Tarvitseeko pihakivien alle kankaan

estämään kasvustoa?

Juu, tarkoitus olisi laitella kesänkynnyksellä pihakiveä. Tarviiko sinne alle asennushiekan ja kivimaan väliin laittaa jotakin kangasta estämään ruohojen ja muun kasvun kivien välistä ja estämään hiekan saostumista?

5

6148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh heh

taisit jo itse kertoa syyt tarvittavaan toimenpiteeseen kysymyksessäsi...

• Töyhtötiainen

Sillon kun pihakiveyksestä halutaan kunnollinen ja talven roudat kestävä, pitää pohjatyöt tehdä kunnolla. Silloin ei mitään kankaita tarvitse laittaa.

• juupa juu

Täytyy laittaa kangas, muuten asennushiekka valuu alla olevaan roudaneristyssoraan. Ziisus..

• Töyhtötiainen
        juupa juu kirjoitti:

Täytyy laittaa kangas, muuten asennushiekka valuu alla olevaan roudaneristyssoraan. Ziisus..

Voi ziisus, ei asennushiekat mihinkään valu tai edes sekoitu sorakerroksiin kun kerrokset tehdään oikein ja tiivistetään täryttämällä. Hyvin tehdyn betonikiveyksen/laatoituksen alta asennushiekat löytyvät vielä vuosienkin kuluttua.

• isä-67

Moikka,

Mulla on uni-kiven asennuksesta reilun 100m2 kokemus ja tein sitä parina vuonna kun en raatsinut kaikkea kerralla tehdä.
      Ensimäisen osan alle laitoin oikeaoppisen sidoskankaan, kun puutarhafirmakin niin suositteli...
      Noh toisen osan alle en sitä sitten enää viitsinyt asentaa ja tämä osa on autotallin edessä, jossa sekä käännytään autolla, että pestään niitä.

Kummankaan kiveyksen kohdalla ei ollut mitään isojen ruohojen ongelmaa - pienet rikkaruohot tunkivat kyllä kasvamaan asennushiekka-saumoissakin...

Joku toinen tuossa jo mainitsikin, että kun pohjat ovat hyvät (itselläni mursketta, sepeliä ja kivituhkaa) niin ei roudi etkä tarvise suojakankaitakaan.

Nyttemmin tuo talo on jo myyty pois, mutta aina koiraa kävelyttäessä katselen vanhaa pihaa ja siinäpä nekivet edelleen ovat paikollaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5970
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5555
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5247
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3255
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2090
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1900
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1821
    Aihe