämään kahvinkeitintä tuossa. Ei kai kukaan kysy että onko tällainen simputusta jos se on tehty vapaasta tahdosta.

        Tätä pitää kysyä varmaan alottajalta, mutta vaikka tuossa oltaisiinki käsketty piteleen keitintä, niin ei se kyl mun mielestä kenenkään ihmisarvoo loukkaa, olen itsekin keitelly kahvia käskystä leirillä, sain toki itsekin sitä juoda.


      • Sivarimajuri
        ResVän kirjoitti:

        Tätä pitää kysyä varmaan alottajalta, mutta vaikka tuossa oltaisiinki käsketty piteleen keitintä, niin ei se kyl mun mielestä kenenkään ihmisarvoo loukkaa, olen itsekin keitelly kahvia käskystä leirillä, sain toki itsekin sitä juoda.

        Kahvinkeitolla ei ole mitään tekemistä sotilasharjoitteiden kanssa, eikä se edistä mitenkään armeijan toimintaa, joten et ole velvollinen keittämään kahvia vaikka sinun käsketään tehdä niin. Varsinkaan tuollaisella menetelmällä. Tottakai on ihan eri asia jos itse haluat tehdä tämän. Onko sinun vaikea käsittää pakon ja vapaaehtoisuuden eroa?

        Onko sinun vaikea käsittää, että alottajan oli pakko tarkoittaa sitä että tämä kyseinen henkilö oli käsketty pitelemään tuota, koska miten muuten hän olisi ottanut simputuksen esiin. Voiko itseä simputtaa?


    • lkjlkjl

      lkjlkj

    • Eli tolla perusteella mie taisin olla pahimman laatunen simputtaja ku käskin ampumaleireillä aamun viimesen kipinävahin laittaa kahvit tulelle ku tais kahvinjuojia kumminki munki teltassa olla reippaasti yli puolet ja se armeijan tarjooma kahvi...jos sitä ees kahviks voi kuhtua ei oikeen maittanu mulle, tai muillekaan...

      Onkohan tää simputtamis juttu karannu jo pikkuhiljaa lapasesta.

      • Sivarimajuri

        Kun nyt siinä ollaan pikkuhiljaa pääsemässä jossain määrin järjelliseen tilanteeseen. Kaikki koulutukseen kuulumaton työnteko on turhaa. Poikkeuksena nämä toimet jotka pitää hoitaa, jotta kasarmi ylipäänsä pysyy pystössä.


      • Sivarimajuri kirjoitti:

        Kun nyt siinä ollaan pikkuhiljaa pääsemässä jossain määrin järjelliseen tilanteeseen. Kaikki koulutukseen kuulumaton työnteko on turhaa. Poikkeuksena nämä toimet jotka pitää hoitaa, jotta kasarmi ylipäänsä pysyy pystössä.

        simputuksen poistuminen lisäis koulutuksen tehokkuutta...

        Onks siun mielestä sitten kurinpalauttaminen juoksemalla simputtamista? Sehän palvelee sotilaan fyysisten ominaisuuksia parantumista...


    • meteme

      Todennäköisesti kaveri saa juoda itsekin kahvit samalla. Eli vapaaehtoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1596
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe