Nyt kun maailmalla näyttää leviävän levottomuus Usa:n pankkisektorin pystyssäpysymisestä,niin on korkea aika miettiä miten meillä menetellään jos lama iskee tänne.Ruotsihan on juuri tehnyt selvityksiä miten lama vaikuttaa heidän pankkeihinsa.Onko Suomessa varauduttu lamaan ja miten pankit pärjäävät luottojensa kanssa.Edellisen laman jäljiltä ihmisille korvattiin täysimääräisesti talletustensa rahallinen arvo,mutta muistini mukaan lakia muutettiin ja laitettiin raja mihin asti korvataan.Jos oikein muistan raja oli 100,000 Euroa/pankki,siihen asti talletukset korvataan.Muistaako joku tarkan summan,minkä pankki on velvollinen korvaamaan.
Talletusten täysimääräinen
4
365
Vastaukset
- on..
25.000e kaikilla muilla pankeilla suomessa lukuunottamatta Sampopankkia jolla on hieman yli 42.000 talletussuoja johtuen siitä, että Sampopankkihan on Tanskalainen ja siellä on korkeammat talletussuojat kuin Suomen pankeilla.
Eli 25.000 asti per asiakas tuo talletus-suoja korvaa per asiakas jollei tilisi ole Sammossa.Alunperin Sampopankki ilmoitti, että siitä tulee Dansken sivukonttori ja talletussuoja nousee Tanskan lain mukaiseksi pääsiäisenä 2008. Sen jälkeen tuli uusi tiedote, jonka mukaan sivukonttoriksi muuttumista on lykätty ja se tapahtuu vuoden 2008 aikana. Sen tarkempaa uutta aikataulua en ole nähnyt.
- Velkakierre
Vakuusrahasto korvaa 25000 euroa/pankki. Suuremmat summat voi sitten hajauttaa eri pankkeihin tällaisissa erissä.
- olikin
että, sampo ei ole vielä virallisesti tanskan sivukonttori joten tuo kertomani talletussuoja 42.000e ei ole voimassa- vielä. Pahoittelut osittain virheellisestä vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566752Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414745- 702514
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat411939- 181568
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81482- 171301
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151279- 241204
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671117