ilman reseptiä saatavia

lääkkeitä....?

Eli onko jännitykseen saatavilla ilman reseptiä jotain läkkeitä? noi luontaistuotteet jo tiedänkin, ja aattelin niitä kokeilla(kukkatipat, valeriaana jne)

En haluis mennä lääkärille, kun tällä hetkellä elämässäni ei ole ns. akuuttia tarvetta lääkkeille(en siis osaisi perustella läkkärille miksi tarvisin niitä), mutta siinä suhteessa on, että en onnistu muodostamaan uusia ystävyyssuhteita tai muitakaan suhteita kun jännitän aina enkä ole oma itseni vieraiden seurassa. En pysty heittämään rennosti ns. läpyskää kenenkään kanssa... Alkoholia aloin käyttää 16v tähän ongelmaan ja sen avulla sain laajennettua vähän sosiaalista elämääni. Nyt olen päättänyt kuitenkin lopettaa juomisen ja pelkään, että siitä seuraa erakoituminen...

4

845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cruciferae

Minun tiedossani on yksi lääke, muistaakseni Anti Stress nimeltään, jonka vaikuttavana aineena on mm. vihreästä teestä löytyvä teaniini.

Tämä on henkilökohtainen mielipiteeni, mutta mielestäni tuolla lääkkeellä ei ollut mitään vaikutusta ainakaan itseeni. Olen myös sen verran skeptinen, etten usko, että ko. lääkkeen vaikutukset ovat kovin tieteellisesti todistettuja. Itse en suosittelisi kyseistä lääkettä, mutta voithan toki sitä aina kokeilla.

• ....................

lääke, ja ap. kyseli nimenomaan lääkkeistä.
        Ap.; ei, ei ole ilman reseptiä saatavilla mitään muuta kuin luontaistuotteita, joihin tuo mainittu Anti Stress myöskin luokitellaan.

• kun jännittää..

ehkäpä voisit noita valeriaanapitoisia ainakin kokeilla.
      Joo,tiedän itsekin mitä jännittäminen on,vuosien saatossa se kuitenkin jotenkin lieventyy tai sitten muuttaa muotoaan.
      Olisin sitä mieltä,että sun kannattais mennä juttelemaan jollekkin psykologille tai vastaavalle.Soita terveyskeskukseen tai terveydenhoitajalle ja kysy miten sinne omassa kotikunnassasi pääsee.
      Kunnassa missä itse asun,psykologi ottaa vastaan muistaakseni kerran viikossa ja palvelu on maksutonta.
      Moni epäilee ja epäröi mennä juttelemaan,kuitenkin uskon että hyötyä siitä varmasti on.Jännittäminen ei ole mikään vähäpätöinen juttu,niin paljon se voi elämää rajoittaa.Sen vuoksi kannattaa todellakin hakea apua itselleen.
      Hyvä että olet jättänyt viinan rauhoittavana lääkkeenä pois.Kuinkahan paljon tässä maassa on alkoholisteja jotka olivat ensin jännittäjiä,nyt ovat lisäksi alkoholisteja..
      Hyviä lääkkeitä on keksitty,ja jos lääkäri on sitä mieltä että sulle reseptin antaa,niin ota pois..mutta..käytä vain tosi tarpeeseen..

• konna2

Ei noi luontaistuotteet kyllä mitään auta ,jos todellista ongelmaa on . Sanot ettet osaa perustella lääkärille ,miksi lääkettä tarvitset. Tulosta vaikka oma viestisi ,siinä ne perustelut nimittäin jo ovat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4802
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3493
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2420
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1349
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1212
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1202
    9. 165
      1079
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    Aihe