Tämä on kyllä jonkinasteista provosointia, mutta kun opiskelee yliopistossa joka ei sijaitse Helsingissä, Tampereella eikä edes Turussa saa jatkuvasti jonkinlaista "halveksuntaa" niiltä jotka eivät edes opiskele itse vielä yliopistossa. Heti leimataan "paskaksi ja huonoksi joka ei päässyt isompiin yliopistoihin". Toisilta yliopisto-opiskelijoilta (myöskään niiltä jotka opiskelevat Helsinki-Tampere-Turku-yliopistoissa) en minä (saati muut) ole kuulleet halveksuntaa. Abit ja muut wannabeateemiset voisivat vähän tutustua yliopistolaitokseen ennen kuin alkavat haukkumaan. Korkeatasoinen koulutus ja tutkimus ei ole kiinni paikasta!
Yliopistojen halveksunta
3
1016
Vastaukset
- Krisse
Semmoisia on paljon. Jos vaivaudut vastaamaan tosiasioilla ja perustelet vastauksesi, halventajat suuttuvat. Se on vain nuoren ja epävarman ihmisen yritystä päteä ja kohottaa omaa itsetuntoaan halventamalla toisia. Oma paikka (työ)elämässä on vielä hakusessa ja tulevaisuus pelottaa. Jätä omaan arvoonsa, kyllä elämä niitäkin tulee opettamaan...
- wedge
Tätä lukiessa tuli vaan mieleen eräs paikallislehdessä olleen nuoren miekkosen nimipäivähaastattelu, jossa tämä ilmoitti muuttavansa Savosta muuanne asepalveluksen jälkeen. Perusteluna oli, että puhuttu kieli ei kuulosta muualla yhtä tyhmältä.
Että semmoista.
- Opiskelija
Itse olen pienemmästä kaupungista muuttanut opiskelemaan Helsingin yliopistoon. Olen huomannut sen, että pienillä paikkakunnilla ihmiset kun kuulevat missä opiskelen, he alkavat heti puolustella omia korkeakoulujaan, vaikka en olen muita yliopistoja sanallakaan arvostellut. He myös kautta rantain usein arvostelevat Helsinkiä ja Helsingin yliopistoa. Mielestäni tämä on ihan älytöntä, minulla ei ole pienintäkään halua arvostella muiden opiskelupaikkoja.
Joskus olen ajatellut, että helsinkiläisiä saa ilmeisesti arvostella vapaasti. Ei minun opiskelupaikan valinta tarkoita, että en arvostaisi muiden kaupunkien yliopistoja, minun mielestäni ei ole mitään eroa, missä opiskelee. Erot ovat kyllä sitten jokaisen omassa päässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872