olut ja rytmihäiriöt

kdfro

Aiheuttaako teillä pullo pari olutta rytmihäiriöitä??

13

10945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karhu III

Joskus aiheuttaa ja siihen ei tarvitse kuin se pullo tai pari ! Mutta sen tekee muutkin alkolopitoiset aineet. Sitten jos ottaa enemmän niin se tasoittuu, mutta aamulla voi olla samat rytmärit eessä. Olen sitä asiaa pohtinut useastikin, että mikä siinä sen tekee ? Sydän kun kerran alkaa saada niitä rytmäreitä, niin se on aika lopullista, on varma että niitä tulee jatkossakin. Lääkitystä siihen tietty saa mutta niissä on sitten omat sivuvaikutuksensa. Olen kysellyt eri palstoilta Ablaatioon pääsystä, mutta ei oikeen hyviä vastauksia ole niin tullut. Lähinnä kiinostaisi tietää onko pitkät jonot tai millä eväillä niihin yleensä pääsee ?? Tässä ajatuksia oluen sivuvaikutuksista !!!

• Apotti6

Olen seurannut keskusteluanne flimmeristä, alkoholista ja sen vaikutuksesta flimmeriin.
        Alkoholi on flimmereiden suurin aiheuttaja, maanantaisin ns.krapulaflimmeri.
        Flimmeri voi olla periytyväkin.
        Itselleni ablaatio on tehty viisikertaa ja aina yhtä huonoin tuloksin.
        Viimeksi reilu kuukausi sitten.Ja taas muutaman kuukauden odottelu: -jospa se nyt viimeinkin auttaisi-.
        Heikolta näyttää, kyllä se on vielä aika sattumanvaraista kelle apu löytyy.
        Alle kuusikymppisillä n. 60%:n onnistumisprosentti.
        Jonot Suomessa noin puolitoistavuotta.
        Kohtapuoliin iltapillereiden aika.
        Tsemppiä

• ja konjakki

Tere!

Tuo otsikko ei kuulostane norm. oireilulta, mutta mulla on takykardiaa, rytmihäiriötä ( lääkkeenä Emconcor 10 mg vrk ) ja kohonnut kolestroli.

Sydäntautilääkäri suositteli ottamaan päivittäin pikku tilkan konjakkia ( 10 ml lääkemukin pohjalle ) ja että se auttaa verenvirtausta paremmaksi, rauhoittaa sykettä ja laskee kolestrolia ilman lääkkeitä. Ja näin on ollut asia!

En ole huomannut minulle oluen tekevän mitään, hyvin harvoin tuleekaan otettua ruuan kanssa.

Olin tässä noroviruksen takia sairaalassa ( ripuli ja oksentelu ) ja tuli rytmihäiriöt sen takia, kun kaliumit laski liian alas ( 2.0 , norm. alaraja 3.6 ). Vieläkin on vesiripulia, mutta nyt jälleen lääkäri suositteli konjakin ottamista, että se parantaisi jopa suolen toiminnan ja rauhoittaisi sydäntä!

Minulla on reikä kammioitten väliseinässä, vsd, eli synnynnäinen sydänvika.

Verenpaineeseen ei vaikuta millään tavalla tuo Emconcor ( 125 / 100 ) laskevasti, mutta se auttaa mun sydäntäni jaksamaan.

Tosin tuo rytmihäiriöt ja alkoholin yhteensopivuus on yksilökohtaista. Onko jotain lääkitystä, jolla rytmihäiriöt kestää kurissa?

Hyvää kevättä!

• flimmeri

Minulla on sähköllä laitettu kolme kertaa kohilleen rytmit ,tuo alkohin otto on vähän yksilöllinen asia ,kyllähän se varmaan vaikutta rytmin hommaan jos on vielä päälle oikein väsynyt ja stressaantunut niin kyllä on odotettavissa silloin flimmeri,minulla on lääkitys,Tambogor ja bisopropal ja ne on minulle auttaneet kyllä se on vähän henk. kohtainen juttu toiselle käy äiti ja toiselle tytär ,kardiolookin proffessori sanoi minulle kun kysyin alkoholin käytöstä että, kunhan et joka ilta vedä perskännejä niin voi tietenkin kohtuus kaikessa sano pässi kun päätä leikattiin.

• sydämmen asialla

kysyit aiheuttaako 1 olut flimmerin,itselläni on flimmereitä ollut n.7vuoden ajan1 rytmi on käännetty sähköllä ainakin 30 kertaa näiden vuosien aikana.ja nyt sitä ei käännetty enää vaan jätettiin flimmeriin.voin sanoa omasta kokemuksesta että itselläni flimmerit eivät kyllä tule yhden kaljan nauttimisesta vaan stressistä runsaasta alkoholin kertakäytöstä,näin ainakin itselleni kävi.

• nyt ???

Kun sydän on jätetty siihen flimmeriin, niin syötkö lääkkeitä ja mitä ? Ja vieläkö olet ottanut ja stressannut ? Onko koskaan ehdotettu ablaatiota.
        Nämä kiinostaisi, koska olen ns. kohtalotoveri ja tiedän sen tuskan kun pitää lähteä päivystykseen ja ties minkä taipaleen takaa. On se senverran v-mäistä
        hommaa, että olis hyvä saada siihen joku korjausliike...

• sydämmen asialla
        nyt ??? kirjoitti:

Kun sydän on jätetty siihen flimmeriin, niin syötkö lääkkeitä ja mitä ? Ja vieläkö olet ottanut ja stressannut ? Onko koskaan ehdotettu ablaatiota.
        Nämä kiinostaisi, koska olen ns. kohtalotoveri ja tiedän sen tuskan kun pitää lähteä päivystykseen ja ties minkä taipaleen takaa. On se senverran v-mäistä
        hommaa, että olis hyvä saada siihen joku korjausliike...

joo kyllä määrättiin kolmea eri lääkettä tuon flimmerin hillitsemiseen.digoxin semiä 0,125mg aamuisin atenblock200mgpäivässä ja tietysti marevan ja olin melkein unohtaa cozaar 100mg päivässä.ablaatiota ei ole ehdotettu mutta kylläkin n.7 vuotta sitten näiden flmmereiden ensi tulmisten jälkeen olin rasituskokeessa ja ultraäänessä.näissä todettiin sydämmen seinämän suurentuminen piilevästä verenpainetaudin aiheuttamana,ja sen sanottiin altistavan flimmereille.sitten kun tuli otettua alkomoholia joskus olan takaa lääkäreiden varoituksista huolimatta,oli krapulavaiheen alettua rytmihäiriö päällä ja sähkönottoon lähtö.olen kanssas samaa mieltä taudin mukavuudesta,mutta jos sulla on mahdollisuus seurata verenpainettas.ja jos se on pitemmän ajan liian korkealla.yritä saada se paremmaksi niin jos sulla ei ole häiriö koko ajan päällä niin se ainakin osin auttaa niiden tulemisen estämiseksi.olen edelleen työelämässä ja lekuri sanoi kun pääsin pois sairaalasta.että muutaman kuukauden päästä ei flimmeriä edes huomaa olevankaan sitten kun nuo lääkkeet alkaa kunnolla vaikuttaa.olen syönyt noita edellämainittuja pillereitä jo kuukauden mutta vielä en ainakaan ole huomannut mitään muutosta tuon rytmin suhteen.on vain opittava elämään tään vaivan kanssa ei siinnä nyt muukaan auta.kiitos kysymyksestäsi.toivottavasti jaksoit lukea loppuun. aurinkoista kesän odotusta.

• sitte..
        sydämmen asialla kirjoitti:

joo kyllä määrättiin kolmea eri lääkettä tuon flimmerin hillitsemiseen.digoxin semiä 0,125mg aamuisin atenblock200mgpäivässä ja tietysti marevan ja olin melkein unohtaa cozaar 100mg päivässä.ablaatiota ei ole ehdotettu mutta kylläkin n.7 vuotta sitten näiden flmmereiden ensi tulmisten jälkeen olin rasituskokeessa ja ultraäänessä.näissä todettiin sydämmen seinämän suurentuminen piilevästä verenpainetaudin aiheuttamana,ja sen sanottiin altistavan flimmereille.sitten kun tuli otettua alkomoholia joskus olan takaa lääkäreiden varoituksista huolimatta,oli krapulavaiheen alettua rytmihäiriö päällä ja sähkönottoon lähtö.olen kanssas samaa mieltä taudin mukavuudesta,mutta jos sulla on mahdollisuus seurata verenpainettas.ja jos se on pitemmän ajan liian korkealla.yritä saada se paremmaksi niin jos sulla ei ole häiriö koko ajan päällä niin se ainakin osin auttaa niiden tulemisen estämiseksi.olen edelleen työelämässä ja lekuri sanoi kun pääsin pois sairaalasta.että muutaman kuukauden päästä ei flimmeriä edes huomaa olevankaan sitten kun nuo lääkkeet alkaa kunnolla vaikuttaa.olen syönyt noita edellämainittuja pillereitä jo kuukauden mutta vielä en ainakaan ole huomannut mitään muutosta tuon rytmin suhteen.on vain opittava elämään tään vaivan kanssa ei siinnä nyt muukaan auta.kiitos kysymyksestäsi.toivottavasti jaksoit lukea loppuun. aurinkoista kesän odotusta.

Samoin kiitos vastauksestasi ! Olen 50:nen ja töitä tehdään. On vaan tilanteita jossa pitää edustaa ja pulata tuon tärpätin kanssa ..no se tietysti on tekosyy, koska eihän sitä kukaan väkisin kurkusta alas kaada, mutta mutta ..niin kivaa kun se onkin !
        On siinä ne jälkiseuraamukset. Mulla on muutama kaveri jotka on molemmat ovat lopettaneet käytön kokonaan, vaikka ei heillä olekkaan näitä flimmereitä, mutta muuten vaan ovat todenneet, että nyt riitti, se ratkaisuna tietysti poistaisi tai ainakin vähentäisi flimmerin tulemista. Mutta on mulla pumppu seonnut muutenkin kuin alkomaholista.. ja ei se aina tarvitse siittä olla kiinni. Mutta vielä kysyisin, oletko ottanut
        nyt kun sinulla tuo uusi lääkitys ja marevanit jne. Onko ollut pahoja tuntemuksia ja miten lääkäri ovat asiaan suhtautuneet. Koitan tässä haarukoida elämän tosiasioita ja kun pääsisi eroon lääkkeistä ja ei olisi flimmerit uhkana tämän tästä. Syön Emcorcon 5mg 1/2 aamulla ja 1/2 illala ja lisäksi Disomet 200 mg 2ap ja 2ip. Mutta välillä tuntuu niiden syönti tosi turhalta.
        No se siitä.. oikein hyvää kevättä ja kesän odotusta, kirjotellaan !!

• sydämmem asialla
        sitte.. kirjoitti:

Samoin kiitos vastauksestasi ! Olen 50:nen ja töitä tehdään. On vaan tilanteita jossa pitää edustaa ja pulata tuon tärpätin kanssa ..no se tietysti on tekosyy, koska eihän sitä kukaan väkisin kurkusta alas kaada, mutta mutta ..niin kivaa kun se onkin !
        On siinä ne jälkiseuraamukset. Mulla on muutama kaveri jotka on molemmat ovat lopettaneet käytön kokonaan, vaikka ei heillä olekkaan näitä flimmereitä, mutta muuten vaan ovat todenneet, että nyt riitti, se ratkaisuna tietysti poistaisi tai ainakin vähentäisi flimmerin tulemista. Mutta on mulla pumppu seonnut muutenkin kuin alkomaholista.. ja ei se aina tarvitse siittä olla kiinni. Mutta vielä kysyisin, oletko ottanut
        nyt kun sinulla tuo uusi lääkitys ja marevanit jne. Onko ollut pahoja tuntemuksia ja miten lääkäri ovat asiaan suhtautuneet. Koitan tässä haarukoida elämän tosiasioita ja kun pääsisi eroon lääkkeistä ja ei olisi flimmerit uhkana tämän tästä. Syön Emcorcon 5mg 1/2 aamulla ja 1/2 illala ja lisäksi Disomet 200 mg 2ap ja 2ip. Mutta välillä tuntuu niiden syönti tosi turhalta.
        No se siitä.. oikein hyvää kevättä ja kesän odotusta, kirjotellaan !!

kyllähän se niin on että kyllä se tärpätti välillä maistuu vieläkin. ja tulee sitä otettua joskus tästä pysyvästä flimmeristä ja lääkkeistä huolimatta.joutaishan se pois jo kolme lekuria on antanut luvan lopettaa mutta ei voi mitään kun joskus otataa.kyllähän sen sitten krapuloissaan saa tuntea nahoissaan.sydän hakkaa nopeasti ja hyvin epätasaisesti sekä lisälyönnit lisääntyy.on kamalan hengästynyt ja pelottava tunne ettei vaan pumppu pysähtyis.tupakan sain onneksi jätettyä pois.lisäksi marevan lääkitys ei sallisi ollenkaan alkoa.sen isd arvon tarkan määrityksen vuoksi.kyllähän se elokin oisi tämän flimmerinkin kanssa vähän helpompaa kun tulisi vihdoin järki päähän .ja sais tuon viinan himon pois ennenkuin rupeaa käymään tosissaan hengen päälle.

• pitkästä aikaa...
        sydämmem asialla kirjoitti:

kyllähän se niin on että kyllä se tärpätti välillä maistuu vieläkin. ja tulee sitä otettua joskus tästä pysyvästä flimmeristä ja lääkkeistä huolimatta.joutaishan se pois jo kolme lekuria on antanut luvan lopettaa mutta ei voi mitään kun joskus otataa.kyllähän sen sitten krapuloissaan saa tuntea nahoissaan.sydän hakkaa nopeasti ja hyvin epätasaisesti sekä lisälyönnit lisääntyy.on kamalan hengästynyt ja pelottava tunne ettei vaan pumppu pysähtyis.tupakan sain onneksi jätettyä pois.lisäksi marevan lääkitys ei sallisi ollenkaan alkoa.sen isd arvon tarkan määrityksen vuoksi.kyllähän se elokin oisi tämän flimmerinkin kanssa vähän helpompaa kun tulisi vihdoin järki päähän .ja sais tuon viinan himon pois ennenkuin rupeaa käymään tosissaan hengen päälle.

Morjens ! Kun tässä viimeiks kirojoteltii oli kevättä, olis kiva kuulla kuinka menee tätänykyä. Onko Flimmeri tasottunut pillereiden/marevaanin myötä ? itelläni on ollut 1 rytminsiirto tässä välillä ja muuten mennyt aika ok. On tietty päiviä kun pumppu ei meinaa oikeen millään pysyä tasaisena ja koko ajan odottelee et koska taas saa lähteä polille.. mutta onneks ei ole tarvinnu kun tuon 1 kerran. Kävin tuossa tohtorin pakeilla ja jälleen kerran kyselin ablaatiosta ja vastaus oli hiukan ympäripyöree, et ei tohon sun vaivaan kannata ablaatiossa käydä ? hmm, tosin se lekuri ei ollut kardiologi. Ei tosin mitään muutakaan muutettu lääkkeitä tai tms. Olisi hienoa saada jonkun hyvän kardiologin nimi jonka puoleen voisi kääntyä joko HyKsistä tai eteläsuomesta yleensäkin, nin saisi lopultakin kunnollisia vastauksia miten kannattaa edetä. Eipä tässä kummenpia kuin kanssakumppaneille jatkoja ja kirjotellaan taas.

• sydämmen asialla
        pitkästä aikaa... kirjoitti:

Morjens ! Kun tässä viimeiks kirojoteltii oli kevättä, olis kiva kuulla kuinka menee tätänykyä. Onko Flimmeri tasottunut pillereiden/marevaanin myötä ? itelläni on ollut 1 rytminsiirto tässä välillä ja muuten mennyt aika ok. On tietty päiviä kun pumppu ei meinaa oikeen millään pysyä tasaisena ja koko ajan odottelee et koska taas saa lähteä polille.. mutta onneks ei ole tarvinnu kun tuon 1 kerran. Kävin tuossa tohtorin pakeilla ja jälleen kerran kyselin ablaatiosta ja vastaus oli hiukan ympäripyöree, et ei tohon sun vaivaan kannata ablaatiossa käydä ? hmm, tosin se lekuri ei ollut kardiologi. Ei tosin mitään muutakaan muutettu lääkkeitä tai tms. Olisi hienoa saada jonkun hyvän kardiologin nimi jonka puoleen voisi kääntyä joko HyKsistä tai eteläsuomesta yleensäkin, nin saisi lopultakin kunnollisia vastauksia miten kannattaa edetä. Eipä tässä kummenpia kuin kanssakumppaneille jatkoja ja kirjotellaan taas.

no terve pitkästä aikoo.kiva kun kyselit.voinpa sanoa että lääkkeistä on ollu apua .joskus kun ottaa lientä .oikeen kutkulleen .suattaa pumppu yöllä mäännä flimmerriinn.m mutta vuorokaaven piästä hiän on j0 normaali rytmisssä.elikkä noin. vuorokaudessa mulla rytmi palautuu kesäisiä terr4v. antsu ja terttu yritä pärjätä ja lähetä viestijä. antsu

• sydämmen asialla
        pitkästä aikaa... kirjoitti:

terve terve kuule mulla lääkitys on auttanu tosi hyvin pumppu on sinusrytmissä noin 90 prossaa elämästä ja loput flimmerissä jos otan vähän tai paljon viinaksia . niistä se ei tykkää.mutta muuten elämä on paljon jees kuin viimme kevännä.koeta sinäkin päästä oikean lekurin pakeille että saat avun.terv.antsu pohjois-karjalasta

• joku..

itselläni on vsd ja alkohli ei ole aiheittanut oireita tosin tuntuu siltä että juomisen lissäminen olisi aiheuttanut enemmän kipuja, mutta en tiedä sitten..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe