Mitä mieltä Islamilaiset

13

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Submitter

      Ei mitään uutta valtakunnassa.Muslimina saan kuulla tuota samaa kaikkialla minne menenkin,jopa oman sukuni sanomana.

      Aika turhauttavalta tuntuu eikä aina jaksaisi joka paikassa kuulla tuota samaa puppua.

      • Dhimmi (oikea)

        Eikö mielestäsi ole olemassa fanaattista islamilaisuutta? Sillä kun tuossa jutussa viitattiin mitä ilmeisemmin suvaitsemattomaan ja väkivaltaiseen islamilaisuuteen, ja samalla luonnollisesti annettiin ymmärtää, että on olemassa toisenkinlaista islamilaisuutta.


      • Submitter
        Dhimmi (oikea) kirjoitti:

        Eikö mielestäsi ole olemassa fanaattista islamilaisuutta? Sillä kun tuossa jutussa viitattiin mitä ilmeisemmin suvaitsemattomaan ja väkivaltaiseen islamilaisuuteen, ja samalla luonnollisesti annettiin ymmärtää, että on olemassa toisenkinlaista islamilaisuutta.

        fanaattisia ihmisiä löytyy muslimeistakin mutta Islamin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä

        Kotikasvatus on monessa tapauksessa syynä väärän ideamaailman opettamisessa.Aina se ei tietenkäään tule kotoa vaan se voi olla joku muu läheinen tai kenties opettaja.

        Tiedän esim.omalla alueellani perheen jonka lapset pienestä pitäen opetettiin vihaamaan mustia ja nyt heidän teinipoikansa kulkee pilottitakki päällä ja kaljupäisenä haastamassa riitaa ulkomaalaisten kanssa.Surullista.


      • pseudonyymi.
        Submitter kirjoitti:

        fanaattisia ihmisiä löytyy muslimeistakin mutta Islamin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä

        Kotikasvatus on monessa tapauksessa syynä väärän ideamaailman opettamisessa.Aina se ei tietenkäään tule kotoa vaan se voi olla joku muu läheinen tai kenties opettaja.

        Tiedän esim.omalla alueellani perheen jonka lapset pienestä pitäen opetettiin vihaamaan mustia ja nyt heidän teinipoikansa kulkee pilottitakki päällä ja kaljupäisenä haastamassa riitaa ulkomaalaisten kanssa.Surullista.

        "fanaattisia ihmisiä löytyy muslimeistakin mutta Islamin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä"

        Miten voi olla muslimi olematta missään tekemisessä islamin kanssa?


      • Submitter
        pseudonyymi. kirjoitti:

        "fanaattisia ihmisiä löytyy muslimeistakin mutta Islamin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä"

        Miten voi olla muslimi olematta missään tekemisessä islamin kanssa?

        esimerkiksi paavin kastama "muslimi" .Hän sanoo olleensa muslimi mutta ei ole koskaan rukoillut 5 kertaa päivässä eikä edes paastonnut.

        Eli toisin sanoen hän ei koskaan noudattanut Islamia mutta silti sanoo kääntyneensä muslimista katolilaiseksi.


      • pseudonyymi.
        Submitter kirjoitti:

        esimerkiksi paavin kastama "muslimi" .Hän sanoo olleensa muslimi mutta ei ole koskaan rukoillut 5 kertaa päivässä eikä edes paastonnut.

        Eli toisin sanoen hän ei koskaan noudattanut Islamia mutta silti sanoo kääntyneensä muslimista katolilaiseksi.

        Tarkoitatko, että muslimi ei itsekään voi tietää onko muslimi?


      • Submitter
        pseudonyymi. kirjoitti:

        Tarkoitatko, että muslimi ei itsekään voi tietää onko muslimi?

        välillä näin tapahtuu.


    • Dhimmi (oikea)

      Logiikan & kieliopin perusteet jatkuvat. Yritän taas olla mahdollisimman selvä:

      Jos henkilö/taho A käyttää termiä vaikkapa termiä "ääri-isänmaalliset", siitä ei mitenkään seuraa, että kaikki maailman isänmaalliset ihmiset olisivat hänen mielestään ääri-isänmaalaisia, eli että ei olisi olemassa muunlaisia isänmaallisia ihmisiä. Mitä todennäköisimmin henkilön/tahon A käyttäessä tällaista termiä hän juuri haluaa antaa ihmisten ymmärtää, että on olemassa muunkinlaisia isänmaallisia ihmisiä kuin ääri-isänmaalliset.

      Saman periaatteen mukaan YLE:kin käytti uutisoinnissaan tuota sanaparia fanaattinen islaminusko.

      Ja niin, se kirjoitetaan islaminusko, ei islamusko.

      Ja islam nimisen uskonnon (kirjoitetaan suomeksi pienellä) harjoittajia kutsutaan mieluiten muslimeiksi, ei islamilaisiksi. Eikä suomen kielellä koskaan isolla alkukirjaimella.

      • Bileam

        Tämä Pe.ku on paras (ainakin omasta mielestään) islamin ja kristinuskon tulkitsija, vaikka ei päivääkään ole kumpaakaan uskoa/uskontoa harjoittanut.
        Useinhan se on niin, että parhaat "asiantuntijat" ovat ne, joilla on vahvin mielipide.


      • Dhimmi (oikea)
        Bileam kirjoitti:

        Tämä Pe.ku on paras (ainakin omasta mielestään) islamin ja kristinuskon tulkitsija, vaikka ei päivääkään ole kumpaakaan uskoa/uskontoa harjoittanut.
        Useinhan se on niin, että parhaat "asiantuntijat" ovat ne, joilla on vahvin mielipide.

        ...tosin Pe.ku kun ei osaa edes loogisen ajattelun alkeita tai peruskielioppisääntöjä (virheitähän meille kaikille toki sattuu, Pe.ku:lle vaan "vähän" liikaa...), en jaksa enää edes yrittää keskustella hänen kanssaan hänen kumpaakin uskontoa (kristinusko ja islam) koskevista, toinen toistaan älyttömämmistä väitteistä.

        Kaveri on kuin camp-huumorielokuvasta. Eilenkin kirjoitti jotain siitä, ettei tarvita enempää kuin muutama aivosolu sen ymmärtämiseksi, ettei Jeesus ole Jumala...

        Montakohan aivosolua vaaditaan suomen kielen ja logiikan alkeiden ymmärtämiseen?


      • Dhimmi (oikea) kirjoitti:

        ...tosin Pe.ku kun ei osaa edes loogisen ajattelun alkeita tai peruskielioppisääntöjä (virheitähän meille kaikille toki sattuu, Pe.ku:lle vaan "vähän" liikaa...), en jaksa enää edes yrittää keskustella hänen kanssaan hänen kumpaakin uskontoa (kristinusko ja islam) koskevista, toinen toistaan älyttömämmistä väitteistä.

        Kaveri on kuin camp-huumorielokuvasta. Eilenkin kirjoitti jotain siitä, ettei tarvita enempää kuin muutama aivosolu sen ymmärtämiseksi, ettei Jeesus ole Jumala...

        Montakohan aivosolua vaaditaan suomen kielen ja logiikan alkeiden ymmärtämiseen?

        Viestissäsi voit vertailuttaa tuolla sivulla.
        http://keskustelu.skepsis.fi/html/virhelista.htm


      • Bileam kirjoitti:

        Tämä Pe.ku on paras (ainakin omasta mielestään) islamin ja kristinuskon tulkitsija, vaikka ei päivääkään ole kumpaakaan uskoa/uskontoa harjoittanut.
        Useinhan se on niin, että parhaat "asiantuntijat" ovat ne, joilla on vahvin mielipide.

        uutisessaan yleistää kaikki islamuskoiset fanaatikoiksi mutta toki heillä on voinut tuossa käydä lapsus eli vahinko mutta siten siinä vielä lukee kuten kirjoitin aloituksessa.

        Ulkomaalaistaustainen tuskin huomaa edes mitään kun suomen kielen sanamuodot ei välttämättä kaikki ole hallussa.


    • <<maarit.<h.

      Hienoa, että joku on fanaattinen yhteiskunnassa!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe