Olen huomannut että kun noin puoli tuntia syömisen jälkeen juon (lämmintä) vettä, alkaa vasemman rinnan alapuolelle tulla pistävää kipua. Kipu ei kestä kovin kauan, mutta jos otan uuden kulauksen kipu taas voimistuu. Mistähän tämä voisi johtua? Yleensä en juo mitään ruuan kanssa juuri helpottaakseni nexiumin toimintaa.
Suurin oireeni refluksitaudissa on yleensäkin pistävä kipu joko rintalastan tai vasemman rinnan alapuolella eli olettaisin että kipu on palleassa. Tämä kipu ilmaantuu kun olen syönyt jotain sopimatonta. Joskus tietysti koskee jo aamulla valmiiksi, vaikka en ole syönyt edes mitään..
Veden juonti + refluksi
6
3974
Vastaukset
- refluksikurkku
Outo juttu ...
Oletko kokeillut juomista vähän myöhemmin?
En itse myöskään juo aterioilla vettä, koska se laimentaa minimaaliset hapot mitä vatsassa Nexiumin lääkityksen myötä syntyy. Yleensä
juon vasta puolentoista tunnin päästä huoneen-
lämpöistä vettä (pieniä kulauksia tietenkin).- refluksi
juoda jotain,sillä yskin koko ajan muuten syödessä,ruoka jää kurkkuun jotenkin.
- Mhmm
refluksi kirjoitti:
Sama juttu minulla, ruoka pitää silloin tällöin "soseuttaa" ensin vedellä suussa, ennen kuin voin nielaista sen, muuten tuntuu siltä kuin se jäisi kurkkuun kiinni. Eipä tuota ongelmaa silti aina ole. En silti voi juoda liikaa vettä, tai alan voimaan pahoin.
- refluksikurkku
refluksi kirjoitti:
Jääkö sulla joku tietty ruoka erityisesti
kurkkuun? Soseutatko ruokia? - refluksi
refluksikurkku kirjoitti:
Jääkö sulla joku tietty ruoka erityisesti
kurkkuun? Soseutatko ruokia?jää kurkkuun,mutta kun juo heti päälle jotain,yskiminen loppuu.
pitää olla painavaa ruokaa,että ei nouse helposti ylös,kananmuna ja liha ovat esm.sellaisia.
Puurot ei sovi ollenkaan.
En soseuta,koska ne nousee herkästi takaspäin.
- refluksi
keksit ja korput,silloin on juotava jotain samalla.
Kananmuna,liha esm.ei nouse helposti takaspäin,mutta puurot,vellit,kyllä tekee olon huonoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872