Onko olemassa sellaisia öljykattiloita joissa voi polttaa myös puuta lisäpolttoaineena? Eli siis ihan tulipesä klapeja varten?
Öljy-/puukattila lämmitys
5
1854
Vastaukset
- on olemassa edelleenkin
Eli et ole keksinyt pyörää uudelleen vaan sen keksinnön nimi on kaksoispesäkattila. Kokeile vaikka Googlella.
http://www.lammitystieto.fi/lammityskoulu/data/attachments/Kaksoiskattilaohje.pdf - kansanperinnettä
Tutkaile ala-tai kääteispalo kattiloita.
Hyviä vaihtoehtoja on paljon. Kannattaa lisätä myös
varaaja johon tarpeesi mukaan voit lisätä kierukan
aurinkoa tai vastuksen sähköä varten.- kaksarimies
Tottakai kunnon puupannu isolla varaajalla on hyvä, mutta moneen vanhaan taloon ei onnistu, kun piippu on liian lyhyt tai hormin koko ei riitä plus isoa varaaja ei saa pannuhuoneeseen. Siispä kaksoispesä 600-700 litran varaajalla puolustaa paikkaansa.
- yläpalokattila
kaksarimies kirjoitti:
Tottakai kunnon puupannu isolla varaajalla on hyvä, mutta moneen vanhaan taloon ei onnistu, kun piippu on liian lyhyt tai hormin koko ei riitä plus isoa varaaja ei saa pannuhuoneeseen. Siispä kaksoispesä 600-700 litran varaajalla puolustaa paikkaansa.
Öljypuolta et tarvitse mihinkään.
- kaksarimies
yläpalokattila kirjoitti:
Öljypuolta et tarvitse mihinkään.
Eikös kuitenkin tuollainen puhdas puukattila, vaikka yläpaloinenkin, tarvitse melkoisen varaajan. Jos öljyä ei ole käytössä, niin melkeinpä pakko. Vai lämmittääkö esim joku kattilan sähkövastuksilla, jossa taas ei ole mitään järkeä, kun kattiloiden eristeet ovat mitä sattuu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082