Juu, tiedän, että testi kannattaisi tehdä, mutta kun jännittää kovin eikä niitä tänään mistään saa kun asutaan korvessa :)
Mutta tilanne on se, että söin pillereitä ja olin sitten rajussa vatsataudissa enkä tajunnut ajatella asiaa sen kummemmin (olo oli heikko ja kaksi pientä lasta pyöri jaloissa myös vatsatautisina), viikkoa ennen kuukautisten alkamista alkoi tuntua raskausoireita ja pari päivää kuukautisten oletetun alkamisajan jälkeen tein negatiivisen testin. Oireet ovat vähän päivän mukaan vaihdelleet, mutta jatkuneet. Olen useampaan kertaan mittaillut lämpöjä (meillä on sen verran tiukka talous ettei ole varaa joka päivä noita testejä tehdä) jotka ovat olleet sellaista 35,7-36,5. Kahdesta aiemmasta on ollut ihan selvästi lämpöä... Eli onko mahdollista olla raskaana ilman tuota lämmönnousua vai reagoiko keho automaattisesti raskauteen lämmönnousulla? Voiko olla vaikutusta sillä, että aikaisemmat kaksi lasta eivät ole mieheni "aikaansaamia" (siis olin naimisissa eri miehen kanssa tuolloin, en pettänyt :)) ja tämä mahdollinen raskaus olisi?
Ei lämmönnousua vaikka raskaana?
4
712
Vastaukset
- mörkö_81
Ilmaisinpa itseäni epäselvästi :) Siis tuolla viimeisellä kysymyksellä tarkoitan, että voisivatko mahdollisesti erilaiset oireet johtua eri isästä jos ylipäätään on mahdollista olla raskaana ilman lämmönnousua. Siis kun kahden aikaisemman lapsen kohdalla oireet olivat niin täsmälleen samanlaiset (pahoinvointi alkoi jopa päivälleen samaan aikaan kuin edellisestä), synnytys sujui samantyylisesti jne.
Mutta joo, hullu vauvakuumeinen nainen täällä spekuloi liikaa :) - ........
Siis onko sulla nyt pilleritauko meneillään ja kuukautisia ei ole tullut? Älä ainakaan aloita uutta liuskaa ellei raskauden mahdollisuutta suljeta pois. Testin saa ilmaiseksi terveyskeskuksessa ja esim. kotitesti-verkkokaupasta saa kotiin kannettuna seuraavaksi arkipäiväksi kirjekuoressa 2 herkkää liuskatestiä hintaan 4.90. Ei postimaksuja. Ei se kallista ole.
- mörkö_81
En ole uskaltanut aloittaa pillereitä, kuukautisten olisi pitänyt alkaa jo 2 vkoa sitten, tänään olen menossa ostamaan testin kunhan mies jaksaa lähteä kuskaamaan keskustaan (muuten voisin mennä pyörällä mutta olen flunssassa) ruoan jälkeen. Hitsit kun en tiennyt tuota että tk:sta saisi ilmaisen testin, mutta ei se 5 € nyt meidän taloutta lopullisesti kaada, mutta ihan parin päivän välein ei ole noita testejä varaa ostaa.
- rv25
Mulla ei oo missään vaiheessa (alku)raskautta noussu lämpö.. Eli on mahdollista ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837