Hei!
Olen ensimmäistä kertaa hakemassa Turun yliopistoon lukemaan psykaa, ja haluaisinkin nyt kuulla teiltä jotka kanssa hakevat (kerralla ei väliä), onko teillä sellaista oloa, ettei tästä tule mitään? Olen lukenut 30stä alaluvusta nyt 3ja puoli (luen sillä periaatteella, että niitä luettuja vain kertaillaan sitten lopussa) ja matikka on vielä tämän lisäksi. Tiedän toki, että osa aloittaa vasta nyt luku-urakkansa, mutta minulla on lukemisestani huoli paniikki. Tuntuu, että asiat ovat niin vaikeita, ettei niitä kaikkia voi millään muistaa 3.6 mennessä. Onhan teitä, jotka kanssa tunnette näin?
Paniikki psykan pääsykokeen kanssa!
3
644
Vastaukset
- uhhhh
Jos yhtään helpottaa, niin en ole vielä edes hommannut pääsykoe-kirjoja :D
Nyt on vasta ylioppilaskirjotukset takana, enkä edes ajatellut ihan heti alkaa lukemaan pääsykokeisiin, täytyy saada nollattua pää ensin..
Mutta jos koittaisit tehdä jotain omia jäsentelyjä, mind mappeja, tiivistelmiä, omia muistiinpanoja tai ihan muuta vastaavaa; tommoset vois auttaa asioiden mieleenpainumisessa..
Äläkä panikoi, se yleensä vie mielen kapasiteettia :)
Ja onnea ! - kiiiiiiiiiiii
Jos yhtään helpottaa, niin en ole vielä edes hommannut pääsykoe-kirjoja :D
Nyt on vasta ylioppilaskirjotukset takana, enkä edes ajatellut ihan heti alkaa lukemaan pääsykokeisiin, täytyy saada nollattua pää ensin..
Mutta jos koittaisit tehdä jotain omia jäsentelyjä, mind mappeja, tiivistelmiä, omia muistiinpanoja tai ihan muuta vastaavaa; tommoset vois auttaa asioiden mieleenpainumisessa..
Äläkä panikoi, se yleensä vie mielen kapasiteettia :)
Ja onnea ! - toista kertaa
toinen kerta (toivottavasti!) toden sanoo. Olin viime vuonna valmennuskurssilla ja nyt toista kertaa samalla kurssilla(takuu), alkaa parin viikon päästä. Lukeminen sujunu välillä paremmin väliin heikommin. Hiukan helpottaa, et samat kirjat ja osin sama alue ku viime vuonna, mut kyl silti välillä iskee paniikki. Kokeen väittämät on tosi pikkutarkkoja, pitää todella muistaa/tietää ne asiat.
Tänä vuonna on enempi tilastoa, ei tod. meikäläisen vahvuuksia:( Mutta ei auta valitus, istumalihaksiahan tää vaatii eniten. Tsemppiä itse kullekin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2484078Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1282343Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411491
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39968Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein129958- 77949
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!335889Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8867J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62790