Intruder 800 ja 1400 erot?

Jappeliini

Eli pyörää hankkimassa. Mitä eroa näillä on muuta kuin se 10kw teho ero ja 1400 leveämmät renkaat :) Kumpi parempi, ilma vai neste jäähdytys?

19

17666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vs 1400

      Isommassa takana levyjarru ja vääntöä enemmän. Rakentelu palikkaa ehkä paremmin saatavilla.
      En tiiä kumpi parempi, mut eipähän ainakaan tuu mitään jäähdytin ongelmia tuolla ilma/öljy jäähdytyksellä. Ota vaan se isompi kerralla, ei tartte heti vaihtaa...
      Käy kattoo www.intruderclubfinlandry.fi löytyy tietoa.

    • Osta se 1400:n

      Ilmeisesti et tiedä pyöristä etenkään customeista kovinkaan paljon. Vaikka ne pyörät näyttävät samalta ovat täysin eri pyörät.

      Ensimäinen sääntö älä tuijota teholukuja vaan katso vääntöä ja mikä tärkeintä kuinka alhaisilla kierroksilla max vääntö on ja miten vääntöalue muutenkin menee. Ajotuntuma tärkein lopulta.

      Intruder 800 -95
      Power:   60.00 HP (43.8 kW)) @ 6500 RPM
      Torque:   73.60 Nm (7.5 kgf-m or 54.3 ft.lbs) @ 5500 RPM

      Intruder 1400 -95
      Power:   61.00 HP (44.5 kW)) @ 4800 RPM
      Torque:   112.80 Nm (11.5 kgf-m or 83.2 ft.lbs) @ 3200 RPM

      Tuossa näet miten isossa konessa on vääntöä ankarasti enemmän. Max tehot ja väännöt selvästi alhaisemmilla kierroksilla käytössä -> mahtava ajettava.

      Joskus olen koeajanut ensin isompaa customia ja saman tien puolta pienempää. Kyllä ostohalut ovat kadonneet pienemmän osalta. Pienemmällä kierroskoneella ajo on sitten selaista samanlaista kuin jollakin 500:lla peruspyörillä...

      Intruderien kohdalla 1400 ostoa puoltaa vielä sen legendaarinen maine. Luja ja vääntävä kone, suhteellisen ketterä käsitellä (vrt. uudet painavat jätticustomit). Millä muulla pyörällä on niin suuri harrastajakunta kuin on (poislukien HD:t)?

      Ja fakta on se, että jos päätät pyörää myydä joskus niin 800:n saat myytyä vain halvalla hinnalla harrastuksen aloittelijalle. 1400:lle on kysyntää ja pitää myös hintansa.

      • Ajettu on

        Olet oikeassa tuossa vääntöpuolessa. Itse ajoin takavuosina 1400 Intikalla 5 vuotta,enkä sen jälkeen ole päässyt muilla pyörätyypeillä samaan AJAMISEN tunnelmaan. Intikkahan ei ole helppo ajetteva,(etenkään kaupungissa),se vaatii kuskilta täyttä osallistumista,mutta moottorin voimavarat saa kyllä suupielet korviin,se vääntää eikä valita.


    • penaali antti

      No joo, itse uskaltaisin väittää että tehoa ja vääntöä löytyy ergonomiaan nähden aivan tarpeeksi jo 800:sta (kunhan kaasuttimet on huollettu/synkronoitu). Täytyy myös muistaa että vaikka 800 ja 1400 näyttävät samalle, nin niiden mitoissa on huikeita eroja. 1400 akseliväli on muistaakseni peräti 26cm enemmän, eli keskustassa pärräily on ainakin huomattavasti paljon vaikeampaa (etenkin kaksin pitää jo olla hullu!). Ei tuo pienempikään mikään erityisen ketterä 90 risteyksissä ole. 800 vääntö riittää kaksin ajoonkin ihan hyvin, tosin totta on että 1400 sitä on vielä paljon lisää. Itsellä on kaksi kesää takana vs800 ja taidan välillä vaihtaa touring tyyliseen pyörään, enkä suinkaan tehojen tai väännönpuutteen vuoksi vaan olis välillä mukava ajella katteen suojissa vaikka vähän edempänä...

      • lisääntynyt vääntö

        ei riitä kompensoimaan isonkoon tuomia muita haittoja. 1400:nen ikävä käsitellä paikalla ja cruisailuun kömpelö, isommat vakuutusmaksut ym.
        800 teho ja vääntö riittää kaikkeen siihen ajoon mitä customilla harrastetaan yleensä.


      • Raataja3
        lisääntynyt vääntö kirjoitti:

        ei riitä kompensoimaan isonkoon tuomia muita haittoja. 1400:nen ikävä käsitellä paikalla ja cruisailuun kömpelö, isommat vakuutusmaksut ym.
        800 teho ja vääntö riittää kaikkeen siihen ajoon mitä customilla harrastetaan yleensä.

        Isot moottoripyörät on miehille ja pienet naisille. Miehet ostaa 1400cc ja naiset tyytyy 800cc. Jos itselläni olisi liikaa rahaa, ja olisin varma että ostamallani pyörällä saisi Suomessa ajaa olisi valinta helppo. http://www.bikez.com/motorcycles/boss_hoss_bhc-3_502_2005.php
        Voidaan samantien lopettaa puheet väännöstä.


      • koulupojalla
        Raataja3 kirjoitti:

        Isot moottoripyörät on miehille ja pienet naisille. Miehet ostaa 1400cc ja naiset tyytyy 800cc. Jos itselläni olisi liikaa rahaa, ja olisin varma että ostamallani pyörällä saisi Suomessa ajaa olisi valinta helppo. http://www.bikez.com/motorcycles/boss_hoss_bhc-3_502_2005.php
        Voidaan samantien lopettaa puheet väännöstä.

        lueskele ihan rauhassa MP-lehtiä, voit muutaman vuoden päästä saada ihan oman mopon, jos YH äitisi saa pikavipin 25% korolla. "Ostaisin jos...." Tyyppejä löytyy vanhemmistakin pojista, mutta ketä kiinnostaa sellaisten haaveilut.


      • Öhöhhöö
        koulupojalla kirjoitti:

        lueskele ihan rauhassa MP-lehtiä, voit muutaman vuoden päästä saada ihan oman mopon, jos YH äitisi saa pikavipin 25% korolla. "Ostaisin jos...." Tyyppejä löytyy vanhemmistakin pojista, mutta ketä kiinnostaa sellaisten haaveilut.

        Mistä saa pikavipin 25 %:n korolla??? Yleensä 1000 %:n luokkaa...


    • Suzuki-kuski

      Itselläni on Suzuki GSX 1400 (nakupyörä) ja oon ollu kyllä tyytyväinen. Vääntöä ja tehoa riittää ja Akrapovic-tehoputki antaa komeat, melko matalat äänet...:).

    • Wanhaa kauraa...

      Menit sitten ilmoittamaan mieltymyksesi yli 4 vuotta vanhaan ketjuun...

      • jussi ja soikka

        ostan 1400 ruuterin tai vaihdan isompaan sen takia koska haluan ajaa pitemmän reisun tällä hetkellä nykypyörä 500 customi on meitän painoluokkaan liian pieni en osta mitää homosohvaa riittää custom


      • Osta suoraan 1800
        jussi ja soikka kirjoitti:

        ostan 1400 ruuterin tai vaihdan isompaan sen takia koska haluan ajaa pitemmän reisun tällä hetkellä nykypyörä 500 customi on meitän painoluokkaan liian pieni en osta mitää homosohvaa riittää custom

        ruuteri!


    • clubi691

      Vakuutusmaksu ja tietenkin myyntihinta

      • juu9

        Kyl se on poijjaat niin että toinen tykkää toisesta ja toine toisesta,fakta on että 700,750 tai 800 intikka on paljon kevyempi käsitellä esim keskustassa,pienemmän akselivälin ja painon takia esi,800 tai 1400 ja mitä kiihtyvyyteen tulee suurin osa esim motoristeista ei saa parasta tehoa irti koneest kun ei osaa pykältää ja vaihtaa parhaassa optimitilanteessa ja esim 800 kiihtyy vähintään yhtänopeesti kuin 1400 ellei nopeemmin,mut kuka se on paras sanomaan mikä on paras ,se on paras jokaiselle mihin on ittel varaa,ja voimaa ja taitoa saada pysymää pyörä turvallisesti tiellä.ittel mul on 750intikka,johon on laitettu yhtä ja toista ja kun käyntiin pistää niin 1400äänen on kun hiiren vikinä kun omaan vertaa ja takuulla ei yksikään 1400vako päihitä mun intikkaa paitsi väännös,mut mä ajankin yksin ja se riittää,sit on erikseen naku 600kuutioinen jolla pelleillään ja ajetaan takarenkaalla jne ja kulkee yli 230km/h,jos on kiire,mut jokainen pyörä on tehty alunperin tiettyä ajokuntaa varten a kaikki on hyviä,jopa goldwing on hyvä matkapyörä ei tuule on ollut 1500,mut mä en tykännyt kun pyörä oli niin yllätyksetön ettei voinut oikein ajoksi sanoa kun ei tuuli tuntunut missään,mut joku tykkää siitä paljon,eli näin,kaikki on hyviä


    • intru

      mun pylly rutisee ja sieltä tulee pahan hajuista kaasua aina ku ajan 800 intikalla. 1400 ajaessa pyllystäni roiskuaa ripulia kovalla paineella. kumpi parempi? itse pidän enemmän ripulin roiskumisesta. se on paljon näyttävämpää ja hienompaa.

      • ekolokista

        oliko sulla peräti häkäpönttö 800;ssa


    • pitkäkeula pois

      Haluais originaali keulaisen intruder mutta tuo joka olis tulossa on jatkettu. Onko vakio keulan vaihto iso juttu. Mistä osat ja paljonhan maksaa? Tuosta jää sitten pitkäkeula ja tollaiset härän sarvet jäljelle, en ite tykkää tollasista. Onko noille osille sitten kysyntää?

    • jehns885

      huomatkaa että 1987 vuoden intikat saa jo museorekisteröityä tänä vuonna. itse vien oman 1400 vääntöhirmun tarkastajalle parin viikon päästä jonka jälkeen vasta modaan pyörää lievästi.

      • Jutustelija1

        Hienoa että saadaan custom luokan valtiaita ja legendoja museo rekisteriin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe