Grand Voyager vaihdelaatikko

tuleva Voyaristi?

Ollaan ostamassa vuoden 2003 Grand voyageria jolla ajettu n.70tkm.Auto on manuaalilaatikolla ja kakkonen takertelee kun sen vaihtaa isommalta.Liikkeltä lähdettäessä kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle menee ihan ok.Myyjä sanoo että on Grand Voyagerin ominaisuus,ei vika.Onko näin,vai ollaanko ostamassa täyttä pommia,johon tulee pian vaihdelaatikko remppa?Olisko ehkä synkronirengas entinen,ja onko kallis remppa jos pitää vaihtaa?Kannattaakohan jättää tämä yksilö väliin...?

17

12027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tohon

      joo jätä ehdottomasti väliin vaihelaatikko menossa.4tonnin remppa tulos.älä osta

    • Öljy+

      Myyjä on oikeassa. Itselläni toinen manuaali Voyageri ja molemissa saman oloinen vaihteisto. vm 2002 ylöspäin pitää käyttää moparin atf öljyä vaikka on manuaali vaihteisto. Muuten takkuaa varsinkin kakkos vaihde. Suosittelen manuaali vaihteista. Kuluttaa huomattavasti vähemmän ja kun jonkin aikaa ajelee niin oppii " vaihtamisen " erityisesti 3-2 vaihteelle.

    • GV2000

      Pienemmälle vaihtaminen 3 --> 2 tai 2 --> 1 on toisinaan hankalaa kun auto liikkuu tarpeeksi nopeasti eteenpäin. Välikaasulla onnistuu, mutta menee liikaa kikkailuksi.

      Todennäköisesti kyse vaihteiston ominaisuudesta, eikä vaihteestoon tulleesta viasta. Laaja haku toiminnolla löytyi aikaisempi kommenttini parin vuoden takaa: http://tinyurl.com/yvly36

      • isä-67

        Moikka,

        Mulla on niinikään manuaalivaihteinen 2004:n Voyager ja siihen tehtiin (tehtaan/maahantuojan ???) muutos veloituksetta.

        Tällöin vaihdettiin uudet öljyt - muistaakseni Moparin jotkut toiset öljyt kuin alkuperäiset olivat - sekä lisäksi vaihteensiirtomekanismiin asennettiin vastapaino tms,joka teki vaihtamisen helpommaksi... sanoisin hiukan ilkeästi meitä Chrysler kuskeja kohtaan... Toyotamaisemmaksi :) Ne kun osaavat tehdä mielestäni hyvin toimivia vaihteistoja mm


    • Jouni10

      Tyyppivika on. Minulla on sama vika -02 mallin dieselissä ja kaverilla myös, vaikka hänellä 05 vuosimalli ja kilometrejäkin vain 60000.

      • Eepinen

        2.5 td Voyagerissa on 1 vaihde synkronoimaton, joten se ei mene päälle kunnolla ennen kuin auto on pysäytetty. mutta 2-3 on mullakin ongelmia. Sit kun tossa ajelin, niin on ruvennut kuulumaan hienoista sivuääntä, kun moottorilla jarruttaa ja sit kuului isompi kilahdus ja ääni voimistui, eli joku siellä on paskana.


      • kaukonen44
        Eepinen kirjoitti:

        2.5 td Voyagerissa on 1 vaihde synkronoimaton, joten se ei mene päälle kunnolla ennen kuin auto on pysäytetty. mutta 2-3 on mullakin ongelmia. Sit kun tossa ajelin, niin on ruvennut kuulumaan hienoista sivuääntä, kun moottorilla jarruttaa ja sit kuului isompi kilahdus ja ääni voimistui, eli joku siellä on paskana.

        Kokeilkaa synteettistä ATF:ää!Auttaa ainakin jonnin verran parasta mitä rahalla saa ja onhan tuossa tilavuus olemattoman pienii.


      • EJT
        kaukonen44 kirjoitti:

        Kokeilkaa synteettistä ATF:ää!Auttaa ainakin jonnin verran parasta mitä rahalla saa ja onhan tuossa tilavuus olemattoman pienii.

        Pakko kommentoida kun vanha viestiketju on aukaistu. Tässä kokemusta dieseli voyagerin vm 2000 manuaalilaatikosta.

        Viiden dieseli Voyagerin kokemuksella ja yli miljoonan kilometrin ajolla minulla on omaakin kokemusta asiasta. Kyseessä on tavallaan laatikon suunnitteluvika, ja jenkkien tapa käyttää "litkua" vaihdelaatikossa.
        Diesel Voyager on erittäin hyvä Itävaltalainen auto, mutta manuaalilaatikko on USA valmisteinen (NY), jossa ei tätä asiaa aina hallita. Uskon että Italiasta, VM-dieselin valmistajan lähipiiristä olisi varmasti saanut paremman vaihteiston. Olettaisin tämän olevan perua pienemmistä Chryslerin bensamalleista ja siksi liian kevytrakenteinen dieselin väännölle.
        Vanhemmat manuaalilaatikot eivät kestäneet "vedätystä", mutta siivosti ajettuna korjaamatta pääsi noin 200 000km. Lopussa jo vaihdettava välikaasulla alas 2.lle ja 1.lle.

        Laatikko purettu ja selvitetty syyt. 1-2 vaihteiden synkronirenkaat eivät kertakaikkiaan kestä, vaan reunat muokkautuvat ja seuraus on kuvailtu hankala vaihto pienemmälle. Vaihdettu uudet synkronirenkaat vaikka kuluma olikin suhteellisen olemattoman näköistä. Vaihteistoakselin takalaakeri uusittiin varmuuden vuoksi, koska varsinkin vanhemmissa laatikoissa aiheutti ongelmia laatikon "kuoren" elämisen kanssa. Kytkinasetelma myös uusittiin, vaikka vanha olikin lähes uuden veroinen.

        Jotta ongelmalta vältytään jatkossa, laatikkoon laitettiin normaali vaihdelaatikon synteettinen öljy. Ei missään nimessä originaali litkua. Toimi todella upeasti. Koska vaihdoin myöhemmin autoa, en pysty sanomaan pidemmänpäälle toimintaa, eikä uusi omistaja ole minulle kertonut mistään ongelmista vaihteiston kanssa.
        Laatikon kunnostanut vaihteistospecialisti totesi selkeästi: "Tämä laatikko vaatii normaalin vaihteistoöljyn toimiakseen, ja vedättämistä suurella vaihteella ei laatikon rakenne kestä.". Järkevällä ajolla ja normaali vaihdelaatikkoöljyllä varma peli ja mainio auto.

        Mielenkiinnolla odotan asiallisia kokemuksia ja kommentteja muiltakin, joilla asiasta on todellista kokemusta.
        Varsinkin kiinnostaa, jos joku on löytänyt Euroopasta järkevän paikan korjattujen ja vahvistettujen vaihteistojen hankintaan, ja kokemukset paikasta. Laatikon korjaaminen kun ei ole odottaessa tehtävä juttu, niin KUNNOLLINEN vaihtolaatikko on järkevä valinta. Toisaalta vanha löysäkoppainen laatikko ei kestä kunnostettunakaan kuin hetken, joten tarkkana on oltava.


      • Voikkulaatikko
        EJT kirjoitti:

        Pakko kommentoida kun vanha viestiketju on aukaistu. Tässä kokemusta dieseli voyagerin vm 2000 manuaalilaatikosta.

        Viiden dieseli Voyagerin kokemuksella ja yli miljoonan kilometrin ajolla minulla on omaakin kokemusta asiasta. Kyseessä on tavallaan laatikon suunnitteluvika, ja jenkkien tapa käyttää "litkua" vaihdelaatikossa.
        Diesel Voyager on erittäin hyvä Itävaltalainen auto, mutta manuaalilaatikko on USA valmisteinen (NY), jossa ei tätä asiaa aina hallita. Uskon että Italiasta, VM-dieselin valmistajan lähipiiristä olisi varmasti saanut paremman vaihteiston. Olettaisin tämän olevan perua pienemmistä Chryslerin bensamalleista ja siksi liian kevytrakenteinen dieselin väännölle.
        Vanhemmat manuaalilaatikot eivät kestäneet "vedätystä", mutta siivosti ajettuna korjaamatta pääsi noin 200 000km. Lopussa jo vaihdettava välikaasulla alas 2.lle ja 1.lle.

        Laatikko purettu ja selvitetty syyt. 1-2 vaihteiden synkronirenkaat eivät kertakaikkiaan kestä, vaan reunat muokkautuvat ja seuraus on kuvailtu hankala vaihto pienemmälle. Vaihdettu uudet synkronirenkaat vaikka kuluma olikin suhteellisen olemattoman näköistä. Vaihteistoakselin takalaakeri uusittiin varmuuden vuoksi, koska varsinkin vanhemmissa laatikoissa aiheutti ongelmia laatikon "kuoren" elämisen kanssa. Kytkinasetelma myös uusittiin, vaikka vanha olikin lähes uuden veroinen.

        Jotta ongelmalta vältytään jatkossa, laatikkoon laitettiin normaali vaihdelaatikon synteettinen öljy. Ei missään nimessä originaali litkua. Toimi todella upeasti. Koska vaihdoin myöhemmin autoa, en pysty sanomaan pidemmänpäälle toimintaa, eikä uusi omistaja ole minulle kertonut mistään ongelmista vaihteiston kanssa.
        Laatikon kunnostanut vaihteistospecialisti totesi selkeästi: "Tämä laatikko vaatii normaalin vaihteistoöljyn toimiakseen, ja vedättämistä suurella vaihteella ei laatikon rakenne kestä.". Järkevällä ajolla ja normaali vaihdelaatikkoöljyllä varma peli ja mainio auto.

        Mielenkiinnolla odotan asiallisia kokemuksia ja kommentteja muiltakin, joilla asiasta on todellista kokemusta.
        Varsinkin kiinnostaa, jos joku on löytänyt Euroopasta järkevän paikan korjattujen ja vahvistettujen vaihteistojen hankintaan, ja kokemukset paikasta. Laatikon korjaaminen kun ei ole odottaessa tehtävä juttu, niin KUNNOLLINEN vaihtolaatikko on järkevä valinta. Toisaalta vanha löysäkoppainen laatikko ei kestä kunnostettunakaan kuin hetken, joten tarkkana on oltava.

        http://www.getriebe-schwan.de/index.htm

        Lähein vanhan laatikon ja sain kunnostetun tilalle. kustannus vajaa 1500€, sisältäen rahdin. Ainut miinuspuoli että kaveri ei puhu kuin auttavasti enkkua.


      • VM
        Voikkulaatikko kirjoitti:

        http://www.getriebe-schwan.de/index.htm

        Lähein vanhan laatikon ja sain kunnostetun tilalle. kustannus vajaa 1500€, sisältäen rahdin. Ainut miinuspuoli että kaveri ei puhu kuin auttavasti enkkua.

        320000 ja laatikosta vaihdettiin kaikki laakerit. Ei kestänyt asuntovaunun vetoa. Vaihteisto hiukan kankea kylmänä. Rempan jälkeen mittarissa nyt 480000. VM-diiseli pelannut luotettavasti. Ei mitään ongelmia.


      • Eepinen
        VM kirjoitti:

        320000 ja laatikosta vaihdettiin kaikki laakerit. Ei kestänyt asuntovaunun vetoa. Vaihteisto hiukan kankea kylmänä. Rempan jälkeen mittarissa nyt 480000. VM-diiseli pelannut luotettavasti. Ei mitään ongelmia.

        Mulla ilmeisesti vähän isompi laatikko vika vuoden 99- td Voyagerissa, koska vaihteistosta kuuluu melko kova jurina, kun ei vedätä ja tippui laakerirullan palasia öljyn mukana, kun laskin vaihteistoöljyt pois. Otettaisiin vastaan tietoja kuka ko. laatikon osaa korjata ja mitä on aikaisemmin maksanut. Ja mistä saa niitä kunnostettuja vaihtolaatikoita?


      • ...
        Eepinen kirjoitti:

        Mulla ilmeisesti vähän isompi laatikko vika vuoden 99- td Voyagerissa, koska vaihteistosta kuuluu melko kova jurina, kun ei vedätä ja tippui laakerirullan palasia öljyn mukana, kun laskin vaihteistoöljyt pois. Otettaisiin vastaan tietoja kuka ko. laatikon osaa korjata ja mitä on aikaisemmin maksanut. Ja mistä saa niitä kunnostettuja vaihtolaatikoita?

        jenkissä pitää olla, ei se muuten pelaa ja ne kestää kyllä jos vaan huoltaa oikein. Eihän amerikassa käytetä ollenkaan manuaalia niin eihän ne sitä myöskään osaa tehdä. Tuo on juurikin se ongelma kun viimevuosina noita on alettu sekoittamaan euroopassa eli dieseli, manuaali ja amerikan peräinen auto. Voyager on suunniteltu 3.3/3.8 litraselle bensakoneelle automaatilla. Ja ainakin se automaatti on tärkein muuten ei tule mitään.

        Manuaalivaihteistoja kannattaa kysyä tuolta http://www.nettivaraosa.com/simple_dealer/3.php?id_user=209004&id_template=3


      • No more Chry
        ... kirjoitti:

        jenkissä pitää olla, ei se muuten pelaa ja ne kestää kyllä jos vaan huoltaa oikein. Eihän amerikassa käytetä ollenkaan manuaalia niin eihän ne sitä myöskään osaa tehdä. Tuo on juurikin se ongelma kun viimevuosina noita on alettu sekoittamaan euroopassa eli dieseli, manuaali ja amerikan peräinen auto. Voyager on suunniteltu 3.3/3.8 litraselle bensakoneelle automaatilla. Ja ainakin se automaatti on tärkein muuten ei tule mitään.

        Manuaalivaihteistoja kannattaa kysyä tuolta http://www.nettivaraosa.com/simple_dealer/3.php?id_user=209004&id_template=3

        En suosittele automaattia,sitten ne ongelmat vasta alkaa. Laittakaapa googlen hakuun vaikka"Chrysler Voyager automaattivaihteisto/laatikko-ongelmat-viat"tai jotain tuollaista. Alkaa löytyä tekstiä,mutta aika vähän oikeita vastauksia! Totuus on se,että chryslerin laatikot on susia. Jolla toimii,saa olla onnellinen! Itselläni ON kokemusta ongelmista,1000 kilometriä kesti korjauksen jälkeen(tämä oli jo toinen korjaus samaan laatikkoon)ja nyt hylkää kesken ajon neloselta kolmoselle,vetää jonkun vikamoodin päälle. No,sitten kun sammuttaa koneen ja lähtee kohta ajamaan,menee taas vähän aikaa. Aja tällä sitten.


      • Driver.
        No more Chry kirjoitti:

        En suosittele automaattia,sitten ne ongelmat vasta alkaa. Laittakaapa googlen hakuun vaikka"Chrysler Voyager automaattivaihteisto/laatikko-ongelmat-viat"tai jotain tuollaista. Alkaa löytyä tekstiä,mutta aika vähän oikeita vastauksia! Totuus on se,että chryslerin laatikot on susia. Jolla toimii,saa olla onnellinen! Itselläni ON kokemusta ongelmista,1000 kilometriä kesti korjauksen jälkeen(tämä oli jo toinen korjaus samaan laatikkoon)ja nyt hylkää kesken ajon neloselta kolmoselle,vetää jonkun vikamoodin päälle. No,sitten kun sammuttaa koneen ja lähtee kohta ajamaan,menee taas vähän aikaa. Aja tällä sitten.

        Amerikassa ajavat pääosin automaatilla, vaikka syytellään myös kädettömiksi.:D
        Itselläni 3.3L GV aut. eikä mitään ongelmia.


      • Mattius V2
        EJT kirjoitti:

        Pakko kommentoida kun vanha viestiketju on aukaistu. Tässä kokemusta dieseli voyagerin vm 2000 manuaalilaatikosta.

        Viiden dieseli Voyagerin kokemuksella ja yli miljoonan kilometrin ajolla minulla on omaakin kokemusta asiasta. Kyseessä on tavallaan laatikon suunnitteluvika, ja jenkkien tapa käyttää "litkua" vaihdelaatikossa.
        Diesel Voyager on erittäin hyvä Itävaltalainen auto, mutta manuaalilaatikko on USA valmisteinen (NY), jossa ei tätä asiaa aina hallita. Uskon että Italiasta, VM-dieselin valmistajan lähipiiristä olisi varmasti saanut paremman vaihteiston. Olettaisin tämän olevan perua pienemmistä Chryslerin bensamalleista ja siksi liian kevytrakenteinen dieselin väännölle.
        Vanhemmat manuaalilaatikot eivät kestäneet "vedätystä", mutta siivosti ajettuna korjaamatta pääsi noin 200 000km. Lopussa jo vaihdettava välikaasulla alas 2.lle ja 1.lle.

        Laatikko purettu ja selvitetty syyt. 1-2 vaihteiden synkronirenkaat eivät kertakaikkiaan kestä, vaan reunat muokkautuvat ja seuraus on kuvailtu hankala vaihto pienemmälle. Vaihdettu uudet synkronirenkaat vaikka kuluma olikin suhteellisen olemattoman näköistä. Vaihteistoakselin takalaakeri uusittiin varmuuden vuoksi, koska varsinkin vanhemmissa laatikoissa aiheutti ongelmia laatikon "kuoren" elämisen kanssa. Kytkinasetelma myös uusittiin, vaikka vanha olikin lähes uuden veroinen.

        Jotta ongelmalta vältytään jatkossa, laatikkoon laitettiin normaali vaihdelaatikon synteettinen öljy. Ei missään nimessä originaali litkua. Toimi todella upeasti. Koska vaihdoin myöhemmin autoa, en pysty sanomaan pidemmänpäälle toimintaa, eikä uusi omistaja ole minulle kertonut mistään ongelmista vaihteiston kanssa.
        Laatikon kunnostanut vaihteistospecialisti totesi selkeästi: "Tämä laatikko vaatii normaalin vaihteistoöljyn toimiakseen, ja vedättämistä suurella vaihteella ei laatikon rakenne kestä.". Järkevällä ajolla ja normaali vaihdelaatikkoöljyllä varma peli ja mainio auto.

        Mielenkiinnolla odotan asiallisia kokemuksia ja kommentteja muiltakin, joilla asiasta on todellista kokemusta.
        Varsinkin kiinnostaa, jos joku on löytänyt Euroopasta järkevän paikan korjattujen ja vahvistettujen vaihteistojen hankintaan, ja kokemukset paikasta. Laatikon korjaaminen kun ei ole odottaessa tehtävä juttu, niin KUNNOLLINEN vaihtolaatikko on järkevä valinta. Toisaalta vanha löysäkoppainen laatikko ei kestä kunnostettunakaan kuin hetken, joten tarkkana on oltava.

        Terve,

        hyvä pointti, mutta mutta; korjausesimerkkisi sisälsi liian monta muuttujaa ollakseen kelvollinen, mielestäni.

        esimerkiksi; kysyin Metro-Autosta öljypojan-tiivisterengasta vaihteistoöljyn proppuun Viikistä. vastaus oli: "sitä ei ole,sillä öljyjä ei vaihdeta, vaan laatikko korjataan tarvittaessa".

        Vaihdoin öljyt (ATF/manuaalivaiht.) huohotusventtiilin kautta (yläpuolelta imupumpulla), ja menin kohta takaisin ja kerroin, ettei "keppi osunut enää maahan" 2-vaihteella Opelissani... n. 2 kk:n kuluttua sain "opelkirjeen" vaihdelaatikkoöljyvaihto kutsuun.

        JK. Sama juttu oli firman Ford Gargo-kuorma-autossani.

        JKK. Nyt luen näitä sivuja, koska manuaali-vojakerin myyjä kertoi vaihtaneensa juuri vaihteisto-öljyt (80-90W?) laatikkooni. Ihmistä eikö totta?

        Siu, Mattius


    • spedekonzo

      Suosittelen automaattia, ei tuollaisia ongelmia.

      • helpoks meni

        Jos ongelmia oljyvalintojen yms kans jenkkivehkeissä ni kokeilkaapa kilauttaa Kempeleeseen A1-autoväriin. Siellä tiedetään paljo kyseisistä ajokeista ja tarvikkeista. Suosittelen. Ei ollu tarkotus mainostaa mut mun ongelmat loppuu nykyään tohon osoitteeseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      251
      4535
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      127
      2971
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2732
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1700
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1553
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      20
      1451
    7. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      54
      1302
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      92
      1216
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      203
      1072
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1065
    Aihe