onko ihan perus teet kuten lipton ja princess tee kofeiini pitoisia kun nissä ei lue?
Mitkä teet kofeiinittomia?
21
19408
Vastaukset
- .........
Onhan ne kofeiinipitoisia kaikki missä aineksena "musta tee" tai tee yleensä. Mutta teessä on aika vähän kofeiinia kahviin verrattuna.
Yrttiteet on siitä hankalia että yrttejä ei suositella raskausaikana. Mutta tuskin joku ruusunmarjatee on haitallista. Sitä join itse. - sammakkoprinsessa06
ja tietty vihreät teet on kofeiinittomia
- KOFEIINITON
Melkein kaikki teet ovat kofeiinipitoisia!! Niin musta, vihreä, valkoinenkin! Vihreä tee eroaa mustasta sen valmistustavan mukaan ja valkoisessa teessä on käytetty vain teelehden nuppuja... Näin siis Princessit ja muut "perusteet" sisältävät kofeiinia. Ja vihreä myös, vaikka onkin muuten ns. "terveysteetä".
Ainoa tee taitaa olla Rooibos eli punapensastee, joka on kofeiinitonta. Sitten ovat tietysti erilaiset hedelmähaudukkeet, joita ei varsinaisesti voi teeksi kutsua, ja yrttiteet, joista jo todettiinkin, että niitä ei suositella raskaana oleville... - haitallisia
KOFEIINITON kirjoitti:
Melkein kaikki teet ovat kofeiinipitoisia!! Niin musta, vihreä, valkoinenkin! Vihreä tee eroaa mustasta sen valmistustavan mukaan ja valkoisessa teessä on käytetty vain teelehden nuppuja... Näin siis Princessit ja muut "perusteet" sisältävät kofeiinia. Ja vihreä myös, vaikka onkin muuten ns. "terveysteetä".
Ainoa tee taitaa olla Rooibos eli punapensastee, joka on kofeiinitonta. Sitten ovat tietysti erilaiset hedelmähaudukkeet, joita ei varsinaisesti voi teeksi kutsua, ja yrttiteet, joista jo todettiinkin, että niitä ei suositella raskaana oleville...Miksi yrttejä ei suositella raskaana oleville?? Kofeiinista.. minä ainakin olen juonut tähän mennessä joka päivä vähintään 4 MUKILLISTA kahvia.. :/ Olenkin vasta vkolla 6, että vielä ehdin kai tehdä 'parannuksen'.. Eikös näin alussa ole suhteellisen mahdotonta tehdä itse hallaa alkiolle?
- KOFEIINITON
haitallisia kirjoitti:
Miksi yrttejä ei suositella raskaana oleville?? Kofeiinista.. minä ainakin olen juonut tähän mennessä joka päivä vähintään 4 MUKILLISTA kahvia.. :/ Olenkin vasta vkolla 6, että vielä ehdin kai tehdä 'parannuksen'.. Eikös näin alussa ole suhteellisen mahdotonta tehdä itse hallaa alkiolle?
Siis varmasti on olemassa myös hyödyllisiä yrttejä, mutta yrttiteetä ei suositella ilmeisesti sen takia, että ei ole tietoa niiden vaikutuksista raskauden ja imetyksen aikana.
Tässä pari linkkiä liittyen yrtteihin ja kofeiiniin...
http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=hyvaolo_vauva&jutunid=9052
http://www.vauva-lehti.fi/muut/asiantuntija_juttu.asp?f=86&d=378&
http://verneri.net/yleis/tietoa-odottajille/terveys-ja-elamantavat/ravinto.html
- nyt ..
hyvänen aika teetä voi ihan hyvillä mielin juoda. se kofeiinipitoisuus ei kuitenkaan tosiaankaan ole kahvin luokkaa. oletko sitä paitsi kuullut, että teenkin jouontia suositeltaisiin rajoitettavan raskauden aikana?
- KOFEIINITON
Kyllä suositellaan rajoitettavaksi, kuten kaikkia muitakin tuotteita, joissa on kofeiinia, kuten energiajuomat.
Kahvin suositus on korkeintaan 3 kuppia päivässä, mutta samalla on todettu, että turvallinen annos on 0, koska kofeiini kuitenkin lisää keskenmenon riskiä. - APOTEKET
KOFEIINITON kirjoitti:
Kyllä suositellaan rajoitettavaksi, kuten kaikkia muitakin tuotteita, joissa on kofeiinia, kuten energiajuomat.
Kahvin suositus on korkeintaan 3 kuppia päivässä, mutta samalla on todettu, että turvallinen annos on 0, koska kofeiini kuitenkin lisää keskenmenon riskiä.Olen mies ja satuin eksymään tänne, kun vaimoni on raskaana ja surffaa tällä saitilla. Ensinnäkin teessä on tajuttoman vähän kofeiinia. Saa siitä kyllä irtoomaan sitä mutta et halua edes juoda sitä teetä, koska se on siinä vaiheessa sellasta myrkkyä et huhhuh. Niin ja täällä saa hyvä naurut, kun kanalauma itkee ja antaa ohjeita toisilleen. ADIOS "kotilääkärit"
- KOFEIINITON
APOTEKET kirjoitti:
Olen mies ja satuin eksymään tänne, kun vaimoni on raskaana ja surffaa tällä saitilla. Ensinnäkin teessä on tajuttoman vähän kofeiinia. Saa siitä kyllä irtoomaan sitä mutta et halua edes juoda sitä teetä, koska se on siinä vaiheessa sellasta myrkkyä et huhhuh. Niin ja täällä saa hyvä naurut, kun kanalauma itkee ja antaa ohjeita toisilleen. ADIOS "kotilääkärit"
No just... Tähän sovinistiseen kirjotukseen en sinänsä viitti kommentoida, mutta haluan kommentoida tohon kofeiinin määrään teessä... Itse käytän nimittäin
irtoteetä, jota laitan paljon ja haudutan kauan, niin että varmasti kofeiinimäärä on ihan kohdallaan. :) Olen myös tottunut juomaan monta monta mukillista päivässä. Siksi mua ainakin kiinnostaa kofeiinin vaikutukset, ja jos se aiheuttaa keskenmenoriskin, niin miksi käyttäisin sitä? Yhtä hyvällä syyllä syön papaijaa tai kylmäsavulohta. Voishan sitä tietty ryypätä ja savutellakin samaan syssyyn.
- Esikoinen08
Minä ainakin juon kupin kahvia päivässä, sekä 1-2 kuppia mustaa teetä myös. Teessä ei kuitenkaan niin hirvittävästi kofeiinia ole, etteikö sitä voisi pari kuppia juoda. Kunhan kahvin juontia vaan rajoittaa. Musta tee on kuitenkin parhaimman makuista, ainakin ruusunmarjaan verrattuna:)
- tämä laatu
Twinings Earl Grey, jossa lukee pakkauksen kyljessä kofeiiniton. Kalliimpaa kuin tavallinen, mutta maistuu samalta. Mutta etköhän sinä ihan tavallista teetä uskalla juoda, tuskin kukaan sitä niin litrakaupalla vetelee, että siitä olisi haittaa! Itse olen vähentänyt kahvin yhteen kuppiin päivässä ja teetä juon aamulla ja illalla, ihan tavallista sellaista.
- Terveydentavoittelija
Onko olemassa vihreää teetä, joka on kofeiiniton? Tuo Early Grey kuulostaa ihan hyvältä, mutta mielelläni joisin vihreää.
Ja tosiaan, älkää vähätelkö sitä kuinka paljon kofeiinia teessä on. Itse kun olen hyvin kofeiiniyliherkkä. Liian suuri kofeiinimäärä saa aikaan sairaalareissun. Siksi tästä teestä kyselen, sillä vaikka, en ole raskaana satuin eksymään tänne sivuille... - Mm
Terveydentavoittelija kirjoitti:
Onko olemassa vihreää teetä, joka on kofeiiniton? Tuo Early Grey kuulostaa ihan hyvältä, mutta mielelläni joisin vihreää.
Ja tosiaan, älkää vähätelkö sitä kuinka paljon kofeiinia teessä on. Itse kun olen hyvin kofeiiniyliherkkä. Liian suuri kofeiinimäärä saa aikaan sairaalareissun. Siksi tästä teestä kyselen, sillä vaikka, en ole raskaana satuin eksymään tänne sivuille...En ole kuullut vihreästä kofeiinittomasta teestä enkä nähnyt mutta tuota Twiningsin Earl Grey kofeiinitonta olen itse käyttänyt. Täysin kofeiinittomia on vain tuo ja yrttiteet / hedelmähaudukkeet. Olen kyllä käyttänyt itse raskauden aikana yrttiteetä kohtuudella, en kuitenkaan mitään erikoisia valmisteita vaan ihan marketin tavaraa. Ei niissä ole mitään vaaraa. Mm. sellainen kuin Celestial Sleepytime on aivan ihanaa iltateetä!
- jinna
Mm kirjoitti:
En ole kuullut vihreästä kofeiinittomasta teestä enkä nähnyt mutta tuota Twiningsin Earl Grey kofeiinitonta olen itse käyttänyt. Täysin kofeiinittomia on vain tuo ja yrttiteet / hedelmähaudukkeet. Olen kyllä käyttänyt itse raskauden aikana yrttiteetä kohtuudella, en kuitenkaan mitään erikoisia valmisteita vaan ihan marketin tavaraa. Ei niissä ole mitään vaaraa. Mm. sellainen kuin Celestial Sleepytime on aivan ihanaa iltateetä!
Aika monta kofeiinitonta vaihtoehtoa on myös täällä mm. SLEEP WELL
http://www.teekauppa.fi/Kofeiiniton-tee
- on kofeiinittomia
ja myös mustaa ja vihreää teetä on sellaista, josta kofeiini on poistettu, kuten joku jo ehtikin mainostaa; kannattaa tsekkailla netin teekaupoista, jos lähikaupasta ei löydy. Ylipäänsä kahvikupillisessa on kaksin-nelinkertaisesti se määrä kofeiinia, kuin mitä samankokoisessa teekupillisessa, eli jos kätilö suosittaa korkeintaan kolmea kaffekuppia/päivä, niin teetä saa saman suosituksen mukaan nautta 6-12 kuppia.
Lisäksi teestä liukenee kofeiini kuumaan veteen ensimmäisen 30 sek liotuksen aikana, eli jos liotat pussin kahteen kertaan, ja heität ensimmäisen kupin pois, niin saat hyvinhyvin vähäkofeiinista teetä ihan kotikonstein, jos lempimakua ei saa kofeiinittomana. Se, mikä maistuu kitkerältä pitkään liotettaessa ei suinkaan ole kofeiini, vaan tanniini. Teessä ja erityisesti vihreässä teessä on kofeiinin vastapainona paljon flavonoideja, joilla on positiivisia terveysvaikutuksia.- yogi-teissä
on yrttitee laatuja, joita ei suositella raskaana oleville, myös inkivääriä pitäisi välttää
- sambala
Minä en ole löytänyt kaupoista muita teelajeja roobus on ainoa kofeinittomia,en pysty juomaan tavallisi käy mahalle,tulee särkyjä.
- Sisely
eli punainen tee on kofeiiniton, Celestial seasonings:lta löytyy mintulla maustettu vihreä tee, josta on poistettu kofeiini, ja jossain nettikaupassa olen nähnyt sitruunalla maustetun kofeiinittoman vihreän teen. Löytyy myös useampia merkkejä mustaa teetä, joista kofeiini on poistettu, jos et löydä niitä marketeista, niin luontaistuotekaupoista tai netistä löytyy.
Myös ainakin kamomilla, minttu ja ruusunmarjateet sopivat odottajalle, vaikka yrttiteetä ei yleensä suositellakaan raskausaikana. Jotkin yrtit saattavat vaikuttaa raskauteen, joten muita yrttiteelaatuja ei kannata juoda, ellei tiedä mitä ominaisuuksia kyseisellä yrtillä on. - pöllämystynyt
Sisely kirjoitti:
eli punainen tee on kofeiiniton, Celestial seasonings:lta löytyy mintulla maustettu vihreä tee, josta on poistettu kofeiini, ja jossain nettikaupassa olen nähnyt sitruunalla maustetun kofeiinittoman vihreän teen. Löytyy myös useampia merkkejä mustaa teetä, joista kofeiini on poistettu, jos et löydä niitä marketeista, niin luontaistuotekaupoista tai netistä löytyy.
Myös ainakin kamomilla, minttu ja ruusunmarjateet sopivat odottajalle, vaikka yrttiteetä ei yleensä suositellakaan raskausaikana. Jotkin yrtit saattavat vaikuttaa raskauteen, joten muita yrttiteelaatuja ei kannata juoda, ellei tiedä mitä ominaisuuksia kyseisellä yrtillä on.Niin, kun Rooiboshan ei ole teetä. Vaan se on rooibosta. Teetä saadaan tee-pensaasta ja ja rooibosta rooibos-pensaasta. Ja tietääkseni sen vaikutuksia ei myöskään ole kovasti tutkittu.
Kaikki, jotka haluatte juoda yrttiteetä raskauden aikana, siitä vaan, jos haluatte riskeerata raskautenne. Joitakin yrttejä on aikanaan käytetty nimenomaan keskenmenon aikaansaamiseksi, yrteistä ei tosiaankaan ole tarpeeksi tietoa, jotta niitä kannattaisi teen muodossa litkutella, jos et tarkkaan tiedä mitä juot ja kuinka paljon.
- :)
Kuulin jostain että jos teetä hauduttaa minuutin niin kofeiinia on enemmän kuin jos haudutat yli 3 min niin teestä imeytyy kofeiinin poistavia aineita.
- Sinii41
Liptonilta löytyy myös aika monta kofeiinitonta teetä. Näitä infusion pyramiidi. Minusta kyllä
paraasta Twinings Earl Grey Kofeiiniton. Tavallisen teen makuista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831