kannattaako kotivakuutus?

köyhä opiskelija

Olen vuokrayksiössä asusteleva opiskelija, jolta on rahat todella tiukilla. Mietinkin tässä, että kannattaako kotivakuutusta ottaa vuokra-asuntoon.

Kotini huonekalut eivät ole kovinkaan kalliita - edes yhteen laskettuina. Tuskimpa esim. vanhasta mikrosta tai televisiosta paljonkaan saa takaisin jos vahinko sattuu? Tai saako muutaman vuoden vanhoista silmälaseista mitään takaisin?

Entä sitten jos onnistun kämmimään pahasti ja tulee esim. vesivahinko tai tulipalo. Korvaako taloyhtiö ja miten paljon? Entä vuokranantajan vastuu? Onko hän korvausvelvollinen minun töppäilyistäni? Miksi vuokranantajat eivät kaikki vaadi kotivakuutusta jos näin olisi?

Eli kysymys tosiaan on, että onko järkevää hankkia kotivakuutus näissä olosuhteissa? Ja jos on, mistä tarpeeksi kattavan vakuutuksen saisi halvimmalla. Lähdetään siitä liikkeelle, että tuista jää vuokranmaksun jälkeen maksimissaan 60e ruokarahaa, eikä siitä ole vielä edes miinustettu laskuja... :D

29

11667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kotivakuutus on useimmiten paketti, johon kuuluu muutakin kuin irtaimistovakuutus. Vastuuvakuutus korvaa muille aiheutettuja vahinkoja, oikeusturvavakuutuksesta taas on iloa, jos jostain syystä joutuisi haastetuksi käräjille. Opiskelija saa useimmiten ikänsä puolesta jonkinlaisen nuorisopaketin, jossa voi olla mukana esimerkiksi ympärivuotinen matkavakuutus.

      Tuollaiselle täydelliselle nuorisopaketille kertyy hintaa noin 130 euroa vuodessa eli hieman yli kymppi kuussa. Onhan se tietysti paljon, jos omaisuutta ei juuri ole.

    • ....

      Kyllä kannattaa ehdottomasti. Kotivakuutus maksaa n.4-5e/kk. Muutama esimerkki miksi saatat tarvita vakuutusta: Aiheutat vahingossa vahinkoja kiinteistölle ja muille asukkaille. Poraat vessan seinää, osut vesiputkeen, vahingot esim. 30 000e, josta osan korvaa muiden asukkaiden vakuutukset ja osan kiinteistövakuutus. Itsellesi saattaa jäädä tuosta maksettavaksi esim. 6000e. Kotivakuutuksesi vastuuvakuutus korvaisi tämän jos sinulla sellainen olisi.

      Tai tönäiset jotakuta baarissa ja hän loukkaantuu. Vakuutuksestasi korvattaisiin toisen osapuolen hoitokuluja ym.

      Entä jos pyöräsi varastetaan? Mietippä jos kaikki kotisi tavarat palaisivat maan tasalle, vaatteet, huonekalut, elintarvikkeet jne. Kuinka paljon rahaa menisi kaiken uuden hankkimiseen.

      Tässä vain muutamia esimerkkejä siitä mitä voi tapahtua. Olen aina sanonut, että köyhällä ei ole varaa olla ilman vakuutusta. Jos on niin rikas ettei muutamien tuhansien vahingot haittaa niin siinä vaiheessa on asiat hyvin.

    • Täytyy myös peräänkuuluttaa vastuuta.
      Oikeusturvavakuutusta et tuskin tarvitse, jollet ole omaa asuntoa hankkimassa. Muistat sen vaan ennen talokaupoille menoa.
      Kaikki mitä yllä on kerrottu vastuuvakuutuksesta allekirjoitan. Se on tärkein opiskelijan vakuutus.
      Vastuuvakuutus maksaa 10-14 ja siihen 5000€ irtaimisto 20€, niin vakuutukselle tulee hintaa 40-50 vuodessa. 4 suurimmasta löydät hyvin tarvitsemasi. Pyydät kotivakuutusta 5000€ enimmäiskorvausmäärällä perustasoisena (tai 2-taso) ja ilman oikeusturvaa. Jos ei onnistu niin ota yhteyttä.

    • lapinmies1961

      vakuutusta.Lueskeleppa nuita aienmpia kirjoituksia missä asiaan on paneudettu syvällisemmin.Sellaiset toteeamukset ,että köyhällä ei ole vara olla ilman on aivopesua.Kaikki tuollaiset reijänporaukset ym. paskan jauhamiset on niitä vakuutusyhtiöitten huijaus yrityksiä .Tänne sivustolle on nuita huijareita aivopesijöitä ahtautunut "köyhiä opiskelijoita"ym. huijaamaan.Kun kysyt meiltä vakuutusmyyjät on sitämieltä ,että tottakai kannatee Minä jota vakuutusyhtiöt on kusettanut eräänki kerran olen sitämieltä ,että älä ihmeessä ota ja säästä sekin raha vaikka ruokaan eikä nuille huijareille.

      • ...

        Lapinmieskin voisi hieman rauhoittua. Totta kai vakuutusyhtiöiden tarkoituksena on tienata rahaa. Sivuunmennen sanottuna - mainitsepa yksikin kaupallinen yritys, jonka tarkoituksena ei olisi tienata rahaa?
        Jos opiskelija saa halvan kotivakuutuksen ja vastuuvakuutuksen viidellä kympillä vuodessa, vakuutusyhtiökään ei kovin paljon tienaa. Vastuuvahingot ovat varsin harvinaisia, mutta jos sellainen osuu kohdalle, lasku voi olla isokin. Itse en ole koskaan joutunut käyttämään vastuuvakuutusta itse hyödykseni, mutta silti minulla aina sellainen on ollut. Vaihtoehtoisesti voisi tietysti olla joko sanomattoman rikas (jolloin vahingoilla ei olisi mitään merkitystä) tai luottotiedoton köyhä seuraavan x vuoden ajan (jolloin vahingon sattuessakaan kukaan ei pystyisi perimään mitään).
        Kotivakuutuksen kylkiäisenä tullut vastuuvakuutus näyttäisi tällä hetkellä maksavan alle 8 euroa vuodessa. Mielestäni se ei ole kovin paljon.


      • lapinmies1961
        ... kirjoitti:

        Lapinmieskin voisi hieman rauhoittua. Totta kai vakuutusyhtiöiden tarkoituksena on tienata rahaa. Sivuunmennen sanottuna - mainitsepa yksikin kaupallinen yritys, jonka tarkoituksena ei olisi tienata rahaa?
        Jos opiskelija saa halvan kotivakuutuksen ja vastuuvakuutuksen viidellä kympillä vuodessa, vakuutusyhtiökään ei kovin paljon tienaa. Vastuuvahingot ovat varsin harvinaisia, mutta jos sellainen osuu kohdalle, lasku voi olla isokin. Itse en ole koskaan joutunut käyttämään vastuuvakuutusta itse hyödykseni, mutta silti minulla aina sellainen on ollut. Vaihtoehtoisesti voisi tietysti olla joko sanomattoman rikas (jolloin vahingoilla ei olisi mitään merkitystä) tai luottotiedoton köyhä seuraavan x vuoden ajan (jolloin vahingon sattuessakaan kukaan ei pystyisi perimään mitään).
        Kotivakuutuksen kylkiäisenä tullut vastuuvakuutus näyttäisi tällä hetkellä maksavan alle 8 euroa vuodessa. Mielestäni se ei ole kovin paljon.

        tulee iso virta ja tehän olette sen oivaltaneet jo mafiaajoilta lähtien .Pienet purot tuo isot virrat ja sie yrität huijailla köyhiltä opiskelijoiltaki kaiken .Tuohan on sanoinkuvaamattoman törkeää yritetään iskeä aina aikasessa vaiheessa ja vakutaa kuinka tärkeä vakuutus on vaikka et itsekään ole tarvinnut koskaan vastuuvakuutusta yrität syötää toisille tuota paskaa.Opiskelijalla tuskin on sellaista omaisuutta mistä hän saisi mitään korvausta silti yrität törkeästi päästä tuohon pienituloiseen kiinni .Sitten kun ei ne pysty niitä törkyhintaisia maksuja maksamaan ne peritää ulosotonkautta ilman tuomiota .Mikään bisnes ei ole yhtä törkeää kun vakuutus siinä myydään ihmisille olematonta turvaa ja annetaan sellainen mielikuva ,että ei sairaanhoitoakaan saa ilman vakuutusta ,mutta minua et aivopese olen mies joka seisoo vahvasti omilla jaloilla.


      • joku vaan
        lapinmies1961 kirjoitti:

        tulee iso virta ja tehän olette sen oivaltaneet jo mafiaajoilta lähtien .Pienet purot tuo isot virrat ja sie yrität huijailla köyhiltä opiskelijoiltaki kaiken .Tuohan on sanoinkuvaamattoman törkeää yritetään iskeä aina aikasessa vaiheessa ja vakutaa kuinka tärkeä vakuutus on vaikka et itsekään ole tarvinnut koskaan vastuuvakuutusta yrität syötää toisille tuota paskaa.Opiskelijalla tuskin on sellaista omaisuutta mistä hän saisi mitään korvausta silti yrität törkeästi päästä tuohon pienituloiseen kiinni .Sitten kun ei ne pysty niitä törkyhintaisia maksuja maksamaan ne peritää ulosotonkautta ilman tuomiota .Mikään bisnes ei ole yhtä törkeää kun vakuutus siinä myydään ihmisille olematonta turvaa ja annetaan sellainen mielikuva ,että ei sairaanhoitoakaan saa ilman vakuutusta ,mutta minua et aivopese olen mies joka seisoo vahvasti omilla jaloilla.

        Tervehdys toiselta samanlaiselta.

        Itse olen vähentänyt vakuutuksia sitä mukaa kun sukulaiset suostuvat. Turhaa noihin vakuutusyhtiöihin on kantaa rahaa kun korvauksia ei kumminkaan saa.


    • joku vaan

      Parinkymmenen vuoden ajalta sattui ensimmäinen vahinko mistä olisi saanut korvausta kotivakuutuksesta. Lasinen uuninluukku räjähti siruiksi koska toinen sarana petti.

      No, kotivakuutuksen kautta olisi saanut sen korjattua ehkä 250 eurolla, omavastuu 150.
      Samalla alkoivat kysellä miten iso talo on, että voisivat väittää alivakuutetuksi ja päästä korvauksista.
      Uusi varaosa kaupasta 65 euroa, käytettynä huuto.netistä koko liesi olisi maksanut noin puolet siitä.

      Ja kirsikkana kermavaahdon päälle: Jos sinne ilmoittaa vahingoista ja saa pienenkin korvauksen niin menee bonukset. Eli jää tappiolle.

      En oikein ymmärrä mitä tuollaisella vakuutuksella tekee, taidan irtisanoa sen.

      Vakuutusyhtiö siis oli Pohjola.

      • Nyt täytyy muistaa ettei vakuutuksia suunnitella omaisuuden uusitarpeita varten. Ne on tehty suuria taloudellisia menetyksiä paikkaamaan. Esimerkkisi on ihan normaali. Monet maksavat pienempiä vahinkoja omasta pussistaan koska vakuutuksen käyttö ei ole perusteltua vahingon määrän ollessa pieni.
        Auton kaskovahinkoon ei kannata viedä alle 400-500€ euron vahinkoa, koska lopputulos on bonusmenetyksineen ja omavastuineen plus miinus 0!
        Ainoa hyöty on silloin kun ei ole pörssi tikissä, niin saa periaatteessa korotonta maksuaikaa 3 vuotta.
        Alivakuuttaminen ei ole mahdollinen täysarvovakuutuksessa mikäli neliöt on oikein. Ensivastuuvakuutuksessa ei myöskään ole alivakuutusta. Ensivastuuvakuutus korvaa vakuutusmäärään asti tutkimatta riittääkö se koko korvaukseen.


      • joku vaan
        misterifvi kirjoitti:

        Nyt täytyy muistaa ettei vakuutuksia suunnitella omaisuuden uusitarpeita varten. Ne on tehty suuria taloudellisia menetyksiä paikkaamaan. Esimerkkisi on ihan normaali. Monet maksavat pienempiä vahinkoja omasta pussistaan koska vakuutuksen käyttö ei ole perusteltua vahingon määrän ollessa pieni.
        Auton kaskovahinkoon ei kannata viedä alle 400-500€ euron vahinkoa, koska lopputulos on bonusmenetyksineen ja omavastuineen plus miinus 0!
        Ainoa hyöty on silloin kun ei ole pörssi tikissä, niin saa periaatteessa korotonta maksuaikaa 3 vuotta.
        Alivakuuttaminen ei ole mahdollinen täysarvovakuutuksessa mikäli neliöt on oikein. Ensivastuuvakuutuksessa ei myöskään ole alivakuutusta. Ensivastuuvakuutus korvaa vakuutusmäärään asti tutkimatta riittääkö se koko korvaukseen.

        Vakuutusmaksu on se suuri taloudellinen menetys.

        Laske itse miten paljon omaisuutta pitäisi tuhoutua että pääsisi edes omilleen jos maksaa kymmeniä vuosia vakuutusmaksuja.

        Ainoastaan sellainen omaisuus kannattaa vakuuttaa minkä tuhoutuminen olisi katastrofi.

        Useimmissa perheissä koti-irtaimisto ei ole erityisen arvokas (tai ainakaan sitä ei korvata) ja kaupungeissa palokunnat ovat sen verran ripeitä että palovakuutustakaan ei kannata pitää.


      • lapinmies1961

        Kuuluu kaikista pahimpiin kusettajiin .


    • PeteJ76

      Vastuuvakuutus on hyvä olla, mutta älä maksa sitä monta kertaa! Kannattaa miettiä muitakin pointteja. Tää on ainakin ihan hyvä infosivu:
      http://www.vakuutusvertailu.info/

    • koodinimi rahatapaus

      Kannaattaahan se siinä tapauksessa jos , vaikka tulee asian myötä henkisesti rennommaksi ja vaikka oma terveys ja yleinen hyvänolontunne paranee.
      Taloudellisesti vakuutuksen ottaminen ei kannata. Sinun ei tarvitse sitä sen koommin laskeskella. Vakuutusyhtiö on nimittäin laskenut sen puolestasi.

      Joku kirjoitti ettei oikeusturvavakuutusta tarvii ellei ole ostamassa/kautta myymässä asuntoa.
      Itse olen käyttänyt oikeusturvavakuutusta jouduttuani liikenneonnettomuuteen. Huomautan vielä, että on mahdollista käydä näin vaikkei omistaisikaan autoa eikä ikinä edes toimisi kuljettajana. Eli kaikkihan on mahdollista.
      Itselläni onkin oikeusturvavakuutus, mutta olen kyllä aikeissa luopua siitä olenhan nyt taloudellisesti plussan puolella, ja pystyn jatkossa rahoittamaan itse mahd. kulut.

    • jone

      Köyhän ei kannata ottaa halpaa vakuutusta, koska se ei kutenkaan korvaa juuri mitään, Mutta jos otat kalliin vakuutuksen se korvaa, eli maksat vuodessa muutama sata-tuhat egeä niin se kattaa kaiken.
      kokemusta on.

      • Anonyymi

        Sellaisia vakuutuksia ei ole, jotka korvaavat kaiken!

        Vakuutusehdoissa kerrotaan mitä ja miten ne korvaavat. Vakuutusehdot kannattaa aina lukea tarkasti ja tarvittaessa pyytää kirjallisesti lisäselvitystä.

        Vakuutusta ottaessa kannattaa miettiä mitä haluaa, että se korvaa. Esim. Kalliit vahingot eli mistä tulee enemmän itselle maksettavaa ellei vakuutusta. Haluaako, että vakuutus korvaa esim. sellaiset vahingot, että kaapista putoaa hylly ja kalliit astiat rikkoutuu. Pakastiminen tuotteiden sulaminen, pesukoneen rikkoutumisen yhteydessä tuhoutuneet vaatteet jne.

        Mikäli haluaa kaiken kattavat vakuutukset niin silloin joutuu ostamaan monen eri vakuutusyhtiön vakuutukset. Eikä siltikään välttämättä saa kaiken kattavaa.


    • ei hyvät

      ota lähivakuutuksesta vakuutukset, maksut ovat halvat ja kun vahinko sattuu korvauksia et saa.

    • vakuutukset

      Ota HALVAT vakuutukset Lähivakuutuksesta.
      Kun vahinko satuu KORVAUKSIA et tule saamaan.
      Mutta ompahan halvat maksut, mitäpä noista korvauksista

    • p ä i v ä p e r h o n e n

      ...niin saat laajan kotivakuutuksen todella halvalla (n. 50 -60 € vuosimaksu) jolla saat polkupyöräilijän ja jalankulkijan "liikennevakuutuksen" ja jos tosiaan töppäilet jättämälläesim. sähkölevyn, silitysraudan tms päälle ja vesihanan auki niin vakuutuksesi korvaa . Jos ei vakuutusta ole joudut itse ne vahingot korvaamaan.
      Ja jos jos lukittu pyörä varastetaan ja muuta vahinkoa sattuu on kotivakuutus ihan paikallaan. Älä uhohda sen vakuutuksen liitännäistä tapaturmavakuutusta. Se korva ilman omavastuuta jos sählyä ym. pelatessa katkeaisi hampaasi ( edellyttää samalla muuta ruumiin vammaa, esim. huulessa) sen remontin joka usin ylittää 3.000 € ja silmälasit samoin muun ruumiin vamman yhteydessä (vaikkapa vain mustelma).

    • köyhä opiskelija

      Aikalailla kahtiajakautuneet nämä mielipiteet puolesta ja vastaan.

      Otin kotivakuutuksen Lähivakuutukselta. Päätöstä helpotti kun huomasin, että Liedon säästöpankin nuoret asiakkaat saavat ilmaiseksi vuoden nuorisovakuutuksen Lähivakuutuksesta. Täytyy vuoden päästä katsoa uudelleen, että jatkanko sopimusta :)

      • vaarin

        Otit sitten neuvosta vaarin!
        Lähivakuutukset ja säästöpankit ovat yhteistyökumppaneita.
        Toivotaan ja taas toivotaan ettei vahinkoja satu, ettet joudu ikävyyksiin. Lähivakuutus-Kioskit ovat pieniä kioskeja vakuutusmaailmassa.

           Ota HALVAT vakuutukset Lähivakuutuksesta.
        Kun vahinko satuu KORVAUKSIA et tule saamaan.
        Mutta ompahan halvat maksut, mitäpä noista korvauksista    


      • päätös

        Äläkä välitä edellisen vastaajan kommentista. Sama hörhelö on kirjoittanut tälle palstalle ainakin 200 Lähivakuutusta herjaavaa viestiä.


      • töhrinyt
        päätös kirjoitti:

        Äläkä välitä edellisen vastaajan kommentista. Sama hörhelö on kirjoittanut tälle palstalle ainakin 200 Lähivakuutusta herjaavaa viestiä.

        Hyvä päätös, viestin kirjoittaja HÖRHELÖ on töhrinyt näitä sivustoja uskomattomilla määrillä pimeillä viesteillään ja herjannut kirjoittajia, viestejä ja vakuutusyhtiöitä. tämä sama pimpo, törky hörhelö on töhrinyt pahasti palstaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kotivakuutus kannattaa ostaa.

      On myös vuokranantajia, jotka vaativat kotivakuutusta.

      Edellä on osassa kommenteissa selostettu tilanteet hyvin ja osassa puhutaan ihan turhaa.

      Lisään erään asian: huoneistossa syttyy tulitalo (esim. sähkölaitteista) ja se aiheuttaa todella isot vahingot myös naapureille. Tai naapureilla syttyy tulipalo, on se sitten tahallinen tai esim. sähkölaitteista.

      Sinun vaatimatoon sisustus laitteineen ja huonekaluineen sekä vaatimattomat vaattet tuhoutuu/savuvahinkoja. Laitteista tai vastaavista tulee ikävähennys. Vaatteiden ja tekstiilien pesu on tuhansia euroja. Pintojen pesu tuhansia euroja. Tai pahimmassa tapauksessa koko asunnon kunnostaminen kymmeniä tuhanisia euroja.

      Kotivakuutuksesta korvataan myös väliaikainen asuminen (vakuutuksessa raja kauanko ja paljonko) väliaikaisessa majoituksessa esim. tulipalon johdosta.

      Mikäli sinulla ei ole kotivakuutusta ja sinun huolimattomuus aiheuttaa vahinkoja esim. naapureille ja naapureilla on kotivakuutusta. Naapureiden oma kotivakuutus korvaa heille aiheutuneet vahingot ja todennäköisesti sinulta tullaan vaatimaan korvattu summa takaisin. Sellaisessa tilanteessa saat sitten "hikihatussa" tehdä töitä, jotta saat maksettu kymmenien tuhansien korvaus!

      Kannattaako kotivakuutus? Kyllä kannattaa!

      En ole vakuutusyhtiöllä töissä, mutta olen vuosikymmenien aikana tutustunut vakuutuksiin jopa lukien ne "pienellä" kirjatut tekstit.

      • Anonyymi

        Toivotaan, että aloittaja malttoi odottaa kaksi vuotta näin asiallista vastausta.


    • Anonyymi

      Itse ollut tyytyväinen POP-vakuutukseen: edulliset hinnat, ainakin itselleni riittävän hyvät vakuutusehdot sekä tosi toimiva nettipalvelu. Tässä vielä koodi, millä saa 25 € alennusta vakuutuksesta: SIHVAA

    • Anonyymi

      Aikoinaan kyselin vakuutusyhtiöstä tapaturmavakuutuksesta niin sanottiin että se pitää ottaa kotivakuutuksen kanssa yhdessä. tapaturmavakuutusta ei myyty yksistään.
      Onko tuo käytäntö vielä voimassa ja miksi tapaturmavakuutus pitää ostaa yhdessä kotivakuutuksen kanssa?

    • Anonyymi

      Kotivakuutus kannattaa aina!

      Jos tarvitset apua kotivakuutuksen hankintaan tai haluatko selvittää tarkemmat hinnat? https://kodinplaza.fi/ avulla tavoitat helposti yhdellä tarjouspyynnöllä alueellasi toimivat sekä tarjouspyynnöstäsi kiinnostuneet palveluntarjoajat.

    • Anonyymi

      Lyhyesti: kyllä, mutta mahdollisimman halpa kantsii ottaa... esim. Koodilla SIHVAA 25 e alennus POP-vakuutuksesta. Itsellä vaan hyviä kokemuksia: toimiva palvelu, nettisivut ja sovellus 👍 www.popvakuutus.fi

      Ei jää paljoa maksettavaa 😊

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe