Finnvera irtisanoo lainojaan

LAMAI

Aloittava yrittäjä on optimistinen, mutta pitkällä tähtäimellä yrittäjyys kun on muutakin kuin pelkkää noususuhdannetta.

Senhän saamme tässä piakkoin taas nähdä.

Luotettava ja yhteistyökykyinen pankki onkin yrittäjyyden A, B ja C.

Finnvera on rahoituslaitos johon minun ei olisi pitänyt luottaa.

Kun tuli ns. kassakriisi, Finnvera sanoi lainan yksipuolisesti irti.

Juuri silloinhan sitä rahoittajaa tarvitaan! ...eikö totta?

Toinen nimeltä mainitsematon pankki taasen tarjosi ymmärtäväisesti asiallista rahoituspohjaa. En tosin siinä vaiheessa enää onnistunut saadaa lainoilleni riittäviä vakuuksia.

Nyt kärsin siis about 20 vuoden velkavankeustuomiota.

Se on yhtä paljon kuin Albert Speer osallistumisestaan hitlerin hirmutekoihin tai Valjakkala kolmoismurhistaan...

Mielestäni tilanteessa edesvastuuttomasti toiminut Valtion "erityisrahoituslaitos" Finnvera perää irtisanomalleen lainalle nyt yli tuplasummaa kaikkine "kuluineen."

Näinollen yrittänyttä ei laiteta; se ryssitään!

Joko perintöveroina, byrokratialla tai sitten näin kuten minulle kävi.

Se on osa sitä eriarvoista ja työväensosialistista nykysuomea.

4

802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Albert Speer ei osallistunut hirmutekoihin...

• Tyhmät johtajat

Rahalaitoksiin ja virkamiehiin ei saa luottaa . Ulkomaisiin ihmisiin on pidettävä etäisyyttä . Sukulaisia ja kavereita suosittava . Raittius vaikka on surkeeta . Kaasu pohjaan kerran täällä vain ollaan .

• tutustuitko?

Finnvera ei voi menetellä ehtojen vastaisesti, jotka on lueteltu velkakirjassa.

Itse otimme myös melkoisen riskin tuon talon kanssa rahoittaessamme liiketoimintaamme. Mutta laina on nyt maksettu pois ja alkuperäisten suunnitelmien mukaisesti.

Katsoin noita ehtoja ja aika laaja on skaala milloin saa rahoittaja sanoa sopimuksen neuvottelematta katki.

Viittaus mihinkään sosialismiin ontuu sikäli että valtakuntamme hallintohan on ollut kepun luotsaama jo viiden vuoden ajan, joista viimeisintä vuotta on vetänyt porvarihallitus.

Nämäkö sitten ovat PIENyrittäjien puolella? Otapa mietittäväksi uudelleen, mitä asioita iso/vanha pääoma haluaa ajaa. Ei ainakaan ketään kilpailijoita tontilleen...

Vastapainona Finnvera antoi tosin rahoitusta olemattomilla vakuuksilla ja korko oli todella alhainen tähän suhteutettuna.

• Muuta Kiinaan

Kun luulet, että rahoituslaitokset eivät toimi markkinatalouden lainalaisuuksien mukaan ja harjoittavat hyväntekeväisyyttä.
      Totta Mooses ne haluavat vetäytyä nurin menneestä bisneksestäsi ja turvata omat saatavansa.
      Aivan normaalia yrityksen toimintaa markkinataloudessa. Ei monikaan jää viimeiseen tappiin asti katsomaan, miten joku puhaltaa lainatut pääomat taivaan tuuliin, vaan toimii, kun velallinen ei pysty yritystoimintaansa hoitamaan.
      Sinulla on kyllä nyt käsitteet pahasti sekaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      93
      3451
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      109
      3135
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      56
      2335
    4. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      22
      1902
    5. Olisitpa rakkaimpani

Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras
      Tunteet
      6
      1738
    6. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1735
    7. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      11
      1680
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      24
      1516
    9. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1411
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      38
      1394
    Aihe