mitä malinpoistoainetta

lujitemuoviin?

Veneeseeni on alkuperäisen maalin päälle maalattu uusi erivärinen kerros. Nyt tämä uusi kerros on alkanut irtoilla. Tarkotus olisi yrittää poistaa maalinpoistoaineella tämä uusi irtoileva maali, koska jos hion pintaa liukuesteet lähtevät samalla. Myös vinkkejä tähän hommaan otetaan mielellään vastaan. Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen.

8

1001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puoliliukuvan omistaja

      Liukuesteistä?? ei kai veneen pohjassa mitään liukuesteitä saisi olla ? vaan mahdollisimman hyvin ja liukkaasti liukuva vene.

      • Luetun ymmärryksessä?

        Oko joku pohjasta puhunut??Ettet ole unta nähny?Voisi kannattaa tavata ensin kolmeenkin kertaan ja sitte miettiä mitä tuli luettua...
        Lue tämäkin uusiks....


    • Hempelillä ainakin on poistoainetta joka on lasikuidulle turvallinen. Olen itse käyttänyt sitä m mutta en ollut tehoon tyytyväinen. käytin sitä myrkkymaaliin. Tietenkin teho riippuu siitä mitämaalia yritetään poistaa.

      • kerrospaksuuden mukaan

        Minäkin olen käyttänyt sitä hempelin ainetta. Sen teho tuntuu riippuvan maalikerroksen paksuudesta. Pohjan puhdistuksessa paksusta maalista kannattaa ensin skrapalla vetää pois kaikki myrkky mikä helposti lähtee, sitten vasta laittaa sitä hempelin poistoainetta. Jos tässä on kyse vain yhden ohuen maalikerroksen poistamisesta, niin siihen saattaa ehkä toimia suoraankin.

        "tavallisten" maalinpoistoaineiden huono puoli on, että ne eivät sovellu muovipinnoille. En tiedä mitä kemikaalia niissä käytetään, mutta aika monta eri merkkistä tutkin maalikaupoissa viime vuonna ja tuo hempelin tavara oli ainoa joka oli muovipinnoilla käytettäväksi soveltuvaa.

        Liukuesteistä päätellen kyse olisi maalatusta kannesta. Jos on tuuria ja maali lähtee joka paikasta samalla tavalla helposti irti, niin sen voisi onnistua saamaan pois tavallista jytymmälllä painepesurillakin. Jos se on osittain tiukassa ja osittain hilseilee, niin helpoin ratkaisu voi kuitenkin olla hionta uutta maalattaessa uusien liukuesteiden laittaminen. Sellaisia voi tehdä mm. maalin joukkoon sekoitettavalla karhennusaineella.


      • Nimetön
        kerrospaksuuden mukaan kirjoitti:

        Minäkin olen käyttänyt sitä hempelin ainetta. Sen teho tuntuu riippuvan maalikerroksen paksuudesta. Pohjan puhdistuksessa paksusta maalista kannattaa ensin skrapalla vetää pois kaikki myrkky mikä helposti lähtee, sitten vasta laittaa sitä hempelin poistoainetta. Jos tässä on kyse vain yhden ohuen maalikerroksen poistamisesta, niin siihen saattaa ehkä toimia suoraankin.

        "tavallisten" maalinpoistoaineiden huono puoli on, että ne eivät sovellu muovipinnoille. En tiedä mitä kemikaalia niissä käytetään, mutta aika monta eri merkkistä tutkin maalikaupoissa viime vuonna ja tuo hempelin tavara oli ainoa joka oli muovipinnoilla käytettäväksi soveltuvaa.

        Liukuesteistä päätellen kyse olisi maalatusta kannesta. Jos on tuuria ja maali lähtee joka paikasta samalla tavalla helposti irti, niin sen voisi onnistua saamaan pois tavallista jytymmälllä painepesurillakin. Jos se on osittain tiukassa ja osittain hilseilee, niin helpoin ratkaisu voi kuitenkin olla hionta uutta maalattaessa uusien liukuesteiden laittaminen. Sellaisia voi tehdä mm. maalin joukkoon sekoitettavalla karhennusaineella.

        on siis kyse kannessa olevasta halkeilevasta maalista, mikä pitäisi saada pois ilman, että liukuesteet lähtevät. Ja uusi maali tilalle.

        Mikä olisi oikea tekniikka, jos yrittäisin maalinpoistoainetta painepesuria? Onko oikein, jos levitän jollain rätillä maalipinnalle ainetta ja samantien painepesurilla perään. Vai annetaanko maalinpoistoaineen vaikuttaa levityksen jälkeen jonkin aikaa ennen painepesuria?


      • vaatii aikaa
        Nimetön kirjoitti:

        on siis kyse kannessa olevasta halkeilevasta maalista, mikä pitäisi saada pois ilman, että liukuesteet lähtevät. Ja uusi maali tilalle.

        Mikä olisi oikea tekniikka, jos yrittäisin maalinpoistoainetta painepesuria? Onko oikein, jos levitän jollain rätillä maalipinnalle ainetta ja samantien painepesurilla perään. Vai annetaanko maalinpoistoaineen vaikuttaa levityksen jälkeen jonkin aikaa ennen painepesuria?

        Jos peset sen maalinpoistoaineen pois samantien niin ei se ehdi vaikuttaa, tuo Hempelin aine tarvii vartin tai puoli tuntia tms toimiakseen. Kun maali pehmenee poistokuntoon, niin sen jopa näkee (alkaa "kuplia").

        Sitä Hempelin tavaraa ei ehkä ole oikein helppo levittää rätillä, se kun on lähinnä hyytelömäistä. Halpaa jäykkää pensseliä olen käyttänyt. Ja jonkin verran harjoittelua tarvitaan jotta oikea kerrospaksuus löytyy: Liian ohut ei toimi ja liian paksusta ei ole mitään lisäetua. Lue Hempelin ohjeista lisää.


    • Joskus saman tehny

      Jos veneesi on maalattu kunnolla (ei sadolux,miranol...jne...)Voi maalin poisto olla hankalaa.Omani oli maalattu hyvin ensin epoksi pohja päälle autoväri oli vaan kaiketi huonosti putsattu vahat ja silikonit pois kun paikkapaikoin hilseili ittellään pois.Ne mitkä oli kiinni ei lähteny kuin hiomallla.Kun löyty tarpeeks tujua maalinpoistoainetta,se pehmitti geelipinnanki eikä pelkkää maalia.Kokeile karhenuksissa maalinpoistoainetta ja kunnon painepesuria.

    • Mirka

      mirkan 80.pinen hiomakangas ja tasohiomakone on paras.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe