Saako trangiaa käyttää sisätiloissa, vai onko siinä jotain paloturvallisuusongelmaa tms?
Entä voiko trangiaan kuuluvia kattiloita käyttää tavallisen kattilan tapaan muuten kuin trangian polttimella (siis kun eräkämpissä on jonkinlainen keittomahdollisuus, kaasuhella...?), vai onko niissä siihen tarkoitukseen liian ohut pohja?
Trangian käytöstä
3
7459
Vastaukset
- voi kyllä....
Kämpissä ( Metsähallituksen tms ) ei ole luvallista käyttää omia keittimiä sisätiloissa paloturvallisuussyistä.
Trangian ohuetkin kattilat toimii kyllä hyvin kämppien kaasukeittimellä.- Hauki_on_kala
Vierestä seuranneena voin kokemuksesta sanoa, että Trangian ohut alumiinikattila voi "palaa" puhki kämpän kaasuliedellä, sama tapahtuu (mutta nopeammin) bensakeittimellä.
Itselläni on käytössä teräs-alumiini kattilat juuri tämän takia, ovat monikäyttöisempiä esim. Lapin reisuissa (ne myös kestävät pidempään / ovat tosin hieman painavempia).
Jos käytät ohutpohjaista alumiinikattilaa kaasuliedellä niin suosittelen pientä liekkiä ja mahdollisimman lyhytaikaista käyttöä.
Trangia saattaa näyttää paloturvalliselta peliltä, mutta itse pidän keittimen kuin keittimen kaukana teltastakin (talvella kyllä tulee tehtyä sapuskat absidissa). - paraskin tietäjä
Hauki_on_kala kirjoitti:
Vierestä seuranneena voin kokemuksesta sanoa, että Trangian ohut alumiinikattila voi "palaa" puhki kämpän kaasuliedellä, sama tapahtuu (mutta nopeammin) bensakeittimellä.
Itselläni on käytössä teräs-alumiini kattilat juuri tämän takia, ovat monikäyttöisempiä esim. Lapin reisuissa (ne myös kestävät pidempään / ovat tosin hieman painavempia).
Jos käytät ohutpohjaista alumiinikattilaa kaasuliedellä niin suosittelen pientä liekkiä ja mahdollisimman lyhytaikaista käyttöä.
Trangia saattaa näyttää paloturvalliselta peliltä, mutta itse pidän keittimen kuin keittimen kaukana teltastakin (talvella kyllä tulee tehtyä sapuskat absidissa).Ohut alumiinikattila palaa puhki vain töhelöltä.
Tyhjää kattilaa kuumennettaessa se tietysti palaa. Kattilassa pitää olla sisällä jotain nestemäistä, johon lämpö johtuu. Esimerkiksi lunta sulatettaessa kattilaan on tehokkaalla liekillä laitettava lumen lisäksi hiukan vettä "siemeneksi".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395