Syylärin puhdistusaineet..

tojoyytaa

Olisko mitään hyvää ainetta jolla sais syylärin auki? auto seisoi 4 vuotta, ja nyt lämmöt nousee kohisten, syyläri pesty irtona sisältä takaperin paineella,oli kunnon ruostesoppaa, aukesi noin puoliksi, hirvittää vaan noi lämpösemmät ajat.. ei raaski satasen autoon ostaa uuttakaan.

26

17241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja toimii

      Useammankin kerran olen käyttänyt ja hyvin ovat toimineet. Useampaakin merkkiä on tarjolla. Sitä säilykepurkin näköiseen pakattua olen käyttänyt ja jotain muutakin merkkiä. Irtoavan mönjän määrä on melkoinen.

      Käyttöohje tulee lukea huolellisesti, ja toimia sen mukaisesti.

      • tojoyyta

        koetin valvolinen syylärinpuhdistusainetta, ohjeessa oli et anna käydä tyhjäkäyntiä 10 min.. annoin käydä puoli tuntia ja ajoin 10 km, eikä auttanut mitään. lämmöt nousee jos käy tyhjäkäyntiä hetken ja tasaantuu kun laittaa sisäflektin huutamaan täysillä.. termari on uusi ja syyläri ulkoisesti kuin uusi...*?


      • ei toimi
        tojoyyta kirjoitti:

        koetin valvolinen syylärinpuhdistusainetta, ohjeessa oli et anna käydä tyhjäkäyntiä 10 min.. annoin käydä puoli tuntia ja ajoin 10 km, eikä auttanut mitään. lämmöt nousee jos käy tyhjäkäyntiä hetken ja tasaantuu kun laittaa sisäflektin huutamaan täysillä.. termari on uusi ja syyläri ulkoisesti kuin uusi...*?

        En kertaakaan ole käyttänyt mitään muuta "pikapuhdistusainetta" kuin lipeää.

        Eri aineiden puhdistusaikoja en tarkkaan muista mutta viikon puhdistusaikoja on joillakin merkeillä ollut.

        Kun jäähdytysjärjestelmän puhdistamiseen käytettiin lipeää, niin senkin annettiin vaikuttaa useampi tunti, ja sentään aika kovasta aineesta on kysymys. Nykyautoihin lipeää ei saa missään tapauksessa laittaa.

        Useita puhdistuksia olen puhdistusaineilla tehnyt, ja yksikään puhdistus ei ole epäonnistunut. Useissa tapauksissa vaikutus on havaittavissa jo muutaman kymmenen ajokilometrin jälkeen ja parin päivän kuluessa.

        On toiveajattelua jäähdytysjärjestelmän puhdistaminen muutamassa minuutissa ja muutaman kymmenen kilometrin ajolla.

        Ja ne pikapuhdistusaineet eivät toimi!


    • termari...

      Vaihda vielä varmuuden vuoksi termostaatti, ei maksa tarvikeliikkeessä montaakaan €uroa.

      Tahtovat joskus ottaa hieman siipeensä useamman vuoden seisonnasta ja jumitella lämpöjä nostellen. Auto tykkää kun sillä ajetaan.

      • se mönjä

        sinne syyläriin on joutunut?
        Itsellä ei parikymmentä vuotta vanhassa ole mitään moskaa.


      • ......................
        se mönjä kirjoitti:

        sinne syyläriin on joutunut?
        Itsellä ei parikymmentä vuotta vanhassa ole mitään moskaa.

        Jos edes vaivauduit lukemaan aloitusviestin, niin kysyjän auto on seissyt nelisen vuotta.

        Nesteet vanhenevat, niiden korroosionestolisäaineet ja inhibiittorit menettävät tehoansa, ja auton seistessä korroosiotuotteet pääsevät saostumaan paikat tukkien toisin kuin jatkuvasti ajossa olevassa jossa virtaus pitää kennostot ja kanavat puhtaina huonoillakin nesteillä.

        Se Glykoli itsessään kun ei ole kovinkaan tehokasta korroosionestoainetta, vaan tärkeämpää osaa näyttelevät erilaiset lisäaineet, mm. silikaatit (vanhemmissa nesteissä), jotka siis hajoavat kemiallisesti.

        Nimimerkki "sitroen" voisi täällä näsäviisastelun sijaan vaikkapa ajankulukseen mennä KATSASTUS- palstalle mustamaalaamaan ja nimeämään henkilökohtaisesti katsastusmiehiä, julkisesti kuten taannoin...


      • Yksi kokemus
        ...................... kirjoitti:

        Jos edes vaivauduit lukemaan aloitusviestin, niin kysyjän auto on seissyt nelisen vuotta.

        Nesteet vanhenevat, niiden korroosionestolisäaineet ja inhibiittorit menettävät tehoansa, ja auton seistessä korroosiotuotteet pääsevät saostumaan paikat tukkien toisin kuin jatkuvasti ajossa olevassa jossa virtaus pitää kennostot ja kanavat puhtaina huonoillakin nesteillä.

        Se Glykoli itsessään kun ei ole kovinkaan tehokasta korroosionestoainetta, vaan tärkeämpää osaa näyttelevät erilaiset lisäaineet, mm. silikaatit (vanhemmissa nesteissä), jotka siis hajoavat kemiallisesti.

        Nimimerkki "sitroen" voisi täällä näsäviisastelun sijaan vaikkapa ajankulukseen mennä KATSASTUS- palstalle mustamaalaamaan ja nimeämään henkilökohtaisesti katsastusmiehiä, julkisesti kuten taannoin...

        Jäähdytys/lämmitysjärjestelmä voi tukkeutua myös huollon laiminlyönnin seurauksena.

        Ostin vuosia sitten vain 90000km ajetun ns. itsehuolletun auton. Auton ikää en tarkasti muista - ehkä noin 6 vuotta vanha. Lämmityslaitteesta tuli aavistuksen haaleaa ilmaa täydellä lämmöllä ja muuten kone pyrki lämpenemään lähelle punaista. Jäähdyttimen neste oli lisäksi epämääräisen näköistä ja ilmeisesti sitä ei ollut vaihdettu kertaakaan.

        Laskin vanhat nesteet pois ja laitoin uuden laimeahkon nesteen sekä puhdistusaineen. Ajoin autolla muistaakseni jopa hiukan yli suositellun liuotusajan. Lämmityslaite alkoi elpymään jo muutaman kymmenen kilometrin jälkeen. Kun poistin puhdistusainenesteen järjestelmästä, niin se oli voimakkaan ruosteen punaista ja selvästi irronneen mössön sakeuttamaa.

        Puhdistuksen jälkeen jäähdytys ja lämmitys toimi erinomaisen hyvin. Ajoin autolla noin 100000km/4vuotta. Uusi omistaja sai toimivamman auton, kuin minä sen aikoinaan hankkiessani.


      • sitroen.
        Yksi kokemus kirjoitti:

        Jäähdytys/lämmitysjärjestelmä voi tukkeutua myös huollon laiminlyönnin seurauksena.

        Ostin vuosia sitten vain 90000km ajetun ns. itsehuolletun auton. Auton ikää en tarkasti muista - ehkä noin 6 vuotta vanha. Lämmityslaitteesta tuli aavistuksen haaleaa ilmaa täydellä lämmöllä ja muuten kone pyrki lämpenemään lähelle punaista. Jäähdyttimen neste oli lisäksi epämääräisen näköistä ja ilmeisesti sitä ei ollut vaihdettu kertaakaan.

        Laskin vanhat nesteet pois ja laitoin uuden laimeahkon nesteen sekä puhdistusaineen. Ajoin autolla muistaakseni jopa hiukan yli suositellun liuotusajan. Lämmityslaite alkoi elpymään jo muutaman kymmenen kilometrin jälkeen. Kun poistin puhdistusainenesteen järjestelmästä, niin se oli voimakkaan ruosteen punaista ja selvästi irronneen mössön sakeuttamaa.

        Puhdistuksen jälkeen jäähdytys ja lämmitys toimi erinomaisen hyvin. Ajoin autolla noin 100000km/4vuotta. Uusi omistaja sai toimivamman auton, kuin minä sen aikoinaan hankkiessani.

        miten ne nesteet kestää saostumatta joissakin autoissa ainakin 10 vuotta, samoin kanistereissa, vaikka kanistereilla ei ajeta metriäkään. Kun muka seisonta-aika olisi aiheuttanut saostumia autoon...

        Kyllä se sakka muuten sinne jäähdyttimeen tulee kun töppäilee riittävän raskaasti. Sitä vain ei uskalleta tunnustaa tai tyhmyyttään ei ehkä huomatakaan.

        Mitä huoltoa se jäähdytysjärjestemän nestepuoli tarvitsee ellei se vuoda? Nestehän ei kokemuksen mukaan miksikään muutu.

        Teinipojilla asia on toinen kun systeemi vuotaa ja sinne lisätään mitä vettä milloinkin sattuu ja silloin kun sattuu, Ja sitten nestettä talveksi jos muistetaan. Uuden nesteen mukana tulee uudet hapet ja uudet suolat sekä muut liat, joten kyllä sillä keinoin saa kaikki pilalle. Sitten muka suureen ääneen uhotaan jotain paikkansapitämätöntä skeidaa ja haukutaan asian osaavia.
        Ja sen nimellä mainitun katsurin käräjähaastetta edellen odotan. Olisi paikallaan maksattaa pojalla oppirahat...


      • taas...
        sitroen. kirjoitti:

        miten ne nesteet kestää saostumatta joissakin autoissa ainakin 10 vuotta, samoin kanistereissa, vaikka kanistereilla ei ajeta metriäkään. Kun muka seisonta-aika olisi aiheuttanut saostumia autoon...

        Kyllä se sakka muuten sinne jäähdyttimeen tulee kun töppäilee riittävän raskaasti. Sitä vain ei uskalleta tunnustaa tai tyhmyyttään ei ehkä huomatakaan.

        Mitä huoltoa se jäähdytysjärjestemän nestepuoli tarvitsee ellei se vuoda? Nestehän ei kokemuksen mukaan miksikään muutu.

        Teinipojilla asia on toinen kun systeemi vuotaa ja sinne lisätään mitä vettä milloinkin sattuu ja silloin kun sattuu, Ja sitten nestettä talveksi jos muistetaan. Uuden nesteen mukana tulee uudet hapet ja uudet suolat sekä muut liat, joten kyllä sillä keinoin saa kaikki pilalle. Sitten muka suureen ääneen uhotaan jotain paikkansapitämätöntä skeidaa ja haukutaan asian osaavia.
        Ja sen nimellä mainitun katsurin käräjähaastetta edellen odotan. Olisi paikallaan maksattaa pojalla oppirahat...

        Mistäs se kolesteroli sinne suonistoosi tulee?

        Ethän ole tunkenut sinne mitään mönjää.

        Tosin jutuistasi päätellen olet kyllä tunkenut suonistoosi jotakin...mömmöjä.


      • ilmassa taas..
        sitroen. kirjoitti:

        miten ne nesteet kestää saostumatta joissakin autoissa ainakin 10 vuotta, samoin kanistereissa, vaikka kanistereilla ei ajeta metriäkään. Kun muka seisonta-aika olisi aiheuttanut saostumia autoon...

        Kyllä se sakka muuten sinne jäähdyttimeen tulee kun töppäilee riittävän raskaasti. Sitä vain ei uskalleta tunnustaa tai tyhmyyttään ei ehkä huomatakaan.

        Mitä huoltoa se jäähdytysjärjestemän nestepuoli tarvitsee ellei se vuoda? Nestehän ei kokemuksen mukaan miksikään muutu.

        Teinipojilla asia on toinen kun systeemi vuotaa ja sinne lisätään mitä vettä milloinkin sattuu ja silloin kun sattuu, Ja sitten nestettä talveksi jos muistetaan. Uuden nesteen mukana tulee uudet hapet ja uudet suolat sekä muut liat, joten kyllä sillä keinoin saa kaikki pilalle. Sitten muka suureen ääneen uhotaan jotain paikkansapitämätöntä skeidaa ja haukutaan asian osaavia.
        Ja sen nimellä mainitun katsurin käräjähaastetta edellen odotan. Olisi paikallaan maksattaa pojalla oppirahat...

        Se nimeltämainittu katsari muuten on informoitu töppäilystäsi. Nythän se ei mielestäsi tunnu tietenkään missään, mutta mieti sitä huomenna krapuloissasi.


      • Autostaan huolehtiva
        sitroen. kirjoitti:

        miten ne nesteet kestää saostumatta joissakin autoissa ainakin 10 vuotta, samoin kanistereissa, vaikka kanistereilla ei ajeta metriäkään. Kun muka seisonta-aika olisi aiheuttanut saostumia autoon...

        Kyllä se sakka muuten sinne jäähdyttimeen tulee kun töppäilee riittävän raskaasti. Sitä vain ei uskalleta tunnustaa tai tyhmyyttään ei ehkä huomatakaan.

        Mitä huoltoa se jäähdytysjärjestemän nestepuoli tarvitsee ellei se vuoda? Nestehän ei kokemuksen mukaan miksikään muutu.

        Teinipojilla asia on toinen kun systeemi vuotaa ja sinne lisätään mitä vettä milloinkin sattuu ja silloin kun sattuu, Ja sitten nestettä talveksi jos muistetaan. Uuden nesteen mukana tulee uudet hapet ja uudet suolat sekä muut liat, joten kyllä sillä keinoin saa kaikki pilalle. Sitten muka suureen ääneen uhotaan jotain paikkansapitämätöntä skeidaa ja haukutaan asian osaavia.
        Ja sen nimellä mainitun katsurin käräjähaastetta edellen odotan. Olisi paikallaan maksattaa pojalla oppirahat...

        Nimimerkki sitroen ei sitten varmaan ole kuullut sitäkään, että jarruneste on vaihdettava kahden vuoden välein. Juuri tällaisten välinpitämättömien tollojen takia ei käytettyä kulkuvehjettä kannata ollenkaan ostaa, kun aina on joku kohta laiminlyöty. Vaikka trollihan tämä tietysti onkin vain...


      • ymmärrä...
        Autostaan huolehtiva kirjoitti:

        Nimimerkki sitroen ei sitten varmaan ole kuullut sitäkään, että jarruneste on vaihdettava kahden vuoden välein. Juuri tällaisten välinpitämättömien tollojen takia ei käytettyä kulkuvehjettä kannata ollenkaan ostaa, kun aina on joku kohta laiminlyöty. Vaikka trollihan tämä tietysti onkin vain...

        Eikä käsitä, eikä saa aikä halua monesti mainostamiinsa 64V aivoihinsa perille sitä tietoa että jarrunesteenä käytettävä glykoli on hydrofiilinen kemikaali.

        Ei ymmärrä selvää tekstiä, ei osaa avata linkkejä, puhumattakaan siitä jos linkit ovat Lontooksi jota herra ei ymmärrä.

        Kaiken kaikkiaan ei edes halua omaksua tietoa vaan pysyttelee niissä samoissa jupinoissaan "teinipojista" kun jotakin hänelle uutta tietoa on saatavilla.

        Ei siinä mitään jos ei halua vaihtaa esim. jarrunesteitä, ja pitää uusien nesteiden vaihtosuositusta salakavalana kauppiaiden ja kapitalistien perkeleellisenä klikkinä kuluttajan ja "kansantalouden" rappeuttamiseksi kuten nimimerkki "sitroen" tekee, mutta kun tämä ääliö yleisellä palstalla suosittelee tietämättömimmille ihmisille omia liikenteelle vaarallisia uskomuksiaan, on leikki kaukana.

        Ilmeisesti tämä pelle ei ole koskaan kokenut mitä vaikuttaa auton hallittavuuteen kovassa jarrutuksessa kiehahtavat jarrunesteet.

        Mutta tämähän ei omien sanojensa mukaan koskaan joudu liikenteessä äkkitilanteisiin, vaan köröttelee sillä 18V vanhalla ranskanrapeallansa joutuisasti sinne Viskikauppaan turhia jarruttelematta...

        Mahtaa olla taas jupinaa luvassa kun renkaiden minimiraja kulutuspinnan suhteen nostetaan neljään milliin, ja sitä vanhaa ranskanpullaa ei kertakaikkiaan lakisääteisesti enää hyväksytä katsastuksessa tieliikennekelpoiseksi, ikänsä vuoksi.


      • se.alkuperäinen.sitroen

        Eipä ole se "katsuri" vieläkään minua mihinkään haastanut eikä haasta. Samassa autossani edelleen samat pakkasnesteet, samat jarrunesteet ja samat vaihteistoöljyt kuin 10 v sitten. Ja kaikki toimii yhä! Teinipojat vain tekee susiremonttejaan ja maksaa niistä oppirahoja vaikka eivät mitään opi, ikä vain kasvaa mutta lompakko pysyy ohuena. Partahaivenetkin jo alkaneet kasvaa...
        Ranskanpulla toimii muutenkin yhä, varaosien saanti vain takkuaa entistä enemmän. Ne kulutusosat kun pakkaavat kulumaan siinäkin.
        Vaihdoin just 1,6 milliin ajetut kesärenkaat 2,4 -millisiin. Pitää ajaa nuo vanhat keskekäyttöiset loppuun ennen uusien ostamista. Se on järkevää rahallisesti ja luonnonvarojen säästämisen takia. Rengaskauppiaitten mainoksista ja teinien valeista huolimatta. Vesikelillä kannattaa huomioida renkaitten kulutuspinta ja sovittaa ajot senmukaiseksi, mutta niinhän se on aina. Paitsi näillä teineillä ja hehän pääsevätkin lehtiuutisiin.
        Puoli miljoonaa km täyttyy tänä kesänä.
        Mites muuten sinulla menee, Tuomo? Joko olet lopettanut palsta- ym häiriköintisi? Se psykopatia kun on luonnevika eikä ole parannettavissa.


    • jäähdytinkorjaamossa

      Vie jäähdytinhuoltoon. Siellä hallitsevat noiden happojen ja lipeän käytön.

      Muutamat jäähdytinhuollot eivät suostu pieniä henkilöautojen jäähdyttimiä korjaamaan vaan myyvät uuden jäähdyttimen vanhan jäähdyttimen korjauksen hinnalla.

      • tojoyytaa

        ei viitti 500euron autoon niin paljoo sijottaa, pitää ensviikolla koitta lipeällä liottaa, pari viikkoa sitten liotin melko väkevässä (ph2) liuoksessa eikä auttanut..


      • Kemikaali-Ali

        pH 2 tarkoittaa melkoisen väkevää happoa. Mistä kohti syöpyi ensiksi puhki?


    • COROLLAA

      Paras puhdistus aine henkilö auton jäähdytysjärjestelmän puhdistukseen
      on. Voi laitaa nesteitten joukoon 1 dl astiankone tiskijauhetta.
      Aja noin 100km kaikki kalkkeutuma pehmenee ja likenee nesteisiin.
      Sen jälkeen tyhjennä jäähdytys järjestelmä.Huuhtele järjestelmä hyvin
      ja laita uudet pakkasnesteet. Huomaat jo 20-30 kilometrin jälkeen kun
      sulla on pesuaine syylärissä että lämmitys kenno aukeaa lämpöä rupee
      tulemaan.

      • Tuhon.tietä.kuljet

        Saathan oman (mahdollisesti oman) koslasi noinkin tuhota. Mitäpä se meille muille kuuluu...


    • Ai_paikallaan_lämpenee

      Siinä ei puhallin toimi.

    • TERVO

      Emäksinen aine, kuten esim lipeä tai sooda, syövyttää alumiinia. Mutta lyhytaikainen käyttö ja laimea liuos tuskin haittaa.

    • Anonyymi

      Korjaamo pesi öljyisen jäähdytysjärjestelmän. Kysyin millä pesivät, niin kuulemma jollain pinelinen mäntysuopapesuaineella. :o
      Tämän jälkeen on alkanut tulla vuotoja jäähdytysjärjestelmään. Miten pitäisi menetellä tämän kanssa? Onko kokemuksia?

      • Anonyymi

        Se jäähdyttimessä oleva moska, joka tukki syöpymisreiät, tuli pesussa pois.
        Osta uusi jäähdytin tai kennota vanha jäähdytinkorjaamolla. Ei tule muuten kuntoon.


    • Anonyymi

      voisi kuvitella näin, mutta kyseessä on tiivisteiden vuotaminen. juttu menee nyt kuitenkin kuluttajansuojaan. kyselin hieman onko tuollaisen aineen käyttö valmistajien hyväksymä tuohon tarkoitukseen, eipä ole.

    • Anonyymi

      Jäähdyttäjän letkut voivat mennä rikki myös siten, että niiden jäykisteet hajoaa ja letku menee alipaineesta littiin ja sylkee vedet pihalle.

      • Anonyymi

        No johan sinulla mielikuvitus lentää! Tosin vie yhä syvemmälle suohon....


    • Anonyymi

      Tosi tyhmää antaa jonkun amatööri korjaamon puhdistaa jäähdytys jollain mäntysuovalla :D varmaan joku taas näitä koti konsteja korjaamo. Olen ollut merkkiliikkeellä töissä ja siellä ihan tuohon tarkoitetut aineet käytettiin näihin.
      Kyllä näistä toimista on ilmennyt vuotoja ja ruostumista järjestelmään.
      Käy näyttämässä merkkiliikkeellä ja sen jälkeen kuluttajansuojaa tuo.
      Mukavaa syksyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

      Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1449
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

      Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      67
      1235
    3. Asunnottomuus lisääntyy

      Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      202
      1213
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

      Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      219
      1204
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

      Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1049
    6. Sulle on tullut

      Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1009
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

      Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      936
    8. Minä pyydän,

      jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      913
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

      Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      798
    10. Oletko loukannut

      Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      78
      791
    Aihe