kenessä vika?

vai neitsyessä

Lähiaikoina käytyjen keskustelujen perusteella neitsyen täytyy olla itse pirun tai sen ominaisuuksien paljastajan toisessa henkilössä. Mutta vakavasti sanoen, onko kyse mielestänne nimenomaan neitsyen mielipuolisesta ominaisuudesta vai onko jotain mikä saa vastapuolen reagoimaan niihin? Miksi erityisesti vaakaihmiset osallistuvat voimakkaimmin keskusteluun? Onko vain kyseessä yksi henkilö, jonka vihanpurkauksia saamme lukea?

7

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakaan omasta mielestään..

Ei neitsyessä mitään vikaa ole! En ainakaan ole koskaan tavannut neitsyttä, joka myöntäisi olleensa väärässä taikka tehneensä väärin, niin että vika olisi ollut hänestä lähtöisin.

• Missukka

Jos profiloituu huonojen uutisten tuojaksi, epäsuosio on taattu.

Itse sain kerran palautetta täällä Suomi24:ssä siitä, että kesken rauhallisen keskustelun tuli minulta hänelle jokin piikki, joka vei kuulemma jalat alta. En saanut itse edes selville, mikä löytämäni virhe se oli.

"onko kyse mielestänne nimenomaan neitsyen mielipuolisesta ominaisuudesta vai onko jotain mikä saa vastapuolen reagoimaan niihin"

Mikähän ominaisuus tässä mahtoi olla kyseessä? Uskottomuus ei mielestäni ole neitsyen ominaisuus. Alkoholismi ei mielestäni ole neitsyen ominaisuus. Tyytymättömyys vallitseviin oloihin - vikojen löytäminen joka paikasta mielestäni on neitsyen ominaisuus.

Vastapuolen saa reagoimaan niihin se, että ei hyväksy itsestä löytyviä vikoja. Tai jotain. Jostain syystä antaa niille (vioille ja vikojen huomaamiselle) liian suuren arvon, mikä niille ei kuulu. Ei voi parantaa, jos ei näe vikaa. Toisaalta vikoja on ja tulee aina olemaan, joten sille ei pitäisi antaa niin suurta painoarvoa.

"Miksi erityisesti vaakaihmiset osallistuvat voimakkaimmin keskusteluun? Onko vain kyseessä yksi henkilö, jonka vihanpurkauksia saamme lukea? "

En tiedä. Yksi ainakin on ahkerana mukana.

• kenesvika??

En mäkään sano et neitsyis ois vain ja ainoastaan vikaa, itse olen seurannut erään neitsyen elämää jo toistakymmentä vuotta. Mutta kyllä se ainakin tämän kohdalla on niin, että hän kun sanoo negatiivisia asioita, niin niistä ei saa suuttua (ja silloin kerrotaan että se suuttunut osapuoli on liian herkkä ja ei kestä kritiikkiä) Mutta jos tältä neitsyeltä edes kysyy, siis ei syytä eikä syyllistä, niin se on jo myrkkyä!! Joskus aikoinaan erehdyin sanomaan negatiivisia asioita suoraan, niin siitä syttyi kauhee sota. Sen jälkeen totesin että pienempi paha kun pidän mölyt mahassani enkä alennu osittain hyvin lapselliseen sanasotaan.
        Siis tiivistys: Neitsyt saa antaa kritiikkiä, mutta ei ota sitä itse yhtään vastaan.
        Silti ihan kelpo hemmo.

• i-cas
        kenesvika?? kirjoitti:

En mäkään sano et neitsyis ois vain ja ainoastaan vikaa, itse olen seurannut erään neitsyen elämää jo toistakymmentä vuotta. Mutta kyllä se ainakin tämän kohdalla on niin, että hän kun sanoo negatiivisia asioita, niin niistä ei saa suuttua (ja silloin kerrotaan että se suuttunut osapuoli on liian herkkä ja ei kestä kritiikkiä) Mutta jos tältä neitsyeltä edes kysyy, siis ei syytä eikä syyllistä, niin se on jo myrkkyä!! Joskus aikoinaan erehdyin sanomaan negatiivisia asioita suoraan, niin siitä syttyi kauhee sota. Sen jälkeen totesin että pienempi paha kun pidän mölyt mahassani enkä alennu osittain hyvin lapselliseen sanasotaan.
        Siis tiivistys: Neitsyt saa antaa kritiikkiä, mutta ei ota sitä itse yhtään vastaan.
        Silti ihan kelpo hemmo.

Edellisen vastaajan kanssa olen täysin samaa mieltä:

"Siis tiivistys: Neitsyt saa antaa kritiikkiä, mutta ei ota sitä itse yhtään vastaan."

• minä tiedän
        i-cas kirjoitti:

Edellisen vastaajan kanssa olen täysin samaa mieltä:

"Siis tiivistys: Neitsyt saa antaa kritiikkiä, mutta ei ota sitä itse yhtään vastaan."

jo omat vikani ja yritän päästä niistä eroon. Tapahtuu siis kasvua ja kehitystä:D

• Juha82
        kenesvika?? kirjoitti:

Silti ihan kelpo hemmo.

että en pysty niin hyvin ottamaan vastaan kritiikkiä kait.
        Vähän vaihtelee, toisinaan otan paremmin, toisinaan en.
        Joten ailehtelee hieman.Mutta näyttäisi enemmän tuo kritiikki olevan vaikea juttu mulle.
        En ole siis välttämättä maailman helpoin ihminen.
        Semmoinen monimutkainen/vaikeatajuinen, vähän niinkuin tuo CMX;n laulaja A.W.Yrjänä.

Oon härkä merkiltäni.

• i-cas
        minä tiedän kirjoitti:

jo omat vikani ja yritän päästä niistä eroon. Tapahtuu siis kasvua ja kehitystä:D

Hitaasti tuntuu tuo neitsyen "yrittäminen päästä huonoista tavoista" tapahtuvan, itse olen sitä soutamista & huopaamista jo vuoden päivät katsellut ja tuntuu vain pahenevan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      5127
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3353
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3185
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2407
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      247
      1490
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1271
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      80
      1237
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1188
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      131
      1097
    Aihe