Bilteman

sinkit

Tekeekö Bilteman sinkkianodeilla mitään?

Teräsveneen pohjaan pitäisi ostaa 10 kpl ja veneliikkeessä ne tulisi maksamaan 700€

9

1682

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todennäköisesti....

Joitain vuosia sitten Biltema joutui uusimaan vetolaitteita juuri kestävien sinkkien takia.
      Nykyisistä en kyllä tiedä.

• Olen käyttänyt Bilteman sinkkejä 3 viimeistä kautta ja kyllä se sinkki syöpyy ihan normaalin näköisesti. Tekee siis tehtävänsä. Tein jopa ennen käyttöä kokeen, laitoin samaan vesiastiaan alumiinikappaleen ja bilteman sinkin. Sinkki alkoi syöpyä , muistaakseni parissa viikossa näki, että tavaraa oli häipynyt.

• sinkit

eivät penteleet ole kestäneet. Joka kevat on täytynyt käydä hakemassa uudet :-)

• ???
        sinkit kirjoitti:

eivät penteleet ole kestäneet. Joka kevat on täytynyt käydä hakemassa uudet :-)

kestäneet? Silloinhan ne juurikin ovat tehneet hommansa hyvin.

• ihan.

Kelpo kamaa,olen käyttänyt niitä teräsveneessäni ja kyllä toimivat.

• Naapurin Tulppu

Pari kautta olen käyttänyt kahdessa eri lasik.keskimoottoriveneessä ja hyvin on toimineet. Sinkin koosta riippuen n. puolet on kadonnut kaudessa joten uusiksi meni joka kausi.
      Takavuosina kuulema joutuivat Biltsusta korvauksia maksamaan, kun oli liian pitkäikäisiä sinkkejä perävetolaitteisiin myyty.

• porukalla

kaikki Suomen ahneet venetarvikekauppiaat konkurssiin ostamalla vähän huonompia ja halvempia osia tavarataloista ja nettikaupoista, siitäpä saavat penteleet !

• Katsastusmies-1

käytöstä poistetuille sinkkianoideille?
        Olen kerännyt jo vuosia nuo puoliksi kuluneet virattomat sinkkianodit nippuun kaikilta venesurastamme sekä satamastamme ja sulattanut ne ja valanut niistä 500 gramman "klönttejä" - eli uusia anodeja tuttavien teräsveneisiin.
        Hyvin ovat toimineet ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Vanhojen anodienhävitys on ratkennut ja teräsveneilijät ovat saaneet hyvät sinkit ilmaiseksi.
        Suosittelen muillekin.
        Hommaan tarvitaan sulatusastia, kaasutohotin sekä muotti ja kiinnikerautoja. Nekin käyvät usein vanhasta sinkkianodista otettuna..

• on hinnat sulla

70€ sinkki ? 20 kg kipale vai ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1334
    2. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      107
      1095
    3. Koska olet ihastunut minuun

Kysymys sulle. Oma vastaus, tänä vuonna. ❤️
      Ikävä
      61
      907
    4. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      905
    5. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      55
      894
    6. Junaonnettomuus

Kuka jäi junan alle?
      Haapajärvi
      3
      878
    7. Onko sinulla vihan tunteita

Minua kohtaan? Haluatko kostaa jotakin tai tehdä pahaa? Voit tähän sanoa ihan luottamuksella.
      Ikävä
      130
      831
    8. mitä olet valehdellut

kaivatullesi? kerro rehellisesti totuus
      Ikävä
      65
      685
    9. Naisen kimppuun lenkkipolulla

Poliisin tietojen mukaan noin 30–40 vuotias ulkomaalaistaustaisen näköinen mies kävi naisen kimppuun yllättäen Rentukant
      Kajaani
      52
      638
    10. Ei ole siitä kiinni

Että en tykkäisi. Tykkään liikaa, mutta se on epäsopivaa. Hirveää kidutusta ruokkia tunnetta täällä, jos todellisuudessa
      Ikävä
      34
      580
    Aihe