Edullinen omatoimiturbo

Aijon asentaa

Morjentes!

Mää ajattelin asentaa (sanoitte siihen mitä tahansa) tietokoneen takaa löytyneen flektin painamaan ilmaa koneelle heti ilman putsarin jälkeen... Salettiin edullisin turbo kuin joku 1000e maksava bilteman turbo jota kukaan ei osaa oikeesti asentaa.

Lisäksi flekti paukuttaa painetta kokoajan eikä vasta yläkierroksilla!!!

Toinen viritys (joo tiiän: kerron tästä ensimmäisenä) on sellainen kehikko jonka läpi ilma virtaa. Tää kehikko täytetään AGA:lta haetulla hiilihappojäällä joka varmasti jäähdyttää ja tiivistää ilman konetta varten. Ja varmasti tulee tehoja.

Jäät kun on sulanu ni niitä laitetaan lisää.

Lähtekääs ottaan viivoja:

Renault Clio 1.4 MT(i) = Marko Turpo (injektion on oma keksintö)

24

6138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vruum ptsuhuhuu

      Mites jos laittasQ kaks nuita tietokonee puhaltimia niin olisQ se niinQ twinturpo vai twin puhallin?
      Mites saako tommoseen sen dumb valven toimimaan, niitähän saa biltsusta halvalla. Qu eiks se dumbvalve tuo kans tehoo lisää ja suhisee kivasti ja se suhinaha tarkottaa että on oikeesti kova laite kyssseessä. Vai miten se o, en oo nii perehtyny näihin virittämisii, mulla o 1.3 corolla m3-look joho tarttis vaa vähä lisää tehoo halvalla.
      Löysin jo tämmöse sivun missä on kerrottu virittämisestä paljo http://www.76s.net/vahalisaatehoo/index.html
      Tuol taulukossa ei kyl ollu paljoko tulis lisää tehoo tolla tietokoneen puhaltimella tai vaikka kahella.
      Eikös autossa oo paljo isompi se flekti jos laittas semmosen niin sithä se kone sais ilmaa oikeesti eikä iha leikisti.
      Mut tosiaa voi antaa neuvoja miten saan tota mun corollaa viritettyä. tavote on joku 200-250hv, kattelin että tommosia ilokaasusettejä sais aika edullisesti ja niillä tulee kans paljo tehoo.

      • Turbomies64

        Mul on -83 corolla ja kaappi täynnä erilaisii puhaltimii ja muutama hiustenkuivainkin löytyy!!!!!!!!!!!!! ihan tyhm
        teen sit niiQ sellase poksin mihin tyrkkään moottorin ja se täyteen hiilihappojäätä ni kyl pysyy viileenä!!!!!
        mun corolla ei kule ku 360 se on 1.3 mut silti laiska aattelin laittaa ainaki neljä puhallinta ja liimata Quattroturbotarrat!! siinä on jo liekkimaalaus ja karvanopat!!!!
        mut sithän vois laittaa semmoset tulijutut pakoputkeen mulla on bilteman pako putken pää se on 10" halkasijaltaan vähäx ois siisti!!!!!!!! mul oli civic ja siin oli 4000€ garret ahdin mut se oli ihan tyhmää laitan corollaan hiustenkuivaajan haluun ainakin 300hv siitä eikä maksa mitään koska mun siskolla on rikkinäinen fööni! laitan sen toimimaan aurinkovoimalla niin vähäx kulkee kovaa!


    • meille sitten

      Kerro monta baaria sait ahtopainetta flektillä ja hiilihappojäällä?

    • wanha keksintö

      Tuommoista sähköistä ahdinta valmistettiin VW kuplaan viritysosaksi jo 1950-luvulla.

      Toimintakin oli ihan samanlainen kuin tämän "keksintösi": härveli vei enemmän tehoa kuin mitä antoi olipa reilusti halvempi kuin Turbo! *)

      *) no joo, siihen aikaan turboahtimia ei tehty muihin bensakoneisiin kuin 60-litraisiin lentokoneen tähtimoottoreihin joten ne olisivat olleet himpun verran liian suuria kuplan moottoritilaan muutenkin.

      • esa h

        ei se sähkönen ollu vaan oikea remmi ahdin tehot kasvo aavistuksen mutta pensankulutus tuplaantu


    • isopaha

      eipä taida olla tarpeeksi tehokas tuo tietokoneesta revitty ropeli.

      miksipä ei voisi myös sähköllä ahtaa. ei vaan tahdo löytyä mistään kohtuuhinnalla tarpeeksi tehokasta puhallinta.

      ja se kyllä vaatii sitten sitä virtaa niin tolkuttomasti, että melkein toinen kone siihen sähköntuotantoon.

      ja jos kerra toinen kone autoon, niin miksei samantien se toinen kone suoraan pyörittämään ahdinta, jolla taataan ensimmäisen koneen syöttö.

      linkkejä jo tehtyihin ???

      tai miksei suoraan toinen kone sinne taka-akselilla. mutta näitähän on jo tehty?


      käytä nyt toki dynossa ennen muutoksia, niin voit sitten kertoa paljonko tuli muutosta ja mihin suuntaan.

      • on jo tehny

        sellaisen missä on tietokoneen puhallin ennen ja jälkeen ilmanputsarin.

        Kiihtyy selvästi paremmin!!


    • nyt ees

      tommonen auton sähköflekti sinne. se puhaltaa. ja ujeltaaki niin että vois luulla oikeeks turboks.

    • ypäjä

      amerikasta saa juuri nyt halvalla hinnalla tosi tehokkaita sähkökäyttöisiä ylipainepuhaltimia jopa 20% lisää tehoa! en nyt vaan muista mikä sen nimi nyt olikaan netissä.

      • pöhisee

        laskekaa paljon kone ottaa ilmaa litroina jos kieroksia esim. 5000 rpm/2.0 l kone. hommatkaa teollisuus puhallin ja joku 7kw sähkömoottori. paksuu kumikaapelia tarvii kans aika paljon tai siis niin paljon kuinka pikälle meinaa mennä.


      • paljon ...
        pöhisee kirjoitti:

        laskekaa paljon kone ottaa ilmaa litroina jos kieroksia esim. 5000 rpm/2.0 l kone. hommatkaa teollisuus puhallin ja joku 7kw sähkömoottori. paksuu kumikaapelia tarvii kans aika paljon tai siis niin paljon kuinka pikälle meinaa mennä.

        5000rpm*2l/2(jos 4tahtikone)=5000l ilmaa minuutissa. otettava myös huomioon onko pyörintänopeus osa vai täydellä kuormituksella.
        -esimerkki lasku täydellä kuormalla kaasuläppä täysin auki ja sylintereissä ei imutahdin aikana alipainetta.


      • määää

        korollaan letkun imuputkeen pilteman jalkapumpusta. Sit laitan ropelihatun päähän ja juon hiilihappovissyä. Sit mää...


    • Toimimaan

      Missään polttomoottorilaitteessa, ei edes RC-polttiksessa.

      Koska: Puhaltimen/ ahtimen tai minkä vaan painetta tekevän häristimen pitää tehdä enemmän painetta mitä moottori normaalisti saavuttaa imutahdin aikana käydessään, muutenhan se vaan hidastaa ilman kulkeutumista sylinteriin!

      Ja jos täällä taas alkaa joku älypää väittämään että moottori ei itsessään käydessään mitään ilmaa ime ja että se ilme menee koneeseen ilmakehän paineella niin suosittelen sellaisen henkilön tekevän seuraavanlaisen kokeen:

      Ota normi kaasarikoneisesta autosta ilmanputsari koteloineen veks, laita kone käymään, riisu munasilleen ja hyppää kyykkimään koneen päälle niin jotta pallisi roikkuu kaasarin päällä!

      Ps. Älä vaan käske kaverin polkaista kaasua!!

      Että se siitä sun ahtamisestas millään puhaltimilla/ hiustenkuivaajalla!

      • kruuvari

        vaparikone mitään ime. imun ku tukkii se lakkaa käymästä. alipaine maks 0,5 ilmakehää. Sillon ku polkastaan kaasua imusarjan alipaine katoaa kaasutinkoneessa hetkellisesti lähes täysin.


      • Niinkuin sanoin

        Haloo, mä sanoin jo et jos jotakuta epäilyttää, tervetuloa viivalle.

        Siis monet kaverit on koeajanu ja ollu yllättyneitä tehon lisääntymisestä.

        Ensikuun palkasta on varattu perus-dyno ja sitten saan mustaa valkoiselle teille epäileville. Jos teidän viritystaktiikka on tunkea munaa konehuoneen puolelle, ei varmaa kannata alkaa elvistelee jollain olemattomilla viritystiedoilla!!!


      • Se sun turbokonees
        kruuvari kirjoitti:

        vaparikone mitään ime. imun ku tukkii se lakkaa käymästä. alipaine maks 0,5 ilmakehää. Sillon ku polkastaan kaasua imusarjan alipaine katoaa kaasutinkoneessa hetkellisesti lähes täysin.

        Kans varmasti ku tukit ahtimesta imupuolen!!!

        Ja kokkeileppa tehä toi edellämainittu testi ihan niinkuin ohjeessa lukee!

        Kyllä se moottori imee käydessään, miks muuten olis imutahti.

        Tietysti sä voit nimittää sitä imutahtia vaikka maapallon ilmanpainetahdiks!

        Kokeile onnees vetari!


      • aölk
        Niinkuin sanoin kirjoitti:

        Haloo, mä sanoin jo et jos jotakuta epäilyttää, tervetuloa viivalle.

        Siis monet kaverit on koeajanu ja ollu yllättyneitä tehon lisääntymisestä.

        Ensikuun palkasta on varattu perus-dyno ja sitten saan mustaa valkoiselle teille epäileville. Jos teidän viritystaktiikka on tunkea munaa konehuoneen puolelle, ei varmaa kannata alkaa elvistelee jollain olemattomilla viritystiedoilla!!!

        Joko on penkitetty vai eikö kuun palkka riittäny penkityksen maksuun, vai oliko tulokset sellaisia ettei niitä kehtaa enää näytellä?


      • propelli-lippis
        aölk kirjoitti:

        Joko on penkitetty vai eikö kuun palkka riittäny penkityksen maksuun, vai oliko tulokset sellaisia ettei niitä kehtaa enää näytellä?

        "Ensikuun palkasta", eli tämän kuun... tajuutsä?


      • ldfgh
        propelli-lippis kirjoitti:

        "Ensikuun palkasta", eli tämän kuun... tajuutsä?

        jaa ei oo palkka tullu vielä?


      • kruuvari
        Se sun turbokonees kirjoitti:

        Kans varmasti ku tukit ahtimesta imupuolen!!!

        Ja kokkeileppa tehä toi edellämainittu testi ihan niinkuin ohjeessa lukee!

        Kyllä se moottori imee käydessään, miks muuten olis imutahti.

        Tietysti sä voit nimittää sitä imutahtia vaikka maapallon ilmanpainetahdiks!

        Kokeile onnees vetari!

        Turpokone imee jonkninverran kovempaa (tukkonen ilmamputsari voi mennä ruttuun) Mutta koitappa pistää käsi auton ilmanottoröörin eteen, enstens vaikka tyhjäkäynnillä ja sitte vähä isommilla kierroksilla ja sitte vielä vaikka kaasu pohjassa. kyllä vapaastihengittävä mylly sammuu ku saunalyhty.
        Ja kyllä turbokonekki sammuu ku ilmansaanti lakkaa.
        Ja diiseli.
        Ei se auton moottori mikään tyhjiöpumppu oo.
        Selvennän vielä: ota siitä kymkon skootterista ilmanputsari pois jos ei isi anna autoon kokeilla ja tee testi. Ja muista käynnistää moottori ennenku kokeilet, muuten ei sammu.


      • gti-r
        Niinkuin sanoin kirjoitti:

        Haloo, mä sanoin jo et jos jotakuta epäilyttää, tervetuloa viivalle.

        Siis monet kaverit on koeajanu ja ollu yllättyneitä tehon lisääntymisestä.

        Ensikuun palkasta on varattu perus-dyno ja sitten saan mustaa valkoiselle teille epäileville. Jos teidän viritystaktiikka on tunkea munaa konehuoneen puolelle, ei varmaa kannata alkaa elvistelee jollain olemattomilla viritystiedoilla!!!

        on siinä meillä varsinainen virittäjä :D
        paljolla sä virittäisit mun auton


      • Propellihattu
        gti-r kirjoitti:

        on siinä meillä varsinainen virittäjä :D
        paljolla sä virittäisit mun auton

        Nonni todellakin viritän sun auton mutta en ota siitä kuin osien hinnan, todistetaan yhdessä näille epäilijöille että kone kulkee ja posti polkee. Kaasua.

        Mikä kärry sulla muuten on? Uudemmissa pitää irroittaa todennäköisesti se muovikuori koneen päältä jotta saadaan vähän työskentelytilaa.

        Palkka meni tankkaamiseen joten tehtiin kaverin kanssa sillee että se otti videokameralla matalalla jalustalla kuvaa mun renkaasta kun olin hiekalla ja aloin sudittaa ja huutelin samalla kuinka paljon kierroksii on koneessa.

        Sitte laskettiin siitä että kyllä tehoa tuli kovastikin lisää: me piirrettiin siitä vielä se käyrä-juttu


    • holset turbo

      enerventin ilmanvaihtokoneen DC-puhaltimella 119w teholla saa 110l/s eli 6600 l/min ilmaa. Sellasen kun laittais.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe