akkillesjänteen refleksin

puuttuminen

Kävin fysiatrian erikoislääkärillä. Hän ei löytänyt/saanut kummastakaan jalasta esille akillesjänteen refleksiä.

Sanoi, että hän olisi huolissaan ja asia pitäisi tutkia jos vain toisen jalan refleksi puuttuisi. Tämä voi olla ihan syntymästä lähtien ollut. Näin lääkäri sanoi.

Menin itsekin vähän ymmälleni enkä tajunnut häneltä kysyä asiasta enempää. Jäi kuitenkin vaivaamaan vähän, että mihinkä se voi viitata jos ei ole "syntymävika".

Jos joku osaa valaista minua olisin kiitollinen. En googlestakaan tietoa löytänyt.

Hyvää kevättä kaikille :)

6

2930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on hiv

• Anonyymi

Refleksien puute tai vajavaisuus voi johtua monistakin eri syistä.
      Itselläni polyneuropatia tehnyt sen, ettei ole lainkaan akilles eikä polvien refleksejä.

• Anonyymi

Näin on. Itsellä on nuo molemmat hitaita, vaikka toisessa jalassa pitäisi periaatteessa olla nopeat. Mulla ollut myös kipu- ja tuntohäiriötä sekä lihasheikkouksia molemmin puolin pakaroista alaspäin eli selkäperäinen syy dominoi vissiin refleksejä. Useampi välilevyn pullistuma ollut. Autoimmuunivikoja useampi mut em liittyen ei todettu. On myös hormonaalisia vikoja. Tämä kokonaisuus syynä omaan polyneuropatiaan. Periaatteessa voisi olla joku tulehduskin. Tiedätkö omasi syytä?

Aloitukseen sanoisin, syntymäaika kai vain siinä tapauksessa, että jaloissa myös itse huomannut vikaa koko iän? Periaatteessa on refleksien puoliero suurempi ongelma.

Monisairas

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on. Itsellä on nuo molemmat hitaita, vaikka toisessa jalassa pitäisi periaatteessa olla nopeat. Mulla ollut myös kipu- ja tuntohäiriötä sekä lihasheikkouksia molemmin puolin pakaroista alaspäin eli selkäperäinen syy dominoi vissiin refleksejä. Useampi välilevyn pullistuma ollut. Autoimmuunivikoja useampi mut em liittyen ei todettu. On myös hormonaalisia vikoja. Tämä kokonaisuus syynä omaan polyneuropatiaan. Periaatteessa voisi olla joku tulehduskin. Tiedätkö omasi syytä?

Aloitukseen sanoisin, syntymäaika kai vain siinä tapauksessa, että jaloissa myös itse huomannut vikaa koko iän? Periaatteessa on refleksien puoliero suurempi ongelma.

Monisairas

En tiedä polyneuropatiani syytä, sitä ei ole selvitetty, ei edes yritetty selvittää.
        Nuori neurologiksi erikoistuva lääkäri sanoi syyksi alkoholin, mutta vuotta myöhemmin kävin jo vanhemmalla, vuosia neurologina toimineella lääkärillä, ja hän sanoi, ettei todellakaan johdu alkoholista.

Ota siitä sitten selvää. Polyneuropatia todettiin, ja asia jäi siihen. Minulle ei kerrottu siitä juuri mitään, itse jouduin tietoa kaivelemaan.
        Sen verran on lääkäri sanonut, että kannattaa pitää lihaksista huolta, että kestävät pitempään jonkinlaisessa kunnossa.
        Aika outoa sekin, että joidenkin lääkäreiden mielestä on erittäin vakava sairaus, ja jotkut taas kohauttavat vain olkiaan välinpitämättömästi.

Sen tiedän, ettei tämä mukavaa ole, jatkuvasti menee pikkuhiljaa pahemmaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä polyneuropatiani syytä, sitä ei ole selvitetty, ei edes yritetty selvittää.
        Nuori neurologiksi erikoistuva lääkäri sanoi syyksi alkoholin, mutta vuotta myöhemmin kävin jo vanhemmalla, vuosia neurologina toimineella lääkärillä, ja hän sanoi, ettei todellakaan johdu alkoholista.

Ota siitä sitten selvää. Polyneuropatia todettiin, ja asia jäi siihen. Minulle ei kerrottu siitä juuri mitään, itse jouduin tietoa kaivelemaan.
        Sen verran on lääkäri sanonut, että kannattaa pitää lihaksista huolta, että kestävät pitempään jonkinlaisessa kunnossa.
        Aika outoa sekin, että joidenkin lääkäreiden mielestä on erittäin vakava sairaus, ja jotkut taas kohauttavat vain olkiaan välinpitämättömästi.

Sen tiedän, ettei tämä mukavaa ole, jatkuvasti menee pikkuhiljaa pahemmaksi.

Alkoholi on kanssa ihan vakisyy kaikkeen toisilla lääkäreillä. Vitamiinit voi jäädä vähälle huomiolle, mutta jos nyt vähinkin monipuolisesti syö niin harvemmin on puutetta. Jos oliskin, olisi myös muuta oiretta.

On se kurjaa. Sama homma se on itselläkin ja pikku hiljaa jalkojen rasituksen sieto heikkenee. Kävin tänään kaupassa kävellen (1,6 km edestakas) niin paluumatkalla oli jalat aivan kivet, pisteli, ylirasittuneet. Tuntuu vieläkin vähän vaikka aikaa on jo 6 tuntia! Tietysti neur. pot. vertailussa tuo matka on aika pitkä jo! Viimeksi kävin kaupassa torstaina enkä ole muuta rasittavaa tehnyt eikä pahaa univelkaa. Toisaalta olin vähän hidaskäyntinen muutenkin, kun yritin miettiä mitä ostan, koska ei ollut mitä piti ja ettei tulisi hävikkiä. Olin kyllä ottanut Panacodia, kun jaloissa tuntu jo alunperin kipua ja niskan säteilykipua myös (uusi tyyny syy?), mutta ei sen pitäisi mulla tuota tehdä, korkeintaan puhe muuttuu hidaskäyntiseksi muttei sammaltamiseksi.

Monisairas

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkoholi on kanssa ihan vakisyy kaikkeen toisilla lääkäreillä. Vitamiinit voi jäädä vähälle huomiolle, mutta jos nyt vähinkin monipuolisesti syö niin harvemmin on puutetta. Jos oliskin, olisi myös muuta oiretta.

On se kurjaa. Sama homma se on itselläkin ja pikku hiljaa jalkojen rasituksen sieto heikkenee. Kävin tänään kaupassa kävellen (1,6 km edestakas) niin paluumatkalla oli jalat aivan kivet, pisteli, ylirasittuneet. Tuntuu vieläkin vähän vaikka aikaa on jo 6 tuntia! Tietysti neur. pot. vertailussa tuo matka on aika pitkä jo! Viimeksi kävin kaupassa torstaina enkä ole muuta rasittavaa tehnyt eikä pahaa univelkaa. Toisaalta olin vähän hidaskäyntinen muutenkin, kun yritin miettiä mitä ostan, koska ei ollut mitä piti ja ettei tulisi hävikkiä. Olin kyllä ottanut Panacodia, kun jaloissa tuntu jo alunperin kipua ja niskan säteilykipua myös (uusi tyyny syy?), mutta ei sen pitäisi mulla tuota tehdä, korkeintaan puhe muuttuu hidaskäyntiseksi muttei sammaltamiseksi.

Monisairas

Minäkin vielä kävelen aika hyvin, vaikka jalat kipeytyy ja väsyy.
        Ongelmana on, kun päivän aikana jalat rasittuu, niin illalla ja yöllä levossa on jatkuvaa lihasten nykimistä, ja tulee kovia lihaskramppeja. Joskus jatkuu muutamia päiviä, vaikka vain lepäilisin.
        Puutumista on myös runsaasti, varpaatkin alkaneet puutua ajan myötä enemmän ja enemmän.
        Mitä enemmän lihakset ja keho rasittuu päivällä, sitä vaikeampaa on saada yöllä nukuttua, kun kaikki lihakset eivät millään meinaa rentoutua.

Miten sinulla on motoriikka, koordinaatio ?
        Minulla on jaloissa ongelmia, esim. jalan laittaminen kenkään on ajoittain hankalaa, jos vaikka sandaalia laittamassa, on tähtäysongelmia.
        Sandaali saattaa myös pudota jalkaa nostaessa, niin etten huomaa ollenkaan, että putoaa jalasta.
        On tuntohäiriöitä aika reilusti. Käsistä myös tavarat putoilee kyllästymiseen asti. Kaupoissakaan en uskalla koskea mihinkään, mikä voi hajota, jos en ole ostamassa tavaraa itselle.
        Tosi paljon minulla on lisääntynyt myös hitaus, kaikkeen tekemiseen menee aina vaan enemmän aikaa.
        Ei ole mukava sairaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      156
      6899
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4033
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      114
      2022
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      61
      1906
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      82
      1446
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      193
      1444
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1091
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      13
      984
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      979
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      947
    Aihe