Olisko mitään hyvää ainetta jolla sais syylärin auki? auto seisoi 4 vuotta, ja nyt lämmöt nousee kohisten, syyläri pesty irtona sisältä takaperin paineella,oli kunnon ruostesoppaa, aukesi noin puoliksi, hirvittää vaan noi lämpösemmät ajat.. ei raaski satasen autoon ostaa uuttakaan.
Syylärin puhdistusaineet..
26
16581
Vastaukset
- Ja toimii
Useammankin kerran olen käyttänyt ja hyvin ovat toimineet. Useampaakin merkkiä on tarjolla. Sitä säilykepurkin näköiseen pakattua olen käyttänyt ja jotain muutakin merkkiä. Irtoavan mönjän määrä on melkoinen.
Käyttöohje tulee lukea huolellisesti, ja toimia sen mukaisesti.- tojoyyta
koetin valvolinen syylärinpuhdistusainetta, ohjeessa oli et anna käydä tyhjäkäyntiä 10 min.. annoin käydä puoli tuntia ja ajoin 10 km, eikä auttanut mitään. lämmöt nousee jos käy tyhjäkäyntiä hetken ja tasaantuu kun laittaa sisäflektin huutamaan täysillä.. termari on uusi ja syyläri ulkoisesti kuin uusi...*?
- ei toimi
tojoyyta kirjoitti:
koetin valvolinen syylärinpuhdistusainetta, ohjeessa oli et anna käydä tyhjäkäyntiä 10 min.. annoin käydä puoli tuntia ja ajoin 10 km, eikä auttanut mitään. lämmöt nousee jos käy tyhjäkäyntiä hetken ja tasaantuu kun laittaa sisäflektin huutamaan täysillä.. termari on uusi ja syyläri ulkoisesti kuin uusi...*?
En kertaakaan ole käyttänyt mitään muuta "pikapuhdistusainetta" kuin lipeää.
Eri aineiden puhdistusaikoja en tarkkaan muista mutta viikon puhdistusaikoja on joillakin merkeillä ollut.
Kun jäähdytysjärjestelmän puhdistamiseen käytettiin lipeää, niin senkin annettiin vaikuttaa useampi tunti, ja sentään aika kovasta aineesta on kysymys. Nykyautoihin lipeää ei saa missään tapauksessa laittaa.
Useita puhdistuksia olen puhdistusaineilla tehnyt, ja yksikään puhdistus ei ole epäonnistunut. Useissa tapauksissa vaikutus on havaittavissa jo muutaman kymmenen ajokilometrin jälkeen ja parin päivän kuluessa.
On toiveajattelua jäähdytysjärjestelmän puhdistaminen muutamassa minuutissa ja muutaman kymmenen kilometrin ajolla.
Ja ne pikapuhdistusaineet eivät toimi!
- termari...
Vaihda vielä varmuuden vuoksi termostaatti, ei maksa tarvikeliikkeessä montaakaan €uroa.
Tahtovat joskus ottaa hieman siipeensä useamman vuoden seisonnasta ja jumitella lämpöjä nostellen. Auto tykkää kun sillä ajetaan.- se mönjä
sinne syyläriin on joutunut?
Itsellä ei parikymmentä vuotta vanhassa ole mitään moskaa. - ......................
se mönjä kirjoitti:
sinne syyläriin on joutunut?
Itsellä ei parikymmentä vuotta vanhassa ole mitään moskaa.Jos edes vaivauduit lukemaan aloitusviestin, niin kysyjän auto on seissyt nelisen vuotta.
Nesteet vanhenevat, niiden korroosionestolisäaineet ja inhibiittorit menettävät tehoansa, ja auton seistessä korroosiotuotteet pääsevät saostumaan paikat tukkien toisin kuin jatkuvasti ajossa olevassa jossa virtaus pitää kennostot ja kanavat puhtaina huonoillakin nesteillä.
Se Glykoli itsessään kun ei ole kovinkaan tehokasta korroosionestoainetta, vaan tärkeämpää osaa näyttelevät erilaiset lisäaineet, mm. silikaatit (vanhemmissa nesteissä), jotka siis hajoavat kemiallisesti.
Nimimerkki "sitroen" voisi täällä näsäviisastelun sijaan vaikkapa ajankulukseen mennä KATSASTUS- palstalle mustamaalaamaan ja nimeämään henkilökohtaisesti katsastusmiehiä, julkisesti kuten taannoin... - Yksi kokemus
...................... kirjoitti:
Jos edes vaivauduit lukemaan aloitusviestin, niin kysyjän auto on seissyt nelisen vuotta.
Nesteet vanhenevat, niiden korroosionestolisäaineet ja inhibiittorit menettävät tehoansa, ja auton seistessä korroosiotuotteet pääsevät saostumaan paikat tukkien toisin kuin jatkuvasti ajossa olevassa jossa virtaus pitää kennostot ja kanavat puhtaina huonoillakin nesteillä.
Se Glykoli itsessään kun ei ole kovinkaan tehokasta korroosionestoainetta, vaan tärkeämpää osaa näyttelevät erilaiset lisäaineet, mm. silikaatit (vanhemmissa nesteissä), jotka siis hajoavat kemiallisesti.
Nimimerkki "sitroen" voisi täällä näsäviisastelun sijaan vaikkapa ajankulukseen mennä KATSASTUS- palstalle mustamaalaamaan ja nimeämään henkilökohtaisesti katsastusmiehiä, julkisesti kuten taannoin...Jäähdytys/lämmitysjärjestelmä voi tukkeutua myös huollon laiminlyönnin seurauksena.
Ostin vuosia sitten vain 90000km ajetun ns. itsehuolletun auton. Auton ikää en tarkasti muista - ehkä noin 6 vuotta vanha. Lämmityslaitteesta tuli aavistuksen haaleaa ilmaa täydellä lämmöllä ja muuten kone pyrki lämpenemään lähelle punaista. Jäähdyttimen neste oli lisäksi epämääräisen näköistä ja ilmeisesti sitä ei ollut vaihdettu kertaakaan.
Laskin vanhat nesteet pois ja laitoin uuden laimeahkon nesteen sekä puhdistusaineen. Ajoin autolla muistaakseni jopa hiukan yli suositellun liuotusajan. Lämmityslaite alkoi elpymään jo muutaman kymmenen kilometrin jälkeen. Kun poistin puhdistusainenesteen järjestelmästä, niin se oli voimakkaan ruosteen punaista ja selvästi irronneen mössön sakeuttamaa.
Puhdistuksen jälkeen jäähdytys ja lämmitys toimi erinomaisen hyvin. Ajoin autolla noin 100000km/4vuotta. Uusi omistaja sai toimivamman auton, kuin minä sen aikoinaan hankkiessani. - sitroen.
Yksi kokemus kirjoitti:
Jäähdytys/lämmitysjärjestelmä voi tukkeutua myös huollon laiminlyönnin seurauksena.
Ostin vuosia sitten vain 90000km ajetun ns. itsehuolletun auton. Auton ikää en tarkasti muista - ehkä noin 6 vuotta vanha. Lämmityslaitteesta tuli aavistuksen haaleaa ilmaa täydellä lämmöllä ja muuten kone pyrki lämpenemään lähelle punaista. Jäähdyttimen neste oli lisäksi epämääräisen näköistä ja ilmeisesti sitä ei ollut vaihdettu kertaakaan.
Laskin vanhat nesteet pois ja laitoin uuden laimeahkon nesteen sekä puhdistusaineen. Ajoin autolla muistaakseni jopa hiukan yli suositellun liuotusajan. Lämmityslaite alkoi elpymään jo muutaman kymmenen kilometrin jälkeen. Kun poistin puhdistusainenesteen järjestelmästä, niin se oli voimakkaan ruosteen punaista ja selvästi irronneen mössön sakeuttamaa.
Puhdistuksen jälkeen jäähdytys ja lämmitys toimi erinomaisen hyvin. Ajoin autolla noin 100000km/4vuotta. Uusi omistaja sai toimivamman auton, kuin minä sen aikoinaan hankkiessani.miten ne nesteet kestää saostumatta joissakin autoissa ainakin 10 vuotta, samoin kanistereissa, vaikka kanistereilla ei ajeta metriäkään. Kun muka seisonta-aika olisi aiheuttanut saostumia autoon...
Kyllä se sakka muuten sinne jäähdyttimeen tulee kun töppäilee riittävän raskaasti. Sitä vain ei uskalleta tunnustaa tai tyhmyyttään ei ehkä huomatakaan.
Mitä huoltoa se jäähdytysjärjestemän nestepuoli tarvitsee ellei se vuoda? Nestehän ei kokemuksen mukaan miksikään muutu.
Teinipojilla asia on toinen kun systeemi vuotaa ja sinne lisätään mitä vettä milloinkin sattuu ja silloin kun sattuu, Ja sitten nestettä talveksi jos muistetaan. Uuden nesteen mukana tulee uudet hapet ja uudet suolat sekä muut liat, joten kyllä sillä keinoin saa kaikki pilalle. Sitten muka suureen ääneen uhotaan jotain paikkansapitämätöntä skeidaa ja haukutaan asian osaavia.
Ja sen nimellä mainitun katsurin käräjähaastetta edellen odotan. Olisi paikallaan maksattaa pojalla oppirahat... - taas...
sitroen. kirjoitti:
miten ne nesteet kestää saostumatta joissakin autoissa ainakin 10 vuotta, samoin kanistereissa, vaikka kanistereilla ei ajeta metriäkään. Kun muka seisonta-aika olisi aiheuttanut saostumia autoon...
Kyllä se sakka muuten sinne jäähdyttimeen tulee kun töppäilee riittävän raskaasti. Sitä vain ei uskalleta tunnustaa tai tyhmyyttään ei ehkä huomatakaan.
Mitä huoltoa se jäähdytysjärjestemän nestepuoli tarvitsee ellei se vuoda? Nestehän ei kokemuksen mukaan miksikään muutu.
Teinipojilla asia on toinen kun systeemi vuotaa ja sinne lisätään mitä vettä milloinkin sattuu ja silloin kun sattuu, Ja sitten nestettä talveksi jos muistetaan. Uuden nesteen mukana tulee uudet hapet ja uudet suolat sekä muut liat, joten kyllä sillä keinoin saa kaikki pilalle. Sitten muka suureen ääneen uhotaan jotain paikkansapitämätöntä skeidaa ja haukutaan asian osaavia.
Ja sen nimellä mainitun katsurin käräjähaastetta edellen odotan. Olisi paikallaan maksattaa pojalla oppirahat...Mistäs se kolesteroli sinne suonistoosi tulee?
Ethän ole tunkenut sinne mitään mönjää.
Tosin jutuistasi päätellen olet kyllä tunkenut suonistoosi jotakin...mömmöjä. - ilmassa taas..
sitroen. kirjoitti:
miten ne nesteet kestää saostumatta joissakin autoissa ainakin 10 vuotta, samoin kanistereissa, vaikka kanistereilla ei ajeta metriäkään. Kun muka seisonta-aika olisi aiheuttanut saostumia autoon...
Kyllä se sakka muuten sinne jäähdyttimeen tulee kun töppäilee riittävän raskaasti. Sitä vain ei uskalleta tunnustaa tai tyhmyyttään ei ehkä huomatakaan.
Mitä huoltoa se jäähdytysjärjestemän nestepuoli tarvitsee ellei se vuoda? Nestehän ei kokemuksen mukaan miksikään muutu.
Teinipojilla asia on toinen kun systeemi vuotaa ja sinne lisätään mitä vettä milloinkin sattuu ja silloin kun sattuu, Ja sitten nestettä talveksi jos muistetaan. Uuden nesteen mukana tulee uudet hapet ja uudet suolat sekä muut liat, joten kyllä sillä keinoin saa kaikki pilalle. Sitten muka suureen ääneen uhotaan jotain paikkansapitämätöntä skeidaa ja haukutaan asian osaavia.
Ja sen nimellä mainitun katsurin käräjähaastetta edellen odotan. Olisi paikallaan maksattaa pojalla oppirahat...Se nimeltämainittu katsari muuten on informoitu töppäilystäsi. Nythän se ei mielestäsi tunnu tietenkään missään, mutta mieti sitä huomenna krapuloissasi.
- Autostaan huolehtiva
sitroen. kirjoitti:
miten ne nesteet kestää saostumatta joissakin autoissa ainakin 10 vuotta, samoin kanistereissa, vaikka kanistereilla ei ajeta metriäkään. Kun muka seisonta-aika olisi aiheuttanut saostumia autoon...
Kyllä se sakka muuten sinne jäähdyttimeen tulee kun töppäilee riittävän raskaasti. Sitä vain ei uskalleta tunnustaa tai tyhmyyttään ei ehkä huomatakaan.
Mitä huoltoa se jäähdytysjärjestemän nestepuoli tarvitsee ellei se vuoda? Nestehän ei kokemuksen mukaan miksikään muutu.
Teinipojilla asia on toinen kun systeemi vuotaa ja sinne lisätään mitä vettä milloinkin sattuu ja silloin kun sattuu, Ja sitten nestettä talveksi jos muistetaan. Uuden nesteen mukana tulee uudet hapet ja uudet suolat sekä muut liat, joten kyllä sillä keinoin saa kaikki pilalle. Sitten muka suureen ääneen uhotaan jotain paikkansapitämätöntä skeidaa ja haukutaan asian osaavia.
Ja sen nimellä mainitun katsurin käräjähaastetta edellen odotan. Olisi paikallaan maksattaa pojalla oppirahat...Nimimerkki sitroen ei sitten varmaan ole kuullut sitäkään, että jarruneste on vaihdettava kahden vuoden välein. Juuri tällaisten välinpitämättömien tollojen takia ei käytettyä kulkuvehjettä kannata ollenkaan ostaa, kun aina on joku kohta laiminlyöty. Vaikka trollihan tämä tietysti onkin vain...
- ymmärrä...
Autostaan huolehtiva kirjoitti:
Nimimerkki sitroen ei sitten varmaan ole kuullut sitäkään, että jarruneste on vaihdettava kahden vuoden välein. Juuri tällaisten välinpitämättömien tollojen takia ei käytettyä kulkuvehjettä kannata ollenkaan ostaa, kun aina on joku kohta laiminlyöty. Vaikka trollihan tämä tietysti onkin vain...
Eikä käsitä, eikä saa aikä halua monesti mainostamiinsa 64V aivoihinsa perille sitä tietoa että jarrunesteenä käytettävä glykoli on hydrofiilinen kemikaali.
Ei ymmärrä selvää tekstiä, ei osaa avata linkkejä, puhumattakaan siitä jos linkit ovat Lontooksi jota herra ei ymmärrä.
Kaiken kaikkiaan ei edes halua omaksua tietoa vaan pysyttelee niissä samoissa jupinoissaan "teinipojista" kun jotakin hänelle uutta tietoa on saatavilla.
Ei siinä mitään jos ei halua vaihtaa esim. jarrunesteitä, ja pitää uusien nesteiden vaihtosuositusta salakavalana kauppiaiden ja kapitalistien perkeleellisenä klikkinä kuluttajan ja "kansantalouden" rappeuttamiseksi kuten nimimerkki "sitroen" tekee, mutta kun tämä ääliö yleisellä palstalla suosittelee tietämättömimmille ihmisille omia liikenteelle vaarallisia uskomuksiaan, on leikki kaukana.
Ilmeisesti tämä pelle ei ole koskaan kokenut mitä vaikuttaa auton hallittavuuteen kovassa jarrutuksessa kiehahtavat jarrunesteet.
Mutta tämähän ei omien sanojensa mukaan koskaan joudu liikenteessä äkkitilanteisiin, vaan köröttelee sillä 18V vanhalla ranskanrapeallansa joutuisasti sinne Viskikauppaan turhia jarruttelematta...
Mahtaa olla taas jupinaa luvassa kun renkaiden minimiraja kulutuspinnan suhteen nostetaan neljään milliin, ja sitä vanhaa ranskanpullaa ei kertakaikkiaan lakisääteisesti enää hyväksytä katsastuksessa tieliikennekelpoiseksi, ikänsä vuoksi. - se.alkuperäinen.sitroen
Eipä ole se "katsuri" vieläkään minua mihinkään haastanut eikä haasta. Samassa autossani edelleen samat pakkasnesteet, samat jarrunesteet ja samat vaihteistoöljyt kuin 10 v sitten. Ja kaikki toimii yhä! Teinipojat vain tekee susiremonttejaan ja maksaa niistä oppirahoja vaikka eivät mitään opi, ikä vain kasvaa mutta lompakko pysyy ohuena. Partahaivenetkin jo alkaneet kasvaa...
Ranskanpulla toimii muutenkin yhä, varaosien saanti vain takkuaa entistä enemmän. Ne kulutusosat kun pakkaavat kulumaan siinäkin.
Vaihdoin just 1,6 milliin ajetut kesärenkaat 2,4 -millisiin. Pitää ajaa nuo vanhat keskekäyttöiset loppuun ennen uusien ostamista. Se on järkevää rahallisesti ja luonnonvarojen säästämisen takia. Rengaskauppiaitten mainoksista ja teinien valeista huolimatta. Vesikelillä kannattaa huomioida renkaitten kulutuspinta ja sovittaa ajot senmukaiseksi, mutta niinhän se on aina. Paitsi näillä teineillä ja hehän pääsevätkin lehtiuutisiin.
Puoli miljoonaa km täyttyy tänä kesänä.
Mites muuten sinulla menee, Tuomo? Joko olet lopettanut palsta- ym häiriköintisi? Se psykopatia kun on luonnevika eikä ole parannettavissa.
- jäähdytinkorjaamossa
Vie jäähdytinhuoltoon. Siellä hallitsevat noiden happojen ja lipeän käytön.
Muutamat jäähdytinhuollot eivät suostu pieniä henkilöautojen jäähdyttimiä korjaamaan vaan myyvät uuden jäähdyttimen vanhan jäähdyttimen korjauksen hinnalla.- tojoyytaa
ei viitti 500euron autoon niin paljoo sijottaa, pitää ensviikolla koitta lipeällä liottaa, pari viikkoa sitten liotin melko väkevässä (ph2) liuoksessa eikä auttanut..
- Kemikaali-Ali
pH 2 tarkoittaa melkoisen väkevää happoa. Mistä kohti syöpyi ensiksi puhki?
- COROLLAA
Paras puhdistus aine henkilö auton jäähdytysjärjestelmän puhdistukseen
on. Voi laitaa nesteitten joukoon 1 dl astiankone tiskijauhetta.
Aja noin 100km kaikki kalkkeutuma pehmenee ja likenee nesteisiin.
Sen jälkeen tyhjennä jäähdytys järjestelmä.Huuhtele järjestelmä hyvin
ja laita uudet pakkasnesteet. Huomaat jo 20-30 kilometrin jälkeen kun
sulla on pesuaine syylärissä että lämmitys kenno aukeaa lämpöä rupee
tulemaan.- Tuhon.tietä.kuljet
Saathan oman (mahdollisesti oman) koslasi noinkin tuhota. Mitäpä se meille muille kuuluu...
- Ai_paikallaan_lämpenee
Siinä ei puhallin toimi.
- TERVO
Emäksinen aine, kuten esim lipeä tai sooda, syövyttää alumiinia. Mutta lyhytaikainen käyttö ja laimea liuos tuskin haittaa.
- Anonyymi
Korjaamo pesi öljyisen jäähdytysjärjestelmän. Kysyin millä pesivät, niin kuulemma jollain pinelinen mäntysuopapesuaineella. :o
Tämän jälkeen on alkanut tulla vuotoja jäähdytysjärjestelmään. Miten pitäisi menetellä tämän kanssa? Onko kokemuksia?- Anonyymi
Se jäähdyttimessä oleva moska, joka tukki syöpymisreiät, tuli pesussa pois.
Osta uusi jäähdytin tai kennota vanha jäähdytinkorjaamolla. Ei tule muuten kuntoon.
- Anonyymi
voisi kuvitella näin, mutta kyseessä on tiivisteiden vuotaminen. juttu menee nyt kuitenkin kuluttajansuojaan. kyselin hieman onko tuollaisen aineen käyttö valmistajien hyväksymä tuohon tarkoitukseen, eipä ole.
- Anonyymi
Jäähdyttäjän letkut voivat mennä rikki myös siten, että niiden jäykisteet hajoaa ja letku menee alipaineesta littiin ja sylkee vedet pihalle.
- Anonyymi
No johan sinulla mielikuvitus lentää! Tosin vie yhä syvemmälle suohon....
- Anonyymi
Tosi tyhmää antaa jonkun amatööri korjaamon puhdistaa jäähdytys jollain mäntysuovalla :D varmaan joku taas näitä koti konsteja korjaamo. Olen ollut merkkiliikkeellä töissä ja siellä ihan tuohon tarkoitetut aineet käytettiin näihin.
Kyllä näistä toimista on ilmennyt vuotoja ja ruostumista järjestelmään.
Käy näyttämässä merkkiliikkeellä ja sen jälkeen kuluttajansuojaa tuo.
Mukavaa syksyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221084Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885
- 72833