Onko simputusta?

utelua

10

2060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sivarimajuri

      Tuo ei liity mitenkään sotaharjoituksiin taikka armeijan muuhun ohjelmaan, joten se on simputusta. Tosin jos kahvinkeitintä valvomalla pääsee luistamaan muista hommista niin en ainakaan minä valittaisi.

      • ResVän

        Tuon kuvan perusteella en menisi hirveesti sanomaan, kyseessähän voi olla (luultavasti onkin) esim, että kyseinen kaveri vaan halus keittää kahvit ja käytti luovaa tapaa hankkia sähköä. Simputusta se olisi jos hänet olisi käsketty kyseiseen toimeen ja muut nauraa ringissä ympärillä, ja tätä minun on erittäin vaikea uskoo.


      • Sivarimajuri
        ResVän kirjoitti:

        Tuon kuvan perusteella en menisi hirveesti sanomaan, kyseessähän voi olla (luultavasti onkin) esim, että kyseinen kaveri vaan halus keittää kahvit ja käytti luovaa tapaa hankkia sähköä. Simputusta se olisi jos hänet olisi käsketty kyseiseen toimeen ja muut nauraa ringissä ympärillä, ja tätä minun on erittäin vaikea uskoo.

        Luonnollisesti aloittaja tarkoitti sitä että jos hänet on käsketty pitämään kahvinkeitintä tuossa. Ei kai kukaan kysy että onko tällainen simputusta jos se on tehty vapaasta tahdosta.


      • ResVän
        Sivarimajuri kirjoitti:

        Luonnollisesti aloittaja tarkoitti sitä että jos hänet on käsketty pitämään kahvinkeitintä tuossa. Ei kai kukaan kysy että onko tällainen simputusta jos se on tehty vapaasta tahdosta.

        Tätä pitää kysyä varmaan alottajalta, mutta vaikka tuossa oltaisiinki käsketty piteleen keitintä, niin ei se kyl mun mielestä kenenkään ihmisarvoo loukkaa, olen itsekin keitelly kahvia käskystä leirillä, sain toki itsekin sitä juoda.


      • Sivarimajuri
        ResVän kirjoitti:

        Tätä pitää kysyä varmaan alottajalta, mutta vaikka tuossa oltaisiinki käsketty piteleen keitintä, niin ei se kyl mun mielestä kenenkään ihmisarvoo loukkaa, olen itsekin keitelly kahvia käskystä leirillä, sain toki itsekin sitä juoda.

        Kahvinkeitolla ei ole mitään tekemistä sotilasharjoitteiden kanssa, eikä se edistä mitenkään armeijan toimintaa, joten et ole velvollinen keittämään kahvia vaikka sinun käsketään tehdä niin. Varsinkaan tuollaisella menetelmällä. Tottakai on ihan eri asia jos itse haluat tehdä tämän. Onko sinun vaikea käsittää pakon ja vapaaehtoisuuden eroa?

        Onko sinun vaikea käsittää, että alottajan oli pakko tarkoittaa sitä että tämä kyseinen henkilö oli käsketty pitelemään tuota, koska miten muuten hän olisi ottanut simputuksen esiin. Voiko itseä simputtaa?


    • lkjlkjl

      lkjlkj

    • Eli tolla perusteella mie taisin olla pahimman laatunen simputtaja ku käskin ampumaleireillä aamun viimesen kipinävahin laittaa kahvit tulelle ku tais kahvinjuojia kumminki munki teltassa olla reippaasti yli puolet ja se armeijan tarjooma kahvi...jos sitä ees kahviks voi kuhtua ei oikeen maittanu mulle, tai muillekaan...

      Onkohan tää simputtamis juttu karannu jo pikkuhiljaa lapasesta.

      • Sivarimajuri

        Kun nyt siinä ollaan pikkuhiljaa pääsemässä jossain määrin järjelliseen tilanteeseen. Kaikki koulutukseen kuulumaton työnteko on turhaa. Poikkeuksena nämä toimet jotka pitää hoitaa, jotta kasarmi ylipäänsä pysyy pystössä.


      • Sivarimajuri kirjoitti:

        Kun nyt siinä ollaan pikkuhiljaa pääsemässä jossain määrin järjelliseen tilanteeseen. Kaikki koulutukseen kuulumaton työnteko on turhaa. Poikkeuksena nämä toimet jotka pitää hoitaa, jotta kasarmi ylipäänsä pysyy pystössä.

        simputuksen poistuminen lisäis koulutuksen tehokkuutta...

        Onks siun mielestä sitten kurinpalauttaminen juoksemalla simputtamista? Sehän palvelee sotilaan fyysisten ominaisuuksia parantumista...


    • meteme

      Todennäköisesti kaveri saa juoda itsekin kahvit samalla. Eli vapaaehtoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe