Tuli hommattua Partnerin etuleikkuri hydrostaattivaihteistolla. Ohjekirjassa ei tietenkään mainita mitään vaihteiston huollosta. Onko kellään tietoa, kuinka usein öljyt pitäisi vaihtaa?
Pikaisesti perää tutkaillessa ei näkynyt tyhjennyspropun näköistä pulttia. Onko tietoa, missä päin perää proppu sijaitsee?
Hydrostaattivaihteiston huolto
5
1950
Vastaukset
- koneissa...
Onko siinä vaihdekeppiä tms. Toimiikohan se hydraulimoottorilla, joten jossain lienee säiliö, johon öljy ja suodatin vaihdetaan.Näin ainakin isommissa koneissa, jollainen tuosta autotallin nurkasta löytyy.
- leikkurimies
säiliö, sellainen paisuntasäiliön näköinen. Siitä menee letku varsinaiseen hydrostaattilaatikoon.
- asia-mies
leikkurimies kirjoitti:
säiliö, sellainen paisuntasäiliön näköinen. Siitä menee letku varsinaiseen hydrostaattilaatikoon.
Älä itse ala vaihtaan öljyiä koska vihdon jälkeen joudut ilmaamaan laatikon joka ei ole ihan aina sippeli juttu. Öljynä kanattaa kayttää mobilin 5w-50
- ti-mies
asia-mies kirjoitti:
Älä itse ala vaihtaan öljyiä koska vihdon jälkeen joudut ilmaamaan laatikon joka ei ole ihan aina sippeli juttu. Öljynä kanattaa kayttää mobilin 5w-50
Miten tuo laatikon ilmaaminen onnistuu? Siinä ei ole selkeästi mitään proppua tai muuta. Vai onko parempi viedä huoltoon sovinnolla?
- ilmaus
ti-mies kirjoitti:
Miten tuo laatikon ilmaaminen onnistuu? Siinä ei ole selkeästi mitään proppua tai muuta. Vai onko parempi viedä huoltoon sovinnolla?
tässä Partner ajoleikkurin vaihteiston ilmausohje:
Hyvän toiminnan ja tehon varmistamiseksi on suositeltavaa ilmata vaihteisto ennen traktorin ensimmäistä käyttöä.
Tämä toimenpide poistaa vaihteistoon traktorin kuljetuksen aikana mahdollisesti kehittyneet ilmakuplat.
TÄRKEÄÄ: JOS VAIHTEISTO TÄYTYY POISTAA HUOLTOA TAI VAIHTOA VARTEN, SE TÄYTYY ILMATA UUDELLEEN ASENNUKSEN JÄLKEEN ENNEN TRAKTORIN KÄYTTÖÄ.
• Pysäköi traktori tasaiseen kohtaan ettei se rullaisi mihinkään suuntaan. Pysäköintijarru ei saa olla kytkettynä seuraavien toimenpiteiden aikana.
• Kytke vapaakiertoventtiilin vipu vapaa-asentoon (pyörienvapautus).
• Käynnistä moottori ja siirrä kaasuvipu hitaaseen asentoon.
Varmista, että pysäköintijarru ei ole kytkettynä.
• Siirrä vaihdevipu täysin eteen viideksi (5) sekunniksi. Siirrä tämän jälkeen vaihdevipu peruutusasentoon viideksi (5)sekunniksi. Toista nämä toimenpiteet kolme (3) kertaa.
• Siirrä vaihdevipu neutraaliin (N) asentoon.
• Pysäytä traktori kääntämällä virtakytkin asentoon “OFF.”
• Kytke vapaakiertoventtiilin vipu ajoasentoon (pyörien lukitus).
• Käynnistä moottori ja siirrä kaasuvipu hitaaseen asentoon.
• Aja traktoria eteenpäin noin 1,5 m ja taaksepäin sama matka. Toista tämä kolme kertaa.
• Traktori on nyt valmis normaaliin toimintaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242431Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3462038Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261902Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101713Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181029- 55880
- 63875
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2828