Juu, tarkoitus olisi laitella kesänkynnyksellä pihakiveä. Tarviiko sinne alle asennushiekan ja kivimaan väliin laittaa jotakin kangasta estämään ruohojen ja muun kasvun kivien välistä ja estämään hiekan saostumista?
Tarvitseeko pihakivien alle kankaan
5
5841
Vastaukset
- heh heh
taisit jo itse kertoa syyt tarvittavaan toimenpiteeseen kysymyksessäsi...
- Töyhtötiainen
Sillon kun pihakiveyksestä halutaan kunnollinen ja talven roudat kestävä, pitää pohjatyöt tehdä kunnolla. Silloin ei mitään kankaita tarvitse laittaa.
- juupa juu
Täytyy laittaa kangas, muuten asennushiekka valuu alla olevaan roudaneristyssoraan. Ziisus..
- Töyhtötiainen
juupa juu kirjoitti:
Täytyy laittaa kangas, muuten asennushiekka valuu alla olevaan roudaneristyssoraan. Ziisus..
Voi ziisus, ei asennushiekat mihinkään valu tai edes sekoitu sorakerroksiin kun kerrokset tehdään oikein ja tiivistetään täryttämällä. Hyvin tehdyn betonikiveyksen/laatoituksen alta asennushiekat löytyvät vielä vuosienkin kuluttua.
- isä-67
Moikka,
Mulla on uni-kiven asennuksesta reilun 100m2 kokemus ja tein sitä parina vuonna kun en raatsinut kaikkea kerralla tehdä.
Ensimäisen osan alle laitoin oikeaoppisen sidoskankaan, kun puutarhafirmakin niin suositteli...
Noh toisen osan alle en sitä sitten enää viitsinyt asentaa ja tämä osa on autotallin edessä, jossa sekä käännytään autolla, että pestään niitä.
Kummankaan kiveyksen kohdalla ei ollut mitään isojen ruohojen ongelmaa - pienet rikkaruohot tunkivat kyllä kasvamaan asennushiekka-saumoissakin...
Joku toinen tuossa jo mainitsikin, että kun pohjat ovat hyvät (itselläni mursketta, sepeliä ja kivituhkaa) niin ei roudi etkä tarvise suojakankaitakaan.
Nyttemmin tuo talo on jo myyty pois, mutta aina koiraa kävelyttäessä katselen vanhaa pihaa ja siinäpä nekivet edelleen ovat paikollaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1948711
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264868- 504318
- 623877
- 513246
- 503070
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.552852Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432521
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422425