Hei!
Kertokaa kaikki mielenterveyskuntoutujat, mitä tukia saatte elämiseen ja kuntoutumiseen, mitä palveluita valtio kustantaa teille ja mitä tulonsiirtoja ja kuinka paljon saatte tukea...
tarvitsen tietoa esseetäni varten! Voit kirjoittaa myös omakohtaisia kokemuksia tuista ja mitä mieltä niistä olet.
kiitos kovasti vastanneille!! :)
Mielenterveyskuntoutujan tuet
1
315
Vastaukset
- Itsellä.
Aluksi sain sairauspäivärahaa, sitten kun se loppui jouduin sossuun, sitten lopulta mulle myönnettiin kuntoutustuki, joka on tällä hetkellä noin 500 EUR/kk ja sitten eläkkeensaajan asumistuki vuokra-asuntoon noin 200 EUR/kk.
Käytännössä saan siis alle minimipalkkojen. Normaali kokopäivä -työläinen ansaitsee kai vähintään ~1000 EUR / kk?
Todella tiukkaa tekee taloudellisesti (elän yksin), kun maksaa laskut, niin pystyy ostamaan ravinnon, mutta vaatteet/kengät/harrastusvälineet/harrastukset yms on sitten aika rajoitettuja hankintoja, niissä joutuu tinkimään paljon, samoin naurattaa ajatella, jos hajoaa jokin elektroniikka -laite tai kodinkone, niin käytännössä korvaavan ostoon joutuisi säästämään useita kuukausia tai sitten olla syömättä jonkin aikaa.
Perseestä elää näin minimi rahalla, mutta ei ole oikein vaihtoehtoakaan, kun ei ole kykenevä säännölliseen työrytmiin olotilan vaihdellessa laidasta laitaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242391Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441997Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä251866Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101673Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581488Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 63865
- 55860
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808