Meillä on takapihalla kirsikkapuusta levinneitä juurivesoja, jotka ova kasvaneet jo n. metrisiksi, mihin aikaan vuodesta ne voisi leikata ja siirtää toiseen paikkaan?
Voiko sen tehdä keväällä ?
Ihan koristeeksi siirtäisin ne etupihalle, hedelmistä ei niin väliä.
Osaisiko joku neuvoa ? kiitos.
Kirsikoiden siirtoa
3
400
Vastaukset
- miriam
Puiden kannalta varmasti paras ajankohta on keväällä, heti kun maasta on routa sulanut eivätkä kirsikkapuiden silmut ole vielä avautuneet. Ota niin suuri ja syvä multapaakku puunjuurten mukaan kuin suinkin pystyt. Se edesauttaa puiden juurtumista uuteen paikkaan. Siirron apuna voit käyttää vaikka isoa pressua. Se on suht helppo ujuttaa multapaakun alle ja se estää paakun hajoamista siirron aikana.
- kirsikkainen.
Mutta kun olen jostain saanut päähäni, ettei kirsikkaa voisi leikata keväällä, kun se rupee vuotamaan..........joten, pitääkö se paikkansa ?
kun niitåähän pitää kuitenkin leikata siirron yhteydessä, että juuriston ja latvuksen suhde säilyy jotakuinkin samana. ? - miriam
kirsikkainen. kirjoitti:
Mutta kun olen jostain saanut päähäni, ettei kirsikkaa voisi leikata keväällä, kun se rupee vuotamaan..........joten, pitääkö se paikkansa ?
kun niitåähän pitää kuitenkin leikata siirron yhteydessä, että juuriston ja latvuksen suhde säilyy jotakuinkin samana. ?puusi ovat sen verran pieniä, että leikkaustarvetta tuskin on edes näin siirtoa tehdessä. Tuo latvuksen ja juuriston tasapaino koskee lähinnä täysikasvuisia yksilöitä. Kirsikoitahan ei leikata muutoinkaan yhtä ahkeraan kuin esim. omppuja. Vain väärään suuntaan kasvavat ja vahingoittuneet/kuolleet oksat sekä kilpalatva tarvitsee poistaa. Nimenomaan AIKAINEN kevät on oikea ajankohta kirsikoiden leikkaamiseen, ennen voimakkaan nestevirtauksen alkamista (Nyt se taitaa olla jo myöhäistä). Toinen mahdollinen ajankohta ohuiden oksien leikkaamiseen on sit kesän loppupuolella esim. elokuussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932099Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671540YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741319Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2361200- 731170
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan881096Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511041Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava245984Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51916Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88891