Tallennan tietokantaan esim. henkilön nimen ja sukunimen:
Matti Meikäläinen
Ja sitten haen php-skriptillä www-sivustolle nuo tiedot niin se tulostaa tuon tiedon niin, että ä-kirjaimien paikalla sukunimessä Meikäläinen on jotain ihme neliöitä...
Kuinka tuon siis saisi toimimaan niin, että siinä on ä-kirjaimia eikä mitään neliöitä?
Kiitos jo etukäteen!
MySQL ja ääkköset
4
1560
Vastaukset
- vaan..
laita siihen php/html sivun alkuun headeri jossa määrittelet charsetin esim. utf-8 niin näkyy ääkköset, en muista tarkalleen minkälainen rivi pitää laittaa mutta googleta
- edelliseen
lisäyksenä että jos ääkköset eivät näy mysql tietokannassakaan oikein niin siinä tapauksessa muuta mysql:n conffia --> googleta
- lisäystä...
Sivu, joka näyttää tiedot on määritelty utf=8, mutta sivu mikä tallentaa tiedot, ei ole määritelty utf.. Eli siis kaiken järjen mukaanhan tuo pitäisi toimia, koska näyttävä sivusto on utf8?
- Tietokannassa EI
Sain toimimaan niin, että sivulla tiedot näkyvät nyt oikein eli ääkköset toimii.
phpMyAdminissa tieto ei kuitenkaan näy. Jos muutan phpMyAdminissa itse ä-kirjaimen ihmemerkkien tilalle niin sitten ä-kirjain näkyy oikein.
Osaako kukaan sanoa missähän tuon vika mahtaisi olla...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392497
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait31518Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381373- 841323
- 631211
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40959Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124843- 31771
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi25623Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58596