Hei! Onko tuttua..?

viima78

Minulla on lääkityksen noston jälkeen ilmaantunut usein sormien puutumusta / "tikustelua"

Lääkityksenä: Keppra, Lamictal ja Neurontin

Onko kenelläkään samoja "oireita"?
Mikä lääkitys? Voisiko tämä johtua jostain näistä lääkkeistä? vai olisiko kyse jostain muusta...?

7

1048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anni74

noston aikana samanlaista .Mulla se tikustelu oli jaloissa ja käsissä, se meni kuitenkin ohi aika nopeesti .

• ei sopinut ollenkaan

Oli ,kuin olisi pienillä neuloilla pistelty jokapaikkaan. pahin kohta vaihteli välillä. Sormilla hankaaminen helpotti vähän. Kieltäydyin lääkkeen syönnistä. Lääkkeiden vaikutusmekanismihan on hermosoluihin vaikuttaminen, joten ne voivat vaikuttaa eri ihmisillä aivan eri tavoin. Hermot meinasi mennä. Edes pahin allerginen reagtio ei ole aiheuttanut niin kamalaa tuskaa. Kertokaa heti lääkärille. Älkää kituko. Koekaniinina olo ei ole mukavaa. Diatsepam on tätänykyä käytössä ja paras. Mielestäni on, ajattelen nykyään, että joutuu joka päivä popsimaan monia lääkkeitä, vaan siitä syystä, että voi tulla kohtaus. Otan, kun tulee ja jos menee lievemmin, en lääkitse. Lääkkeet tekee enemmän tuhoa, kuin vähäiset, joskin jokapäivä kerran olevat kouristukset. Minulla!. Jokainen päättäköön omansa tilanteensa.

• Marsu

Mä syön keppraa ja tällä viikolla jalka puutui täysin. Se on tapahtunut myös aiemmin, mut tällä kertaa se tapahtui ihan levossa, aikaisemmin puutuminen liittynyt rasitukseen. Olen maininnut puutumisesta neurolla, mutta siihen ei koskaan ole puututtu mitenkään... Olisi kyllä kiva tietää liittyykö puutuminen epilepsiaan, lääkkeisiin vai onko syynä esim. selkä..

• eräs gaijin

lääkkeiden kanssa on ollut samaa. Mulla kylläkin Lamictal oli se ikävin kun puudutti esim. jalkapohjat mutta sen lisäksi kutisivat kuin pirulaiset (tuli se ihottuma). Muissa (Keppra ja Apydan) on puutuminen sitten mennyt omia aikojaan ohi.

• Telle

Lääkityksenä monoterapiana Keppra. Jalkapohjat, reidet ja kädet puutuvat. En aiemmin osannut ajatellakaan, että oireet johtuisivat lääkkeistä. Olipa hyvä, että tuli asiasta juttua, menen 2.4 neurologille.

• viima78

vastauksista.

Ajattelin itsekkin mainita neurolla asiasta jos tämä jatkuu pitempään.

Unohdin tosiaan mainita Teille että myös kutina jaloissa on sietämätön, en haluaisi raapia mutta mikään rasva ei auta vaan raavin jalat on verille..
        Liittyyköhän tämäkin lääkkeisiin, tätä on jatkunut jo yli puolivuotta.

Kiitokset kaikille ja hyvää jatkoa =)

• anni74
        viima78 kirjoitti:

vastauksista.

Ajattelin itsekkin mainita neurolla asiasta jos tämä jatkuu pitempään.

Unohdin tosiaan mainita Teille että myös kutina jaloissa on sietämätön, en haluaisi raapia mutta mikään rasva ei auta vaan raavin jalat on verille..
        Liittyyköhän tämäkin lääkkeisiin, tätä on jatkunut jo yli puolivuotta.

Kiitokset kaikille ja hyvää jatkoa =)

inhottavalle tuo jalkojen kutina ..kokemuksesta tiedän. (reidet)
        En tiedä johtuuko se lääkkeestä vai , mistä.

"ensiapuna" kannattaa käydä hakemassa lekurilta jotain antihistamiinia, jos se vaikka auttaisi kutinaan.
        Itse olen ottanut aerius nimistä litkua , jota meidän poika sai muutama kuukausi sitten vesirokoon. :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe