Outback + 95 vs. 98 okt

4x4

Olen tässä muutamia kertoja tankkaillu Outbackiini (2004, 3.0) 98 oktaanista vakio 95 sijaan ja seuraillu kulutusta. Yllätyksekseni huomasin, että 98:ia näyttäs menevän samalla ajolla (reitillä) noin 0.4-0.5 l sadalla vähemmän. Muilla samansuuntaisia kokemuksia??

5

1001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • forre

      kokeilin samaa 2.0 165hv. legasyssa, ei mitään vaikutusta mihinkään, paitsi että kalliimpaa.

      • kalle kustaa

        Legacy 200rs.ssä tuo kyllä aikoinaan piti kutakuinkin paikkansa. Siinä nakutuksentunnistin siirsi ennakkoa oktaaniluvun mukaan. Myös tehoa tuntui olevan 98.lla enemmän. Mun pelissä oli 220hp ja gps mitattu tosinopeus oli 98.lla 233km/h
        Silloin mittari näytti 240km. Ysivitosella tosinopeus oli 220km/h. Jännä juttu oli hukkaportin paineentunnisimen toiminnassa ,jos polkaisi 3.vaihteella jalan lattiaan ,kosteina/sateisia /viileinä aamuina, saattoi käydä niin että turbon paineet nousivat raja-arvoon ja kone heitti sytkän pois päältä. Sekunnin parin ajaksi. Eipä sitä kuitenkaan haittaa juuri ollut.


      • Forester-98
        kalle kustaa kirjoitti:

        Legacy 200rs.ssä tuo kyllä aikoinaan piti kutakuinkin paikkansa. Siinä nakutuksentunnistin siirsi ennakkoa oktaaniluvun mukaan. Myös tehoa tuntui olevan 98.lla enemmän. Mun pelissä oli 220hp ja gps mitattu tosinopeus oli 98.lla 233km/h
        Silloin mittari näytti 240km. Ysivitosella tosinopeus oli 220km/h. Jännä juttu oli hukkaportin paineentunnisimen toiminnassa ,jos polkaisi 3.vaihteella jalan lattiaan ,kosteina/sateisia /viileinä aamuina, saattoi käydä niin että turbon paineet nousivat raja-arvoon ja kone heitti sytkän pois päältä. Sekunnin parin ajaksi. Eipä sitä kuitenkaan haittaa juuri ollut.

        Forester tuntuu vetävän paremmin 98:lla, eikä kylmänäkään nykitä kuten 95:lla. En silti ole huomannut juurikaan eroa kulutuksessa.


      • 250 ilman kattii
        Forester-98 kirjoitti:

        Forester tuntuu vetävän paremmin 98:lla, eikä kylmänäkään nykitä kuten 95:lla. En silti ole huomannut juurikaan eroa kulutuksessa.

        Pitääpaikkansa 98 Okt tasa-ajossa kuluttaa vähemmän ja sen näkee ajotietokoneesta myös.On reippaampi kiihtymään. Näin on todettu


    • OutBack2008

      ... öbaut 0.5 litraa vähemmän menee 98:a.

      Mitattu useaan kertaan, samalla reitillä ja ajotavalla Hki - Keski-Suomi -reitillä useamman vuoden aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      58
      4274
    2. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      92
      1705
    3. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1269
    4. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      48
      1119
    5. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      64
      1046
    6. Kaksisataa kilometriä on pitkät niin..

      Vai onko se sinusta niin, mies?
      Ikävä
      92
      707
    7. Ajattelen minä sua vieläkin mies

      Ja välillä tulee kyyneleet silmiin kun tajuan että näin tämä sitten menikin. Ikävä on, koska olet rakkauteni. En ole nyt
      Ikävä
      40
      689
    8. Vielä yksi juttu

      Kaipaan sinua enemmän kuin omaa sieluani. Olet rakas minulle.
      Ikävä
      73
      688
    9. En tiedä huomasitko edes minua

      mutta minä huomasin sinut ja näytitpä taas hyvältä!
      Ikävä
      32
      685
    10. On muuten meidän kylän poikia.

      Surullinen uutinen. Toivotaan, että uhri saa tarvitsemansa avun. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b497ba33-7a82-415d
      Tornio ja Haaparanta
      6
      664
    Aihe