Mistä saisi laskupohjia?

tarkoitan siis

sellaisia että voi tulostaa itse laskut, kolme laskua yhdelle A4-arkille? Onko pakko ostaa laskutusohjelma tai kalliit pohjat vai saako jostain valmiita pohjia esim. teksturiin?

Ja huom! Tarkoitan siis suomalaisia pankkisiirtolomakkeita, ei mitään hulabaloo ulkomaisia.

12

5824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pankista

Kolme skannaa ne ja tulosta.
      Netistäkin löydät kun opettelet käyttämään kuukkelii.

• ruutupaperille

Ei laskussa välttämättä tarvitse olla mitään tilisiirtolomaketta. Jos kyse kolmesta laskusta, kirjoita vaikka käsin ruutupaperille, ei se sen kummempaa ole. Pääasia että tarvittavat tiedot löytyy laskusta.

• tulostaa ne
        ruutupaperille kirjoitti:

Ei laskussa välttämättä tarvitse olla mitään tilisiirtolomaketta. Jos kyse kolmesta laskusta, kirjoita vaikka käsin ruutupaperille, ei se sen kummempaa ole. Pääasia että tarvittavat tiedot löytyy laskusta.

laskun maksajaa varten. Eli minä olen tässä maksun saajana enkä itse tarvitsisi mutta laskunmaksaja tarvitsee kyllä. Olen vuokranantajana eräässä kämpässä.

Kaikkien vuokranmaksulomakkeiden täyttö käsin ei ole mitään kovin mukavaa puuhaa. Siksi olisi helpompi tulostaa koneella A4-arkkia johon mahtuisi kuhunkin kolme tilisiirtoa.

• maksaa tiskillä
        tulostaa ne kirjoitti:

laskun maksajaa varten. Eli minä olen tässä maksun saajana enkä itse tarvitsisi mutta laskunmaksaja tarvitsee kyllä. Olen vuokranantajana eräässä kämpässä.

Kaikkien vuokranmaksulomakkeiden täyttö käsin ei ole mitään kovin mukavaa puuhaa. Siksi olisi helpompi tulostaa koneella A4-arkkia johon mahtuisi kuhunkin kolme tilisiirtoa.

Moniko vuokran maksaa nykyään pankin tiskillä, missä tilisiirtolomake tarvitaan?
        Jos välttämättä tulostella haluat, googleta netistä ohjelma. Mutta huomioi, että tilisiirtolomakkeen täytyy olla pankkien hyväksymää mallia.

• Vuokralainen minäkin
        tulostaa ne kirjoitti:

Olen vuokraillut lyhyt- ja pitempiaikaisia asuntoja vuosikausia enkä kinä ole saanut vuokranantajalta mitään vuokranmaksulomakkeita. Tai no joo, silloin kun 20 vuotta sitten HOAS:ilta vuokrasin soluhuoneen, niin lähettivät vuokralapun joka kuukausi. Mutta ei sen jälkeen kyllä ikinä.

Vuokrantaja antaa minulle tilinumeron, viitenumeron (tai mitä pitää kirjoittaa viestikenttään) ja sanoo vuokranmaksupäivän. Se riittää.

Mihin ihmeessä tarvitset niitä lomakkeita?

• ap.
        maksaa tiskillä kirjoitti:

Moniko vuokran maksaa nykyään pankin tiskillä, missä tilisiirtolomake tarvitaan?
        Jos välttämättä tulostella haluat, googleta netistä ohjelma. Mutta huomioi, että tilisiirtolomakkeen täytyy olla pankkien hyväksymää mallia.

En puhunut mitään pankin tiskillä maksamisesta vaan automaatilla maksamisesta. Mutta pitäähän vuokralaiselle jotenkin ne vuokranmaksutilisiirrot lähettää, ei kelpaa pelkkä 3M-lappu jossa tilinumero ja eräpäivä, haluan laittaa vuokralaiselle ihan viralliset tilisiirrot mutta olen kyllästynyt kirjoittamaan niitä käsin.

• ap.
        Vuokralainen minäkin kirjoitti:

Olen vuokraillut lyhyt- ja pitempiaikaisia asuntoja vuosikausia enkä kinä ole saanut vuokranantajalta mitään vuokranmaksulomakkeita. Tai no joo, silloin kun 20 vuotta sitten HOAS:ilta vuokrasin soluhuoneen, niin lähettivät vuokralapun joka kuukausi. Mutta ei sen jälkeen kyllä ikinä.

Vuokrantaja antaa minulle tilinumeron, viitenumeron (tai mitä pitää kirjoittaa viestikenttään) ja sanoo vuokranmaksupäivän. Se riittää.

ja muutenkin helpottaahan se vuokralaistakin jos sattuu olemaan huonomuistinen vuokralainen. Minun vuokralaiseni ei maksa pankin tiskillä mutta toisaalta ei netissäkään. Hänellä ei ole tietokonetta eikä hän osaa edes sitä käyttääkään joten automaatti ainoa järkevä vaihtoehto hänellä maksaa vuokra. Olen myös ajatellut että jos helpottaisi hänen maksutapahtumaansa niinkin että lisäisi viivakoodinkin jolloin hänen olisi helppo tyrkätä lasku automaatin koodinlukijaan eikä enää tarvita muuta näppäilyä kuin kortin pin-koodi ja kaikki muut tiedot tulisi viivakoodista.

• ap.
        Vuokralainen minäkin kirjoitti:

ja muutenkin helpottaahan se vuokralaistakin jos sattuu olemaan huonomuistinen vuokralainen. Minun vuokralaiseni ei maksa pankin tiskillä mutta toisaalta ei netissäkään. Hänellä ei ole tietokonetta eikä hän osaa edes sitä käyttääkään joten automaatti ainoa järkevä vaihtoehto hänellä maksaa vuokra. Olen myös ajatellut että jos helpottaisi hänen maksutapahtumaansa niinkin että lisäisi viivakoodinkin jolloin hänen olisi helppo tyrkätä lasku automaatin koodinlukijaan eikä enää tarvita muuta näppäilyä kuin kortin pin-koodi ja kaikki muut tiedot tulisi viivakoodista.

• ...

...

• Ei niin yksinkertaista...

Moi,

Tuo viivakoodi lisääminen laskuun ei ole kovin yksinkertainen asia. Tarvitset ohjelmiston joka sen pystyy muodostamaan, viivakoodi pitää testauttaa pankkiyhdistyksellä jne.

Tilisiirtolomakkeesta löydät jotain tietoja pankkiyhdistyksen webbisivuilta:

www.pankkiyhdistys.fi

• Vuokraaja

Olipas avualis thredi. Kaikki kyseenalaistivat vuokralappujen tarpeelliisuuden, mutta eivät ottaneet kantaa mistä niitä löytyisi. :-) Hyvä pojjaat!!

• Yksi per arkki

En tiedä saatko kätevästi kolmea laskua per arkki, mutta tällä nettisivulla voi tehdä virallisia laskuja, joihin tulee IBAN-numerot, viitenumerot ja viivakoodit ilmaiseksi ilman rekisteröitymistä:

http://www.ilmainenlaskutusohjelma.fi/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6927
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3846
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3518
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      189
      3465
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2969
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2674
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      47
      2507
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13