525 TDS n. 90-94, millanen moottori ja vaihteisto

BMW:kö autoksi

Käyttäjien kokemuksia kyseisestä autosta. Onko moottori kuinka luotettava ja kestävä? Entä suorituskyky ja kulutus (143 hp)? Nostaako automaatti kulutusta ja vaihtaako se sujuvasti ja onko luotettava? Kannattaako ylipäänsä kyseistä mallia edes ajatella? Kiitoksia asiallisista vastauksista :)

4

807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noviisi

Ostin vm. 93 olevan huhtikuussa. Nyt ajanut noin 17 tkm ja olen tosi tyytyväinen.

Kiihtyvyys ei paljon eroa 2.0 l bensavehkeestä (sama kokoluokka ja ikä) ja jatkuu 160km/h hyvin, 160-180 km/h jotenkuten, 180-200 km/h pikkuhiljaa.

Kulutus omassa normaaliajossa (aina hieman ylinopeutta, ohituksia ja satunnaista kärryn vetoa) 7,0 - 7,5 l/100 km. Törkeässä maantieajossa n. 8,5 l. Ennätys minimit 600km keskiarvolla 5,7 l.

Autoni on manuaali ja ensimmäinen BMW ylipäätään, joten kestävyydestä ei ole kokemusta. Dieselvero oli jotain 600 € luokkaa.

• ana

tere

olen ajanut tosin vasta n.17th ja olen erittäin tyytyväinen moottorin suorituskykyyn.
      kulutus vaihtelee n.6,5-7,2 välillä.
      muistaakseni automaatti joka mullakin on vie vähemmän kuin manuaali.n.90 km/h menee turbiini-
      lukko päälle ja se vielä laskee kulutusta.
      kiihtyvyys on jotain 9 sek luokkaa.
      vaihteistossa on lasäksi valinnat S,E,*.
      s valinnalla se vedättää pidempään ja e on ns.säästövaihteisto ja lumihiutaleenkuva "liukkaankelin" vaihteisto.
      kestävyydestä sen verran että loota on erittäin kestävä jos sitä on käytetty oikein ja öljyt ja suodatin vaihdettu 40th välein.
      mun mielestä loistava auto kun ajattelee että ikää on n,10v.pesee ajettavuudelta useat tämän päivän autot.

• Tuksu

Oon ajellu omalla -91 TDSA:lla muutaman tonnin ja täytyypä sanoa että ei raskis luopua. Autolla on ajettu n.250tkm, mutta ei paljon eroa uudesta. Automaatti pelaa hyvin, moottori ei vie öljyä (tietenkään) ja tehot on tallella. Mielestäni tämän ikä -ja kokoluokan autoista ehdottomasti järkevin vaihtoehto!

• 525TDS E34

Mulla on ollu kohta puoli vuotta kyseinen peli käytössä ja ei voi haukkua. Kulutukset ajotietokoneen mukaan 5.5-6.8 normaali ajossa manuaali laatikolla. Minun mielestä automaatti kävis koneen luonteeseen paremmin. Huippuja näyttäis ottavan mittarin mukaan 210-220.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      28
      1828
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      157
      1802
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      350
      1545
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      145
      1160
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      213
      1154
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1128
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      995
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      995
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      979
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      938
    Aihe